Gönderen Konu: rölanti sorunu.....  (Okunma sayısı 3752 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
rölanti sorunu.....
« : Nisan 11, 2009, 13:16:37 »
yeni almış olduğum 2009 model avensis sabahları veya uzun bir ara sonra çalıştırdıktan sonra motor devir saati 1500 ile 2000(genelde 2000) de çalışmaya başladı  frene bastığımda bile motorun devirli çalıştığını hissedebiliyorum 3&4 dakika sonra yavaş yavaş normale dönüyor bunun için servise gitmeyi düşünüyorum  normal bir durum mu yoksa olağan mı?( not: araba daha 450 km'de)

Toyota Club Türkiye

rölanti sorunu.....
« : Nisan 11, 2009, 13:16:37 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: rölanti sorunu.....
« Yanıtla #1 : Nisan 11, 2009, 16:37:25 »
bizim corolla da sabahları aynı şekilde çalışıyor, motor soğutma suyu normal seviyeye gelene kadar... yani motor ısınana kadar... sanırım bu normal bir durum... çünkü eski model arabamızın da sabahları ciklesini çekip yüksek devirde çalışmasını sağlıyorum, bu olay yeni model toyotada sanırım otomatik olarak yapılıyor :)

selamlar...
sol...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "ne alırsan al japondan vazgeçme"
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: rölanti sorunu.....
« Yanıtla #2 : Nisan 11, 2009, 19:22:10 »
hasan  bey 2009 avensis de öyle bişey varsa bence motor otomatik olarak ayarlıyordur onu. bi de arabanız daha yeni. size anormallik olarak gelebilir ama bence zamanla düzelir. fabrika çıkışında bir ayarsızlık veya bi hata olması düşük ihtimal bence. içinizin rahat etmesi açısından servise yine dce danışsanız fena olmaz aslında.
şuanki aracım "tabanvay"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: rölanti sorunu.....
« Yanıtla #3 : Nisan 11, 2009, 20:20:31 »
az önce yine indim çalıştırdım bizim arabayı, 1500 devirde çalıştı... mahallede bir tur attıktan sonra, durdum , baktım 1000 devrin altına inmişti... bence motorun ısınması adına otomatik bir sistem olmalı bu, eğer arıza ise, bilemem tabi... hafta içi, ustamıza genel bir bakıma götüreceğim, o zaman soracağım bu yüksek devirde çalışma işini...
sol...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: rölanti sorunu.....
« Yanıtla #4 : Nisan 11, 2009, 20:34:15 »
düşük devirlerde aracınızda vuruntu olmaması için vuruntu sensörünün ve soğutma suyu sıcaklık sensörününü ortak sinyalleri doğrultusunda aracınızı titreşimsiz çalıştırmak için araç ısınana kadar yüksek devirde çalışır...bildiğim kadarıyla bu bir sorun değil...sizinde test ettiğinize göre ısındığında düşüyormuş...olması gereken bişey bu bence...olmazsa eğer bi problem var demektir...iyi günler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: rölanti sorunu.....
« Yanıtla #5 : Nisan 11, 2009, 20:37:38 »
işin ilginci, uzun yol yapınca, en az 30 dk, kırmızı ışıkta filan surduğumda, bu sefer de , çok alt devirlerde rölantide bekliyor, 650 devir civarında, sönecekmiş gibi çalışıyor, ve tır tır tır tır diye ses veriyor, dizel gibi :)
sol...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: rölanti sorunu.....
« Yanıtla #6 : Nisan 11, 2009, 20:46:09 »
evet biliyorum o durumuda :)

peki aracınızda rahatsız edici bir titreşim meydana gelmiyo değil mi mustafa bey ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: rölanti sorunu.....
« Yanıtla #7 : Nisan 11, 2009, 20:51:47 »
yok gelmiyor, zaten titrese , hır hır hır diye, hemen satarım, gider paraya kıyar bir alman arabası alırım... :)  ya da pişman almamakla pişman olduğum d4d alırım...  bizim mahallede varmış bir tane d4d, daha önce bilmiyordum var olduğunu, tanıştım sahibi ile, biraz sürdüm, ne ses var ne seda... üstelik, performans olarak pek de farkı yok bizim araçtan, çünkü ben bizim arabayıda gaza sonuna kadar basarak kullanmıyorum, çok ekonomik kullanıyorum, lpg takrtırmadığımız için... aslında dizel tam bize göreymiş, özellikle toyota dizeller, öyle kolay kolay turbo sorunu, enjektör sorunu, yakıt pompası sorunu da vermiyormuş, hatta bizim komşu bakımını burada özel servise yaptırıyormuş 2 yıldır, hiç sorunum olmadı diyor... artık, araba alacaklara d4d öneriyorum hep...
sol...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: rölanti sorunu.....
« Yanıtla #8 : Nisan 11, 2009, 21:15:15 »
Mustafa Bey, Alman arabasi daha iyi olacak diye genel kabul gormus bir iddia yok ki.  :)  Bazi Almanlari bir alan pisman, bir de almayan :D

Kaliteli bir enjektor temizleyici kullanin, bence sorununuzu cozer.


Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: rölanti sorunu.....
« Yanıtla #9 : Nisan 11, 2009, 22:53:07 »
2007 model arabanın enjektörü neden kirlenirki, daha 28 bin de km si (bakıma 22 binde girmiş, servis kaydına göre)...  yani, ilk çalışmada, 1000 - 1500 arası devirde çalışması anormal mi... yok yok, ben p.tesi kapsamlı bir gözden geçirteyim arabayı, yeni diye sorunu yoktur sanıyoruz ama, kim bilir neleri çıkar şimdi...
sol...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: rölanti sorunu.....
« Yanıtla #10 : Nisan 11, 2009, 23:55:54 »
eniştemin opel astrası inanılmaz sessiz... yol sesi de yok arabada... bende böyle bir imaj oluştu, alman arabaları konusunda, tamamen önyargı yani... arabadan hiç anlamayan annem bile, dün "oğlum geçen engin abinin arabasıyla gittik çarşıya( vectra)  bu kadar ses yoktu, bizimkinden neden bu kadar geliyor bu uğultu " dedi... tekerlerin sert olduğunu, bunun motor değil yol sesi olduğunu anlatmaya çalıştım ama, nafile... komşunun arabası bizimkinden rahattı dedi, çıktı işin içinden... o yüzden, bende biraz takıntı oldu bu alman arabaları... kime toyota aldık desem, "o parayı verdikten sonra, gider wv alırdım, alman arabası sonuçta" diyor, gıcık ediyorlar beni, herkes aynı şeyi söylüyor :)


buarada, az önce, aşağıdan zile bastılar, arabayı, komşunun evinin kapısının önüne koymuştum, çekebilir misiniz dediler, yeni araba almışlar, onu koyacakalrmış, hay hay dedim, çektim kendi kapımıza arabayı... sonra indim bakayım dedim yeni arabalarına, hundayi accent era almışlar, dizel, daha plakası takılmamış, sıfır, mis gibi kokuyor.. arabayı bir çalıştırdı komşu, aman allahım, mahalleye kamyon girdi zannettim... sıfır araba , dizel de olsa bu kadar gürültü çıkartır mı , diyecektim, heveslerini kaçırmayayım dedim... arabanın titreşimini 2 metreden hissediyordum :)  d4d sahipleri, yatsın kalksın şükretsin, toyota dizel 1 numara bu konuda...
sol...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • DEPREMDE ŞEHİT OLAN MESLEKTAŞLARIMA AÐLIYORUM...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: rölanti sorunu.....
« Yanıtla #11 : Nisan 12, 2009, 00:06:08 »
Şu Alman arabası hayranlığına anlam veremiyorum.

Bir insan bir markayı alır çünkü onda onu cezbeden bir çok özellik vardır. Gönlüm o an için hangi markayı seçtiyse, bütçem hangisine uygunsa gider onu alırım. Mesela eğer 28-30 bin TL civarı bir 1.4 TSI Jetta 122 HP denk getirebilseydim 2. el onu da tercih edebilirdim ama hem denk getiremedim hem de eğer alsaydım (bence en tipsiz C segment arabası bu jetta) kasası bana batıp duracaktı.... 
2013 TOYOTA COROLLA D4D ADVANCE MANUEL
İNCİ BEYAZI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: rölanti sorunu.....
« Yanıtla #12 : Nisan 12, 2009, 00:11:18 »
ilgi ve alakanıza çok teşekkür ederim.........

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: rölanti sorunu.....
« Yanıtla #13 : Nisan 12, 2009, 00:14:15 »
buralarda vw ler , mesala golfler, ikinci elde bile inanılmaz pahalı... ben golf istiyordum mesela, ama toyota ile aynı model golfleri soruyorduk, 4-5 milyar fazla istiyorlardı, halbuki aynı yaş, hemen hemen aynı özellikler, ki bazen toyota nın donanımı daha iyi oluyordu... neden bu kadar pahalı diye sorunca, klasik cevap, "alman arabası bu" , sorunsuz, sağlam, sessiz ...:)  belki bir gün nasip olur, kullanırız, o zaman görürüz, efsane mi değil mi:)
sol...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: rölanti sorunu.....
« Yanıtla #14 : Nisan 12, 2009, 00:22:24 »
2007 model arabanın enjektörü neden kirlenirki, daha 28 bin de km si (bakıma 22 binde girmiş, servis kaydına göre)...  yani, ilk çalışmada, 1000 - 1500 arası devirde çalışması anormal mi... yok yok, ben p.tesi kapsamlı bir gözden geçirteyim arabayı, yeni diye sorunu yoktur sanıyoruz ama, kim bilir neleri çıkar şimdi...

Sorun dedigime bakmayin siz. Simdi aklima geldi, arabaniz vvt-i motorlu degil mi? Hareket halinde olmadigi zaman yakit tuketimini azaltmak icin olabilir. Oyle ise zaten isin dogasi geregi.

Genelde konusursak, araba yeni de olsa enjektorler kirlenebilir, nasil arabanin ici disi kirleniyorsa, yikanmasi, temizlenmesi gerekiyorsa, enjektorler de kirlenebilir.

Icinizi rahat tutun, arabanizi gule gule kullanin :)

***

Alman arabasi sorunsuz diyenler ciddi mi acaba? Bircok Mercedes,VW sahibi elektrik problemleri ile bogusup durur, sonunda da arabalarini satarlar, kurtulurlar.Alman arabasinin sorunu da Toyota'nin sorunu kadar ucuza cozulmez.

Burada gordugum kadariyla ikinci el Corolla, cogu yerde ayni yilin ikinci el VW Golf'u,Beetle'i,Passat'indan pahaliya satiliyor.
Fe... :-)