Gönderen Konu: Baskı balata yada şanzıman takozu?  (Okunma sayısı 291 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kilometre: 110000
  • Kan Grubu: A+
  • 14 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Baskı balata yada şanzıman takozu?
« : Nisan 07, 2020, 21:43:19 »
Herkese merhaba
2006 corolla 128000 km deki aracım;
1.vitesten kalkışta debriyaj sona gelip araca hareket verdiği esnada küt/tık diye bir ses geliyor. Yay atıyormuş gibi yada bir parça yerine geçiyormuş gibi oluyor. (Sanki bisikletlerde olur. Fren yaylarının esneme payı olmazda frene sıkınca sonradan yay atar gibi) 2. Viteste çok yavaşlarsam yapıyor. Daha üst viteslerde bişey yol.

Ustaya gösterdim baskın çok iyi dedi şanzıman takozunda boşluk var dedi.


1) Aracın baskı balata hiç değişmedi. Baskı sağlam olur mu bu km de ( nette baktığım kadarıyla yeni nesil debriyaj merkezi baskı balatanın bitme durumuna göre kendini ayarladığı için bittiğini ancak tamamen bitip yolda kaldığında anlarsın yazılıyor)

2) araç 30 ile 40 km arasında hızlanırken silkeleme yapıyor. Şanzıman takozu böyle birşeye sebep olur mu? ( silkeleme konusunu daha önce açtım sorunu yaşayan başka araçlarda var çözüm bulamadım.)

Değerli görüşleriniz bekliyorum. Şimdiden teşekkür ederim.


Toyota Club Türkiye

Baskı balata yada şanzıman takozu?
« : Nisan 07, 2020, 21:43:19 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kilometre: 92000
  • Kan Grubu: A+
  • 61 kere teşekkür etti
  • 246 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı balata yada şanzıman takozu?
« Yanıtla #1 : Nisan 07, 2020, 22:11:32 »
Aracın orjinal debriyaj balatası ise ve 14 yıllık bir balta sertleşmiş özelliği yitirmiş olabilir kaputu açıp resimdeki debriyaj alt merkezinin körüğüne bakın resimdeki gibi ise debriyaj balatanız bitme evresine girmiştir körük ne kadar ileride ise debriyaj balatası o kadar fazladır körük ne kadar büzüşmüş ise bitmeye yakın diyebiliriz kabaca. Açıkçası şanzıman takozundan olucağını düşünümüyorum çok sert zorlama darbe almadığı sürece.Debriyaj hidroliğiniz hiç değişti mi ?





Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '07
  • Kilometre: 63000
  • Kan Grubu: ---
  • 226 kere teşekkür etti
  • 153 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı balata yada şanzıman takozu?
« Yanıtla #2 : Nisan 07, 2020, 22:21:50 »
Aracın orjinal debriyaj balatası ise ve 14 yıllık bir balta sertleşmiş özelliği yitirmiş olabilir kaputu açıp resimdeki debriyaj alt merkezinin körüğüne bakın resimdeki gibi ise debriyaj balatanız bitme evresine girmiştir körük ne kadar ileride ise debriyaj balatası o kadar fazladır körük ne kadar büzüşmüş ise bitmeye yakın diyebiliriz kabaca. Açıkçası şanzıman takozundan olucağını düşünümüyorum çok sert zorlama darbe almadığı sürece.Debriyaj hidroliğiniz hiç değişti mi ?






ne kadar ileride derken ortalama ölçü aşagı yukarı ne kadar olmayı ? Körüğün acıklığı nasıl olmalı?  Mesela fotograftaki körüğe göre balata için ne söylersiniz?
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2. 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kilometre: 110000
  • Kan Grubu: A+
  • 14 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı balata yada şanzıman takozu?
« Yanıtla #3 : Nisan 07, 2020, 23:47:58 »
Aracın orjinal debriyaj balatası ise ve 14 yıllık bir balta sertleşmiş özelliği yitirmiş olabilir kaputu açıp resimdeki debriyaj alt merkezinin körüğüne bakın resimdeki gibi ise debriyaj balatanız bitme evresine girmiştir körük ne kadar ileride ise debriyaj balatası o kadar fazladır körük ne kadar büzüşmüş ise bitmeye yakın diyebiliriz kabaca. Açıkçası şanzıman takozundan olucağını düşünümüyorum çok sert zorlama darbe almadığı sürece.Debriyaj hidroliğiniz hiç değişti mi ?






Devriyaj hidroliği ben değiştirmedim büyük ihtimal değişmemiştir.

Şanzıman yağını değiştirdim 2 lt motul koydum.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kilometre: 92000
  • Kan Grubu: A+
  • 61 kere teşekkür etti
  • 246 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı balata yada şanzıman takozu?
« Yanıtla #4 : Nisan 08, 2020, 10:14:55 »
ne kadar ileride derken ortalama ölçü aşagı yukarı ne kadar olmayı ? Körüğün acıklığı nasıl olmalı?  Mesela fotograftaki körüğe göre balata için ne söylersiniz?
Fotoğraftaki için debriyaj balatası son zamanlara yaklaşmış diyebiliriz.Arabaları kullansanızda kullanmasanızda fren balatası olsun yağlar olsun lastik takozlar olsun zamana bağlı ömrü vardır özelliğini yitirebiliyor.Yeni sıfır debriyaj balatasında aşağıda resimde yeşil ile işaretlediğim yerde olur debriyaj çatalı hali ile lastik körük daha fazla açık olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '07
  • Kilometre: 63000
  • Kan Grubu: ---
  • 226 kere teşekkür etti
  • 153 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı balata yada şanzıman takozu?
« Yanıtla #5 : Nisan 08, 2020, 14:41:29 »
Fotoğraftaki için debriyaj balatası son zamanlara yaklaşmış diyebiliriz.Arabaları kullansanızda kullanmasanızda fren balatası olsun yağlar olsun lastik takozlar olsun zamana bağlı ömrü vardır özelliğini yitirebiliyor.Yeni sıfır debriyaj balatasında aşağıda resimde yeşil ile işaretlediğim yerde olur debriyaj çatalı hali ile lastik körük daha fazla açık olur.

tesekkurler
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2. 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kilometre: 110000
  • Kan Grubu: A+
  • 14 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı balata yada şanzıman takozu?
« Yanıtla #6 : Nisan 08, 2020, 15:52:35 »
Tolga bey benimki bu aşamada elimle ok yönünde basınca minik boşluk var yayın gerilimi normal değil ya birden salıyor yada sıkı oluyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kilometre: 92000
  • Kan Grubu: A+
  • 61 kere teşekkür etti
  • 246 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı balata yada şanzıman takozu?
« Yanıtla #7 : Nisan 08, 2020, 16:56:40 »
Tolga bey benimki bu aşamada elimle ok yönünde basınca minik boşluk var yayın gerilimi normal değil ya birden salıyor yada sıkı oluyor
Debriyaj balatanız bitmiş en kısa sürede değiştirin volana da zarar gelmesin orjinali AİSİN dir.Bu araca efsane kasanın debriyaj balatasını takan çok fakat tavsiye etmiyorum sonradan problem yaşıyorlar.Yeni bir debriyaj seti için forumumuzda Ufuk Sönmez var TEM oto onunla aracın şase numarasını paylaşıp fiyat bilgisi alabilirsiniz İstanbul da iseniz direk orada değiştirtebilirsiniz.

Etiketler: