Gönderen Konu: carina direksiyon pompası  (Okunma sayısı 486 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Carina
  • Model Yılı: '98
  • Kilometre: 273000
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür etti
carina direksiyon pompası
« : Ocak 23, 2020, 14:37:48 »
arkadaşlar  hepnize kolay gelsin
  1998  carina  sabahları  direksiyon pompasına  yağ ekleme bidonundan köpürerek dışarı atıyor
 10 15 dakika sonra  pompadan gelen sesler kesiliyor  ama ertesi gün sabah yine aynı
 altına lifte baktık  herhangi başka yerden kaçak yok  bütün kelepçe ver hortumları baştan sona yeniledik

  sabah marşa basmadan önce direksiyon yağ seviyene baktım  normal   ama  marşa basar basmaz yağ seviyesi  düşüyor  ve bidon içinde kaynama meydana geliyor   
   yağ eklesem diyorum ama stop edince yağ seviyesi yavaş yavaş yükselmeye başlıyor   
şimdi den değerli fikirleriniz ve yardımlarınız için teşekkürler 


       

Toyota Club Türkiye

carina direksiyon pompası
« : Ocak 23, 2020, 14:37:48 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 9500
  • Kan Grubu: 0+
  • 14 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: carina direksiyon pompası
« Yanıtla #1 : Mayıs 03, 2020, 09:27:02 »
Sistemde  hava olma ihtimali olabilir.

Aşağıdaki adımları yapabilir misiniz? Bu bilgileri Toyota Carine E tamir kitabından aldım.

Power steering hydraulic system - bleeding

1 This will normally only be required if any
part of the hydraulic system has been
disconnected.

2 Referring to Weekly Checks, remove the
fluid reservoir filler cap, and top-up with the
specified fluid to the maximum level mark.

3 Start the engine and allow it to idle, slowly
moving the steering wheel from lock-to-lock
three or four times to purge out the air. Hold
the steering wheel at full lock each way, for
two to three seconds before turning to full
lock the other way.

4 With the engine still running, note the
reservoir fluid level and check that the fluid is
not foaming or cloudy.
Stop the engine and
check that the fluid level does not rise by
more than 5.0 mm above the level noted with
the engine running. If a problem is found,
proceed as follows.


5 Disconnect the fluid return hose from the
reservoir and plug the reservoir connection.
Top-up the reservoir with fresh fluid of the
specified type and engage the help of an
assistant to start and stop the engine as
required. Also have a container ready to
collect the fluid which will be discharged from
the disconnected return hose.

6 Have your assistant start the engine and
run it at 1000 rpm. After one or two seconds,
fluid should begin to discharge from the return
hose; when it does, have your assistant stop
the engine immediately.

7 Top up the fluid reservoir and repeat the
procedure in paragraph 6 (keeping the fluid
reservoir topped up) until there Is no air in the
fluid being discharged.

8 Remove the temporarily fitted plug and
reconnect the fluid return hose to the
reservoir. Work as quickly as possible to
minimise fluid loss and prevent the need to
repeat the procedure.

9 Repeat the bleeding procedure described
in paragraph 1 to 4.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 257 kere teşekkür etti
  • 1330 kere teşekkür edildi
Ynt: carina direksiyon pompası
« Yanıtla #2 : Mayıs 03, 2020, 16:30:14 »
Araçta direksiyon hidroliği kalmamış ve muhtemelen içindeki hidrolikte kararmıştır,ilk önce atf2 dişli ve direksiyon hidroliği alın daha sonra sistemdeki eski hidroliği boş bir kaba alın bu işlemi yapabilmek için ilk önce aracın önünü kriko yardımı ile kaldırın lastikler yerden kesilse yeter,hidrolik kabı üzerindeki dönüş hortumunu çıkarın direksiyonu sağa sola çevirin sistemdeki eski hidrolik bittiği zaman arkasından yenisini ekleme yapın zaten borudan yeni temiz hidrolik geldiği zaman renginden anlarsınız,daha sonra aracı indirin çalıştırın ve direksiyonu sağa sola tekrar çevirin sıvının iyice dolmasını sağlayın seviye kontrolünü yapın ve kapağını iyice kapatın kapağın sağlam olduğundan emin olunuz,sıcakken hidrolik kabının kapağı dahil hiçbir sıvının kapağını açmayın özellikle hidrolik kapağını açmayın havadaki nemi çeker özelliği bozulur,
Not:Boşalttığınız eski hidroliği kesinlikle toprak zemine veya kanalizasyon gideri gibi yerlere dökmeyiniz.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.