Gönderen Konu: Ailemizin yeni aracı 2019 Corolla ve yol hikayesi  (Okunma sayısı 795 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 5 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ailemizin yeni aracı 2019 Corolla ve yol hikayesi
« : Kasım 06, 2019, 16:12:40 »
Selamlar,

Yaklaşık 1 yıldır eşime yeni araç almayı düşünüyorduk, iş hayatına atıldığımdan beri genel olarak hep şirket aracı kullandığım için eşimin günlük kullandığı araç aynı zamanda aile aracımız oluyor. Asıl isteğim 3-4 yaşlarında 4x4 bir hilux olsa da eşim pikaba binmem diye ısrar etti. Bir ara sıfır ama 2018 model Suzuki Vitara 1.6 GL 4x4 e niyetlendiysek te (fiyatı 140.000 TL) hiçbir bayide bu aracı bulamayınca ve alternatif 4x4 suvlarda 200 binin üzerinde fiyatlarda olunca, binek otomobillere yöneldik ve bana göre Türkiye'nin en mantıklı arabası olan Corolla'da karar kıldık.

Antalya Toyota Bakırcılar Plaza'dan aracı almış olacağız. Aslında yerli üreticiler için 120.000 TL'ye kadar % 0.49 faiz oranı ile kredi aklıma çok yattığından eşimi büyük bir hevesle bayiye yönlendirdim (ben yurtdışındayım). Maalesef 0.49 faiz oranının sadece Flame paket ve 50.000 TL ile limitli olduğunu öğrendik. Ayrıca hurda teşviğinden bile doğrudan yararlandırmıyorlar, yerine ücretsiz donanım veriyorlar.

Asıl almak istediğimiz model 1.6 dream multidrive s idi ama bayide kalmamıştı, bu sebeple 1.6 vision multidrive s aldık ama ilave donanımlarla hemen hemen dream e yaklaştık diyebilirim. Vison'a ek olarak 4.2'' lik ekran, 7'' geri görüş kameralı ve navigasyonlu ekran ile değişmiş olarak gelecek araç. Ayrıca park sensörleri eklenecek, arka camlara film yapılacak. Metalik renk ellerinde oladığından mecburen opak beyaz renkte oldu araç. Şu an gözüme batan tek eksiği alaşımlı jant yok. 15'' jant ile gelecek araç, jant ölçüsüne de değiştirmek istediğim için artık lastik değişim zamanı 16'' jant alacağım. (Bayii jant değişimi için 5.000 TL fark istediği için mantıklı bulmadım)

Aracın hurda teşviksiz liste fiyatı 130.350 TL, bizde hurda teşviği kullanmadan, yukarıda yazdığım ilaveleri ücretsiz ekleyerek 130.000 TL'ye almış olacağız. Eşimin 2012 model (yeni kasa) Chevrolet Aveo 1.4 LT aracını aynı bayiye takasa verdik, 38.500 TL'ye saydırabildik. 80.000 TL'lik kısmı için Toyota bayisi 1.29 ile kredi kullandırıyordu, biz Al Baraka ile anlaştık. 1.13 oranla 80.000 TL 48 ay faiz kullanmış olacağız. Kalan bakiyeyi de nakit ödeyeceğim.

LPG olayını sorduk, Antalya'da Uludağ Otogaz ile anlaşmalılarmış, Landrenzo marka lpg kitini herşeyini Toyota bayii halledecek şeklinde 5.500 TL'ye taktırıyorlarmış. LPG işine biraz soğuğum şimdilik düşünmüyorum ama ileride fikrim değişebilir.

Araç tahminen ayın 15-18'i arası gelecek. Teslim aldığımızda eşimden fotoğrafları ister buraya eklerim.

Başlıktaki "yol hikayesi" terimine gelince, bu araç ile yaşayacağım tüm deneyimleri, bakımları, faturaları, yaptığımız seyahatları vs bu başlık altında paylaşacağım. Allah ömür verirse uzun soluklu bir konu olacak.

Herkesin gönlündeki araca kavuşması temennisi ile.






Toyota Club Türkiye

Ailemizin yeni aracı 2019 Corolla ve yol hikayesi
« : Kasım 06, 2019, 16:12:40 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 324 kere teşekkür etti
  • 72 kere teşekkür edildi
Ynt: Ailemizin yeni aracı 2019 Corolla ve yol hikayesi
« Yanıtla #1 : Kasım 06, 2019, 17:25:57 »
Hayırlısı olsun şimdiden, inşallah güzel günlerde ailece kullanırsınız.
2001 1.4 Terra Special

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 158 kere teşekkür etti
  • 934 kere teşekkür edildi
Ynt: Ailemizin yeni aracı 2019 Corolla ve yol hikayesi
« Yanıtla #2 : Kasım 06, 2019, 18:57:05 »
Şimdiden aracınız hayırlı olsun,
LPG konusu formda fazlasıyla var okursanız geniş çaplı fikir sahibi olabilirsiniz,bir defada buradan yazayım lpg'yi kesinlikle bayide taktırmayın ve rodaj süresini bekleyin tavsiyem kesinlikle obd2 özelliği olan kitleri taktırmanız olur,çünkü aracınız en son teknolojileri barındırıyor ve tam anlamıyla akıllı düşünen bir motora sahip hava yakıt karışımını en iyi şekilde ayarlayan tamamen tasarruf,performans ve düşük emisyon odaklı bir motor valfmatik sistemi çok değişken sibob teknolojisi ne sahip,o nedenle takılan lpg'nin ayarları aynı bensin gibi sorunsuz olmalı bu sorunsuzlujta ancak obd2 özelliği olan kitlerle mümkün oluyor.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 5 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Ailemizin yeni aracı 2019 Corolla ve yol hikayesi
« Yanıtla #3 : Kasım 06, 2019, 21:16:47 »
Hilmi Bey, Ümit Bey teşekkür ederim.

LPG konusundaki tavsiyeleriniz aklımda olacak.  :tamam:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • corolla 2007
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '07
  • Kilometre: 109000
  • Kan Grubu: ---
  • 5 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Ailemizin yeni aracı 2019 Corolla ve yol hikayesi
« Yanıtla #4 : Kasım 07, 2019, 02:07:45 »
hibrid alsaydın daha iyiydi.. ben şahsen 2019 model corolla alsam kıyıpta lpg taktıramam..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 111111
  • Kan Grubu: 0+
  • 18 kere teşekkür etti
  • 67 kere teşekkür edildi
Ynt: Ailemizin yeni aracı 2019 Corolla ve yol hikayesi
« Yanıtla #5 : Kasım 07, 2019, 08:11:31 »
Selamlar,

Yaklaşık 1 yıldır eşime yeni araç almayı düşünüyorduk, iş hayatına atıldığımdan beri genel olarak hep şirket aracı kullandığım için eşimin günlük kullandığı araç aynı zamanda aile aracımız oluyor. Asıl isteğim 3-4 yaşlarında 4x4 bir hilux olsa da eşim pikaba binmem diye ısrar etti. Bir ara sıfır ama 2018 model Suzuki Vitara 1.6 GL 4x4 e niyetlendiysek te (fiyatı 140.000 TL) hiçbir bayide bu aracı bulamayınca ve alternatif 4x4 suvlarda 200 binin üzerinde fiyatlarda olunca, binek otomobillere yöneldik ve bana göre Türkiye'nin en mantıklı arabası olan Corolla'da karar kıldık.

Antalya Toyota Bakırcılar Plaza'dan aracı almış olacağız. Aslında yerli üreticiler için 120.000 TL'ye kadar % 0.49 faiz oranı ile kredi aklıma çok yattığından eşimi büyük bir hevesle bayiye yönlendirdim (ben yurtdışındayım). Maalesef 0.49 faiz oranının sadece Flame paket ve 50.000 TL ile limitli olduğunu öğrendik. Ayrıca hurda teşviğinden bile doğrudan yararlandırmıyorlar, yerine ücretsiz donanım veriyorlar.

Asıl almak istediğimiz model 1.6 dream multidrive s idi ama bayide kalmamıştı, bu sebeple 1.6 vision multidrive s aldık ama ilave donanımlarla hemen hemen dream e yaklaştık diyebilirim. Vison'a ek olarak 4.2'' lik ekran, 7'' geri görüş kameralı ve navigasyonlu ekran ile değişmiş olarak gelecek araç. Ayrıca park sensörleri eklenecek, arka camlara film yapılacak. Metalik renk ellerinde oladığından mecburen opak beyaz renkte oldu araç. Şu an gözüme batan tek eksiği alaşımlı jant yok. 15'' jant ile gelecek araç, jant ölçüsüne de değiştirmek istediğim için artık lastik değişim zamanı 16'' jant alacağım. (Bayii jant değişimi için 5.000 TL fark istediği için mantıklı bulmadım)

Aracın hurda teşviksiz liste fiyatı 130.350 TL, bizde hurda teşviği kullanmadan, yukarıda yazdığım ilaveleri ücretsiz ekleyerek 130.000 TL'ye almış olacağız. Eşimin 2012 model (yeni kasa) Chevrolet Aveo 1.4 LT aracını aynı bayiye takasa verdik, 38.500 TL'ye saydırabildik. 80.000 TL'lik kısmı için Toyota bayisi 1.29 ile kredi kullandırıyordu, biz Al Baraka ile anlaştık. 1.13 oranla 80.000 TL 48 ay faiz kullanmış olacağız. Kalan bakiyeyi de nakit ödeyeceğim.

LPG olayını sorduk, Antalya'da Uludağ Otogaz ile anlaşmalılarmış, Landrenzo marka lpg kitini herşeyini Toyota bayii halledecek şeklinde 5.500 TL'ye taktırıyorlarmış. LPG işine biraz soğuğum şimdilik düşünmüyorum ama ileride fikrim değişebilir.

Araç tahminen ayın 15-18'i arası gelecek. Teslim aldığımızda eşimden fotoğrafları ister buraya eklerim.

Başlıktaki "yol hikayesi" terimine gelince, bu araç ile yaşayacağım tüm deneyimleri, bakımları, faturaları, yaptığımız seyahatları vs bu başlık altında paylaşacağım. Allah ömür verirse uzun soluklu bir konu olacak.

Herkesin gönlündeki araca kavuşması temennisi ile.

geçen ay 15" ten 16" e 2000 tl farkla Bursa çavdarlıdan aldık aracı
1996 1997 xli 1997 xei 1.6 gri
2007 corolla hb sol boncuk&Auris coupe d4d elegant buz bey.
2010 corolla d4d elegant manuel gri
2011 verso d4d dizel c.extra dizel gri

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '18
  • Kilometre: 9400
  • Kan Grubu: 0+
  • 11 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: Ailemizin yeni aracı 2019 Corolla ve yol hikayesi
« Yanıtla #6 : Kasım 07, 2019, 08:51:18 »
LPG taktırma taraftarı ben hiç olmadım. Hayırlısı olsun :)

yeni modele görünüş olarak 17" süper olur gibi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1694 kere teşekkür etti
  • 2442 kere teşekkür edildi
Ynt: Ailemizin yeni aracı 2019 Corolla ve yol hikayesi
« Yanıtla #7 : Kasım 07, 2019, 09:36:16 »
Hayırlı olsun.

Hibrit'in avantajı şehiriçinde sadece, uzun yolda hiçbir avantajı yok. O yüzden yılda 60.000 km yapan birisi hibrit aracına lpg taktırdı.
Ayrıca hibritte otomatik vitesini manuel kontrol etme yok, 0-100 daha düşük, mtvsi daha yüksek. Otomatik subap ayarı yapan motor sayesinde lpg zaten sorunsuz.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 82000
  • Kan Grubu: 0+
  • 111 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Ailemizin yeni aracı 2019 Corolla ve yol hikayesi
« Yanıtla #8 : Kasım 07, 2019, 12:00:01 »
Aracınız hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin, güle güle kullanmayı nasip inşallah.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 5 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Ailemizin yeni aracı 2019 Corolla ve yol hikayesi
« Yanıtla #9 : Kasım 07, 2019, 13:24:01 »
hibrid alsaydın daha iyiydi.. ben şahsen 2019 model corolla alsam kıyıpta lpg taktıramam..

Arkadaşlarımız yazmışlar gerçi, mtv farkı tasarrufu ortadan kaldırıyor. Eşim zaten yılda 10.000 km yapıyor.

geçen ay 15" ten 16" e 2000 tl farkla Bursa çavdarlıdan aldık aracı

Bizim bayi niye böyle yüksek fiyat farkı talep etti bilmiyorum. Hayırlı olsun size.

LPG taktırma taraftarı ben hiç olmadım. Hayırlısı olsun :)

yeni modele görünüş olarak 17" süper olur gibi :)

Muhtemelen biz de lpg taktırmayız. Yine de kesin konuşmayayım. :) 17'' bence de en güzel seçenek, konforu çok olumsuz yapmayacaksa 17'' düşünüyorum ben de.

Hayırlı olsun.

Hibrit'in avantajı şehiriçinde sadece, uzun yolda hiçbir avantajı yok. O yüzden yılda 60.000 km yapan birisi hibrit aracına lpg taktırdı.
Ayrıca hibritte otomatik vitesini manuel kontrol etme yok, 0-100 daha düşük, mtvsi daha yüksek. Otomatik subap ayarı yapan motor sayesinde lpg zaten sorunsuz.

Teşekkürler Mutlu Bey. Hybrid konusunda tamamen sizin gibi düşünüyorum.

Aracınız hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin, güle güle kullanmayı nasip inşallah.

Teşekkür ederim Erhan Bey.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 93000
  • Kan Grubu: ---
  • 410 kere teşekkür etti
  • 215 kere teşekkür edildi
Ynt: Ailemizin yeni aracı 2019 Corolla ve yol hikayesi
« Yanıtla #10 : Kasım 07, 2019, 14:49:35 »

uzun yolda destekleyici olarak etkisi var diye biliyorum tabi şehir içi kadar değil ancak hibrid olmayan araca göre yine daha verimli diye biliyorum.Tabi sürekli kullananlar daha iyi bilir ve onlarda yazarsa sevinirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 5 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Ailemizin yeni aracı 2019 Corolla ve yol hikayesi
« Yanıtla #11 : Kasım 07, 2019, 15:08:05 »
Toyota'nın sitesinde Hybrid ile ilgili sık sorulanlara bakarsak;

Yaris Hybrid: Aracınızı ağırlıklı şehir içinde kullanıyor ve çok km yapıyorsanız tercihiniz hibrit model olmalı.
Diğer Hibrit Modelleri: Şehir içi veya şehir dışı farketmeksizin çok km yapıyorsanız hibrit model tercih edebilirsiniz.

Demekte yani Corolla Hybrid'in uzun yolda tasarrufa etkisi vardır ama uzun yolda etkili olduğu menzil ne, önemli olan o. Mesela 120 km uzaklıktaki bir yere giderken batarya yeterli geliyordur ama 400 km uzağa giderken de batarya yeterli oluyor mu yoksa sadece benzinle mi çalışmaya başlıyor?

En doğru bilgiyi ancak bu aracı uzun yolda yeterince kullanmış biri verebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1694 kere teşekkür etti
  • 2442 kere teşekkür edildi
Ynt: Ailemizin yeni aracı 2019 Corolla ve yol hikayesi
« Yanıtla #12 : Kasım 07, 2019, 16:36:24 »
Toyota'nın sitesinde Hybrid ile ilgili sık sorulanlara bakarsak;

Yaris Hybrid: Aracınızı ağırlıklı şehir içinde kullanıyor ve çok km yapıyorsanız tercihiniz hibrit model olmalı.
Diğer Hibrit Modelleri: Şehir içi veya şehir dışı farketmeksizin çok km yapıyorsanız hibrit model tercih edebilirsiniz.

Demekte yani Corolla Hybrid'in uzun yolda tasarrufa etkisi vardır ama uzun yolda etkili olduğu menzil ne, önemli olan o. Mesela 120 km uzaklıktaki bir yere giderken batarya yeterli geliyordur ama 400 km uzağa giderken de batarya yeterli oluyor mu yoksa sadece benzinle mi çalışmaya başlıyor?

En doğru bilgiyi ancak bu aracı uzun yolda yeterince kullanmış biri verebilir.

Elektrikli bir araç değil, hibritteki elektrik motoru sadece destek amaçlı. En çok etkili olduğu kısım ise dur kalklar. O nedenle şehiriçinde çok daha düşük yakıyor. Uzun yolda etkisi var evet, ama kısıtlı. Lpg ile kıyaslayıp kuruş hesabı yapılırsa her türlü lpg öne çıkıyor. Şehiriçinde bile...
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 93000
  • Kan Grubu: ---
  • 410 kere teşekkür etti
  • 215 kere teşekkür edildi
Ynt: Ailemizin yeni aracı 2019 Corolla ve yol hikayesi
« Yanıtla #13 : Kasım 07, 2019, 17:11:57 »
Elektrikli bir araç değil, hibritteki elektrik motoru sadece destek amaçlı. En çok etkili olduğu kısım ise dur kalklar. O nedenle şehiriçinde çok daha düşük yakıyor. Uzun yolda etkisi var evet, ama kısıtlı. Lpg ile kıyaslayıp kuruş hesabı yapılırsa her türlü lpg öne çıkıyor. Şehiriçinde bile...
geçen gün yanlış hatırlamıyorsam lexus es için uzun yolda 6 litre tükettiği söylenmişti videoda.2.5lt motor için ve ayrıca hızlanmalarda destek veriyor diye biliyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1694 kere teşekkür etti
  • 2442 kere teşekkür edildi
Ynt: Ailemizin yeni aracı 2019 Corolla ve yol hikayesi
« Yanıtla #14 : Kasım 07, 2019, 17:28:05 »
geçen gün yanlış hatırlamıyorsam lexus es için uzun yolda 6 litre tükettiği söylenmişti videoda.2.5lt motor için ve ayrıca hızlanmalarda destek veriyor diye biliyorum.

En çok yaktığı durum zaten hızlanma ve yokuş çıkma, bunlara destek vererek az yaktırıyor Barış abi. Hız arttıkça ortalama tüketim de yükseliyor ama. Hibrit alıp da uzun yolda 40-50 kuruş yakıyor diye şikayet edenler dolu. :D
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 33000
  • Kan Grubu: ---
  • 84 kere teşekkür etti
  • 134 kere teşekkür edildi
Ynt: Ailemizin yeni aracı 2019 Corolla ve yol hikayesi
« Yanıtla #15 : Kasım 07, 2019, 17:42:58 »
bir buçuk yıldır hibrit ch- r kullanıyorum. şehir içi kasmadan ortalama 4- 4.5 litreleri rahatlıkla görebiliyorum.  ( 28 -30 kuruş) hatta çok itinalı kullanırsanız 3- 3.5 litreleri bile rahatlıkla görebilirsiniz.  ben gördüm.   hiçbir otomatik ve dizel  araç bundan daha aşağı değerleri asla yakalayamaz. lpg'li otomatik araçlar bile ortalama en az 40-45 kuruş arası yakıyor. zaten benzinli otomatik araçlar en az 10-12 litreyi (70-80 kuruş) rahatlıkla görüyor. bu durumda hibrit gerçekten çok ekonomik. evet şehir dışı belki 1-2 litre daha fazla yakabiliyor ama benim gibi şehir dışına yılda en fazla iki defa çıkan biri için sorun olmuyor ama sürekli ve çoğunlukla şehir dışı kullanıyorsanız tavsiye etmem.

doğan kabakla ünlülerle hibrit yarışında arda türkmen 3.2 litreyi yakalamıştı ki ( 21 kuruş) bu bence en düşük otomatik araç yakıt tüketimi rekorudur.

ayrıntılar için:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1694 kere teşekkür etti
  • 2442 kere teşekkür edildi
Ynt: Ailemizin yeni aracı 2019 Corolla ve yol hikayesi
« Yanıtla #16 : Kasım 07, 2019, 18:15:58 »
bir buçuk yıldır hibrit ch- r kullanıyorum. şehir içi kasmadan ortalama 4- 4.5 litreleri rahatlıkla görebiliyorum.  ( 28 -30 kuruş) hatta çok itinalı kullanırsanız 3- 3.5 litreleri bile rahatlıkla görebilirsiniz.  ben gördüm.   hiçbir otomatik ve dizel  araç bundan daha aşağı değerleri asla yakalayamaz. lpg'li otomatik araçlar bile ortalama en az 40-45 kuruş arası yakıyor. zaten benzinli otomatik araçlar en az 10-12 litreyi (70-80 kuruş) rahatlıkla görüyor. bu durumda hibrit gerçekten çok ekonomik. evet şehir dışı belki 1-2 litre daha fazla yakabiliyor ama benim gibi şehir dışına yılda en fazla iki defa çıkan biri için sorun olmuyor ama sürekli ve çoğunlukla şehir dışı kullanıyorsanız tavsiye etmem.

doğan kabakla ünlülerle hibrit yarışında arda türkmen 3.2 litreyi yakalamıştı ki ( 21 kuruş) bu bence en düşük otomatik araç yakıt tüketimi rekorudur.

ayrıntılar için:

Yeni nesil motorlar o kadar yakmıyorlar artık.
Benim Safranbolu yokuşlarındaki 10 km.lik parkurdaki tüketimim ile istanbul trafiği tüketimim çok yakın oluyor. Mazda'da tutuyordu 13 lt yakıyordum. Fakat corolla ile 9-9.5 yakıyorum, lpg taktırsam 30-35 kuruş yapacak.

Aradaki farkı ne kadar sürede çıkaracağı da hesaplanmalı. Kendi durumum için hesap yapalım hemen. 21 kuruş yaktığını düşünelim. lpg ile de 35 kuruş yaktığını. Aradaki fark 14 kuruş, vision 1.6 otomatik ile 1.8 hibrit arasında nerdeyse 40bin tl fark var.  285bin km. şehiriçi sürüşte amorti edecek.

Ha sessizlik ve teknolojik donanım için değer mi? Bence değerdi ama bütçe 1.6 ya yetti. :)
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2542 kere teşekkür etti
  • 2880 kere teşekkür edildi
Ynt: Ailemizin yeni aracı 2019 Corolla ve yol hikayesi
« Yanıtla #17 : Kasım 08, 2019, 17:32:39 »
Hybrid ile hybrid arası farklar var. Bu fark da araç üretimindeki yaklaşımdan ileri geliyor. Mesela bazı hybrid araçlar, sadece batarya sistemleri ile 3-4km'den fazla yol katedemezken, örneğin Renault, 45km civarı menzil ve 120-135km/s'e kadar hız imkanı veren benzinli hybrid tercih ediyor bazı modellerinde. Hatta bir modelinde dizel hybrid de mevcut. Hybrid, fazladan taşıdığı batarya ağırlıkları nedeni ile, konvansiyonel sistemlere göre dezavanatjlıdır. Zaten bu yüzden Mutlu Yöneticimizin de belirttiği gibi, şehirlerarası kullanımlarda bazı konvansiyonel sistemlere göre anlamlı bir ekonomiklik sağlamıyorlar. Ancak işin iinde dur-kalk, rampa iniş-çıkış girince, rejeneratif frenleme ile enerji kazanımı sağlıyorlar. Aslında asıl avantaj da bu noktada oluyor. Çünkü bir cismin en çok kuvvet harcadığı yer, pozitif ivme (ilk hareket, hızlanma) ve en çok kinetik enerji ürettiği yer, negatif ivme periyodudur (yavaşlama). Burada gerekli olan ve ortaya çıkan kuvveti cismin kütlesi ve hızı belirler.

Tüketim anlamında ortaya konan her veriyi de karşılaştırmaya için kabul etmemek gerekir. Sonuçta verilerin elde ediliş şekilleri bilinmiyor.
Basit bir mantıklar, aracın kütlesi (yük durumu), sürtünme kuvvetleri (hıza bağlı olarak hava sürtünmesi de), kullanım şekli, tork değeri ve bunun hangi devirde elde edildiği önemlidir.

Bugün araçlarda eskiye nazaran ekonomi sağlanmasının bir nedeni de, motordan çok şanzıman sistemleridir.
Hybrid sistemlerde de, batarya şarj-deşarj döngüsü arttıkça ve sistem enerji kapasitesi düştükçe, tüketim değerlerinin de artacağı unutulmamalı.
Özetle, şehiriçi güzergahlarda, dur kalk trafikte en ideali hafif yapıya sahip hybrid üniteli araçlar görünüyor. Uzunyol, sabit hız, yüklü kullanımlarda dizel üniteler avantajlı. Genelde yalıtımları da diğer araçlara göre nispeten daha iyi oluyor. Bu da uzun yol avantajına eklenebilir. Daha yüksek keyif potansiyeli, çekiş, istendiğinde nispeten düşük tüketim, bazen ise bunu gözardı etme durumları için aşırı beslemeli benzinli. Genel olarak Lpg gibi düşük maliyetli yakıt alternatifi kullanımı nedeni ile, çekişten nispeten ödün vererek (aşırı beslemeli sistemlere göre) atmosferik benzinli. Eğer elektrik fiyatları çok değişmez, şarj istasyonları sayısı belirgin şekilde artar ve batarya sistemleri ucuzlar ise, hem ekonomik, hem eğlenceli, hem performanslı olan tam elektrikli.
Yani her sistemin birbirine göre avantajı da mevcut, dezavantajı da.

Etiketler: