Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler  (Okunma sayısı 46966 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 257 kere teşekkür etti
  • 1328 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #220 : Ağustos 04, 2020, 11:19:05 »
Valla dün çok sessiz gelen araç bugün biraz daha sesli geldi. Niye oldu anlamadım.  :rofl: 100 gibi yine rüzgar sesi vardı.
Hakan abi, marşpiyel aşağı kadar inmesi kötü oluyor özellikle kış aylarında, paçalar kirleniyor.
Bir önceki sürüşte oluşan kulak dolgunluğu,hakan bey'in bahsettiği rüzgar yönü araca değişik yerden alınan yakıt dahi sesi değiştirebilmekte,
Yakıt ile alakalı tecrübem 3 ay önceki Hatay Adana gediş geliş seyehatımda oluştu,gidişte araçda petrol ofisisnin lpg'si vardı bitmek üzereydi dönüşte shell'den aldım giderken çok sessiz olan araç dönüşte aynı yolda kafamı patlattı zaten o günden sonra shell'den yakıt almadım,çünkü araç sesden ziyade tekleme yapmaya başlamıştı ve tamirci lpg'ci arasında mekik dokumaya ramak kalmışken hasbelkader yakıttan olduğu anlaşıldı ve Shell'i bıraktım.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #220 : Ağustos 04, 2020, 11:19:05 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1946 kere teşekkür etti
  • 2873 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #221 : Ağustos 20, 2020, 19:49:55 »
1.6 atmosferik motor çekmiyor, çıkmıyor diyen arkadaşlar için çektim. :)
Bolu dağı çıkışı.

Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1946 kere teşekkür etti
  • 2873 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #222 : Ağustos 20, 2020, 19:50:49 »
183 cm boy ile koltuk, direksiyon pozisyonu.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1946 kere teşekkür etti
  • 2873 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #223 : Ağustos 20, 2020, 20:01:05 »
10bin bakımımızı Düzce Hızel'de yaptırdık. Yağı kendim n11'den aldım. Eneos Premium Ultra 0w-20, 160 küsür. Bakım da 400 tl tuttu.
İlgi alakadan memnun kaldık. Düzce servisini tavsiye ederim.

Hazır gitmişken chr hibrit de test ettik. Hibridi merak ettiğimizden. Sessizliğine hayran kaldık hibritin, fakat motor gücü olarak eksikliğini bir miktar hissettiriyor. Tam şehiriçi aracı.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 257 kere teşekkür etti
  • 1328 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #224 : Ağustos 20, 2020, 22:56:13 »
Mutlu hocam eline sağlık,yeni corollayı araştıranlar için güzel bşr video olmuş en azından bazı merak edilenlere öz kullanıcı tarafından yorum yapmışsınız,
Özellikle diz mesafesi,hızlanma,yol tutuş,içeriye gelen sesler gibi merak edilenler açıklayıcı olmuş.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '20
  • Kilometre: 850
  • Kan Grubu: B+
  • 4 kere teşekkür etti
  • 47 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #225 : Ağustos 20, 2020, 23:00:31 »
1.6 atmosferik motor çekmiyor, çıkmıyor diyen arkadaşlar için çektim. :)
Bolu dağı çıkışı.

Mutlu bey zaten videoda mevcut yumuşak kullanimla her türlü araç rampayı çıkıyor.  1.2 atmosferik araçlar bile çıkıyor. Kimse rampa çıkmıyor demiyor. Biraz performanslı çıkışta veya arac yukluyken video da da duyulan elektrik supurge sesi geliyor. Tabiki mds vites değiştirme durumu olmadığı için farkedilmiyor ama manuel ile rampalar bir ızdırap.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2012 Accord Executive-2.0 156 Hp
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 113000
  • Kan Grubu: B+
  • 219 kere teşekkür etti
  • 413 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #226 : Ağustos 21, 2020, 08:37:09 »
Mutlu bey zaten videoda mevcut yumuşak kullanimla her türlü araç rampayı çıkıyor.  1.2 atmosferik araçlar bile çıkıyor. Kimse rampa çıkmıyor demiyor. Biraz performanslı çıkışta veya arac yukluyken video da da duyulan elektrik supurge sesi geliyor. Tabiki mds vites değiştirme durumu olmadığı için farkedilmiyor ama manuel ile rampalar bir ızdırap.

Ersin bey manuelde de mantık farklı değil ki, ramprada vites düşürüp devir yükselteceksiniz hepsi bu.
2002 Corolla 1.6 Terra E11 (110-150bin km )2011-2013
2006 Corolla 1.6 Terra E12 HB (110-140bin km)2013-2015
2006 Focus   1.6 Tren Sedan Otm.(170-176bin km)2015-2015---1998 Palio 1.6 HL (209-212bin km)2018---1999 Astra G 1.6 GL (151-153bin km)2018
2004 Accord  2.0 Sport (235-310bin km)2015-2019 http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=68690

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '20
  • Kilometre: 850
  • Kan Grubu: B+
  • 4 kere teşekkür etti
  • 47 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #227 : Ağustos 21, 2020, 09:10:14 »
Ersin bey manuelde de mantık farklı değil ki, ramprada vites düşürüp devir yükselteceksiniz hepsi bu.
Rampalarin daha doğrusu uzun soluklu rampalarin pekcogu stabil degilki. Videodaki gibi yani. Manuelde vites düşüreceksin ok. Belli vitesle gidiyorsun hop keskin viraj geliyor vitesi düşürüyorsun . Sonra biraz daha düz kısmı geliyor motorda devirleniyor bu arada vites yukseltiyorsun. Ki bazen o yuksek viteste arac yine bayılıyor. Tekrar vites düşürüyorsun. Yada önüne sollama yapan araç geliyor. Tekrar vites düşür. Sonra tekrar devirlen. Gercekten eziyet. Özellikle 6 viteste aralıkların dar olması rampada seni kamyon şoförü moduna sokuyor. Cvt bu yönden avantajlı ama kimse demesin arac devir cevirlendikce motor sesi gelmiyor diye. Ustelik astra kullanınca sunu anladim ki corollada aynı devirde motor sesini içeri daha çok alıyormuş. İzolasyon yonunden araclar zayıf ki bunu arka çamurluk içi davlumbaz olmadığından anlıyoruz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2012 Accord Executive-2.0 156 Hp
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 113000
  • Kan Grubu: B+
  • 219 kere teşekkür etti
  • 413 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #228 : Ağustos 21, 2020, 11:45:14 »
Rampalarin daha doğrusu uzun soluklu rampalarin pekcogu stabil degilki. Videodaki gibi yani. Manuelde vites düşüreceksin ok. Belli vitesle gidiyorsun hop keskin viraj geliyor vitesi düşürüyorsun . Sonra biraz daha düz kısmı geliyor motorda devirleniyor bu arada vites yukseltiyorsun. Ki bazen o yuksek viteste arac yine bayılıyor. Tekrar vites düşürüyorsun. Yada önüne sollama yapan araç geliyor. Tekrar vites düşür. Sonra tekrar devirlen. Gercekten eziyet. Özellikle 6 viteste aralıkların dar olması rampada seni kamyon şoförü moduna sokuyor. Cvt bu yönden avantajlı ama kimse demesin arac devir cevirlendikce motor sesi gelmiyor diye. Ustelik astra kullanınca sunu anladim ki corollada aynı devirde motor sesini içeri daha çok alıyormuş. İzolasyon yonunden araclar zayıf ki bunu arka çamurluk içi davlumbaz olmadığından anlıyoruz.
O zaman sizi de otomatik vites kullananlar kervanına dahil etmek lazım :) Devir yükselince motor sesi gelmez olur mu tabi kide gelir. Ben bir honda kullanıcısı olarak o yüksek devir sesine hayran kaldığım için astra dizel aracımı sattım yeniden atmosferiğe geçiş yaptım :rofl:

Bir diğer konu yalıtım konusunda Opelle Toyota kıyaslanamaz derecede fark var. Yalıtım astrada çok iyi düzeyde.
2002 Corolla 1.6 Terra E11 (110-150bin km )2011-2013
2006 Corolla 1.6 Terra E12 HB (110-140bin km)2013-2015
2006 Focus   1.6 Tren Sedan Otm.(170-176bin km)2015-2015---1998 Palio 1.6 HL (209-212bin km)2018---1999 Astra G 1.6 GL (151-153bin km)2018
2004 Accord  2.0 Sport (235-310bin km)2015-2019 http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=68690

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 26250
  • Kan Grubu: 0+
  • 102 kere teşekkür etti
  • 777 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #229 : Ağustos 21, 2020, 12:18:41 »
E 210 kasadaki motor tahmin ve iddia ettiğim gibi bir öncekine göre daha teknolojik,çekiş gayet güzel ve yeterli,bundan alası daha yüksek hacimli atmosferik motorla olur,tabii yakıt konusu hariç tutulursa,1978-80 yılları arası eski bolu dağı yolunda,ortada yolu ayıran refüj veya adı her neyse yok iken ,280 se ile günde 2 defa bolu dağını geçiyordum,yokuş yukarı çıkarken arabayı roketlediğimde o koca araba burnunu havaya kaldırıyor ve duymaktan zevk aldığım homurtulu bir motor sesi ile inanılmaz bir şekilde tekrar ileri atılıyordu,sonuç ta sorun atmosferik meselesinden ziyade düşük hacimli motorlara mecbur olmamız,emisyon, vergi derken küçük hacim turbolarla aynı performansları almaya şartlanmamız.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1946 kere teşekkür etti
  • 2873 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #230 : Ağustos 21, 2020, 13:59:43 »
Kullandığımız araçlardan memnun olmamız, önceki araçlarımıza, beklentilerimizi düşürmemize bağlı. Bu aracın en uygun fiyatlı C segment sıfır araç olduğunu; yalıtım, motor gücü, lpg uyumlu ile birlikte yakıt tüketimi, yol tutuş konularında sınıf standartlarında olduğunu bildikten sonra gerisi önemsiz kalıyor.

Ben bu araçla 4bin devir üstüne çıkma ihtiyacı hiç hissetmiyorum ve 4bin devre kadar gelen motor ve cvt şanzıman sesi de bence az. Keşke imkan olsaydı da manuel vites kontrolü ile 3500 devri geçmeden gösterebilseydim. :) Tek elle kamerayı tutup öteki elle direksiyonu tutup virajlı yollarda kullanırken ayakla devri hızı kontrol etmeye çalışarak ancak bu kadar oluyor. :) Ama her araçla rampa çıkılabiliyor ama kimisi 5000 üstü devir çevirerek, kimisi 2000 devirde. Atmosferikler arasında gücü en iyi ileten motor Toyota'nınki, sessiz sessiz rahatlıkla çıkılabiliyor.

Ersin Bey'in otomatik zamanı gelmiş bence. Manuel kullanımda evet atmosferik işkenceye dönüşebiliyor, hak veriyorum.

Yalıtım Japonların kronik sorunu zaten, eski nesil japonlara göre bariz iyileşme var ama. Çok takıntılı olanlar subigarage a 15bin tl ye yaptırabilir E segment kadar sessiz olur. Bir Alman almaya kalksanız fiyatları ortada zaten. T-Rock olmuş 280bin tl. Golf gelecek en ucuz 240 bin tl den.
Ama benim gibi Mazda'da yalıtım takıntısı olup o kadar kurcalanmadık yerini bırakmayan benim gibi biri için Corolla'da eksiklik göremiyorum. İlerleyen zamanlarda belki davlumbazlara detaylı yalıtım yapabilirim, o da mıcırlı asfalt kullanımı için sadece. Trim sesi zaten yok.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '20
  • Kilometre: 850
  • Kan Grubu: B+
  • 4 kere teşekkür etti
  • 47 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #231 : Ağustos 21, 2020, 14:16:21 »
Tabiki beklenti önemli ama kimse bu çağda bazı basit şeylerden mahrum kalmak istemiyor. Madem yaptığın araç devirli çalışacak adam gibi izolasyon yap. Aracımı teslim almaya giderken 3.5 Ford focus sedan 1.6 atmosferik akrabamın aracı ile gittik. O araçta atmosferik oda rampada devir çevirdi ama motor sesi neredeyse duyulmuyordu. Corolla sorunsuzluk, iç genislik ve 2. El değeri olarak tartışılmaz bir araç. Ama beklentisi olanı ve turbo herhangi bir c sınıfı araçtan geçeni fena hayal kırıklığına uğratır.

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 21, 2020, 14:26:17

Ersin Bey'in otomatik zamanı gelmiş bence. Manuel kullanımda evet atmosferik işkenceye dönüşebiliyor, hak veriyorum.



Araç degistirme şansımı sıfır astra sedan 1.4 turbo manuelden yana kullandim. Sipariş verme tarihinde Dream cvt corolla aldığım aractan 30.000 tl pahali idi. Ve en önemlisi Turkiyede uretilen arac 1.5-2 ay sonra teslim birde fiyat garantisi yoktu. Astra dan performans tuketim yol konforu ve yalıtım konularında çok memnunum şuan. Belki ilerde sorun çıkarır ama o zamana kadar değiştiririm diye düşünüyorum  :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 10500
  • Kan Grubu: A+
  • 132 kere teşekkür etti
  • 351 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #232 : Ağustos 21, 2020, 16:16:32 »
1.6 atmosferik Corolla motoru övgüye layık değildir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '18
  • Kilometre: 38000
  • Kan Grubu: 0+
  • 168 kere teşekkür etti
  • 203 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #233 : Ağustos 21, 2020, 18:33:19 »
Bu konu tamamen araçtan beklentilerinizle ilgili sanırım. Corolla ve Civic benim bir araçtan beklentimi fazlasıyla karşılıyor. Zengin donanımları ki Bazı markalarda opsiyonel olan donanımları bile standart olarak sunmaları bile takdire şayandır. Geniş bagaj ve iç hacimleri, sorunsuzlukları ile sahiplerini üzmeyişleri, ergonomik ve ekonomik oluşları, tasarımları özellikle (Civic'in taklit edilen tasarımı gibi vs...)

Varsın senede en fazla iki kere uzun yola çıktığım bazı dik yokuşlarda turboya göre bayılsın (kaldı ki  Türkiye'de yokuşlu yollarda çok sınırlı ve bellidir.)  Bunlar benim için sorun değil. Asıl sorun otomatik şanzıman, turbo ve  ön düzen  dağıldığında bayılacağın milyarları öğrenip oturup ağladığın andaki sorundur. Gerisi fasarya. Avrupa araçları bilinçli eskitme ve az kullan, sonra at mantığıyla üretildiği için garanti biter bitmez sorunlar başlıyor. Japon araçlar ise sorunsuzluk mantığıyla üretildiği için bakımlarını düzenli yaparsanız sorun çıkarmıyor. Japon candır, sahibini üzmez :alkis:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '20
  • Kilometre: 850
  • Kan Grubu: B+
  • 4 kere teşekkür etti
  • 47 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #234 : Ağustos 21, 2020, 18:54:17 »
Kutay bey amacım polemik kesinlikle değil ancak ülkemiz yukselti ve rakım farkları olarak avrupadan daha engebeli. Dediğiniz gibi olay tamamen araçtan beklenti ile ilgili. Ben sakin takılır a noktasından b noktasına aracı sadece taşıma amaçlı kullanırım. Sorunsuz bir arac istiyorum derseniz corolla tam size göre. Halk arasında bir tabir var corolla için emekli memur arabası. Ama yol gitmekten arac sürmekten keyif alan biri için hiç keyifli değildir.
Donanım zenginliği derken benim advance donanim aracımdan anlık yakıt tüketimi kalan yakit ile kac km gidilebilecegi hangi kapının açık olduğu  bakım zamanının geldigi şeklinde uyarı yoktu. En basiti suan kullandığım astra da hız sabitleme aktif ise ve siz fren yapmadan vites değiştirirseniz hız sabitleme aktif olarak devam ediyor. Bunlar corollada yoktu.
Japon araçları Avrupa araçlarından daha sorunsuz. Çünkü daha basit uretim teknolojileri var. Ancak düzgün kullanilan bakımları zamanında yapılan bir Avrupa aracida sorunsuz olacaktır düşüncesindeyim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1946 kere teşekkür etti
  • 2873 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #235 : Ağustos 21, 2020, 19:14:26 »
Kutay bey amacım polemik kesinlikle değil ancak ülkemiz yukselti ve rakım farkları olarak avrupadan daha engebeli. Dediğiniz gibi olay tamamen araçtan beklenti ile ilgili. Ben sakin takılır a noktasından b noktasına aracı sadece taşıma amaçlı kullanırım. Sorunsuz bir arac istiyorum derseniz corolla tam size göre. Halk arasında bir tabir var corolla için emekli memur arabası. Ama yol gitmekten arac sürmekten keyif alan biri için hiç keyifli değildir.
Donanım zenginliği derken benim advance donanim aracımdan anlık yakıt tüketimi kalan yakit ile kac km gidilebilecegi hangi kapının açık olduğu  bakım zamanının geldigi şeklinde uyarı yoktu. En basiti suan kullandığım astra da hız sabitleme aktif ise ve siz fren yapmadan vites değiştirirseniz hız sabitleme aktif olarak devam ediyor. Bunlar corollada yoktu.
Japon araçları Avrupa araçlarından daha sorunsuz. Çünkü daha basit uretim teknolojileri var. Ancak düzgün kullanilan bakımları zamanında yapılan bir Avrupa aracida sorunsuz olacaktır düşüncesindeyim.

Sıfır Corolla almadan önce yola 2. el astra 1.4t lerle başlamıştım. 100bin km. olmadan contanın yanması, motor soğutma suyu haznesinin belirli aralıklarla çatlaması ve sadece orjinaliyle değiştirilme mecburiyeti, lpg ile supapların sıkıntılı olması vs bir çok etken 1.4t yi sevsem de sorunsuzluğu seçmemde etken oldu. Cruze 1.6 aldık bir hoca meslektaşıma. 105bin km.de conta değişmiş. Atmosferiği böyleyse turbosunun çıkaracaklarını düşünemiyorum. Büyükşehirde yaşasam neyse ama küçük şehirde düzgün ustanın bulunmadığı bir yerde, yeri gelip ülkeden 3000km uzaklara gittiğim için (gerçi bundan sonrası şüpheli bu kurla. :D ) böyle risklere hiç giremem.

Sizin tek sorununuz manuelden kaynaklıydı bence. Emekli arabası tabiri artık geride kaldı. Benim de aklımda emekli arabası imajı olduğundan corollaya hiç bakmıyordum ta ki yeni kasanın farkına varasıya kadar. ;)

Japon araçları diye de genellememek lazım. Bu saydığınız özelliklerin hepsi 2010 model Mazda 3'ümde vardı. Donanım olarak en bazı olmasına rağmen çoğu markanın dolusunu cebinden çıkarırdı.

Bu fiyat bandında bu kadar fazla şey sunabiliyor mu? Sunabiliyor. Kim ne derse desin 1.6 lt ve altı atmosferik motorun zirvesi Toyota'nın motoru. Gerek güç, gerek tüketim, gerek lpg uyumuyla. CVT şanzıman da yeni yazılımla manuel kadar performans sergiliyor. 0-100 manuelle otomatik arasında 0.5 sn iken isteyen istediğini desin. :)

Hala videomu baştan sona izlemediğiniz çok belli. Facebook grubunda da izlemeyip eski corollalarla kıyaslayanlar aşırı fazla. Yurdum insanlarında maalesef çok fazla bu, sunulan tezlere rağmen kendi zihnimize yerleşmiş bilgileri değiştirmemek. Buna ben de dahilim. Hakan Kıroğlu bey daha da çok dahil. Armut ile elmayı, farklı beklentilerle birlikte kıyaslayacaksak zaten hiçbir motoru beğenmemek mümkün.

Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '20
  • Kilometre: 850
  • Kan Grubu: B+
  • 4 kere teşekkür etti
  • 47 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #236 : Ağustos 21, 2020, 19:29:55 »
Bahsettiğiniz sorunların hepsini iyice inceledim. Özellikle soğutma sistem sorunları çok fazla. Bunun en büyük etkeni zamanında değişmeyen soğutma sıvısı veya soğutmak sıvısı yerine su/kalitesiz antifriz koymak. Birde malesef ülkece hastalığımız işi bilmeyen ustalara aracımızı emanet etmek. Opelin varsa opel ustasına götüreceksin. Ama toyota bu konulara daha dayanıklı o bir gerçek. Ozellikle sogutma sistemi sorunsuz çalışıyor ki orta doğuda jip ve pikapların çoğu Toyota.
Şunu da belirteyim astra da bulunan 1.4 t motor GM grubunun fiat kısmından çıkma ve italyanlar lpg kullanımında Avrupanın en iyileri. Motorları da lpg uyumlu yapıyorlar. 1.6 atmosferik ise tipik opel motoru. Şubat ve conta yakmalarin çoğu 1.6 da.
Manda bence zaten gerçek Japon. Ama malesef ülkemizde insanlar değerini bilemiyor.
Daha öncede belirttim Toyota madem aynı motordan daha iyi verim alabiliyordu neden neredeyse 10 yıl ayni motoru aynı şekilde sattı. Bazen diyordum aracı kullanırken mühendisler bu araç ile hiç uzun yol gitti mi? 2004 kasa corollalar bizim e160 dan daha iyi yol gidiyordu.
Videonuzu sonuna kadar izledim. Özellikle rampada sollama yapan kamyondan sonra hızlanmanız falan kötü değildi ama hala bir turbo asla olamaz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '18
  • Kilometre: 38000
  • Kan Grubu: 0+
  • 168 kere teşekkür etti
  • 203 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #237 : Ağustos 21, 2020, 19:30:16 »
Kutay bey amacım polemik kesinlikle değil ancak ülkemiz yukselti ve rakım farkları olarak avrupadan daha engebeli. Dediğiniz gibi olay tamamen araçtan beklenti ile ilgili. Ben sakin takılır a noktasından b noktasına aracı sadece taşıma amaçlı kullanırım. Sorunsuz bir arac istiyorum derseniz corolla tam size göre. Halk arasında bir tabir var corolla için emekli memur arabası. Ama yol gitmekten arac sürmekten keyif alan biri için hiç keyifli değildir.
Donanım zenginliği derken benim advance donanim aracımdan anlık yakıt tüketimi kalan yakit ile kac km gidilebilecegi hangi kapının açık olduğu  bakım zamanının geldigi şeklinde uyarı yoktu. En basiti suan kullandığım astra da hız sabitleme aktif ise ve siz fren yapmadan vites değiştirirseniz hız sabitleme aktif olarak devam ediyor. Bunlar corollada yoktu.
Japon araçları Avrupa araçlarından daha sorunsuz. Çünkü daha basit uretim teknolojileri var. Ancak düzgün kullanilan bakımları zamanında yapılan bir Avrupa aracida sorunsuz olacaktır düşüncesindeyim.

Ersin Bey, anladığım kadarıyla atmosferik size hitap etmiyor, keşke 1.5 turbo Civic veya yeni kasa Corollayı da test edip  baksaydınız. Astra yol tutuşu güzel bir araç ama süspansiyonları çok sert, iç hacmi dar, ben sevemedim ve kronik arızalarından korktuğum için  almaya cesaret edemedim.  Dedim ya araçtan beklenti çok önemli. Donanıma gelince Corolla Passion x pack paketteki TSS güvenlik paketi ( şerit takip, kör nokta, yaya ve bisiklet algılama vs) d sınıfı çoğu araçta bile  opsiyonel olarak sunulan özellikler.  Şu an Sıfır araba alacak olsam önceliğim kesinlikle Corolla, Civic ve Mazda olurdu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '20
  • Kilometre: 850
  • Kan Grubu: B+
  • 4 kere teşekkür etti
  • 47 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #238 : Ağustos 21, 2020, 19:38:16 »
Ersin Bey, anladığım kadarıyla atmosferik size hitap etmiyor, keşke 1.5 turbo Civic veya yeni kasa Corollayı da test edip  baksaydınız. Astra yol tutuşu güzel bir araç ama süspansiyonları çok sert, iç hacmi dar, ben sevemedim ve kronik arızalarından korktuğum için  almaya cesaret edemedim.  Dedim ya araçtan beklenti çok önemli. Donanıma gelince Corolla Passion x pack paketteki TSS güvenlik paketi ( şerit takip, kör nokta, yaya ve bisiklet algılama vs) d sınıfı çoğu araçta bile  opsiyonel olarak sunulan özellikler.  Şu an Sıfır araba alacak olsam önceliğim kesinlikle Corolla, Civic ve Mazda olurdu.
Aldığım araç ile dediğiniz araclar arasındaki fiyat farkı o kadar fazla ki zaten çıkamazdım. Ben hem turbo olsun hem hem lpg ye uyumlu olsun istedim. Corolla dream mds almak istedim ama bayiler 1.5 -2 ay süre verdiler ve tüm parayı ödesem de sabitlemeyeceklerini belirttiler.
Astra corolladan dar ama çok ta kotu degil. Bir focus değil asla. Benim araç 17jant olmasına rağmen süspansiyonlar corolladan daha sessiz ve çukurları daha yumuşak geçiyor. Yol tutusu ise inanılmaz. Sanki arac rayda gidiyor. Kronik arıza şans işi insallah bize çıkmaz. 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1946 kere teşekkür etti
  • 2873 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #239 : Ağustos 21, 2020, 19:41:17 »
Bahsettiğiniz sorunların hepsini iyice inceledim. Özellikle soğutma sistem sorunları çok fazla. Bunun en büyük etkeni zamanında değişmeyen soğutma sıvısı veya soğutmak sıvısı yerine su/kalitesiz antifriz koymak. Birde malesef ülkece hastalığımız işi bilmeyen ustalara aracımızı emanet etmek. Opelin varsa opel ustasına götüreceksin. Ama toyota bu konulara daha dayanıklı o bir gerçek. Ozellikle sogutma sistemi sorunsuz çalışıyor ki orta doğuda jip ve pikapların çoğu Toyota.
Şunu da belirteyim astra da bulunan 1.4 t motor GM grubunun fiat kısmından çıkma ve italyanlar lpg kullanımında Avrupanın en iyileri. Motorları da lpg uyumlu yapıyorlar. 1.6 atmosferik ise tipik opel motoru. Şubat ve conta yakmalarin çoğu 1.6 da.
Manda bence zaten gerçek Japon. Ama malesef ülkemizde insanlar değerini bilemiyor.
Daha öncede belirttim Toyota madem aynı motordan daha iyi verim alabiliyordu neden neredeyse 10 yıl ayni motoru aynı şekilde sattı. Bazen diyordum aracı kullanırken mühendisler bu araç ile hiç uzun yol gitti mi? 2004 kasa corollalar bizim e160 dan daha iyi yol gidiyordu.
Videonuzu sonuna kadar izledim. Özellikle rampada sollama yapan kamyondan sonra hızlanmanız falan kötü değildi ama hala bir turbo asla olamaz.

Aynı motor demek, vw nin fsi, tfsi, tsi ına aynı motor demekle aynı şey. Almanlar güzel pazarlıyor sürekli isim değiştirerek. Almanlar 8 valf kullanırken Toyota 16 valf çift egzantrik kullanıyordu. Sonradan valf yüksekliklerini de değiştirerek gücü daha da artırdılar. Bunların ismi hep farklıydı valvematic, vvti, dual vvti, i-vvti vs. Ama bizim milletimize göre hep 1.6 olarak kaldı akıllarda.

Benzinle binebilecek durumda olsaydım ben de corolla almazdım, onun yerine 1.33tce megane hb alırdım şahsen. Leon'un 150hp 1.5 ecotsi ını kullandım. Çok güzel motor. Az yaksa da ama lpg sıkıntı, onlar tam performans odaklı. Yine de çift kavrama şanzımana güvenemem. Eski çok yakan aracımla lpg de yaktığımı, yeni araçla benzinde yakmaktansa, yeni kuvvetli atmosferik ve lpg ile daha da az yakmayı tercih ettim. Karabük'ün, Zonguldak-Ereğli yollarında, son yaptığım 0'dan 1500m rakıma uzanan Antalya Korkuteli geçitlerinde 4000 devri geçmeden bağırmadan rahatça da çıkmasıyla tatmin ediyor.

İnşallah siz de kronikle karşılaşmazsınız temenni ederim.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Etiketler: