Gönderen Konu: Corolla hibrid  (Okunma sayısı 168 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 1000
  • Kan Grubu: A+
  • 7 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Corolla hibrid
« : Eylül 11, 2019, 20:37:57 »
Herkese merhaba corolla hıbrit sahibiyim ama anlamadıgım batarya 3 diş kalınca tekrar doluma geçiyor en düşük üç diş izin veriyor butun hıbritler bu şekilde mi yoksa bir ayar mı var

Toyota Club Türkiye

Corolla hibrid
« : Eylül 11, 2019, 20:37:57 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 60 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #1 : Eylül 12, 2019, 09:44:35 »
Bataryanın tamamen boşalması veya tamamen doldurulması pil ömrü açısından iyi değildir. Bu yüzden hibrit otomobillerde de batarya doluluğu kontrol altındadır.

Hibrit otomobillerde normal koşullarda batarya 2 çentiğe kadar boşalır, 8 çentiğe kadar doldurulur. Bunu elle değiştirecek herhangi bir ayar yoktur.

Batarya boşken araç çalışır vaziyette vitesi uzun süre N konumunda bırakmayın. Çünkü vites N konumundayken araç bataryayı şarj etmez ve batarya tamamen deşarj olabilir. Bu durumda; şarjını DC-DC inverterden alan 12 V'luk akü de boşalabilir ve araç çalışmaz, 12 V akü değişimi veya takviyesi ister.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '07
  • Kilometre: 135000
  • Kan Grubu: A+
  • 2225 kere teşekkür etti
  • 3175 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #2 : Eylül 12, 2019, 10:08:46 »
Hibrit araclarda marş motoru yok,
MG1 jeneratorunun diger gorevide termik motorun ilk calismasini saglamak,
MG1 de yuksek voltajli bataryadan beslendiginden, marş ihtiyaci için asla 3 diş altina dusmesine izin vermez.

MG2 de arabayi yuruten elektrikli motordur.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 1000
  • Kan Grubu: A+
  • 7 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #3 : Eylül 12, 2019, 11:15:54 »
teşekkür ederim bılgılendırmenız ıcın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2522 kere teşekkür etti
  • 2862 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #4 : Eylül 12, 2019, 15:28:46 »
Cevaplar verilmiş zaten.
NiMh bataryalarda, aşırı şarj ve deşarjdan (bu hemen her sistem için aynıdır aslında) kaçınmak gerekir batarya ömrü açısından. Ayrıca NiCad kadar olmasa da, hafıza etkisinden  de sakınmak gerekir. Batarya şarj işletim sistemleri bunlar gözetilerek faaliyet gösterir.
Bataryanın, batarya kimyasına bağlı olarak sadece kullanım ile değil, bekleme ile de (kendi kendine) deşarj olduğu unutulmamalıdır.

Etiketler: