0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Shell yüzünden 2 defa enjektör, 3 defa egr, 2 kezde dpf tıkanması bunlara istinaden de üst kapak çatlatmış
Tekin Bey ile Soner Bey'e yanıtları için teşekkür ederim. Malesef Opet yolumun üzerinde yok. Toyota Forever kart BP ile anlaşmalı. BPden yakıt alabilirim. Ama bence sorun Toyotanın def rejenerasyon sisteminin iyi çalışmaması ile ilgili diye düşünüyorum. Bakalım ilerleyen dönemlerde ne ile karşılaşacağız?İyi Pazarlar
Toyota 2006 yılında ilk D4-D motorunu çıkarınca ülkemizde ilk kaliteli euro-dizel yakıtını Shell piyasaya sürmüş, hatta peşinden hemen performans dizel yakıtı olan GTL katkılı olanı çıkarmıştı.O günden beri ülkemizin en kaliteli yakıtını Shell üretmektedir diyebilirim, kendim yıllarca shell dizel kullandım, şu an komşularımın ve tanıdıklarımın hepsi sayemde shell dizel kullanmaktalar ve memnunlar. Ben şu an shell V-power Benzin devam ediyorum, şehir içi 6.5L/100km. Sizin şehir içi dizel tüketiminiz kaç litredir?İlla başka marka yakıt diyecekseniz PO şaşmayın.Dünyada hiç bir yakıt saydığınız arızaları peşpeşe yaratamaz özellikle üst kapak çatlaması.Eğer Shell yakıtları nedeni ile motorunuz arıza yaparsa, hemen deponuzdaki yakıttan numune alın, son yakıt aldığınız tarihli fişiniz duruyorsa veya tahmini tarihini hatırlıyorsanız numune ile birlikte şikayet yaptığınız shell merkez gelip sizden numuneyi alacak, hatalı bulunursa o bayiye ceza yazılacak hatta kapatılacaktır. Bu işlerin artık hiç şakası yok.
... arabanın sakar rampasında (muğla'daki en dik geçittir) kaldırdığı harareti ben, attığı dumanı arkamdakiler bilir...
Merhabalar. 2014 model Toyota Corolla aracımın bakım aralarında yağ uyarısı verecek düzeyde yağ eksiltme problemi vardı. 70.000 km rutin bakımı için servise götürmeyi planladığım hafta birden sarı motor arıza ışığı yandı. Yetkili servise götürdüğümde 10.000 bakımı yapıldı ve DPF rejenerasyon işlemi yapıldı. Filtrenin sadece tıkandığı, içine yağ kaçmadığı için çok şanslı olduğum söylendi. Aksi halde rejenerasyon işleminin olmayacağı, sorunun filtre değişimi ile çözülmesi gerektiği belirtildi.-Arabamın ile günde toplam 40 km yol yapıyorum. Bunun tamamı Çevreyolu üzerinde. Sabah erken saatte çıktığımdan trafiğe kalmıyorum. Sadece akşamları orta yoğunlukta trafiğe kalıyorum. -Yakıtı çeyrek depo altına düşürmeden şehir içinde aynı yerden Shell marka alıyorum.-Araba otomatik vites olduğu için kullanım devirini ve vitesi kendisi ayarlıyor. Ancak rampa vs yerlerde motorun boğulmaması için gaz verme miktarını kendimce ayarlamaya çalışıyorum.-DPF sorunlarının soğuk havalarda daha sık olduğunu okudum. Benim sorunum yaz döneminde ortaya çıktı.-Arabanın bakımları düzenli olarak Toyota yetkili servisinde yapılmaktadır. Yani DPF için uygun motor yağı kullanıldığını düşünüyorumKonu ile ilgili bilgisi olan arkadaşlardan tavsiye almak üzere bu konuyu başlatmak istedim. -Sizlere sormak istediğim forumda DPF tıkanması problemi yaşayanlar var mı? (önceki başlıkları inceledim. Beklediğimden az sayıda kullanıcıda bu sorunla karşılaşan kişi gördüm). -Bu durumun yağ eksiltme sorunu ile ilgisi var mıdır? 70.000 km DPF tıkanması için erken bir dönem midir?-Yakıt markası konusunda önerileriniz var mıdır? -Bundan sonra arabayı manuel olarak mı kullanmalıyım? -Ayrıca bu filtrenin tıkanıklık durumunu gösteren bir OBD harici gösterde var mıdır? Tamamen temiz olduğunu nasıl anlayabilirim? OBD modülleri çok karmaşık geliyor.Teşekkürler
Aynı durum arkadaşımın başına gelmişti, opetten yakıt alıyordu, depodaki yakıttan numune alınıp test edildi, yakıtla ilgili hiç bir sorun çıkmadı,Yakıt filtresini dışarda taktırıyordu, montaj sırasında contası yamulmuş, oradan hava almış, dizel yakıtı içine hava karışırsa yanma odasında fakir karışım oluşur ve aşırı ısı açığa çıkar, sürekli duman çıkaran egzostu silindir içi hararetin işareti olduğunu anlamadılar ve sizin başınıza gelenleri yaşadı.Sizede geçmiş olsun.Bundan önceki konularda da herzaman vurgulamışımdır, yakıt filtrenizi yetkilide değiştirin diye sürekli aynı şeyi tekrarlamamın sebebi de budur.Öncelikle yetkilinin filtre ve contası daha kalitelidir,Motorun başına filtreden dolayı böyle bir şey gelirse, yetkili masrafı üstlenir.Aksi halde, arkadaşım ve siz gibi masraf size kalır.
Ufuk Beye detaylı bilgilendirmesi için teşekkür ederim. Bahsettiği önerilerin yetkili serviste yapıldığını umuyorum (ancak pek bi güvenim yok nedense ). Sorunumun tekrar etmesi durumunda kendilerinden randevu alıp ziyaret etmek isterim. Malum forumdaki birçok arkadaşın TEM servis ile ilgili olumlu yorumlarını hep okuyorum.