Gönderen Konu: dizel partikül filtresinin (DPF) tıkanması  (Okunma sayısı 4008 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 34 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
dizel partikül filtresinin (DPF) tıkanması
« : Ağustos 30, 2019, 11:29:22 »
Merhabalar. 2014 model Toyota Corolla aracımın bakım aralarında yağ uyarısı verecek düzeyde yağ eksiltme problemi vardı. 70.000 km rutin bakımı için servise götürmeyi planladığım hafta birden sarı motor arıza ışığı yandı. Yetkili servise götürdüğümde 10.000 bakımı yapıldı ve DPF rejenerasyon işlemi yapıldı. Filtrenin sadece tıkandığı, içine yağ kaçmadığı için çok şanslı olduğum söylendi. Aksi halde rejenerasyon işleminin olmayacağı, sorunun filtre değişimi ile çözülmesi gerektiği belirtildi.

-Arabamın ile günde toplam 40 km yol yapıyorum. Bunun tamamı Çevreyolu üzerinde. Sabah erken saatte çıktığımdan trafiğe kalmıyorum. Sadece akşamları orta yoğunlukta trafiğe kalıyorum.
-Yakıtı çeyrek depo altına düşürmeden şehir içinde aynı yerden Shell marka alıyorum.
-Araba otomatik vites olduğu için kullanım devirini ve vitesi kendisi ayarlıyor. Ancak rampa vs yerlerde motorun boğulmaması için gaz verme miktarını kendimce ayarlamaya çalışıyorum.
-DPF sorunlarının soğuk havalarda daha sık olduğunu okudum. Benim sorunum yaz döneminde ortaya çıktı.
-Arabanın bakımları düzenli olarak Toyota yetkili servisinde yapılmaktadır. Yani DPF için uygun motor yağı kullanıldığını düşünüyorum

Konu ile ilgili bilgisi olan arkadaşlardan tavsiye almak üzere bu konuyu başlatmak istedim.
-Sizlere sormak istediğim forumda DPF tıkanması problemi yaşayanlar var mı? (önceki başlıkları inceledim. Beklediğimden az sayıda kullanıcıda bu sorunla karşılaşan kişi gördüm).
-Bu durumun yağ eksiltme sorunu ile ilgisi var mıdır? 70.000 km DPF tıkanması için erken bir dönem midir?
-Yakıt markası konusunda önerileriniz var mıdır?
-Bundan sonra arabayı manuel olarak mı kullanmalıyım?
-Ayrıca bu filtrenin tıkanıklık durumunu gösteren bir OBD harici gösterde var mıdır? Tamamen temiz olduğunu nasıl anlayabilirim? OBD modülleri çok karmaşık geliyor.

Teşekkürler

Toyota Club Türkiye

dizel partikül filtresinin (DPF) tıkanması
« : Ağustos 30, 2019, 11:29:22 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: dizel partikül filtresinin (DPF) tıkanması
« Yanıtla #1 : Ağustos 30, 2019, 18:37:32 »
Öncelikle düzenli olarak enjektör temizleyici kullanın

MAF sensörünü her 10 binde bir temizleyin

PCV valfini kontrol ettirin, kapalı kalmışsa değiştirin

Yokuş çıkarken spor moda alın ve inerken manuel alıp uygun vitese küçültün
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Viofo, aydınlatma pk, koltuk ısıtma, ses yalıtım
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 3550
  • Model Yılı: '23
  • 28 kere teşekkür etti
  • 60 kere teşekkür edildi
Ynt: dizel partikül filtresinin (DPF) tıkanması
« Yanıtla #2 : Ağustos 31, 2019, 01:26:00 »
Shell yüzünden 2 defa enjektör, 3 defa egr, 2 kezde dpf tıkanması bunlara istinaden de üst kapak çatlatmış birisi olarak öncelikle yakıt aldığınız firmayı Opetle değiştirin farkını farkedeceksiniz. (Menzil uzayacak, tepkileri artacak)

Aracı rampa çıkarken manuele alıp biraz yüksek devir çevirmeniz ve düzenli würth, berner, liqui moly gibi enjektör temizleme katkılarından kullanmanız yararınıza olacaktır.
Sen harika bir uçurtmasın, bende senin ipinim unutmayasın...
Corolla Flame X-Pack Mds 1.5 Benzin 2023-.....
Corolla Advance Manuel 1.6 Benzin&Lpg (Zavoli) 2018-2023 (105.000 km)
Corolla Hb Sol Manuel 1.6 Benizn&Lpg (Zavoli) 2016-2018 (45.000 km)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: dizel partikül filtresinin (DPF) tıkanması
« Yanıtla #3 : Ağustos 31, 2019, 08:53:29 »
Shell yüzünden 2 defa enjektör, 3 defa egr, 2 kezde dpf tıkanması bunlara istinaden de üst kapak çatlatmış

Toyota 2006 yılında ilk D4-D motorunu çıkarınca ülkemizde ilk kaliteli euro-dizel yakıtını Shell piyasaya sürmüş, hatta peşinden hemen performans dizel yakıtı olan GTL katkılı olanı çıkarmıştı.

O günden beri ülkemizin en kaliteli yakıtını Shell üretmektedir diyebilirim, kendim yıllarca shell dizel kullandım, şu an komşularımın ve tanıdıklarımın hepsi sayemde shell dizel kullanmaktalar ve memnunlar.

Ben şu an shell V-power Benzin devam ediyorum, şehir içi 6.5L/100km. Sizin şehir içi dizel tüketiminiz kaç litredir?

İlla başka marka yakıt diyecekseniz PO şaşmayın.

Dünyada hiç bir yakıt saydığınız arızaları peşpeşe yaratamaz özellikle üst kapak çatlaması.

Eğer Shell yakıtları nedeni ile motorunuz arıza yaparsa, hemen deponuzdaki yakıttan numune alın, son yakıt aldığınız tarihli fişiniz duruyorsa veya tahmini tarihini hatırlıyorsanız numune ile birlikte şikayet yaptığınız shell merkez gelip sizden numuneyi alacak, hatalı bulunursa o bayiye ceza yazılacak hatta kapatılacaktır.

Bu işlerin artık hiç şakası yok.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 34 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: dizel partikül filtresinin (DPF) tıkanması
« Yanıtla #4 : Eylül 01, 2019, 12:10:23 »
Tekin Bey ile Soner Bey'e yanıtları için teşekkür ederim. Malesef Opet yolumun üzerinde yok. Toyota Forever kart BP ile anlaşmalı. BPden yakıt alabilirim. Ama bence sorun Toyotanın def rejenerasyon sisteminin iyi çalışmaması ile ilgili diye düşünüyorum. Bakalım ilerleyen dönemlerde ne ile karşılaşacağız?
İyi Pazarlar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: dizel partikül filtresinin (DPF) tıkanması
« Yanıtla #5 : Eylül 01, 2019, 12:20:48 »
Tekin Bey ile Soner Bey'e yanıtları için teşekkür ederim. Malesef Opet yolumun üzerinde yok. Toyota Forever kart BP ile anlaşmalı. BPden yakıt alabilirim. Ama bence sorun Toyotanın def rejenerasyon sisteminin iyi çalışmaması ile ilgili diye düşünüyorum. Bakalım ilerleyen dönemlerde ne ile karşılaşacağız?
İyi Pazarlar
Hocam sorun Toyota falan değil genel olarak küçük hacimli motorların sonu hep aynı oluyor araç ne yapsın motor küçük olunca kasıyor daha fazla gaz istiyor akabinde daha fazla partikül meydana çıkıyor sonuç illaki biryerler tıkanacak,devlette vergiyi insaflı almayınca zaten düşük olan gelir seviyesiyle ekonomi yapmaya çalışıyoruz piyasadaki paragöz insafsız insanlarda yakıtın içine herşeyi katıyor hâl böyle olunca sıkıntılar bitmek bilmiyor ayrıca bakım sırasında vatandaş en ucuza hangisini bulursa ona yapışıyor ondan sonrada sıkıntılar bitmiyor aslında ekonomi yapalım derken daha büyük sorunlar karşımıza çıkıyor,adamlar Avrupa piyasasında satamadığı ne kadar ürün varsa Ortadoğu piyasasında eritmek için uğraşıyorlar,sonuç olarak herşey ekonomi ile birleşiyor.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: dizel partikül filtresinin (DPF) tıkanması
« Yanıtla #6 : Eylül 01, 2019, 13:06:34 »
DPF sorununun sebebi motor değil sürüş şartlarıdır. Otomatik vites değil aracınız, otomatikleştirilmiş manuel şanzımandır. Akıllı değildir. Motor soğukken zorlamayıp ısındıktan sonra biraz yüksek devir kullanın.
Motorunuz eğer yağ yakıyorsa (ki ışık yakacak kadar eksiltiyor diyorsunuz) bu da DPF nin erken dolmasına sebep olabilir. Aracın yağ yakmasının sebebi bulunmalı, segmanlardan kaçırmasını 70bin km.de sanmıyorum ama turboda yağlanma var mı onu kontrol ettirin.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 34 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: dizel partikül filtresinin (DPF) tıkanması
« Yanıtla #7 : Eylül 01, 2019, 13:09:26 »
Çok doğru söylediniz Ümit Bey. Sorun Toyotada değil, ülkemizdeki vergi sistemine göre derme çatma yapılan araç konfigürasyonlarında. Toyotanın sağlamlığını hakkında Amerikalılar youtube kanallarında methiyeler düzüyorlar. Ama oradaki Toyotalar ile buradakiler arasında çok fark var. Bizdeki arabaları kullansalar muhtemelen Toyota filan almazlar. Neyse, bu da geçer umarım. Umarım biz de birgün medeni ülkeler standartlarına ulaşırız

Mesaj Birleştirildi: Eylül 01, 2019, 13:16:15
Önerileriniz için teşekkür ederim Mutlu Bey. Söyledikleriniz son derece aklıma yattı. Artık manuel modda kullanıyorum. Bakımları yetkili serviste yaptırıyorum. Onlar ne gerekiyorsa yapıyoruz diyorlar. Yağ eksiltme miktarını çok yakından takip ettim. Genelde 10.000 kmde beklenen 300ml kadar yağ eksiltmedir. Ancak Toyota dahil birçok marka kullanım kılavuzunda bunu 3000 mlye kadar normal olabileceğini belirtmişler. Bu nedenle kimse sorunu çözmek istemiyor.

Bizim temel sorunumuz ülke şartları maalesef. Toyotanın yağ eksiltme sorununda teknik servis bülteninde yazan "...motor değişimi yapılır (Türkiye ve Macaristan hariç)" ibaresi bence ülkenin özeti. Umarım gelecekte adaletin sağlandığı şartlar sağlanır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Viofo, aydınlatma pk, koltuk ısıtma, ses yalıtım
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 3550
  • Model Yılı: '23
  • 28 kere teşekkür etti
  • 60 kere teşekkür edildi
Ynt: dizel partikül filtresinin (DPF) tıkanması
« Yanıtla #8 : Eylül 03, 2019, 00:16:38 »
Toyota 2006 yılında ilk D4-D motorunu çıkarınca ülkemizde ilk kaliteli euro-dizel yakıtını Shell piyasaya sürmüş, hatta peşinden hemen performans dizel yakıtı olan GTL katkılı olanı çıkarmıştı.

O günden beri ülkemizin en kaliteli yakıtını Shell üretmektedir diyebilirim, kendim yıllarca shell dizel kullandım, şu an komşularımın ve tanıdıklarımın hepsi sayemde shell dizel kullanmaktalar ve memnunlar.

Ben şu an shell V-power Benzin devam ediyorum, şehir içi 6.5L/100km. Sizin şehir içi dizel tüketiminiz kaç litredir?

İlla başka marka yakıt diyecekseniz PO şaşmayın.

Dünyada hiç bir yakıt saydığınız arızaları peşpeşe yaratamaz özellikle üst kapak çatlaması.

Eğer Shell yakıtları nedeni ile motorunuz arıza yaparsa, hemen deponuzdaki yakıttan numune alın, son yakıt aldığınız tarihli fişiniz duruyorsa veya tahmini tarihini hatırlıyorsanız numune ile birlikte şikayet yaptığınız shell merkez gelip sizden numuneyi alacak, hatalı bulunursa o bayiye ceza yazılacak hatta kapatılacaktır.

Bu işlerin artık hiç şakası yok.

Tekin Bey,
Ne yazıkki bahsettiğim arızaların hepsinin temeli yakıttı, bahsettiğim araç ticari araç (otobüs E4 motor), şuanki aracım benzin-lpg'li ve asla shell'e yanaşmam. Yakıttan olmasının sebebi de şu; mayıs-eylül arasında yaklaşık 80.000 km yol yapmamız. Detay verecek olursak şöyle gelişiyor; önce enjektörler bozuluyor ardından ısıdan dolayı egr çatlayıp egzoza su basmaya başlıyor bu da hararete sebep olup üst kapağı etkiliyor.

Bu süreçte mecburen shell ağırlıklı olmak üzere PO (po shell'den de beterdi, arabanın sakar rampasında (muğla'daki en dik geçittir) kaldırdığı harareti ben attığı dumanı arkamdakiler bilir) kullandım. En sıkıntısız ve en iyi verim aldığım iki firma vardı "opet ve total".

Bahsettiğiniz gibi shell'e gerekli mail ve telefon ile ulaşmayı (şikayeti) denedim ama kâle alan olmadı diyebilirim, sadece adet yerini bulsun diye bir kaç telefon o kadar. Şöyle de bir durum var; alışverişi ağırlıklı olarak yaptığımız istasyon önce BP oldu sonra da kapatıldı.
Sen harika bir uçurtmasın, bende senin ipinim unutmayasın...
Corolla Flame X-Pack Mds 1.5 Benzin 2023-.....
Corolla Advance Manuel 1.6 Benzin&Lpg (Zavoli) 2018-2023 (105.000 km)
Corolla Hb Sol Manuel 1.6 Benizn&Lpg (Zavoli) 2016-2018 (45.000 km)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: dizel partikül filtresinin (DPF) tıkanması
« Yanıtla #9 : Eylül 03, 2019, 11:30:57 »
... arabanın sakar rampasında (muğla'daki en dik geçittir) kaldırdığı harareti ben, attığı dumanı arkamdakiler bilir...

Aynı durum arkadaşımın başına gelmişti, opetten yakıt alıyordu, depodaki yakıttan numune alınıp test edildi, yakıtla ilgili hiç bir sorun çıkmadı,

Yakıt filtresini dışarda taktırıyordu, montaj sırasında contası yamulmuş, oradan hava almış, dizel yakıtı içine hava karışırsa yanma odasında fakir karışım oluşur ve aşırı ısı açığa çıkar, sürekli duman çıkaran egzostu silindir içi hararetin işareti olduğunu anlamadılar ve sizin başınıza gelenleri yaşadı.

Sizede geçmiş olsun.

Bundan önceki konularda da herzaman vurgulamışımdır, yakıt filtrenizi yetkilide değiştirin diye sürekli aynı şeyi tekrarlamamın sebebi de budur.

Öncelikle yetkilinin filtre ve contası daha kalitelidir,

Motorun başına filtreden dolayı böyle bir şey gelirse, yetkili masrafı üstlenir.

Aksi halde, arkadaşım ve siz gibi masraf size kalır.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: dizel partikül filtresinin (DPF) tıkanması
« Yanıtla #10 : Eylül 03, 2019, 13:28:18 »
Merhabalar. 2014 model Toyota Corolla aracımın bakım aralarında yağ uyarısı verecek düzeyde yağ eksiltme problemi vardı. 70.000 km rutin bakımı için servise götürmeyi planladığım hafta birden sarı motor arıza ışığı yandı. Yetkili servise götürdüğümde 10.000 bakımı yapıldı ve DPF rejenerasyon işlemi yapıldı. Filtrenin sadece tıkandığı, içine yağ kaçmadığı için çok şanslı olduğum söylendi. Aksi halde rejenerasyon işleminin olmayacağı, sorunun filtre değişimi ile çözülmesi gerektiği belirtildi.

-Arabamın ile günde toplam 40 km yol yapıyorum. Bunun tamamı Çevreyolu üzerinde. Sabah erken saatte çıktığımdan trafiğe kalmıyorum. Sadece akşamları orta yoğunlukta trafiğe kalıyorum.
-Yakıtı çeyrek depo altına düşürmeden şehir içinde aynı yerden Shell marka alıyorum.
-Araba otomatik vites olduğu için kullanım devirini ve vitesi kendisi ayarlıyor. Ancak rampa vs yerlerde motorun boğulmaması için gaz verme miktarını kendimce ayarlamaya çalışıyorum.
-DPF sorunlarının soğuk havalarda daha sık olduğunu okudum. Benim sorunum yaz döneminde ortaya çıktı.
-Arabanın bakımları düzenli olarak Toyota yetkili servisinde yapılmaktadır. Yani DPF için uygun motor yağı kullanıldığını düşünüyorum

Konu ile ilgili bilgisi olan arkadaşlardan tavsiye almak üzere bu konuyu başlatmak istedim.
-Sizlere sormak istediğim forumda DPF tıkanması problemi yaşayanlar var mı? (önceki başlıkları inceledim. Beklediğimden az sayıda kullanıcıda bu sorunla karşılaşan kişi gördüm).
-Bu durumun yağ eksiltme sorunu ile ilgisi var mıdır? 70.000 km DPF tıkanması için erken bir dönem midir?
-Yakıt markası konusunda önerileriniz var mıdır?
-Bundan sonra arabayı manuel olarak mı kullanmalıyım?
-Ayrıca bu filtrenin tıkanıklık durumunu gösteren bir OBD harici gösterde var mıdır? Tamamen temiz olduğunu nasıl anlayabilirim? OBD modülleri çok karmaşık geliyor.

Teşekkürler

DPF sorununun majör sebepleri aşağıdaki şekilde sıralanabilir,

- Kullanım şekli ve koşulları
- Kullanılan yakıt özellikleri
- Kullanılan motor yağı

Sorununuza gelecek olursak, benim şahsi tavsiyelerim aşağıdaki gibi,

- Günlük kullanım rutininde, akşam kaldığınız hafif trafik sonrası vitesi manuel'e alarak 3000d/dk üzerinde 3-5dk. kullanım sağlamanız ve aracı stop etmeden önce 30-60sn.'den daha fazla beklemeden stop etmeniz,

- Yakıt konusunda (istasyon bazında değişiklikler olabilir) sülfür ve kükürt ppm özellikleri için shell v power iyi bir seçim, alternatif olarak total excellium tavsiye edebilirim,
BP Ultimate menzil olarak nispeten daha iyi sonuç verse de yine nispeten kükürt oranı yüksektir, uzun yolculuklar için daha mantıklı bir seçenektir,

- Motor yağı konusunda, servislerin hangi yağı kullandığı muamma olduğu için, bertaraf edebilmek adına ACEA C2 onaylı bir motor yağı kullanın, gittiğiniz servis ile konuyu görüşerek kendi yağınızı temin edeceğinizi belirtin,
ACEA C2 onaylı yağlar genellikle 5W30 viskozitesindedir (Örn. Eneos Hyper S, Motul XClean FE/EFE, Mobil 1 ESP), şayet ACEA C2 5W30 ile 1000ml./10.000km. üzeri eksiltme yaşarsanız ACEA C3 onaylı 5W40 (Örn. Eneos Hyper, Motul XClean, Castrol Edge) kullanabilirsiniz,

- Her 10.000km. periyodik bakımında enjektör temizleyici kullanın, mümkün ise her motor yağı değişiminde motor iç temizleyici kullanın, mümkün değil ise en fazla 20.000km.'de bir motor iç temizleyici kullanmayı ihmal etmeyin.

- DPF geçirgenliğini OBD ölçümü dışında kolayca görebileceğiniz bir imkan söz konusu değil maalesef, ancak yukarıda yazdıklarıma riayet edebilirseniz DPF sizin için sorun olmaktan çıkacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Viofo, aydınlatma pk, koltuk ısıtma, ses yalıtım
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 3550
  • Model Yılı: '23
  • 28 kere teşekkür etti
  • 60 kere teşekkür edildi
Ynt: dizel partikül filtresinin (DPF) tıkanması
« Yanıtla #11 : Eylül 03, 2019, 18:06:46 »
Aynı durum arkadaşımın başına gelmişti, opetten yakıt alıyordu, depodaki yakıttan numune alınıp test edildi, yakıtla ilgili hiç bir sorun çıkmadı,

Yakıt filtresini dışarda taktırıyordu, montaj sırasında contası yamulmuş, oradan hava almış, dizel yakıtı içine hava karışırsa yanma odasında fakir karışım oluşur ve aşırı ısı açığa çıkar, sürekli duman çıkaran egzostu silindir içi hararetin işareti olduğunu anlamadılar ve sizin başınıza gelenleri yaşadı.

Sizede geçmiş olsun.

Bundan önceki konularda da herzaman vurgulamışımdır, yakıt filtrenizi yetkilide değiştirin diye sürekli aynı şeyi tekrarlamamın sebebi de budur.

Öncelikle yetkilinin filtre ve contası daha kalitelidir,

Motorun başına filtreden dolayı böyle bir şey gelirse, yetkili masrafı üstlenir.

Aksi halde, arkadaşım ve siz gibi masraf size kalır.

Aracı sıfır alıp 225.000 km'de sattım ve garanti bitmesine rağmen yetkili servis harici el sürülmedi, fren balatasından sileceklerine kadar. Hatta şöyle ki; yataklar fabrika tarafından ücretsiz tüm araçlarda değiştirildi, motoru beraber indirip topladık ihtiyaç yoktu ama ücretsiz olduğu için değiştirdik.
Sen harika bir uçurtmasın, bende senin ipinim unutmayasın...
Corolla Flame X-Pack Mds 1.5 Benzin 2023-.....
Corolla Advance Manuel 1.6 Benzin&Lpg (Zavoli) 2018-2023 (105.000 km)
Corolla Hb Sol Manuel 1.6 Benizn&Lpg (Zavoli) 2016-2018 (45.000 km)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 34 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: dizel partikül filtresinin (DPF) tıkanması
« Yanıtla #12 : Eylül 04, 2019, 20:02:39 »
Ufuk Beye detaylı bilgilendirmesi için teşekkür ederim. Bahsettiği önerilerin yetkili serviste yapıldığını umuyorum (ancak pek bi güvenim yok nedense  :)). Sorunumun tekrar etmesi durumunda kendilerinden randevu alıp ziyaret etmek isterim. Malum forumdaki birçok arkadaşın TEM servis ile ilgili olumlu yorumlarını hep okuyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: dizel partikül filtresinin (DPF) tıkanması
« Yanıtla #13 : Eylül 04, 2019, 20:12:12 »
Ufuk Beye detaylı bilgilendirmesi için teşekkür ederim. Bahsettiği önerilerin yetkili serviste yapıldığını umuyorum (ancak pek bi güvenim yok nedense  :)). Sorunumun tekrar etmesi durumunda kendilerinden randevu alıp ziyaret etmek isterim. Malum forumdaki birçok arkadaşın TEM servis ile ilgili olumlu yorumlarını hep okuyorum.
Ufuk Bey'in tavsiyeleri altın değerindedir eğer İstanbul'da ikamet ediyorsanız kesinlikle yanlarına gitmenizi tavsiye ederim,ufuk beylerdeki teknik bilgiyi yetkili servislerde çok zor bulursunuz toyata konusunda donanımlı bilgilerine pek az ustada rastlanır,ve olması gerektiği gibi sadece Toyota'ya hizmet vermekteler eğer gitmek isterseniz randevu almanız gerekmektedir.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.