0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
mutlu bey, yorumumu okumayıp ön yargılı olduğunuz toyota'yı övdüğümü iddia etmenizden belli oluyor. evet aracım toyota ama ben toyota'yı övmedim, iyice okursanız konu özelinde honda civic'i, genelde japon araçlarını övdüm. beni dövmenize gerek yok. mazda da japon aracı. esp'nin mazda da standart oluşu yorumunuzla beni desteklemiş oluyorsunuz. ben de aynı şeyi söylüyorum japon araçlarında hava yastığı sayısı tüm donanımlarda standart. vw'de niye opsiyonel, niye paranıza göre hava yastığı var? bu sizce etik mi? en dolu corolla ve civic fiyatına 1.0 polo satmak etik mi, Türkiye'nin her türlü teşviğine rağmen Türkiye'de en çok satılan markalardan biri olmasına rağmen Türkiye'ye yatırım yapmamakta ısrar etmesi yatırım yapmamak için bin dereden su getirip devletten alım garantisi istemesi ve emisyon skandalı hakkında ne düşünüyorsunuz? toyota, honda , hyundai, fiat ve ford bu ülkeye yatırım yaparken Türkiye'de çok satmasına rağmen vw neden yatırım yapmıyor sizce?
Honda ülkemizden çekildi, vw de trakyaya büyük ihtimalle fabrikayı kuracak. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?Kapitalist dünya yapacak birşey yok. Boş ve ucuza sattıkları için satış rekorları kırıyorlar. Japon lardan daha konforlular da. Herkes f p ye ya da sorunsuzluğu bakmak zorunda değil. Konfor ve motor gücüne bakanlar da çok.
vw 10 yıldır fabrika kurdu, kuracak. şimdi de devletten 40 bin alım garantisi istemiş çok uyanıklar. devlet 40 bin garanti verirse Türkiye'de fabrikaları olan markalar da haklı olarak garanti isteyecek. yoksa honda gibi çekilecekler tabi. japonlardan bir tık konforlu ve yalıtımlı diye dsg'si ne zaman inecek, turbosu ne zaman patlayacak diye elim yüreğimde gezeceğime sorunsuz japon alır, uzun yıllar kafam rahat binerim. dediğim gibi tamamen f/p meselesi. vw'in emisyon skandalı, toyota'dan 22 yıl sonra hibrit araç çıkarması, yatırım için devletten 40 bin alım garantisi istemesi, dsg, turbo arızaları, opsiyonel hava yastığı hakkında ne düşünüyorsunuz?
Toyotadan 22 yıl sonra hibrit araç çıkarması derken?Markaların çoğu yeni yeni hibrit araç çıkarıyor Vw'ye has bi durum değil bu.Toyota çok erken davrandı sadece ve bu konudaki bütün patentleri kullanıma açtılar ki diğer markalarda hibrit araç geliştirebilsin.Yatırım için devletten garanti istemesi:Marka kendini düşünmek zorunda bir fabrika kaç milyon dolara kuruluyor. Toyota'da bir dönem iş kazaları ile uğraşırken Türkiye'den çekiliriz gibi bir rest yapmıştı.Her markada oluyor bunlar.DSG VE Turbo arızası konusuna katılıyorum.Ne zaman bozulacak diye korka korka binmektense konfordan azcık ödün veririm ama kafam rahat olur.Bütün markalar zamanında donanıma göre hava yastığı sattılar.2002 E120 corollamızda 2 adet mevcut terra donanım.Sol donanımda ise 4 adet mevcut.Toyota'da yapmış zamanında yani.Euroncap gibi kuruluşlar olmasa o 8 hava yastığı standart gelir sanıyormusunuz siz?Dipnot olarak;Corolla neysede Civic'in mühendislik hatalarına rağmen arabasının arkasında durmayan Honda varken fd6 üstü hiçbir Honda'ya bulaşmam ben. FD6'da çok sevdiğim bi kasa yoksa onuda bitirirdim gözümde.
hesabını düzgün yapsın kuracaksa kursun fabrikasını. devlet garantisi olursa zararı biz çekeriz, yollarda, köprülerde olduğu gibi. Biz ülke olarak bu işlerden karlı çıkamıyoruz maalesef. O kendini düşünecekse bizde düşünürüz inşallah. Yoksa o fabrikanın ülkemize hiç faydası olmaz.
40 bin araç garantisi nereden çıktı? Resmi bir açıklama mı var? Gazetenin birisi sanki kendi kulağıyla duymuş gibi bir başlık atmış içeriğe bakıyorsun "iddia edildi" yazıyor. Ayrıca 40 bin araç değil 40 bin passat tan bahsedilmiş. Ayrıca garanti verilse ne olur verilmese ne olur sen passatı zaten alıyorsun.Ülkemizde fabrikası olan firmalara zaten ayrıcalık uygulanıyor, örneğin araç kiralama ihalelerinde %50 den fazla yerli olma şartı var...Yine Toyotanın hibrit araçlarının kapsayacak şekilde ötv muafiyeti uygulandı...Adamlar ülkemize yatırım yapıyorlarsa bu tür ayrıcalıkları da olmalı bence. Madem VW ülkemize yatırım yapacak varsın 40 bin passat alım garantisi verilsin sen vermezsin Bulgaristan verir adam da gider oraya yatırım yapar...
arkadaşlar hepinizin anlattıkları doğru ama bir doğru daha varki bence çok önemli, dünyada senelerden beri en çok satan araba toyota ve corolla dır. toyota sorunsuzlukta dünya şampiyonudur. ben 65 yıldır arabalarla haşır neşirim, aşağı yukarı her arabadan kullandım ama gerek elektrik gerekse mekanik bileşimlerinin bu kadar sağlam olduğu toyota ayarında araç görmedim. ae101 i 200 küsur bin km de sattım, bir rot başı bir rotil,bir şarj dinamosu bilyası bile değiştirmedim. damadımın sıfır mondeosu istanbul esenler otogarındaki 5-6 yıl önceki büyük tıkanıklığında iki saat dur kalk yaptık ben indikten sonra araba kilitlenmiş meğerse şarj dinamoru yanmış. sözün özü toyotayı hiçbir markayla değiştirmem.
Aracinizin lastiklerini 1-2 haftada bir kontrol edin. Havalarini esitleyin. Rot-Balans'i ihmal etmeyin.Bijonlarinizi Allah ne verdi gibi kapatmayin. Tork anathari kullanin ve tork degerlerini bilin. Ve en önemlisi araca biner binmez, kontagi acmadan kemeri takin.
Türkiye'de euromaster servisleri lastiği taktıktan sonra bijonları tork anahtarı ile sıkıyorlar.Bu bir euromaster servis kuralıymış. 5-10 lira fazla olsun euromaster servislerini kullanın.