0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Merhaba arkadaşlar 1.33 2012 araçta aldığımdan beri birkaç sorun var1-)Araç hareketsiz haldeyken devir ibresi pek sabit durmuyor yerinde, hafif hafif hareket ediyor ama öyle ciddi seviyede değil. 2-)Bir de lpg taktırdım yeni, gazı sonuna kadar bir anda basınca tek seferlik bir tekleme yapıyor ve araç ilk çalıştığında hemen lpgye geçince(gaz ayarı yapılmadan önce lpg geçiş süresi daha uzundu ve sorun yoktu) hareket etmeden önce araç stop ediyor. bu durumun da bujilerle ilgisi olabilir mi?3-) Soğuk günlerde aracı ilk çalıştırdığımda yaklaşık 800-1000 metre gidene kadar motordan bir ses geliyor. sonra kesiliyor. ses şeye benziyor çarkıfelek programında o dönen çarkın sesine benziyor ya da böyle kağıt oyunlarındaki kartların elde yapılan hareketlerindeki seslerine benziyor biraz ilginç bi anlatım oldu ama yardımcı olabilen olursa çok teşekkür ederim.
Öncelikle geçmiş olsun,LPG markası nedir?Yol ayarı yapıldı mı ve LPG takılmadan önce bu gibi sorunlar varmıydı?Ayriyeten ufuk Bey'in bahsettiği gibi lpg'ye geçiş ısısı en aşağı 35 derece olmalıdır ki sistemin düzgün çalışması için elzemdir,aynı zamanda LPG enjektör montajı benzin enjektörlerinin en yakınında olmalıdır aksi halde yanma odasına uzak kalır nekadar ayar yapılsada boşuna yanma odası düzgün şekilde beslenmezse araç yakıta doymaz düzensiz çalışır,ses için video kaydı yaparsanız daha iyi olur.Mesaj Birleştirildi: Temmuz 30, 2019, 10:10:18Eğer sorunlara bulunduğunuz yerde çözüm bulamazsanız size en yakın mesafede Sakarya'da Ahmet güve bey var tecrübe konusunda sıkıntı yok en kısa sürede sorunlarınıza çare bulur kendisiyle görüşmenizi tavsiye ederim.
Merhaba Ufuk Bey oncelikle ilgilendiginiz icin tesekkurler.1-İlk calistirmadan sonra biraz daha hareketli olabiliyor 200-300 rpm arasi degisebiliyor ama sonrasinda daha da azaliyor arac tam olarak isinica ise cok kucuk bir titreme gibi hareketler yapabiliyor ara ara.2- Bujilerden olabilir diye LPG ustasi dedi benim kendi gorusum degil. 50 binde aldim suan 67 binde hic degistirmedim. Onu da iste gaza sonuna kadar bastigimda yapan tekleme icin soyledi. Ha bir de mesela 2. Viteste veya 3. Viteste devirsiz kalkislarim sirasinda arac ciddi ciddi zıplıyor. Tekleme olayiyla baglantili sanirim. Gaz ayari sirasinda bi ara ekrana baktigimda 30 yazan bir seyi 10 olarak degististi sanirim gaza gecis sicakligiydi. Onu 45 yapmasini soyleyeyim o zaman.3-Bostayken de geliyor gaza basinca birazcik artiyor. Motor isininca gidiyor iste o da 1 km falan suruyor kesilmesi. Evet aldigimda kaput degismisti kamyonetin damperi vurmus sanirim geri geri gelirken 2 kere ekspertiz yaptik alirken bir sorun yok demislerdi. On panel degismis ama.
Devir ibresindeki hafif dalgalanma hep vardı.
1- Tek seferliğe mahsus 200-300rpm hareket sonrası, 50-100rpm hareketlilik normal, sürekli 200-300rpm hareket var ise tek bir yere odaklanabilmek imkansız, kontrol edilmesi gerekli,2- Bujilerinizin değişim periyodu yaklaşmakta, kontrol edilmesinde ve değişiminde fayda olabilir ancak sorununuzun çözümü olacağını sanmıyorum, dip gaz esnasında yaşadığınız sorunun sebebinin LTFT/STFT ayarları, LPG kitinde kullanılan regülatör yada enjektör veya enjektör montaj noktası hatası olabileceğini düşünüyorum,3- Fan (davlumbaz ve pervane) ve kayış sisteminin kontrol edilmesi gerekli, kayış sisteminde olası parçalar alternatör kasnağı ve v kayışı otomatik gergisi, ayrıca olması gerekenden daha uzun yada kısa V kayışı kullanılmış ise bahsettiğiniz soruna sebep yada sorun çıkaran kısmın arıza sebebi de olabilir.Mesaj Birleştirildi: Temmuz 30, 2019, 13:30:42Aşağıdaki figürde bulunan PCV valfini kontrol edin, balata spreyi ile temizleyin, çok yüksek basınç olmamak kaydı ile hava tutarak temizleyin.