Gönderen Konu: Aurisle ilgili 3 sorun  (Okunma sayısı 2384 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 5 kere teşekkür etti
Aurisle ilgili 3 sorun
« : Temmuz 29, 2019, 14:00:09 »
Merhaba arkadaşlar 1.33 2012 araçta aldığımdan beri birkaç sorun var

1-)Araç hareketsiz haldeyken devir ibresi pek sabit durmuyor yerinde, hafif hafif hareket ediyor ama öyle ciddi seviyede değil.

2-)Bir de lpg taktırdım yeni, gazı sonuna kadar bir anda basınca tek seferlik bir tekleme yapıyor ve araç ilk çalıştığında hemen lpgye geçince(gaz ayarı yapılmadan önce lpg geçiş süresi daha uzundu ve sorun yoktu) hareket etmeden önce araç stop ediyor. bu durumun da bujilerle ilgisi olabilir mi?

3-) Soğuk günlerde aracı ilk çalıştırdığımda yaklaşık 800-1000 metre gidene kadar motordan bir ses geliyor. sonra kesiliyor. ses şeye benziyor çarkıfelek programında o dönen çarkın sesine benziyor ya da böyle kağıt oyunlarındaki kartların elde yapılan hareketlerindeki seslerine benziyor  :D :D biraz ilginç bi anlatım oldu ama yardımcı olabilen olursa çok teşekkür ederim.


Toyota Club Türkiye

Aurisle ilgili 3 sorun
« : Temmuz 29, 2019, 14:00:09 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Aurisle ilgili 3 sorun
« Yanıtla #1 : Temmuz 29, 2019, 14:38:56 »
Merhaba arkadaşlar 1.33 2012 araçta aldığımdan beri birkaç sorun var

1-)Araç hareketsiz haldeyken devir ibresi pek sabit durmuyor yerinde, hafif hafif hareket ediyor ama öyle ciddi seviyede değil.

2-)Bir de lpg taktırdım yeni, gazı sonuna kadar bir anda basınca tek seferlik bir tekleme yapıyor ve araç ilk çalıştığında hemen lpgye geçince(gaz ayarı yapılmadan önce lpg geçiş süresi daha uzundu ve sorun yoktu) hareket etmeden önce araç stop ediyor. bu durumun da bujilerle ilgisi olabilir mi?

3-) Soğuk günlerde aracı ilk çalıştırdığımda yaklaşık 800-1000 metre gidene kadar motordan bir ses geliyor. sonra kesiliyor. ses şeye benziyor çarkıfelek programında o dönen çarkın sesine benziyor ya da böyle kağıt oyunlarındaki kartların elde yapılan hareketlerindeki seslerine benziyor  :D :D biraz ilginç bi anlatım oldu ama yardımcı olabilen olursa çok teşekkür ederim.

Merhaba Hakan bey,

1- Rölantideki pozitif ve negatif hareket 50-100d/dk. aralıığında ise ve motor suyu sıcaklığı optimum seviyeye geldiğinde sabitleniyor ise normaldir,

2- LPG dönüşüm sistemlerinde ilk çalıştırmada motor suyu sıcaklığı minimum 35c ısıya ulaşana kadar LPG sisteminin devreye geçmesi önerilmez, hatta bu süreyi 45c olarak ayarlanırsa daha sağlıklı çalışacakır, erken LPG'ye geçiş sebebi ile regülatör LPG faz değişimini sağlamıyor olabilir,
Bujilerden olabilme ihtimalini neden düşündünüz? yakın zamanda buji değişimi yapıldı mı?

3- Ses sadece hareket halinde mi geliyor? Rölantide çalışırken de geliyor mu? Aracı boşa atsanız dahi devam ediyormu? yoksa Motor ısınıncamı kesiliyor?
Aracınızın ön tarafından bir hasarı vs. mevcut mu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 5 kere teşekkür etti
Ynt: Aurisle ilgili 3 sorun
« Yanıtla #2 : Temmuz 30, 2019, 08:14:03 »
Merhaba Ufuk Bey oncelikle ilgilendiginiz icin tesekkurler.

1-İlk calistirmadan sonra biraz daha hareketli olabiliyor 200-300 rpm arasi degisebiliyor ama sonrasinda daha da azaliyor arac tam olarak isinica ise cok kucuk bir titreme gibi hareketler yapabiliyor ara ara.

2- Bujilerden olabilir diye LPG ustasi dedi benim kendi gorusum degil. 50 binde aldim suan 67 binde hic degistirmedim. Onu da iste gaza sonuna kadar bastigimda yapan tekleme icin soyledi. Ha bir de mesela 2. Viteste veya 3. Viteste devirsiz kalkislarim sirasinda arac ciddi ciddi zıplıyor. Tekleme olayiyla baglantili sanirim.
Gaz ayari sirasinda bi ara ekrana baktigimda 30 yazan bir seyi 10 olarak degististi sanirim gaza gecis sicakligiydi. Onu 45 yapmasini soyleyeyim o zaman.

3-Bostayken de geliyor gaza basinca birazcik artiyor. Motor isininca gidiyor iste o da 1 km falan suruyor kesilmesi. Evet aldigimda kaput degismisti kamyonetin damperi vurmus sanirim geri geri gelirken
 2 kere ekspertiz yaptik alirken bir sorun yok demislerdi. On panel degismis ama.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Aurisle ilgili 3 sorun
« Yanıtla #3 : Temmuz 30, 2019, 10:06:40 »
Merhaba arkadaşlar 1.33 2012 araçta aldığımdan beri birkaç sorun var

1-)Araç hareketsiz haldeyken devir ibresi pek sabit durmuyor yerinde, hafif hafif hareket ediyor ama öyle ciddi seviyede değil.

2-)Bir de lpg taktırdım yeni, gazı sonuna kadar bir anda basınca tek seferlik bir tekleme yapıyor ve araç ilk çalıştığında hemen lpgye geçince(gaz ayarı yapılmadan önce lpg geçiş süresi daha uzundu ve sorun yoktu) hareket etmeden önce araç stop ediyor. bu durumun da bujilerle ilgisi olabilir mi?

3-) Soğuk günlerde aracı ilk çalıştırdığımda yaklaşık 800-1000 metre gidene kadar motordan bir ses geliyor. sonra kesiliyor. ses şeye benziyor çarkıfelek programında o dönen çarkın sesine benziyor ya da böyle kağıt oyunlarındaki kartların elde yapılan hareketlerindeki seslerine benziyor  :D :D biraz ilginç bi anlatım oldu ama yardımcı olabilen olursa çok teşekkür ederim.
Öncelikle geçmiş olsun,
LPG markası nedir?
Yol ayarı yapıldı mı ve LPG takılmadan önce bu gibi sorunlar varmıydı?
Ayriyeten ufuk Bey'in bahsettiği gibi lpg'ye geçiş ısısı en aşağı 35 derece olmalıdır ki sistemin düzgün çalışması için elzemdir,aynı zamanda LPG enjektör montajı benzin enjektörlerinin en yakınında olmalıdır aksi halde yanma odasına uzak kalır nekadar ayar yapılsada boşuna yanma odası düzgün şekilde beslenmezse araç yakıta doymaz düzensiz çalışır,ses için video kaydı yaparsanız daha iyi olur.

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 30, 2019, 10:10:18
Eğer sorunlara bulunduğunuz yerde çözüm bulamazsanız size en yakın mesafede Sakarya'da Ahmet güve bey var tecrübe konusunda sıkıntı yok en kısa sürede sorunlarınıza çare bulur kendisiyle görüşmenizi tavsiye ederim.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 5 kere teşekkür etti
Ynt: Aurisle ilgili 3 sorun
« Yanıtla #4 : Temmuz 30, 2019, 12:58:44 »
Merhaba arkadaşlar 1.33 2012 araçta aldığımdan beri birkaç sorun var

1-)Araç hareketsiz haldeyken devir ibresi pek sabit durmuyor yerinde, hafif hafif hareket ediyor ama öyle ciddi seviyede değil.

2-)Bir de lpg taktırdım yeni, gazı sonuna kadar bir anda basınca tek seferlik bir tekleme yapıyor ve araç ilk çalıştığında hemen lpgye geçince(gaz ayarı yapılmadan önce lpg geçiş süresi daha uzundu ve sorun yoktu) hareket etmeden önce araç stop ediyor. bu durumun da bujilerle ilgisi olabilir mi?

3-) Soğuk günlerde aracı ilk çalıştırdığımda yaklaşık 800-1000 metre gidene kadar motordan bir ses geliyor. sonra kesiliyor. ses şeye benziyor çarkıfelek programında o dönen çarkın sesine benziyor ya da böyle kağıt oyunlarındaki kartların elde yapılan hareketlerindeki seslerine benziyor  :D :D biraz ilginç bi anlatım oldu ama yardımcı olabilen olursa çok teşekkür ederim.



Öncelikle geçmiş olsun,
LPG markası nedir?
Yol ayarı yapıldı mı ve LPG takılmadan önce bu gibi sorunlar varmıydı?
Ayriyeten ufuk Bey'in bahsettiği gibi lpg'ye geçiş ısısı en aşağı 35 derece olmalıdır ki sistemin düzgün çalışması için elzemdir,aynı zamanda LPG enjektör montajı benzin enjektörlerinin en yakınında olmalıdır aksi halde yanma odasına uzak kalır nekadar ayar yapılsada boşuna yanma odası düzgün şekilde beslenmezse araç yakıta doymaz düzensiz çalışır,ses için video kaydı yaparsanız daha iyi olur.

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 30, 2019, 10:10:18
Eğer sorunlara bulunduğunuz yerde çözüm bulamazsanız size en yakın mesafede Sakarya'da Ahmet güve bey var tecrübe konusunda sıkıntı yok en kısa sürede sorunlarınıza çare bulur kendisiyle görüşmenizi tavsiye ederim.

Teşekkür ederim öncelikle.
LPG zavolli marka. winner kit sanırım 2700 küsür bir şeye taktırdım.
LPGden önce tekleme sorunu yoktu zaten benzine geçince teklemeyle ilgili sorun yok.
Motordan gelen o ses de kış aylarında hava soğukken oluyor.
Devir ibresindeki hafif dalgalanma hep vardı. 
Lpg yol ayarından sonra da tekleme sorunu devam etti.
Hatta istasyondan gaz alıp az ilerdeki yıkama kısmına yanaşırken araba stop etti gaz ayarından önceydi bu.
En kısa zamanda video koyacağım inşallah. Ama motora baktığım kadarıyla gaz enjektörleri benzin enjektörlerin hemen yanında neredeyse. Eskişehirde taktırdım bi tanıdık tavsiyesi üzerine. izmitte oturduğum için sık sık ustaya gidemiyorum o yüzden buraya da sorayım dedim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Aurisle ilgili 3 sorun
« Yanıtla #5 : Temmuz 30, 2019, 13:27:41 »
Merhaba Ufuk Bey oncelikle ilgilendiginiz icin tesekkurler.

1-İlk calistirmadan sonra biraz daha hareketli olabiliyor 200-300 rpm arasi degisebiliyor ama sonrasinda daha da azaliyor arac tam olarak isinica ise cok kucuk bir titreme gibi hareketler yapabiliyor ara ara.

2- Bujilerden olabilir diye LPG ustasi dedi benim kendi gorusum degil. 50 binde aldim suan 67 binde hic degistirmedim. Onu da iste gaza sonuna kadar bastigimda yapan tekleme icin soyledi. Ha bir de mesela 2. Viteste veya 3. Viteste devirsiz kalkislarim sirasinda arac ciddi ciddi zıplıyor. Tekleme olayiyla baglantili sanirim.
Gaz ayari sirasinda bi ara ekrana baktigimda 30 yazan bir seyi 10 olarak degististi sanirim gaza gecis sicakligiydi. Onu 45 yapmasini soyleyeyim o zaman.

3-Bostayken de geliyor gaza basinca birazcik artiyor. Motor isininca gidiyor iste o da 1 km falan suruyor kesilmesi. Evet aldigimda kaput degismisti kamyonetin damperi vurmus sanirim geri geri gelirken
 2 kere ekspertiz yaptik alirken bir sorun yok demislerdi. On panel degismis ama.

1- Tek seferliğe mahsus 200-300rpm hareket sonrası, 50-100rpm hareketlilik normal, sürekli 200-300rpm hareket var ise tek bir yere odaklanabilmek imkansız, kontrol edilmesi gerekli,

2- Bujilerinizin değişim periyodu yaklaşmakta, kontrol edilmesinde ve değişiminde fayda olabilir ancak sorununuzun çözümü olacağını sanmıyorum,  dip gaz esnasında yaşadığınız sorunun sebebinin LTFT/STFT ayarları, LPG kitinde kullanılan regülatör yada enjektör veya enjektör montaj noktası hatası olabileceğini düşünüyorum,

3- Fan (davlumbaz ve pervane) ve kayış sisteminin kontrol edilmesi gerekli, kayış sisteminde olası parçalar alternatör kasnağı ve v kayışı otomatik gergisi, ayrıca olması gerekenden daha uzun yada kısa V kayışı kullanılmış ise bahsettiğiniz soruna sebep yada sorun çıkaran kısmın arıza sebebi de olabilir.

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 30, 2019, 13:30:42
Devir ibresindeki hafif dalgalanma hep vardı. 

Aşağıdaki figürde bulunan PCV valfini kontrol edin, balata spreyi ile temizleyin, çok yüksek basınç olmamak kaydı ile hava tutarak temizleyin.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 5 kere teşekkür etti
Ynt: Aurisle ilgili 3 sorun
« Yanıtla #6 : Temmuz 30, 2019, 14:08:53 »
1- Tek seferliğe mahsus 200-300rpm hareket sonrası, 50-100rpm hareketlilik normal, sürekli 200-300rpm hareket var ise tek bir yere odaklanabilmek imkansız, kontrol edilmesi gerekli,

2- Bujilerinizin değişim periyodu yaklaşmakta, kontrol edilmesinde ve değişiminde fayda olabilir ancak sorununuzun çözümü olacağını sanmıyorum,  dip gaz esnasında yaşadığınız sorunun sebebinin LTFT/STFT ayarları, LPG kitinde kullanılan regülatör yada enjektör veya enjektör montaj noktası hatası olabileceğini düşünüyorum,

3- Fan (davlumbaz ve pervane) ve kayış sisteminin kontrol edilmesi gerekli, kayış sisteminde olası parçalar alternatör kasnağı ve v kayışı otomatik gergisi, ayrıca olması gerekenden daha uzun yada kısa V kayışı kullanılmış ise bahsettiğiniz soruna sebep yada sorun çıkaran kısmın arıza sebebi de olabilir.

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 30, 2019, 13:30:42
Aşağıdaki figürde bulunan PCV valfini kontrol edin, balata spreyi ile temizleyin, çok yüksek basınç olmamak kaydı ile hava tutarak temizleyin.



1. Evet o şekilde oluyor pek ciddi bi dalgalanma olmuyor. Sanırım ciddi bir sorun yok.

2. Geçen hafta eskieşhirde gaz ustasındaydım haftaya vakitli gel yola çıkıp bakalım dedi. yarın yine gideceğim. alttan alta dediklerinizi ona da söylerim. Peki bu hatalar var ise giderilmesi mümkün müdür? kalıcı bir zarar oluşmuş mudur?

3. ben de kayışlardan olabileceğini tahmin ettim. Çok problem olabilecek bir şey midir peki? ustaya gidene kadar araç ısınıyor ses kesiliyor zaten gidip de nokta atışı bulması zor olur eğer zararlı değil derseniz görmezden geleceğim o sorunu.

Valf temizleme bilgisi için de çok teşekkür ederim. Önceden ford custom araç kullanıyordum 2 sene boyunca. onda da bir çok sorun yaşadım ama forumlara girip sormuyordum çok sağlam bir ford ustası vardı daha ben anlatmadan buluyordu problemi. toyota alınca henüz usta bulamadım, ilk defa forum kullanıyorum ve ilk günden çok yardımcı oldunuz gerçekten yardım eden herkese çok teşekkür ederim.