Gönderen Konu: Motor ile ilgili teknik bir problemim ve sorum var.  (Okunma sayısı 710 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Motor ile ilgili teknik bir problemim ve sorum var.
« : Haziran 09, 2019, 21:20:36 »
Merhabalar;

Aracın markası suzuki swift 2010 model
DOCH motor mevcut. m15a motor kodlu.
Aracın problemi Üst kapak fazla taşlandığı için (2mmlik bir kayıp mevcut) ve silindir yanma odasının hacmi azaldığı için araç hararetli çalışıyor gibi ama hararet ortada hep.
Ayrıca kapak 2mm aşağı indiği için Triger zincirinde de 2mm+2mm kadar bollaşma mevcut. Ciddi bir değer.
Üst kapak alma niyetinde değilim çünkü çok çok pahalı aracın parçası ikinci el olarak çok yok piyasada.
Ayrıca üst kapak sağlam.
Sorum şu:
Aracın mevcut silindir kapak contası 0.6mm başka kalınlıkta contası piyasada yok. Araca 2mmlik bir silindir kapak contası kestirsem klingrit denilen contadan. Kendi MLS contasına göre bir problem olur mu?
Üst kapağı tekrar 2mm yukarıda olmasını sağlamamız gerekiyor. Triger zinciri aldım takıldı ama yeni ses yaptı.
Ustam dedi kalın conta lazım diye size danışayım dedim.
Teşekkür ederim.

Toyota Club Türkiye

Motor ile ilgili teknik bir problemim ve sorum var.
« : Haziran 09, 2019, 21:20:36 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 145 kere teşekkür etti
  • 910 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor ile ilgili teknik bir problemim ve sorum var.
« Yanıtla #1 : Haziran 09, 2019, 22:38:54 »
Kalın contayla iş çözülmez mecburen yeni veya iyi derecede olan bir silindir kapağı almanız lazım conta belirli düzeyde sağlam olması lazım izole etmesi lazım silindir kapak contası dışarıda kestirmeyle olmaz glindirik conta çok basınç olmayan yerlerde çalışır silindir kapağı için üst düzey sağlamlık gerekir sizin halihazırdaki kapak biraz sıkıştırsanız zaten hararet yapar rektefiyeci kapağı ölçer tolere edilecek sınırlar içerisinde değilse zaten size söyler bu kapak olmaz der triger üzerinden gerdirme yapılma ve boşluğu alma imkanı yokmu?
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '07
  • Kilometre: 135000
  • Kan Grubu: A+
  • 2225 kere teşekkür etti
  • 3191 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor ile ilgili teknik bir problemim ve sorum var.
« Yanıtla #2 : Haziran 09, 2019, 22:55:44 »
Aklima gelenleri yazacagim,
Ama tamamen beyin firtinasi,

Mevcut kapak kullanilacak ise, sıkıstirma oranini dusurmek icin piston kafalarindaki yanma odalarinin caplari ve derinligi tornalanarak ayni oran elde edilebilir, ancak bunun icin cok hesap kitap lazim.


Zincirdeki sorun icinde,
Sente egzantriklerde 1'er dis atlatilip, sonuclarini gormek lazim, ama gerginin boyu yetiyormu emin olmak lazim.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kilometre: 48048
  • Kan Grubu: AB+
  • 940 kere teşekkür etti
  • 925 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor ile ilgili teknik bir problemim ve sorum var.
« Yanıtla #3 : Haziran 10, 2019, 11:22:39 »
eğer kıbrısta bu motor mevcut ise size buradan çıkma kapak bakabilirim?

Mesaj Birleştirildi: Haziran 10, 2019, 11:33:55
Şimdi sordum benim çıkmacıda yokmuş. Burada genelde 1.3 versiyonu mevcut
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: Motor ile ilgili teknik bir problemim ve sorum var.
« Yanıtla #4 : Haziran 15, 2019, 16:36:02 »
Teşekkürler ilginiz için.

Triger Tensioner 4mmlik boşluğu alıyor fakat belirli zaman sonra ses yapmaya başlıyor.
Üst kapak değişmeli fakat kapağın yan sanayisine bile 2bin TL para istiyorlar. Çıkmacılarda mevcut onlar da aynı fiyat. Özel bir conta yaptıracağım 2mm klingrit + iki yüzüne bakır kaplama şeklinde toplamda 2.6mm olacakmış.
Benim için yeterli. Ayrıca klingrit olacağından yeni saplamaya gerek kalmayacak.
Kıbrısta bu araçtan çok ama getirmesi problem.
Pistonların kafalarının azaltılması tavsiye edilmiyor sıkıştırma yanma kısmında piston üst noktası zayıflayacaktır.

Etiketler: