Gönderen Konu: Prius, Yaris, Corolla, Auris Hibrit batarya tamiri  (Okunma sayısı 1061 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Prius
  • Model Yılı: '09
  • Kilometre: 162000
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Prius, Yaris, Corolla, Auris Hibrit batarya tamiri
« : Nisan 20, 2019, 21:39:55 »
Merhabalar,

2015 Yılından beri 2009 model Prius Gen. 2 kullanmaktayım. Aynı zamanda ailede bir de 2010 Prius Gen. 3 de var.

Benim kullandığım Gen. 2 180bin kmyi geçti ve hibrit bataryanın zayıfladığını bariz olarak hissediyorum. 10bin kmdir de yakıt tüketimim belirgin şekilde arttı. Batarya arızasının yakın olduğundan emin olduğum için yabancı forumlardan araştırarak arıza durumunda bataryadaki arızalı modülleri çıkma ama sağlam modüllerle değiştirme konusunu araştırdım. Sonunda geçen hafta elime çıkma bir batarya geçince proje başlamaya karar verdim.

Bu başlıkta hem Toyota HSD sisteminde kullanılan bataryaları biraz anlatacağım. Önümüzdeki günlerde batarya arızası durumunda yapılacak batarya modülü değişim işlemine ve bunun için gereken donanıma değineceğim. İşlemin temelinde HSD sisteminde batarya modüllerinin (toplam 28 adet, her biri 6 hücreli (1,2v x 6), 7,2v Panasonic modüller) birbirlerine seri olarak bağlanması yatıyor. Bu sistemde tek bir batarya modülündeki arıza bile tüm bataryayı kullanılmaz hale getiriyor. Anlatacağım işlemle bataryanızdaki arızalı modül / modüller yerine kullanılmış ama hala ömrü olan başka bir modülün/modüllerin bataryaya takılması mümkün olacak. Bu işlemle bataryanız sıfırlanmayacak ama en azından aracınızı batarya içerisinde sağlam modüller de bozulana kadar kullanmanızı sağlayacak.

Zamanla sipariş ettiğim ekipmanlar geldikçe elimdeki bataryada uygulayacağım işlemlerin fotoğraflarını paylaşacağım. Umarım bu başlık Toyota hibrit kullanan ve kullanmak isteyenlerin batarya arızası konusunda yardımcı olur.
2009 Prius GEN II
2010 Prius GEN III
2012 Yaris 1.33 (2017 başında satıldı)

Toyota Club Türkiye

Prius, Yaris, Corolla, Auris Hibrit batarya tamiri
« : Nisan 20, 2019, 21:39:55 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '07
  • Kilometre: 135000
  • Kan Grubu: A+
  • 2225 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius, Yaris, Corolla, Auris Hibrit batarya tamiri
« Yanıtla #1 : Nisan 21, 2019, 01:56:37 »
Dikkat edin,
200 volttan bahsediyoruz. ;)
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 126 kere teşekkür etti
  • 809 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius, Yaris, Corolla, Auris Hibrit batarya tamiri
« Yanıtla #2 : Nisan 21, 2019, 04:46:22 »
Şimdi Ali Bey'in yazısını okuyunca bu hibrit sistem bataryalarının bu kadar erken sorun çıkarmasının nedeni aşırı sıkışık trafikte kullanmaktan devamlı şarj deşarj olmasından kaynaklı olabilirmi acaba diye geçti içimden bilgili ustalarımız bu konuda ne derler acaba Amerika ve Avrupa'da akıcı trafik olması kullanım süresini uzatıyormu,çünkü 2000 yılından bu yana Amerika'da ticari taksi olarak kullanılan prius'lar var eğer böyle düşük km'lerde batarya sorun çıkarsa sıkıntılı olur ve bu kadar rağbet görmezdi herhalde.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 82000
  • Kan Grubu: 0+
  • 107 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius, Yaris, Corolla, Auris Hibrit batarya tamiri
« Yanıtla #3 : Nisan 21, 2019, 13:48:23 »
Kafama takılan konular var. Sistemi bilmediğim için nasıl olur bilenler fikir verir sanırım.

1. Arızalı hücre modüllerin yerine arızası olmayan yeni veya eski modülleri taktığınız zaman sistem çalışacak ancak, yanlış bilmiyorsam eski batarya ile yeni batarya yanyana kullanıldığında eski batarya karakteristiğine göre çalışma yapacak ve eski batarya az şarj tutuyorsa yeni taktığınız batarya ona göre hareket edecek ve bir faydası olmayacak diye düşünüyorum.

2. Husus ise 28 adet batarya'ya fazladan batarya ek yapılarak elektrikle gidilen menzil uzatılabilir mi acaba. Yoksa aracın yazılımına müdahale mi etmek gerekir. Ağırlık artacağı için pratikte bir faydası olmaz mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 62626
  • Kan Grubu: AB+
  • 153 kere teşekkür etti
  • 308 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius, Yaris, Corolla, Auris Hibrit batarya tamiri
« Yanıtla #4 : Nisan 21, 2019, 13:56:45 »
Avrupada ve amerikada trafigin akici oldugu bir muamma. nivyork, paris, londra, trafik nerdeyse ilerlemiyor bile.
 Adamlar bizim yogun trafige, bu bizde akan trafik diye kendileri soyluyor.
 Akuler, piller kullanilmasa bile omurleri 8-10 yil zaten.
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 60 kere teşekkür etti
  • 128 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius, Yaris, Corolla, Auris Hibrit batarya tamiri
« Yanıtla #5 : Nisan 21, 2019, 14:42:22 »
Bataryanın en büyük düşmanı sıcaklık. Bataryayı soğutan fana dikkat etmek lazım. Fanın tozlanmasını kontrol edip bakımının yapılması gerek.

Ali Bey, tahmin ediyorum ki pil modül değiştirmeyle ilgili videoları YouTube'den izlemişsinizdir. Zor değil fakat biraz meşakkatli bir iş.

Konuyu takip etmekteyim. Güzel bir konu açmışsınız, teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '07
  • Kilometre: 135000
  • Kan Grubu: A+
  • 2225 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius, Yaris, Corolla, Auris Hibrit batarya tamiri
« Yanıtla #6 : Nisan 21, 2019, 18:25:21 »
Kafama takılan konular var. Sistemi bilmediğim için nasıl olur bilenler fikir verir sanırım.

1. Arızalı hücre modüllerin yerine arızası olmayan yeni veya eski modülleri taktığınız zaman sistem çalışacak ancak, yanlış bilmiyorsam eski batarya ile yeni batarya yanyana kullanıldığında eski batarya karakteristiğine göre çalışma yapacak ve eski batarya az şarj tutuyorsa yeni taktığınız batarya ona göre hareket edecek ve bir faydası olmayacak diye düşünüyorum.

2. Husus ise 28 adet batarya'ya fazladan batarya ek yapılarak elektrikle gidilen menzil uzatılabilir mi acaba. Yoksa aracın yazılımına müdahale mi etmek gerekir. Ağırlık artacağı için pratikte bir faydası olmaz mı?

BMS (battery managment system) iste bu ise yariyor.
Sarj olurken hucreleri tek tek kontrol edip, ihtiyaci olana, ihtiyaci kadar yukleme yapiyor.

Yoksa  o pil 1 yil bile gidecegi muamma.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2519 kere teşekkür etti
  • 2861 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius, Yaris, Corolla, Auris Hibrit batarya tamiri
« Yanıtla #7 : Nisan 21, 2019, 18:54:30 »
Yeni bir batarya hücresi ile belli çevrimi tamamlamış bir hücrenin iç dirençleri de farklı olacaktır. Eski hücreler ile yeni hücrelerin kombinasyonu, toplam verimi düşürecektir. Eski hücrelerin kısa bir süre sonra tekrar değişime ihtiyaç duyması da komple sistem yenileme ile karşılaştırmalı hesaplamak gerek diye düşünüyorum.
Kafama takılan konular var. Sistemi bilmediğim için nasıl olur bilenler fikir verir sanırım.

1. Arızalı hücre modüllerin yerine arızası olmayan yeni veya eski modülleri taktığınız zaman sistem çalışacak ancak, yanlış bilmiyorsam eski batarya ile yeni batarya yanyana kullanıldığında eski batarya karakteristiğine göre çalışma yapacak ve eski batarya az şarj tutuyorsa yeni taktığınız batarya ona göre hareket edecek ve bir faydası olmayacak diye düşünüyorum.

2. Husus ise 28 adet batarya'ya fazladan batarya ek yapılarak elektrikle gidilen menzil uzatılabilir mi acaba. Yoksa aracın yazılımına müdahale mi etmek gerekir. Ağırlık artacağı için pratikte bir faydası olmaz mı?
Aslında bazı sistemlerde çok fazla sayıda hücre bir araya getirilerek, akü odası şekline endüstride kullanılmakta. Bu odalar oluşturulurken (ya da yenilenirken) kimi hücrelerde imalat hataları olma olasılığı da oluyor. Bunlarda direk değişim yoluna gidilebiliyor sistemin diğer hücre ve üniteleri henüz çok kullanılmakdıklarından.
Ağırlık/enerji dengesi şeklinde bir hesaplama gerekiyor. Bunun sonucunda optimumun bulunması en doğru. Yoksa dediğiniz gibi çok daha uzun menzillere ulaşmak mümkün.  Bu aslında hareketli her sistem için hesaplanan (hesaplanması gereken) bir fiziki olay.

Tabi çok farklı teknolojiler ve gelişmeler de mevcuttur, bunları da izlemek, sonuçlarını görmek en doğrusu olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 82000
  • Kan Grubu: 0+
  • 107 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius, Yaris, Corolla, Auris Hibrit batarya tamiri
« Yanıtla #8 : Nisan 21, 2019, 21:08:22 »
BMS (battery managment system) iste bu ise yariyor.
Sarj olurken hucreleri tek tek kontrol edip, ihtiyaci olana, ihtiyaci kadar yukleme yapiyor.

Yoksa  o pil 1 yil bile gidecegi muamma.
BMS hücreleri tek tek denetliyorsa ve ihtiyaca göre enerjiyi yönlendiriyorsa eski yeni pil fark etmez görünüyor ama Hakan beyin paylaşımımda verim düşeceğini anladım. Yani yeni hücreleri tam randımanlı kullanmak mümkün olmayabilir kanımca.

Yeni bir batarya hücresi ile belli çevrimi tamamlamış bir hücrenin iç dirençleri de farklı olacaktır. Eski hücreler ile yeni hücrelerin kombinasyonu, toplam verimi düşürecektir. Eski hücrelerin kısa bir süre sonra tekrar değişime ihtiyaç duyması da komple sistem yenileme ile karşılaştırmalı hesaplamak gerek diye düşünüyorum.Aslında bazı sistemlerde çok fazla sayıda hücre bir araya getirilerek, akü odası şekline endüstride kullanılmakta. Bu odalar oluşturulurken (ya da yenilenirken) kimi hücrelerde imalat hataları olma olasılığı da oluyor. Bunlarda direk değişim yoluna gidilebiliyor sistemin diğer hücre ve üniteleri henüz çok kullanılmakdıklarından.
Ağırlık/enerji dengesi şeklinde bir hesaplama gerekiyor. Bunun sonucunda optimumun bulunması en doğru. Yoksa dediğiniz gibi çok daha uzun menzillere ulaşmak mümkün.  Bu aslında hareketli her sistem için hesaplanan (hesaplanması gereken) bir fiziki olay.

Tabi çok farklı teknolojiler ve gelişmeler de mevcuttur, bunları da izlemek, sonuçlarını görmek en doğrusu olur.
Tesla akü konumlanmasını iyi yapmış. Bildiğim kadarıyla hybritlerde arka koltuk altında aküler mevcut. Ancak tesla gibi ağırlık merkezi tabana yayılabilirse faydalı olabilir. Burada benim ek akü ile menzil uzatma tezim çürüyor sanki. 😊

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 52000
  • Kan Grubu: A+
  • 161 kere teşekkür etti
  • 163 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius, Yaris, Corolla, Auris Hibrit batarya tamiri
« Yanıtla #9 : Nisan 22, 2019, 09:06:02 »
youtube da chrisfix kanalında batarya değişimi konusunu görmüştüm izlemenizde fayda var ancak videoda tüm hücreleri değiştiriyordu. çıkarıp takmakta baya meşakkatli. konuyu takipteyim. kolay gelsin.
2012 Corolla Comfort Otm. BRC'li (2012 - 2016)
2015 Avensis Elegant Ext. BRC'li (2016 - .......)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: Prius, Yaris, Corolla, Auris Hibrit batarya tamiri
« Yanıtla #10 : Mayıs 29, 2019, 15:39:40 »
merhaba bizim de aracimiz 2012 yaris 145000 de fakat batarya sorunu veriyor. Servise goturduk fakat degismesi gerektigini soyluyorlar komple. Ikinci el cikma batarya bulabilir miyiz? Bu daha mantikli olur mu hem fiyat acisindan cunku ciddi masraflar cikiyor sifir batarya icin. Tavsiyeleriniz cok degerli. tesekkurler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kilometre: 48048
  • Kan Grubu: AB+
  • 940 kere teşekkür etti
  • 924 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius, Yaris, Corolla, Auris Hibrit batarya tamiri
« Yanıtla #11 : Mayıs 29, 2019, 16:10:24 »
@Ali Emre (36493) bey. Durum nedir :)
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 60 kere teşekkür etti
  • 128 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius, Yaris, Corolla, Auris Hibrit batarya tamiri
« Yanıtla #12 : Mayıs 29, 2019, 16:13:15 »
merhaba bizim de aracimiz 2012 yaris 145000 de fakat batarya sorunu veriyor. Servise goturduk fakat degismesi gerektigini soyluyorlar komple. Ikinci el cikma batarya bulabilir miyiz? Bu daha mantikli olur mu hem fiyat acisindan cunku ciddi masraflar cikiyor sifir batarya icin. Tavsiyeleriniz cok degerli. tesekkurler

Ali Bey, ben de İzmir'deyim. Araç nasıl bir hata verdi? Bir ekran görüntüsü var mı acaba?

Eğer hibrit bataryada sorun varsa batarya sökülerek modüllerin voltajları kontrol edilir. Kaç adet modülün voltajı epey düşükse o kadar modül sipariş edilip değiştirilebilir.  AliExpress gibi sitelerde tanesi 200 lira civarındaydı diye hatırlıyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Prius
  • Model Yılı: '09
  • Kilometre: 162000
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius, Yaris, Corolla, Auris Hibrit batarya tamiri
« Yanıtla #13 : Mayıs 31, 2019, 23:56:45 »
merhaba bizim de aracimiz 2012 yaris 145000 de fakat batarya sorunu veriyor. Servise goturduk fakat degismesi gerektigini soyluyorlar komple. Ikinci el cikma batarya bulabilir miyiz? Bu daha mantikli olur mu hem fiyat acisindan cunku ciddi masraflar cikiyor sifir batarya icin. Tavsiyeleriniz cok degerli. tesekkurler

Merhaba Ali Bey,
Bataryayı sökmeden Techstream üzerinden iki batarya modülü voltajları görüntülenebiliyor. Böylece sorunun hangi modüllerden olduğunu anlamak mümkün olabilir.

Modül değişiminde tavsiye edilen nokta alınacak çıkma modüllerin kmsinin sizin aracınızla yaklaşık olarak uyumlu olması. Örneğin 145000kmdeki aracınıza 45bin kmde kazalı bir araçtan modül takarsanız kısa zaman sonra yine mesajı alırsınız. Çünkü daha yeni ve kapasitesi yüksek modüllerin davranışı sizin modüllerinizden farklı olacaktır.

Eğer Techstream imkanınız yoksa önümüzdeki iki hafta İzmirdeyim, sonrasında tekrar İstanbul, müsait bir zamanda beraber bakabiliriz.

Mesaj Birleştirildi: Haziran 01, 2019, 00:01:26
@Ali Emre (36493) bey. Durum nedir :)

Aliexpressten sipariş ettiğim şarj aleti 2 hafta önce elime ulaştı. Bayramda şehir dışındayım ama döner dönmez ,şarj etme ve kapasite belirleme çalışmalarına başlayacağım. Aldığım cihazın linki aşağıdadır.

https://tr.aliexpress.com/item/High-Quality-Charsoon-Antimatter-300W-20A-Balance-Charger-Discharger-For-LiPo-NiCd-PB-Battery-With-Connector/32828216219.html?spm=a2g0s.12269583.0.0.7d0260caYDrZpD
2009 Prius GEN II
2010 Prius GEN III
2012 Yaris 1.33 (2017 başında satıldı)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '07
  • Kilometre: 135000
  • Kan Grubu: A+
  • 2225 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius, Yaris, Corolla, Auris Hibrit batarya tamiri
« Yanıtla #14 : Haziran 27, 2019, 19:49:48 »
Aslinda yazilim ile ugrasmaya gerek yok,

Mantik şu;
Pil kapasitesi çok kücük bu nedenlede, çekilen güç belirlenen miktari geçince benzin takviyesi yapiyor.

Bu kontrol devre dışı kalmadıgı muddetce ilave pildede aynisi olacak.

Kısaca pilfen cekilen akimin miktarini ecu ya hatali bildirmek, kandirmak icin yeterli.

Ama bu sefer su sorun var.
MG1 (jenerator) 60km/h hız ile giderken 18000dd/dk ye yani max devir e ulasiyor.

Daha ust hızlara elektrik ile cikilir ise, jenerator bozulur.
Bu onlemek benzinli motor, güc uygulamasa bile, MG1 in devrini dusurmek icin devreye girmeli.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 82000
  • Kan Grubu: 0+
  • 107 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius, Yaris, Corolla, Auris Hibrit batarya tamiri
« Yanıtla #15 : Haziran 27, 2019, 23:39:57 »
2. sorunuzun cevabini uzun zamandir arastiriyordum ve buldugum bilgiler ozetle soyle.

Araciniza ekstra pil takarak menzil uzatilabilirsiniz. Hatta yapilmis ornegi de mevcut. Youtube da bir bayan prius un bagajina ekstra piller takarak kullandigi video paylasmis yillar once. Acikcasi bunu bende dusunmuyor degilim. Araci gundelik ev-is arasi kullandigim icin bagaja ihtiyacim yok ve ekstra pil eklemem icin engel teskil etmiyor. Calistigim sirkette Tesla sahibi olan elektronik muhendisi arkadas var. Ona da bu projemi soyledigimde teoride sisteme ekstra pil paketini paralel olarak bagladiginda ekstra yol yapabilirsin dedi. Ama pratige gelindiginde isler degisiyor. pil sistemi arac bilgisayari tarafindan kontrol edildigi icin, oncelikli olarak arac bilgisayarina mudahale ederek bu islemi gerceklestirebilecegimi soyledi. Hatta sisteme mudahale etmem durumunda EV modunun hiz limitini de degistirmemin soz konusu olabilecegini soyledi.

Bende bu bilgi dogrultusunda aracin bilgisayarina mudahale edebilecegim cihaz/programin pesine dustum. Toyotanin yazilimi oldugunu dusundugum yazilimi uzun arastirmalar sonucu buldum ve bilgisayarima indirdim. Fakat henuz kurmak icin uygun donanimda bilgisayar bulamadim. Umarim bir firsat bulup da yazilimi deneyebilirim.

Örneğin telefonların şarj süresini uzatmak için yüksek miliamperli batarya taktığımızda telefon eski bataryanın miliamperi gibi davranmıyor. Yeni bataryanın gücüne göre yeni deşarj süresini belirliyor. Araçlar içinde mıhtemelen öyledir diye tahmin ediyorum. Sonuçta araca da 50 ah değilde 60ah akü takıyoruz bir sorun teşkil etmiyor. Paralel bağlanacak bataryalarda amperi yükseltirken menzili artırır diye düşünüyorum.

Tabi arkadaşınızın dediği gibi teori olarak düşündüğümüzde böyle pratikte nasıl tepki verecek denemeden bilinmez.

Aslinda yazilim ile ugrasmaya gerek yok,

Mantik şu;
Pil kapasitesi çok kücük bu nedenlede, çekilen güç belirlenen miktari geçince benzin takviyesi yapiyor.

Bu kontrol devre dışı kalmadıgı muddetce ilave pildede aynisi olacak.

Kısaca pilfen cekilen akimin miktarini ecu ya hatali bildirmek, kandirmak icin yeterli.

Ama bu sefer su sorun var.
MG1 (jenerator) 60km/h hız ile giderken 18000dd/dk ye yani max devir e ulasiyor.

Daha ust hızlara elektrik ile cikilir ise, jenerator bozulur.
Bu onlemek benzinli motor, güc uygulamasa bile, MG1 in devrini dusurmek icin devreye girmeli.
Güç gerektiren durumlarda elektrik motorunun düşük gücünden dolayı benzin motoru devreye girecektir. Ancak bataryaya yapılan ekleme neticesinde şehir içi kullanımda veya düşük devir sabit hız düz yolda gidilirken yazılım bataryayı halen dolu gördüğü için benzin motorunu devreye daha geç alacaktır. Buda şehir içinde aracın elektrikle gideceği menzili ve sabit devir güç gerektirmeyen hızlarda benzin motoru devreye girmeyeceği için araç menzili daha da uzatacaktır diye düşünüyorum.

Ayrıca benzin motoru daha az devreye gireceği için daha az yakıt sarfiyatı olacaktır. 

Tabi bu yazdıkların elektrikten, batarya sistemlerinden anlamayan teknik bilgisi olmayan nacizane benim düşüncelerim. Teoride kulağa hoş geliyor ancak pratikte ne olur denemeden ve risk almadan bilinmez.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 35
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür etti
  • 85 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius, Yaris, Corolla, Auris Hibrit batarya tamiri
« Yanıtla #16 : Haziran 28, 2019, 09:15:36 »
Aslında üzerinde durulsa yapılabilir. Kim bilir belki ruslar yapmışlardır.Çok severler öyle şeyleri. Yukarıda bahsedildiği gibi aracımızda 50 değil de 60 lık akü taktığımız da sorun olmuyor diye bahsedilmiş lakin orada kullandığımız araba  elektrikli değil benzinli. Burada ise hem benzin hemde elektrikli arabamız var. Akü takviyesi yapmak sadece bilinçli gibi görünüp aslında bilinçsiz bir çözüm olur. Paralel bağlama başlangıç için güzel bir adım fakat burda da kaç akü bağlayacağımıza karar vermek var. Ona göre akım değeri yükseleceği için hesabını yapmak gerekiyor. Sonrasında gerekli yerlerde sigorta değişiklikleri ve araç yazılımında oynamalar vs vs ...

Bahsettiğiniz yapılan aracın videosu yada linki varsa atarsanız sevinirim.

Bu konu hoşuma gitti. Takipte kalacağım.
-KARABÜK ÜNİVERSİTELİ TRABZONSPORLULAR-
-CEVAP YAZARKEN ALINTI YAPINIZ-

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '07
  • Kilometre: 135000
  • Kan Grubu: A+
  • 2225 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius, Yaris, Corolla, Auris Hibrit batarya tamiri
« Yanıtla #17 : Haziran 28, 2019, 09:18:51 »
Dikkatli izleyin, benzinli motor yok.
İlave pil var, max kaç km ye cikabiliyor.

Adamların 2008 yılında geldigi noktayı, biz nasıl olur diye konuşuyoruz.

Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2519 kere teşekkür etti
  • 2861 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius, Yaris, Corolla, Auris Hibrit batarya tamiri
« Yanıtla #18 : Haziran 28, 2019, 19:50:08 »
Şimdi oturup, aracın şarj özelliklerine göre hesaplar yapmak gerekir. Bunu yapmayıp, mevcut durum üzerine fikir yürütürsek;
Newton I ile hybrid otomobili yorumlamaya başlayalım.
En çok kuvvet ne için gerekir?
Duran bir otomobili hareket ettirmek ve hareket eden otomobili de durdurmak.
Yani en çok enerji aracın kalkışı esnasında harcanır. Rejeneratif frenleme de, enerji geri kazanımı için büyük kuvvetler oluşturabilir.
Peki aracın en çok enerji sarfettiği ilk kalkışı ne kadar sürer?
Bunun için optimum bir pil kapasitesi hesaplanır. Optimumun değişkenlerinden biriside, aracın ağırlığıdır. Araç ne kadar ağır ise, o kadar daha fazla enerjiyi ilk kalkış için kullanacaktır. Yani ekstra batarya demek, ekstra ağırlık da demektir. Dolayısı ile, ekstra bataryanın kazandıracağı enerjinin bir kısmı, kendi ağırlığı ile israf olacaktır.
Ayrıca frenlemede kazanılacak enerji miktarı da belirlidir. Batarya kapasitesi büyüdükçe, bu hücrelerin tam şarj olabilmesi için gerekli enerji miktarı da o kadar yüksek olacaktır (bunu sağlamanın farklı yolları vardır). Özellikle bataryalar LiIon değil de NiMh ise, NiCad kadar olmasa da hafıza etkisi olabilecektir.
Bataryaları sıvı yakıtlı ünite ile şarj etmek için ise, bu efer daha çok yakıt tüketilmesi gerekecektir. Burada önemli bir başka konu da gözden kaçırılmamalıdır. Bataryaların verimi. Bataryalar yeni ve yüksek teknolojili dahi olsa, aldığı enerjiyi hiç bir zaman %100 oranında geri veremeyecektir.
Diğer bir unsur da, aracın iki aksı arasının dışında konumlandırılacak ekstra 50Kg'ın araç dinamiği üzerine etkisi hiç de azımsanacak düzeyde değildir. Keza, bu ağırlığın zeminden yüksekliği de yine önemlidir.