Gönderen Konu: Subap Değişimi sonrası Yakıt Artışı  (Okunma sayısı 386 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Subap Değişimi sonrası Yakıt Artışı
« : Nisan 10, 2019, 09:08:06 »
Merhaba arkadaşlar
öncelikle aracım 1993 corolla 1.6 GL karbüratörlü LPG'li kullanıyorum
1,5 ay önce subaplar yandı, usta üst kapağı tornacıda reklefe ettirdi subap ayarı filan eksantirik kayışı subap değişim vs. derken montaj bitti
Lakin inanılmaz bir şekilde yakıt oranı arttı ortalama şehir için kullanım için yakıt 50krş buluyor usta sordum baya bir yol yapman lazım ki subaplar kurum bağlasın
normale döner diyor tahmini ne kadar sürecek bu olay içimizde tecrübesi olan varmı?

Toyota Club Türkiye

Subap Değişimi sonrası Yakıt Artışı
« : Nisan 10, 2019, 09:08:06 »
 

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '07
  • Kilometre: 135000
  • Kan Grubu: A+
  • 2225 kere teşekkür etti
  • 3130 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap Değişimi sonrası Yakıt Artışı
« Yanıtla #1 : Nisan 10, 2019, 10:21:33 »
Kurum ile alakasi olamaz,
Baska yerlere bakmak lazim
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 100 kere teşekkür etti
  • 618 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap Değişimi sonrası Yakıt Artışı
« Yanıtla #2 : Nisan 10, 2019, 10:31:32 »
Ustaların herzamanki klişe cevabı hocam bujiler ve hava filtresini değiştirin ondan sonra iyi bir lpg ayarı yaptırın daha önce aracın midesi genişti doymuyor du şimdi eğer işlem düzgün yapılmışsa mide küçüldü fazla yakıta ihtiyacı yok zaten şuan yakmıyor fazlayı atıyor LPG ayarı motorun ihtiyacı na göre ayarlanır.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: Subap Değişimi sonrası Yakıt Artışı
« Yanıtla #3 : Nisan 10, 2019, 11:29:41 »
subap yanmasından 1 ay önce buji ve kablosunu yeni değiştirdim. Subap değişimi sırasında ise hava filtresinde değişti.
arabayı aldıktan 1 gün sonra gaz ayarı yaptırdım ama tekrar yaptırayım bugün bakalım ne olacak

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '96
  • Kilometre: 176000
  • Kan Grubu: 0+
  • 18 kere teşekkür etti
Ynt: Subap Değişimi sonrası Yakıt Artışı
« Yanıtla #4 : Nisan 10, 2019, 11:56:55 »
hocam aynı sorun benim ilk arabamda da olmuştu o da karbüratörlüydü LPG yakıt hava karışımı iyi bir usta tarafından ayarlanmalıdır. Tabi sorun lpg kaçaklarındanda kaynaklanabilir öncelikle aracın motor yapıldığı için kontrol amaçlı ve  yakıt sorununu daha iyi anlamak adına aracı bir süre benzinde kullanın sorununuz büyük ihtimal lpg ile alakalıdır. Eğer fazla yakma benzinde'de oluyorsa Büyük ihtimal buji buji kablosu sisteminden kaynaklıdır. motorunuzda yapılan işlem sonrası

Aracın eski çekişi ile gözlemlendiğinde iyileşme ve ya düşme mevcutmu ?

karbüratör temizliği ve kalibrasyonu ne zaman yapıldı ?

bu sorunları da göz önünde bulundurmak önemli aracın fazla yakmasının en büyük sorunları buji buji kablosu ( Ateşleme ile alakalı) veya düzenli yapılmayan bakımlardır.
1998 model 1.3 xl Corolla
1996 model 1.6 xei Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '10
  • Kilometre: 162000
  • Kan Grubu: ---
  • 1601 kere teşekkür etti
  • 2261 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap Değişimi sonrası Yakıt Artışı
« Yanıtla #5 : Nisan 10, 2019, 12:50:32 »
500-1000 km kadar hatta imkan varsa daha fazla benzinde kullanın zaten. Lpg ile kurum bağlamaz.
Benzinle çok yakmaması lazım.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-...) 96bin km-...
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: Subap Değişimi sonrası Yakıt Artışı
« Yanıtla #6 : Nisan 10, 2019, 15:11:50 »
hocam aynı sorun benim ilk arabamda da olmuştu o da karbüratörlüydü LPG yakıt hava karışımı iyi bir usta tarafından ayarlanmalıdır. Tabi sorun lpg kaçaklarındanda kaynaklanabilir öncelikle aracın motor yapıldığı için kontrol amaçlı ve  yakıt sorununu daha iyi anlamak adına aracı bir süre benzinde kullanın sorununuz büyük ihtimal lpg ile alakalıdır. Eğer fazla yakma benzinde'de oluyorsa Büyük ihtimal buji buji kablosu sisteminden kaynaklıdır. motorunuzda yapılan işlem sonrası

Aracın eski çekişi ile gözlemlendiğinde iyileşme ve ya düşme mevcutmu ?

karbüratör temizliği ve kalibrasyonu ne zaman yapıldı ?

bu sorunları da göz önünde bulundurmak önemli aracın fazla yakmasının en büyük sorunları buji buji kablosu ( Ateşleme ile alakalı) veya düzenli yapılmayan bakımlardır.

subap yandığında baya bir çekiş düştü subaplar değişince fark edildi
buji ve kablo yeni değişti ama karbüratör temizliği yapılmayalı 5 sene olmuştur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '96
  • Kilometre: 176000
  • Kan Grubu: 0+
  • 18 kere teşekkür etti
Ynt: Subap Değişimi sonrası Yakıt Artışı
« Yanıtla #7 : Nisan 10, 2019, 15:52:01 »
subap yandığında baya bir çekiş düştü subaplar değişince fark edildi
buji ve kablo yeni değişti ama karbüratör temizliği yapılmayalı 5 sene olmuştur.
hocam o zaman sizin ilk yapacagınız iş iyi bir karbüratör ustası bulup kalibrasyon ve temizliğini yaptırmak olacaktır.
1998 model 1.3 xl Corolla
1996 model 1.6 xei Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 14555
  • Kan Grubu: 0+
  • 27 kere teşekkür etti
  • 526 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap Değişimi sonrası Yakıt Artışı
« Yanıtla #8 : Nisan 10, 2019, 23:01:26 »
Ek olarak subap ayarı motor soğuk iken tekrar yapılsın.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: Subap Değişimi sonrası Yakıt Artışı
« Yanıtla #9 : Nisan 11, 2019, 11:11:05 »
bir başka sorun bugün oldu hız göstergesi araba hızlanınca artıyor ama hız düştüğünde ise ve araba durduğunda 0'a gelmesi biraz sürüyor yani yavaşlama da gösterge çubuğu çok yavaş iniyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 100 kere teşekkür etti
  • 618 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap Değişimi sonrası Yakıt Artışı
« Yanıtla #10 : Nisan 11, 2019, 11:40:21 »
bir başka sorun bugün oldu hız göstergesi araba hızlanınca artıyor ama hız düştüğünde ise ve araba durduğunda 0'a gelmesi biraz sürüyor yani yavaşlama da gösterge çubuğu çok yavaş iniyor
aracınızın göstergesi elektronik yani halat yok şanzıman üstünde sensör var hız bilgisini oradan alıyor sanki araç toparlanırken yanlış birşeyler yapılmış gibi,aracın akü eksi kutup başını söküp 20 dk bekleyin bi resetleme yapsın bakalım yakıt nasıl olacak ve diğer sorunda düzelecek mi takip edin, ayriyeten sabahları araç nasıl çalışıyor veya çekişte gaz yemede sıkıntı varmı?
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: Subap Değişimi sonrası Yakıt Artışı
« Yanıtla #11 : Nisan 11, 2019, 15:29:44 »
Sabahları normal herhangi bir çekişte sıkıntı yok 93 GL olan corolla hız göstergesi elektronik olduğunda eminmisiniz
şanzımanın ordaki sensör basen kasislerde vurma olduğu ise acaba yerinden oynama yapma ihtimali nedir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 100 kere teşekkür etti
  • 618 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap Değişimi sonrası Yakıt Artışı
« Yanıtla #12 : Nisan 11, 2019, 15:40:32 »
Öyle zıplamayla yerinden oynamaz kilitli sistem olması lazım bir sefer benim arabanınkini yerinden sökmek için elektrikci arkadaş baya uğraşmıştı öyle çekince çıkmıyor.
93 sornası olanlarda sensörlü sizinkide öyle olabilir yinede tanıdığınız bir elektrikci varsa sorun.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 296500
  • Kan Grubu: A+
  • 483 kere teşekkür etti
  • 672 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap Değişimi sonrası Yakıt Artışı
« Yanıtla #13 : Nisan 11, 2019, 17:39:04 »
Gösterge soketlerinde problem olabilir benimki çalışınca 2 dakika sonra hararet tavan yapıyordu çok uğraştım sokette çıktı sorun. Şanzıman üzerindeki sensör soketi kolay kolay çıkmaz. Araç gl karbüratörlü olduğu için çok fazla elektronik donanım yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: Subap Değişimi sonrası Yakıt Artışı
« Yanıtla #14 : Nisan 15, 2019, 09:56:18 »
yakıt artışı için öncelikle gaz ayarı önceden yaptırdım emin olmak için cumartesi günü tekrar gittiğimde gaz ayarı normalde herhangi bir sorun olmadığı söylediler
karbüratör temizliği için bir usta parçaların bulunmasının zor olduğunu ve araba tekleme yapmıyorsa hiç bulaşma dedi bundan sonra ne yapmam lazım?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '96
  • Kilometre: 176000
  • Kan Grubu: 0+
  • 18 kere teşekkür etti
Ynt: Subap Değişimi sonrası Yakıt Artışı
« Yanıtla #15 : Nisan 15, 2019, 17:43:18 »
yakıt artışı için öncelikle gaz ayarı önceden yaptırdım emin olmak için cumartesi günü tekrar gittiğimde gaz ayarı normalde herhangi bir sorun olmadığı söylediler
karbüratör temizliği için bir usta parçaların bulunmasının zor olduğunu ve araba tekleme yapmıyorsa hiç bulaşma dedi bundan sonra ne yapmam lazım?
parçaları bulunmaz derken nesi bulunmayacak anlamadım kalibrasyon ve karbüratör temizliği için bir parçaya gerek yok ?
1998 model 1.3 xl Corolla
1996 model 1.6 xei Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 14555
  • Kan Grubu: 0+
  • 27 kere teşekkür etti
  • 526 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap Değişimi sonrası Yakıt Artışı
« Yanıtla #16 : Nisan 15, 2019, 19:16:35 »
Karbüratörü her usta açıp toplayamaz,karbüratörcü olmalı,bu devirde eski ustalar kaldı mı? bilemiyorum,karbüratörün tamir takımı olur,klingirit contası vs olur,açılınca yenilenmesi gerekir,aynı memeleri,tamir takımını bulmak için belki çok uğraşmak gerekebilir,bu nedenle zaman alıcı olduğu ve çok para kazandırmayacağı için kimse uğraşmak istemeyebilir.Hava,gaz ayarını tam yapamazlarsa çekişte düşüklük ve yakıtta fazlalık ,rölantide ise sıkıntı olabilir.
Tokay Ceritoğlu

Etiketler: