Gönderen Konu: 1.3 corolla yarım motor  (Okunma sayısı 533 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '96
  • Kilometre: 298
  • Kan Grubu: AB+
1.3 corolla yarım motor
« : Nisan 07, 2019, 00:33:04 »
Merhaba arkadaşlar 1.3 96 model karbüratörlü aracıma yarım motor yaptırmak istiyorum subap takımı fincanlar horozlar contalar eksantirik mili vs tahmini maseafım ne olur ve ne markalar kullanmam gerekiyor lütfen yardımcı olun arkadaşlar

Toyota Club Türkiye

1.3 corolla yarım motor
« : Nisan 07, 2019, 00:33:04 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 116 kere teşekkür etti
  • 725 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.3 corolla yarım motor
« Yanıtla #1 : Nisan 07, 2019, 10:58:11 »
Merhaba arkadaşlar 1.3 96 model karbüratörlü aracıma yarım motor yaptırmak istiyorum subap takımı fincanlar horozlar contalar eksantirik mili vs tahmini maseafım ne olur ve ne markalar kullanmam gerekiyor lütfen yardımcı olun arkadaşlar
motor yaptırmak için neden ihtiyaç duyuyorsunuz?
Ayrıca motor açıldıktan sonra komple yaptırmak daha mantıklı olur,fiyat konusuna gelince motor açılmadan parçalar yazılmadan belli olmaz kimsede size bu konuda fiyat veremez verilen rakamlar afaki olur.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 15600
  • Kan Grubu: 0+
  • 27 kere teşekkür etti
  • 564 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.3 corolla yarım motor
« Yanıtla #2 : Nisan 07, 2019, 11:22:39 »
Motor açılmadan fiyat almak ve vermek çok gerçekçi olmaz,ayrıca yarım motor yaparsınız,bir süre sonra yataklarda boşluk olur,yatak sesi duyarsınız ,motor bir daha açılır,hadi bakalım 2.ci bir masraf..Bu nedenle böyle idare edin ve  tam motor yaptırıncaya kadar bekleyin derim.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '96
  • Kilometre: 298
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: 1.3 corolla yarım motor
« Yanıtla #3 : Nisan 07, 2019, 16:12:40 »
Ustam sıkıntının üstte olduğu söyledi elbette açılmadan bilinmez sekman gömlek ne durumda fakat ben en kötü ihtimalle mastafımın ne olacağını öğrenmek istiyorum

Mesaj Birleştirildi: Nisan 07, 2019, 16:18:22
Ustacım sorunun üstte olduğu kanaatindeyim belki sadece subap lastikleride kurtaracaktır fakat açılmışken üst silindir kapağı komple revize edeyim diyorum aracı henüz yeni aldım 1.5 2 ay oldu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 116 kere teşekkür etti
  • 725 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.3 corolla yarım motor
« Yanıtla #4 : Nisan 07, 2019, 16:56:58 »
Ustam sıkıntının üstte olduğu söyledi elbette açılmadan bilinmez sekman gömlek ne durumda fakat ben en kötü ihtimalle mastafımın ne olacağını öğrenmek istiyorum

Mesaj Birleştirildi: Nisan 07, 2019, 16:18:22
Ustacım sorunun üstte olduğu kanaatindeyim belki sadece subap lastikleride kurtaracaktır fakat açılmışken üst silindir kapağı komple revize edeyim diyorum aracı henüz yeni aldım 1.5 2 ay oldu
Fırat bey yarım motor yaptırmak daha sıkıntılı süreçler doğurabilir şöyleki siz üst tarafı güçlendirdiğiniz zaman alt kısım zayıf kalacak buda motorda düzensiz çalışmaya bir zaman sonra yataklarda boşluk yapmaya sebebiyet verecek daha sadece bir olasılık bunlar çoğaltılabilir,akabinde tekrar sökülüp komple rektefiye işine gireceksiniz bir önceki kullandığınız herşey sil baştan yenilenecek artı diğer motor parçaları yenilenecek masraf üstüne masraf açılacak,sizin tam olarak şikayetiniz nedir diğer bir durum neye göre sorun üstte olarak değerlendirme yaptınız,zaten siz üst kapağı (silindir kapağı) söktürdüğünüz zaman her halükarda siboblar ve kapak revizyon görecek contalar değişecek yoksa geri toplanmaz,siz sorununuzu tam olarak yazın bizde ona göre bildiğimiz kadarıyla yardımcı olmaya çalışalım.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '96
  • Kilometre: 298
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: 1.3 corolla yarım motor
« Yanıtla #5 : Nisan 07, 2019, 17:15:47 »
Ustacım sorun şöyle başladı aracı benzinle çalıştırdım bayağı bir duman attı beyaz bir şekilde su falanda atmaya başladı akabinde araç çekişten düştü ve subaplardan aşırı şekilde şıkırdama başladı subap ayarı yaptırdım ses 1 2 gün kesildi lakin çekiş vs düştü aynı ses yine başladı ilk çalıştırmada araç patırdayarak çalışıyor ve tekliyor sanki ateşlemede bir sıkıntı var gibi henüz sanayiye götürmedim aracı.
Maddi olarak çok iyi durumda değilim aracı kredi ile aldım hem aracın taksidi vs alırken böyle bir sıkıntı yokdu yüksek ihtimallede sorun rolantideyken yüksek devire çıkarmıştım 1 2 kere ondan sonra başladı bazı şeyler usta fincan ve horozlardan yapar bu sesi diyordu videosu var aslında ama buraya nasıl atabilirim onu bilmiyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 116 kere teşekkür etti
  • 725 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.3 corolla yarım motor
« Yanıtla #6 : Nisan 07, 2019, 17:57:04 »
Araçta su eksiltme oluyormu tekleme sabahları ilk marştamı oluyor.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '96
  • Kilometre: 298
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: 1.3 corolla yarım motor
« Yanıtla #7 : Nisan 07, 2019, 21:37:07 »
Su ve yağ eksiltme yok hocam

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 296500
  • Kan Grubu: A+
  • 489 kere teşekkür etti
  • 680 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.3 corolla yarım motor
« Yanıtla #8 : Nisan 07, 2019, 22:55:04 »
Yukarıda yazıldığı gibi yarım motor yaptırmak pek sağlıklı olmaz. Ben 2014 yılı sonuydu galiba komple motor yaptırdım 2300 lira vermiştim. İlk çalışmada gaz yemeyip sonra düzeliyormu? Videoyu youtube ye yükleyip linkini buraya yapıştırabilirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '96
  • Kilometre: 298
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: 1.3 corolla yarım motor
« Yanıtla #9 : Nisan 08, 2019, 03:06:42 »

Linkte belirttiğim video subap ayarı yapılmadan önce çekildi hocam şimdi böyle bir ses yok fakat dediğiniz gibi ilk ayardan sonra bir tekleme ve ilk çalışmada gaz yememe boğulma 1 2 ve 3. Viteslerde yığılma arkadan birşey çekiyormuş gibi hantal bir çekiş meydana geldi.
Sabah güncel bir video daha çekip paylaşırım yine

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 296500
  • Kan Grubu: A+
  • 489 kere teşekkür etti
  • 680 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.3 corolla yarım motor
« Yanıtla #10 : Nisan 08, 2019, 08:04:03 »
Ateşleme sistemini ve silindir kapak contasını kontrol ettirin. Contada tırnak ucu kadar darbe varsa bujileri ve piston kafalarına su iner ve ilk çalışmada su kuruyana kadar gaz yemez sarsıntılı çalışır. Profilde Ankara yazıyor Dörtnal Toyota Sadık ustaya uğramanızı tavsiye ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '96
  • Kilometre: 298
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: 1.3 corolla yarım motor
« Yanıtla #11 : Nisan 12, 2019, 11:41:44 »
Merhaba arkadaşlar aracı dün sanayiye bıraktım kapak açıldı silindirin 3. Gözü çalışmıyormuş subap lastikleri ve subaplar segman ve kol yatakları eksantirik milinin değişmesi gerekiyormuş bakalım yarına hazır olacak bu arada contada patlamış hepsi beraber 2500 lira masraf çıkardı usta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 15600
  • Kan Grubu: 0+
  • 27 kere teşekkür etti
  • 564 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.3 corolla yarım motor
« Yanıtla #12 : Nisan 12, 2019, 17:10:50 »
Conta ve eksantrik mili orijinal olsun buna dikkat edin,sadece 3 nolu pistonun subap,sekman ve yatakları mı değişiyor ? işlem bittikten sonra ayrıntılı yazarsanız bilgi sahibi olacağız.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '96
  • Kilometre: 298
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: 1.3 corolla yarım motor
« Yanıtla #13 : Nisan 12, 2019, 19:09:19 »
Conta stone marka takılacak eksantirik milinin malesef çıkma temizini bulamadık mecburen yan sanayi kullandık tüm yataklar değişecek komple sekman atılacak araç birde son dakikada silindir kapağın subap yuvaları gömülmüş birde o elden geçirilecek sonucu yarın akşama yazarım 1 haftada sonrada verimlilik konusunda izlenimlerimi yazcam bütçe olarak kısıtlı olmasam komple motorada girmek isterdim açıkçası

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 116 kere teşekkür etti
  • 725 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.3 corolla yarım motor
« Yanıtla #14 : Nisan 12, 2019, 20:39:32 »
Conta stone marka takılacak eksantirik milinin malesef çıkma temizini bulamadık mecburen yan sanayi kullandık tüm yataklar değişecek komple sekman atılacak araç birde son dakikada silindir kapağın subap yuvaları gömülmüş birde o elden geçirilecek sonucu yarın akşama yazarım 1 haftada sonrada verimlilik konusunda izlenimlerimi yazcam bütçe olarak kısıtlı olmasam komple motorada girmek isterdim açıkçası
hocam contayı her ne olursa olsun orjinal servisten veya tem oto ufuk beyden alın o verdikleri contalar dayanmıyor.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '96
  • Kilometre: 298
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: 1.3 corolla yarım motor
« Yanıtla #15 : Nisan 16, 2019, 11:33:13 »
Merhaba arkadaşlar aracı dün aldım araca yapılan işler
1 silindir kapak subap yuvaları ve polenyesi
2 subap lastik ve subaplar
3 sekman ve kol yatakları
4 conta yağ ve filtreler
5 Eksantrik mili değişimi

Bu yapılanlardan sonra bariz şekilde araç daha sessiz çalışıyor fakat ufaktan 1 ve 2 viteslerde silkme kerkinme yada tekleme var dip gazda ani tepkime vermiyor
Usta 1000 km sonra tekrar subap ayarının yapılacağını söylüyor bu kerkinme tekleme ateşleme sistemi ile alakalı olabilir mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '96
  • Kilometre: 298
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: 1.3 corolla yarım motor
« Yanıtla #16 : Nisan 23, 2019, 22:40:06 »
Eveeet kuru fasulyenin faydaları arkadaşlar malumunuz 2 haftadır aracımla alakalı basit ama saçma sapan ustaların zamanında yaptığı saçma işler yüzünden çektiğim absürt olaylar silsilesine bugün bir yenisi daha eklendi vee çok şükür düzene bindi araç.
Aklımın almadığı araca motor yapan ustanın dikkatsizliğimii yada bir karışıklığın getirdiği bir hatamı anlamadım bugün aracı avans ayarı için sanayiye götürdüm ustanın dikkatinden kaçmamış olacakki abi senin bujiler farklı biri kalem diğerleri normal dedi
Olmaz öyle şey dedim yav aram söktü cidden bujilerin birisi çift tırnak geri kalan 3ü tek tırnak denso marka şaşırdım durumu anlattım bişey diyemedi meslektaşına o da.
Vel hasıl gittim yeni bir takım buji aldım güzel bir avans yapıldı iyide bir lpg ayarı ile araba resmen şaha kalkıyor şuan.
Korkum o ki; bir önceki ustanın samimiyetine ne kadar güvenmeliyim...
Onca para harcıyorsun ediyorsun ufak bir detay yapılan bütün işe çorbadaki sinek misali bulandırıyor.
Özetle siz siz olun gerçekten aracınızın başında durun sorun ustaya yaptığı her işi..
Bu esnada yorumlarını esirgemeyip tecrübelerini paylaşan arkadaşlara sonsuz teşekkürler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 15600
  • Kan Grubu: 0+
  • 27 kere teşekkür etti
  • 564 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.3 corolla yarım motor
« Yanıtla #17 : Nisan 23, 2019, 22:48:14 »
Silkelemenin sebebi anlaşıldı ama yapılan hatalar inanılacak gibi değil,görünen  ve çözümü kolay yerde olduğu için şükretmek gerek,motor iç kısımlarında böyle hatalar olsa kimbilir daha ne sıkıntılar olabilirdi ? 1000 km subap ayarına gittiğinizde bakalım ne diyecek?
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '96
  • Kilometre: 298
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: 1.3 corolla yarım motor
« Yanıtla #18 : Nisan 24, 2019, 11:20:08 »
Valla bende bilmiyorum ne diyecek hocam bahaneler bahaneler işin kötü yanı işini iyi yapan ustalarada artık kötü olanlar yüzünden itimaat edilememesi özellikle subap ayarında başında bekleyip eksantirik miline bakıcam değişip değişmediğini

Etiketler: