Gönderen Konu: Aracı resetleme nasıl oluyor, akü kutup başlığını sökmek doğru mudur?  (Okunma sayısı 1009 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 60000
  • Kan Grubu: A+
  • 28 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Merhaba arkadaşlar, aracım 2015 coralla. Araçta 1100/1200 devirlerde titreme oluyor. İnternette biraz araştırma yaptım.zengin fakir karışımından da olabilir diye, aracı resetleme ile araç tekrar kendisi ayarlar deniyor. Bunun için ise akü kutup başlığını sökmek gerekiyor deniyor. Akü kutup başlığını sökersek bir sorun olurmu. Bilen varsa paylaşabilir mi acaba. teşekkürler

Toyota Club Türkiye

 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 162 kere teşekkür etti
  • 969 kere teşekkür edildi
Telaffuz ettiğiniz devirlerdeki titreme hangi durumlarda ortaya çıkıyor o devirlerde aracın kalkış anıdır başka hiçbir zamanda o devire düşmez titremenin kaynağı nedir mesala aks,motor kulakları veya baskı balata onu iyi analiz etmeniz lazım,diğer türlü sorunuzun cevabı olarak akü eksi kutup başını sökmek hiçbir zararı olmaz sadece yakıt haritasını sıfırlar 20 dk beklemede kalmanız lazım.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 60000
  • Kan Grubu: A+
  • 28 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Ümit bey öncelikle teşekkürler. Araç ısındıktan sonra seyir halindeyken hız 20 ile 40 arasında genelde bu devirler oluyor ve bu devirlerin üzerine çıkınca titreme kesiliyor. araç daha 60000 km de. Dediğiniz sorunlar km ye bağlı mıdır.

Mesaj Birleştirildi: Mart 30, 2019, 11:56:02
Kalkış anında bir sıkıntı yok. Araç ısınana kadar da o devirlere düşmediği için bir sıkıntı yok. Ama 2/ 3 km sonra araç ısındıktan sonra başlıyor. Benzin de tüpte de aynı şeyi yapıyor. Benzin de daha az yapıyor. Bu yüzden zengin fakir karışımından olabilir mi diye düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2546 kere teşekkür etti
  • 2889 kere teşekkür edildi
Ümit Bey gerekli yönlendirmeyi yapmış zaten.
Motor için, özellikle yüke bindiği durumlar için bahsi geçen devirler çok düşük, kullanım tarzınızı değiştirmeniz, motor sağlığı için de doğru olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 60000
  • Kan Grubu: A+
  • 28 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Araç otomatik. Şehir içi kullanımlarda araç kendisi öyle gidiyor.ben çok müdahale edemiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 162 kere teşekkür etti
  • 969 kere teşekkür edildi
Araç otomatik. Şehir içi kullanımlarda araç kendisi öyle gidiyor.ben çok müdahale edemiyorum.
işte yine eksik bilgi yanlış yorumlar yapmamıza neden oluyor baştan yazsaydınız yorumlar değişirdi araç kaç bin km'de şanzıman yağı bakımı ve diğer bakımları enson nezaman yapıldı ?

Mesaj Birleştirildi: Mart 30, 2019, 14:17:26
Boğaz kelebeği temizliği bujiler ve buji kabloları ateşleme bobini kontrolü veya arıza kaydı bakıldımı veya LPG yol ayarı yapıldı mı şanzıman yağının ömrü 4 yıl veya 80 bin km.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 60000
  • Kan Grubu: A+
  • 28 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Ümit bey, daha önce başka bir konu ile yazdım ama, bilgi gelmeyince internette araştırma yaptım. Olası nedenler arasında zengin fakir karışımı olabilir!!!! emin değilim. Aracı iki hafta önce tokullara götürdüm. Arıza kaydı yok. Aracı test ettik bi şey yok dediler. Şanzıman yağı 37 bin km değişimiş. O zaman aynı şikayetle gidilmiş konvektör değişimi, yağ değişimi ve resetleme işlemleri yapılmış. Gaz kelebeği ve bobini bilmiyorum. Bujileri sordum iridyum muş100 bin km de değişecek miş. Ben Ödemiş te yaşadığım için bu durumdan anlayan ustada Yok.kendimce olabilecek sebepleri deniyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 162 kere teşekkür etti
  • 969 kere teşekkür edildi
Ümit bey, daha önce başka bir konu ile yazdım ama, bilgi gelmeyince internette araştırma yaptım. Olası nedenler arasında zengin fakir karışımı olabilir!!!! emin değilim. Aracı iki hafta önce tokullara götürdüm. Arıza kaydı yok. Aracı test ettik bi şey yok dediler. Şanzıman yağı 37 bin km değişimiş. O zaman aynı şikayetle gidilmiş konvektör değişimi, yağ değişimi ve resetleme işlemleri yapılmış. Gaz kelebeği ve bobini bilmiyorum. Bujileri sordum iridyum muş100 bin km de değişecek miş. Ben Ödemiş te yaşadığım için bu durumdan anlayan ustada Yok.kendimce olabilecek sebepleri deniyorum.
zengin fakir karışım olası nedenler arasında ama daha önce şanzıman ile ilgili işlem yapılması aklı karıştırıyor malesef konu çok bulanık daha önce bir arkadaşımız sırf LPG bağlantısı yüzünden çok çekti ama sistemi Mehmet beylerin bağladığını aktardınız öyle bir durum olma olasılığını ertelemek istiyorum yinede incelenmesi gereken bir durum.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 60000
  • Kan Grubu: A+
  • 28 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Ümit bey lpg sistemi Mersin'de takılmış. Ben İzmir Karabağlar daki 2a brc servisinde filtre değişimi ve ayar yaptırdım. O zaman sorun bayağı azalmıştı. Ama bu seferde araç arıza ışığını yaktı. 2A brc servisini aradığımda zengin fakir karışımından olabilir dedi. Ben tatille Malatya'da brc servisinde arıza lambasını söndürdüler. Ama araç daha fazla titremeye hatta silkelemeye bile başlayınca ve şanzıman ile ilgili durumu 1 ay önce servisi arayıp öğrenince arabayı tokullara götürdüm.onlar bisey yok deyince kendimce çözüm aramaya başladım.

Mesaj Birleştirildi: Mart 30, 2019, 16:21:56
Aracı tüp ayarına götüreceğim gitmeden önce sadece benzinde kullanıp aracın orijinal ayara getirmeyi deniyorum. Akü kutup başlığını o yüzden çıkarıp bunu saglayabilirmiyim diye foruma sormak istedim. Ben de şanzımandan korkuyorum ama internette hiç böyle bir sorunla karşılaşan okumadım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '01
  • Kilometre: 327000
  • Kan Grubu: ---
  • 38 kere teşekkür etti
  • 36 kere teşekkür edildi
Merhaba arkadaşlar, aracım 2015 coralla. Araçta 1100/1200 devirlerde titreme oluyor. İnternette biraz araştırma yaptım.zengin fakir karışımından da olabilir diye, aracı resetleme ile araç tekrar kendisi ayarlar deniyor. Bunun için ise akü kutup başlığını sökmek gerekiyor deniyor. Akü kutup başlığını sökersek bir sorun olurmu. Bilen varsa paylaşabilir mi acaba. teşekkürler
Yakıt için yapıyorsan sigorta kutusundan 15A lık  EFİ sigortasını çıkar tak yeterli.(açılımını bilmiyorum ama tahminen elektornik fuel injeksiyon gibi bişey sanırım)

Etiketler: