Gönderen Konu: E210 Corolla Periyodik Bakım  (Okunma sayısı 8491 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1748 kere teşekkür etti
  • 2557 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #60 : Aralık 17, 2019, 22:30:32 »

Bu 0W20 konusunda epeyce tartışmıştık Mutlu, bu sefer tartışmayacağım :) bir gün aynı şekilde, LPG ile farklı özelliklerde yağ kullanılması konusunda hem fikir olacağımızdan eminim :)


Sağolasın Ufuk abi, teşekkür ederim.
Neden Ufuk abi, müsait zamanında bahsedersen sevinirim. :)
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Toyota Club Türkiye

Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #60 : Aralık 17, 2019, 22:30:32 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Verso
  • Model Yılı: '09
  • Kilometre: 235000
  • Kan Grubu: 0+
  • 969 kere teşekkür etti
  • 2017 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #61 : Aralık 17, 2019, 23:14:29 »
Sağolasın Ufuk abi, teşekkür ederim.
Neden Ufuk abi, müsait zamanında bahsedersen sevinirim. :)

Konunun içinde konu var Mutlu, benim kör gözlerimde bu telefon klavyesiyle zor baş ediyor :) Şöyle özetleyeyim, yağın temas noktalarının tamamı soğutma sisteminin etkisi altında değil maalesef, yağlamayı da, soğutmayı da motor yağının üstlendiği bir çok kısım var, motor yağı ısısı karterde maksimum 100c'de tutuluyor ama çoğu zaman 20cc altında bir yağın 180c'ye ulaştığı kısımlar var, bu kısımlar tam da supapların ısı emilimi ile ilintili, bu kısımlardaki yağ buharlaştığında hem o kısım gerektiği kadar yağlanma sağlayamıyor, hem buharlaşan yağ miktarı artıyor, buharlaşan yağ sebebi ile karter havalandırması sürekli çalışıyor, buharlaşan yağ soğurma noktalarında katranlaşıyor, bu kısmı özet :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1748 kere teşekkür etti
  • 2557 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #62 : Aralık 17, 2019, 23:46:51 »
Konunun içinde konu var Mutlu, benim kör gözlerimde bu telefon klavyesiyle zor baş ediyor :) Şöyle özetleyeyim, yağın temas noktalarının tamamı soğutma sisteminin etkisi altında değil maalesef, yağlamayı da, soğutmayı da motor yağının üstlendiği bir çok kısım var, motor yağı ısısı karterde maksimum 100c'de tutuluyor ama çoğu zaman 20cc altında bir yağın 180c'ye ulaştığı kısımlar var, bu kısımlar tam da supapların ısı emilimi ile ilintili, bu kısımlardaki yağ buharlaştığında hem o kısım gerektiği kadar yağlanma sağlayamıyor, hem buharlaşan yağ miktarı artıyor, buharlaşan yağ sebebi ile karter havalandırması sürekli çalışıyor, buharlaşan yağ soğurma noktalarında katranlaşıyor, bu kısmı özet :)

Haklısın kesinlikle, o nedenle müsait zamanında dedim. :)
Öyle, temas eden sınırdaki yağ tabakasının maruz kaldığı sıcaklık tabiki fazla olacak. Ama adyabatik yanma sıcaklığı çok yakın. Benzin 1977, lpgde 1980-2008 derece. Aradaki fark ihmal edilebilir bir fark.


Supaplardaki durum daha farklı. Aslında şu lpg firmaları lpg takılmış motora lpg avansı için ek beyin takıp da tamamen lpg uyumlu çalıştırsa durumlar nasıl olur çok merak ediyorum.
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/202882

Supap sıcaklıkları artsa da, her yeni üretilen sentetik yağların da parlama sıcaklığı ve buharlaşma sıcaklığı da yükseğe çekiliyor. 0-20 lerde de yüksek.
Velev ki buharlaşsın çok az eksiltsin, bu motorlar hassas diyorsun. :) Geç ısınıyor. Bu nedenlerle soğuk motorda yağlama da hassas konu. yüksek rakamlı yağ kullanarak artan aşınmalar mı yoksa yağın buharlaşma sonucu kalitesinin düşmesi mi? Bunu da 100bin km. önceden anlayamayız sanırım. :D

Perşembe TİK var, sunum hazırlamam gerekirken forumda dolanıyorum.  :rofl:
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1748 kere teşekkür etti
  • 2557 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #63 : Aralık 17, 2019, 23:48:30 »
Ben 1000 km bakımında keyfiyen yağ değiştirip (0w20 beklentisiyle hareket ettim) 5w30 yağ konulunca yetkili servisteki formenle mahkemelik olan adamım :) yani ince yağ kullanma taraftarıyım.5w30 dan sonra aracımın çekişi düştü,sesi ve yakıtı arttı.Siz ya beni yanlış anladınız ya da tarzınız biraz agresif olsa gerek...Ben konuya ilk mesajımda Ufuk Bey'e sordum zaten,izin verin de kendisinden yanıt alayım.

Motorun ısınma süresinde eskisine göre bir değişiklik farkettiniz mi?  Merak ettim.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Verso
  • Model Yılı: '09
  • Kilometre: 235000
  • Kan Grubu: 0+
  • 969 kere teşekkür etti
  • 2017 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #64 : Aralık 18, 2019, 00:04:54 »
Haklısın kesinlikle, o nedenle müsait zamanında dedim. :)
Öyle, temas eden sınırdaki yağ tabakasının maruz kaldığı sıcaklık tabiki fazla olacak. Ama adyabatik yanma sıcaklığı çok yakın. Benzin 1977, lpgde 1980-2008 derece. Aradaki fark ihmal edilebilir bir fark.


Supaplardaki durum daha farklı. Aslında şu lpg firmaları lpg takılmış motora lpg avansı için ek beyin takıp da tamamen lpg uyumlu çalıştırsa durumlar nasıl olur çok merak ediyorum.
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/202882

Supap sıcaklıkları artsa da, her yeni üretilen sentetik yağların da parlama sıcaklığı ve buharlaşma sıcaklığı da yükseğe çekiliyor. 0-20 lerde de yüksek.
Velev ki buharlaşsın çok az eksiltsin, bu motorlar hassas diyorsun. :) Geç ısınıyor. Bu nedenlerle soğuk motorda yağlama da hassas konu. yüksek rakamlı yağ kullanarak artan aşınmalar mı yoksa yağın buharlaşma sonucu kalitesinin düşmesi mi? Bunu da 100bin km. önceden anlayamayız sanırım. :D

Perşembe TİK var, sunum hazırlamam gerekirken forumda dolanıyorum.  :rofl:

Alt ısıl değer farkı %5 :) adyabatik yanma ısı değeri yanma odasını ilgilendiren kısım,

Lpg için avans verebilmesi için, valvematic motorlarda supap zamanlamasını kontrol etmek için de bir rom lazım, neredeyse imkansız :)

Parlama noktasını yukarı çekmek kolay, kinematik viskozite ve hths stabilitesi sağlayarak parlama noktasını yukarı çekebilmeleri gerekli, buharlaşma ısısını yukarı çekmek için ise kullanılan baz sınıfını yükseltmeleri gerekli, grup v ester baz ile bu mümkün (bkz. Motul 300V 0W40) tabi bu da yağın maliyetini katlıyor, grup ıv ve altı bazlarda ise buharlaşma derecesini yükseltmek için bir gereklilikleri yok, hatta maliyetleri düşürmek için grup ııı hydracrack baz'a geçerek polimer miktarını arttırıyorlar, nasıl olsa paket yağın son kullanıcı fiyatı değişmiyor...

0W sabit kaldığı sürece yağlama sürecinde bir değişiklik olmaz, yağın ısınma sürecinde de saniyeler ile ölçülebilir değişiklik olabilir ama biz zaten motor soğukken korunması bilincinde olunduğunu, önemli olan yüksek ısı altında, kullanıcının müdahale edemeyeceği durumlarda korumayı sağlamayı hedefliyoruz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1748 kere teşekkür etti
  • 2557 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #65 : Aralık 18, 2019, 01:09:11 »
Alt ısıl değer farkı %5 :) adyabatik yanma ısı değeri yanma odasını ilgilendiren kısım,

Lpg için avans verebilmesi için, valvematic motorlarda supap zamanlamasını kontrol etmek için de bir rom lazım, neredeyse imkansız :)

Parlama noktasını yukarı çekmek kolay, kinematik viskozite ve hths stabilitesi sağlayarak parlama noktasını yukarı çekebilmeleri gerekli, buharlaşma ısısını yukarı çekmek için ise kullanılan baz sınıfını yükseltmeleri gerekli, grup v ester baz ile bu mümkün (bkz. Motul 300V 0W40) tabi bu da yağın maliyetini katlıyor, grup ıv ve altı bazlarda ise buharlaşma derecesini yükseltmek için bir gereklilikleri yok, hatta maliyetleri düşürmek için grup ııı hydracrack baz'a geçerek polimer miktarını arttırıyorlar, nasıl olsa paket yağın son kullanıcı fiyatı değişmiyor...

0W sabit kaldığı sürece yağlama sürecinde bir değişiklik olmaz, yağın ısınma sürecinde de saniyeler ile ölçülebilir değişiklik olabilir ama biz zaten motor soğukken korunması bilincinde olunduğunu, önemli olan yüksek ısı altında, kullanıcının müdahale edemeyeceği durumlarda korumayı sağlamayı hedefliyoruz.

Isıl değer sayesinde zaten ısı işe dönüşüyor motorda. Litre olarak lpg karışımının ısıl değeri benzinden %20 az olduğu için aynı işi üretebilmesi için %20 hacimce fazla yakılması gerekiyor.
Yanma odasındaki sıcaklık farkı olursa, doğru orantılı olarak motorun diğer parçalarında da fark yaratır. Yanma odasında ihmal edilebilir bir fark motorun diğer taraflarında da ihmal edilebilecek sıcaklık farkına sebep olur.
Sesli düşünüyorum. Avanstan dolayı üst devirlerde lpgnin yanma süresi egzos zamanına sarkacağından egzoz supaplarının sıcaklığını yükseltmesinden dolayı supap yağlaması için kullanılan yağın buharlaşmasında ve kalitesinin bozulmasında etkisi olabilir. Bunun için supap sapına ulaşan sıcaklık ne kadar oluyor acaba? Makalede vardı 250-300 derecelerden bahsediyordu sanırım.

0w sabit kaldığı sürece evet düşük sıcaklık viskozitesi düşük kalıyor, fakat yine de 2. rakam arttıkça ilk rakamın viskozitesini yukarı çekiyor. 0-20 nin soğuk viskozitesi ile 0-40 ın soğuk viskozitesi aynı değil.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 8200
  • Kan Grubu: A+
  • 9 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #66 : Aralık 20, 2019, 22:32:12 »
Merhaba arkadaşlar bende bugün bakım için bilgi almaya gittim İzmir borovaliya burda gördüğüm için özellikle hangi yağı kullandıklarını sordum 5-30 kullandıklarını söylediler ne yapmam lazım sizce

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '18
  • Kilometre: 10380
  • Kan Grubu: A+
  • 42 kere teşekkür etti
  • 60 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #67 : Aralık 20, 2019, 23:45:54 »
Merhaba arkadaşlar bende bugün bakım için bilgi almaya gittim İzmir borovaliya burda gördüğüm için özellikle hangi yağı kullandıklarını sordum 5-30 kullandıklarını söylediler ne yapmam lazım sizce
kullanım kitabında ne yazıyorsa onu uygulayın derim, servislerin her söylediğine inanmamak gerekir, gerekirse yağı kendiniz götürün, dışardan yağ kabul etmezlerse başka servise gitmenizi tavsiye ederim (alacağınız yağın marka farketmeksizin orjinal olmasına dkkat edin, güvenilir satıcılardan almanızı tavsiye ederim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 177 kere teşekkür etti
  • 1036 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #68 : Aralık 21, 2019, 00:29:08 »
Merhaba arkadaşlar bende bugün bakım için bilgi almaya gittim İzmir borovaliya burda gördüğüm için özellikle hangi yağı kullandıklarını sordum 5-30 kullandıklarını söylediler ne yapmam lazım sizce
Ersin bey bazı servisler dışarıdan yağ kabul ediyor ve faturaya bu durumu beyan ediyorlar,eğer öyle bir servis bulursanız veya gittiğiniz servis kabul ederse ufuk beylerden tavsiye ettikleri yağı alıp giderseniz çok daha iyi olur ve sarf malzeme istemediğinizi belirtin fiyat daha aşağı düşer.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 8200
  • Kan Grubu: A+
  • 9 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #69 : Aralık 21, 2019, 00:39:31 »
Teşekkürler bilgiler için dışardan kabul edip etmediklerini sormadım bakıma az kaldı gitmeden önce arar sorarım bu durumu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kan Grubu: A+
  • 9 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #70 : Aralık 21, 2019, 16:13:44 »
17/12/2019 günü 10.000 km bakımı için Diyarbakır Toyota bayi Kardelen'e götürdüm.
- Toplam 906 TL'ye mal oldu.
-Motor yağı olarak 5/30 koydular ısrarla 0/20 istediğim zaman 130 TL fiyat farkı istediler.
-Ayrıca kumandadan cam açma modülünün açılmasını istedim 125 TL istediler diğer servislerin ücretsiz açtığını söyledim cevap olarak biz açamıyoruz dediler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 700
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #71 : Aralık 22, 2019, 01:15:01 »
A

Mesaj Birleştirildi: Aralık 22, 2019, 12:32:42
Merhaba arkadaşlar bende bugün bakım için bilgi almaya gittim İzmir borovaliya burda gördüğüm için özellikle hangi yağı kullandıklarını sordum 5-30 kullandıklarını söylediler ne yapmam lazım sizce

Dün yaptırdım 680 tl tuttu 5-30 yağ koydurdum bence bukadar takmayın bırakın aracınız 300 bin değil 250 bin km gitsin birçok insan takıyor bu duruma fakat yabamcı forumlarda bile 5-30 yağlardan bahsediyorlar bence çok pinpirikli davranmayın ben bu yağ konusumda hiçbir yerde sorun yaşayan servis kaydı vede isyan duymadım 2 3 beygir performans düşersede düşsün ki sanmıyorum ama 5-30 koydum değipte araç rampa çıkamaz diyen duydum bana saçma geldi bu sektörde mühendis olan arkadaşlarım bile belirgin fark yoksa kafana takılacak bişi yok dedilet aksi gibi banada bakımda sonra daha arabam seri gibi bile geldi diyebilirim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 177 kere teşekkür etti
  • 1036 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #72 : Aralık 22, 2019, 16:09:12 »
A

Mesaj Birleştirildi: Aralık 22, 2019, 12:32:42
Dün yaptırdım 680 tl tuttu 5-30 yağ koydurdum bence bukadar takmayın bırakın aracınız 300 bin değil 250 bin km gitsin birçok insan takıyor bu duruma fakat yabamcı forumlarda bile 5-30 yağlardan bahsediyorlar bence çok pinpirikli davranmayın ben bu yağ konusumda hiçbir yerde sorun yaşayan servis kaydı vede isyan duymadım 2 3 beygir performans düşersede düşsün ki sanmıyorum ama 5-30 koydum değipte araç rampa çıkamaz diyen duydum bana saçma geldi bu sektörde mühendis olan arkadaşlarım bile belirgin fark yoksa kafana takılacak bişi yok dedilet aksi gibi banada bakımda sonra daha arabam seri gibi bile geldi diyebilirim
Mehmet bey mesele kafaya takmak değil aracınızın fabrika verisini incelerseniz farkı görürsünüz kullanıcı el kitabı tavsiye olarak 0W20 vizkozite öneriyor bulamazsanız 5W30 kullanın ama bir sonraki bakımda 0/20 kullanmanız gerekir diyor sürekli 5W30 kullanımında aracınızdaki motor teknolojisinde sıkıntı çıkarır çünkü valfmatik sisteminin bir bölümü motor yağı ile temas ediyor kalın yağ o hassas parçaya zamanla zarar veriyor uzun süre uygun viskoziteden daha kalın yağ kullanımı ve bakım zamanını geçirmek bu arıza olasılığını daha erkene çeker,servisler 0W20 yağ pahalı olduğu için müşteriyi kaçırmamak adına 5W30 kullanıyor,dediğim gibi kısa vadede sıkıntı çıkarmaz ama uzun vadede zararlı çıkan yine siz olursunuz kullandıkları yağ yakıtı bile etkilemekte.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 11000
  • Kan Grubu: B+
  • 16 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #73 : Aralık 22, 2019, 19:42:02 »
Motorun ısınma süresinde eskisine göre bir değişiklik farkettiniz mi?  Merak ettim.
0w20 yağ ile ile daha çabuk mu ısınıyordu onu tam net söyleyemem zira mevsim yaz idi..ortam zaten sıcak,az farkeder belk,bilemem...İlk yağ değişimini aracı aldıktan 15 gün sonra yaptım,özellikle çekiş düştü.Üstüne basa basa söylüyorum yakıt arttı.Ben aracı İstanbul'dan alıp fethiyeye geldim 1110 km yol yaptım,kontak kapattığımda ortalama tüketim 5.1 lt/100km idi..Atmosferik benzinlinin yakıtından çok çekiniyordum,yolda 110-120 tempolu sürdüm,5.1 ortalamayı görünce ''lenn dedim kendi kendime,bu böyle yakarsa lpg ye gerek yok'' çok sevindim çok mutluydum..sonra 1000 kontrolünde yağ değişince işin rengi değişti.araçta 3 4 kişi var gibi hızlanmaya başladı,hantallaştı..Hocam bu kadar fark edemezsin demeyin,ağır vasıta sürüyoruz operatör 3-4 ton fazla atsa çekişten farkederim..bu motorun yağı 0w20 dir.ama lpg faktörü işin içine girince sonraki 20 yetersiz kalabilir mi? bu konu tartışılır. 
İyilik yapar gibi görünmeyin...Iyilik yapın,görünmeyin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 177 kere teşekkür etti
  • 1036 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #74 : Aralık 22, 2019, 23:09:57 »
0w20 yağ ile ile daha çabuk mu ısınıyordu onu tam net söyleyemem zira mevsim yaz idi..ortam zaten sıcak,az farkeder belk,bilemem...İlk yağ değişimini aracı aldıktan 15 gün sonra yaptım,özellikle çekiş düştü.Üstüne basa basa söylüyorum yakıt arttı.Ben aracı İstanbul'dan alıp fethiyeye geldim 1110 km yol yaptım,kontak kapattığımda ortalama tüketim 5.1 lt/100km idi..Atmosferik benzinlinin yakıtından çok çekiniyordum,yolda 110-120 tempolu sürdüm,5.1 ortalamayı görünce ''lenn dedim kendi kendime,bu böyle yakarsa lpg ye gerek yok'' çok sevindim çok mutluydum..sonra 1000 kontrolünde yağ değişince işin rengi değişti.araçta 3 4 kişi var gibi hızlanmaya başladı,hantallaştı..Hocam bu kadar fark edemezsin demeyin,ağır vasıta sürüyoruz operatör 3-4 ton fazla atsa çekişten farkederim..bu motorun yağı 0w20 dir.ama lpg faktörü işin içine girince sonraki 20 yetersiz kalabilir mi? bu konu tartışılır.
Rıfat bey zaten ağır vasıta şoförü olduğunuz için hassaslık ve tecrübeden anlamışsınızdır,ama bir başkası o kadar farkı anlamayabilir benim araçta da daha önce 10W40 kullanıyordum araç kış günü bile fan açıyordu son bakımda 5W40 tam sentetik yağa geçiş yaptım şuanda nekadar sıkışsada fan açmıyor ihtiyaç duymuyor ve sabahları ilk marşta çok rahat ayriyeten yakıt olarak şuan hâlâ yaz ortalamasını rahat bir şekilde tutturuyor, velhasıl araçlarımıza iyi bakarsak onlarda bize karşılığını verir.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 61190
  • Kan Grubu: 0+
  • 646 kere teşekkür etti
  • 501 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #75 : Aralık 23, 2019, 02:21:17 »
Bu konu defalarca sayfalarca konuşuldu ve her seferinde de sonuca varıldı.
0W20'den 5W30'a geçen biri olarak söylüyorum, 5W30 pişmanlıktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 700
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #76 : Aralık 23, 2019, 10:25:51 »
Bu konu defalarca sayfalarca konuşuldu ve her seferinde de sonuca varıldı.
0W20'den 5W30'a geçen biri olarak söylüyorum, 5W30 pişmanlıktır.

ben serviste bakım yaparım hiç bu kadar ince düşünmeden yağı onlar değiştirir yoluma devam ederim yüzde 90 kullanıcı böyle yapar. pişmanlık olacak kadar hiçbir şey yaşamadım görmedim otomotiv sektöründe çalışan arkadaşlarım dahi (bir çoğu mühendis) hepside okadar fark edicek bişi olmadığını söylerler mevsimine göre değişen koşullarda değişebilecğini söylerler ama yakıt tasarrufu olarak ikiside hemen hemen aynıdır. şahsen ben araba kullanırken farkını hiç hissetmedim yüzde 90 kullanıcınında hissettiğini sanmıyorum yoksa illaki farkındalık olurdu. ha siz var diyorsunuz... bende şahsen farkının psikolojik olduğunu düşünüyorum. bu benim fikrim tabi. taksicilik yapıpta bu araca 5w30 yağ koyup 1 milyon km yapan kullanıcılarda çok yani bence hayatta okadar şey var ki aracın yağıda biraz değişik olsun boş verin takmayın..


Mesaj Birleştirildi: Aralık 23, 2019, 10:40:07
Mehmet bey mesele kafaya takmak değil aracınızın fabrika verisini incelerseniz farkı görürsünüz kullanıcı el kitabı tavsiye olarak 0W20 vizkozite öneriyor bulamazsanız 5W30 kullanın ama bir sonraki bakımda 0/20 kullanmanız gerekir diyor sürekli 5W30 kullanımında aracınızdaki motor teknolojisinde sıkıntı çıkarır çünkü valfmatik sisteminin bir bölümü motor yağı ile temas ediyor kalın yağ o hassas parçaya zamanla zarar veriyor uzun süre uygun viskoziteden daha kalın yağ kullanımı ve bakım zamanını geçirmek bu arıza olasılığını daha erkene çeker,servisler 0W20 yağ pahalı olduğu için müşteriyi kaçırmamak adına 5W30 kullanıyor,dediğim gibi kısa vadede sıkıntı çıkarmaz ama uzun vadede zararlı çıkan yine siz olursunuz kullandıkları yağ yakıtı bile etkilemekte.

bununla ilgi bende araştırma yaptım birçok mühendis arkadaşımda görüştüm bir çoğu otomotiv sektöründeler her firmada çalışan arkadaşım var yabancı forumlarda ve servis yorumlarınıda okudum hadi bizde pahalı avrupada yapılan bakımlardada 5w30 yağ konuluyor... illaki arada fark vardır ama ben bu farkın ortalama yakıt tüketiminin 1 2 litre fark olacağını (yazan var bende olmadı aynı yakıyor araç) çekişinin düşeceğini (eşim bakım yapıldığını bilmiyordu araç daha seri olmuş ne yaptın dedi çokta anladığı bişi değil ama önemsemedim) düşünmüyorum ha mersedes kullanan arkadaşımda servisin 5w30 yağ kullandığını söyledi belki onlarında fabrikada konan 5w30 dur bilmiyorum. araç ilerde sıkıntı yaşatır mı derseniz o konuda belki haklısınızdır ama bi araca 100 binden fazla binmedim bu aracada en fazla 100-150 bin yaparım o yüzden 5 yıl sınırsız km garantim var sorun yaratacağını düşünmüyorum ama bi dahaki bakımda servise fazla para verip 0w20 yağ koydurup denicem ayrıca ben aracıma ekstra motor katkısı bile kullanmaktan kaçına biriyimdir onların bile işe yarar bişi olduğunu düşünmüyorum ..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #77 : Şubat 01, 2020, 21:47:49 »
Merhaba
Adana mıçı oto da ilk bakımı yaptırdım 540 tl tuttu; 5w30 yağ kullandı servis, yağ filtresi ve kartel tapası değişti tabi birde cam suyu eklemişler 12 tlye. Cam kapama modülünü ücretsiz aktif yaptılar fakat hıza duyarlı kapı kilitleme modülüne 500 tl istediler, İstanbul ve Ankara servisleri 350 tl fiyat verdi.
Toyota servisleri birçok şeyi kafasına göre fiyatlandırıyor veya müşteriye göre davranıyor...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Ne Mutlu Türküm Diyene
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '13
  • Kan Grubu: ---
  • 5 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #78 : Şubat 01, 2020, 23:05:26 »
Bu konu defalarca sayfalarca konuşuldu ve her seferinde de sonuca varıldı.
0W20'den 5W30'a geçen biri olarak söylüyorum, 5W30 pişmanlıktır.

Merhaba sıcak yaz günlerinde, uzun otoyol kullanımlarında motor yük altındayken 0w-20 nin performansı nasıl?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 61190
  • Kan Grubu: 0+
  • 646 kere teşekkür etti
  • 501 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #79 : Şubat 01, 2020, 23:24:49 »
Merhaba sıcak yaz günlerinde, uzun otoyol kullanımlarında motor yük altındayken 0w-20 nin performansı nasıl?

Şuan aracımda 5W30 var 0W20'ye göre pozitif  bir yön görmedim aksine negatif gördüm
Geç ısınma  çalışma sesi artışı  ve çekiş düşüşü

Etiketler: led far