0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Hasan bey iklime göre yağ vizkozitesi seçilmez motorun ihtiyacı na göre üreticinin seçtiği yağ kullanılır,1.6 motorlar bir nebze tolere etsede 1.5 ler direk enjeksiyon olduğu için hem fazla kurum biriktiriyor ve daha ince yağa ihtiyaç duyuyor 0w16 isteyen motorada 5w30 koyuyorlar akla mantığa sığacak bişey değil zaten o 5w30 kullanıcıları bir zaman sonra valfmatiği eline alır kaç tanesi aynı şekilde mağdur oldular 5w30 yağı sadece ucuz olduğu için kullanıyorlar yoksa o yağ 3 nesil önceki E120 nin yağıdır.
Merhaba , Haziran 2015 tarihinde başlayan Corolla kullanıcı hayatıma 07.Nisan.2022 tarihinde üçüncü Corolla aracımla devam ediyorum.Bu kez Toyota yetkili satıcısında bulamadığım için , plakalı 0 km. almak zorunda kaldım. (2021 model Corolla 1.5 Flame MDS x-Pack) . Aracın tescil tarihi 20.Kasım.2021. Kasko için Ankara Efe Toyota'ya gittiğimde bakım ile ilgili net bir yanıt alamadım. Sadece 1.000 km. ücretsiz bakıma bekliyoruz dediler. Şu an 600 km. olduk. Acaba aracın periyodik 10.000 km bakımı 20.Kasım.2022 mi , yoksa benim aldığım tarihten bir yıl sonraki 07.Nisan.2023 tarihi mi olmalı. Fikri olan varsa şimdiden teşekkür ediyorum.
Aslında e160'in kullanım kılavuzunda yazan bir bilgiyi burada paylasmamaliydim, kafa karışıklığı yaratabilir, bu konuda e210'un kullanım kılavuzunu esas almak lazim. E160'in kullanım kılavuzunda konu daha ziyade iklim odaklı olarak ele alınmış.
İlk 1000 km dolduğunda bakıma gidersiniz daha sonrada 1 yıl veya 10 bin km hangisi erken gelirse ona göre rutin bakım yapılır,motor yağlarının raf ömrü (uygun koşullarda muhafaza edilmek kaydıyla) 4 yıldır,açıldıktan ve ısı gördükten sonra 1 yıldır,bakım esnasında üreticinin tavsiyesine uymanızı tavsiye ederim, kullandığınız araç diğer Toyota modellerindeki motordan çok farklı bir ünite barındırmakta Atkinson ve otto çevrimini kullanabilmektedir, valfmatik sayesinde her iki çevrimi taklit edebilmektedir,bir önceki nesil 1.6 lar da valfmatik olması aklınızı karıştırmasın yeni nesil motor daha farklı çalışmakta ve motorun 3 silindirli olmasından ötürü titreşimi önlemek amaçlı volan ve krank üzerinde ağırlıklar bulunmakta ve daha hassas çalışmakta bu hassasiyeti karşılayacak özel yağ gereksinimi istiyor,ilk etapta normal yağlarda sıkıntı çıkartmaz ama ilerde sıkıntılar baş gösterecektir, ayriyeten aracınız direk enjeksiyonlu olduğu için normal motorlardan daha çok kurum biriktirmekte o yüzden her bakımda hava filtresi değiştirin ve motor yapınıza çok dikkat edin.Mesaj Birleştirildi: [time]Nisan 29, 2022, 20:54:08[/time]Paylaştığımız bilgiler daha çok E180 için,bir önceki nesil 1.6 lar 0w20 istiyor ama servis onlarada 5w30 koyuyor halbuki 5w30 2002 2007 ve 2012 ye kadar olan E120 ve E140 ve E160 kasaların yağıdır,o zamanda bu araçlara 10w40 koyuyorlardı buradan kalan alışkanlıkla hâlâ piyasadaki özel servis ustalarıda bu araçlara 10w40 kullanıyor,servisler her zaman kâr odaklı işlem yaptıkları için üreticinin tavsiyesini ve araç sahibinin kesesini pek düşünmezler zaten araç garantili olduğu sürede sıkıntı çıkartmayacağını onlarda biliyor,garanti bittikten sonra onların hiç umurunda olmaz kullanıcı hatası der geçerler,şuanda kuzenimde 1.6 E210 var bakımlarını ben takip ediyorum servise kalsa 5w30 koyacak ama kendim 0w20 koyduruyorum araçta LPG olmasına rağmen benzin değerleriyle aynı yakıyor normalde lt bazında LPG %20 fazla yakması lazım ve sesli çalışması lazım ama herşey benzindeki gibi devam etmekte.
Merhaba Ümit bey. Bundan öneki Corollamı yıpratmamak için günde 200 km yapmak zorunda olduğum işyeri yolunda kullanmak üzere 2020 model 0 km. boş paket bir Clio almış ve o sayede 40.000 km. boyunca üç silindirli bir aracı deneyimlemiş oldum. (0.9 Tce). O deneyim beni üç silindirli Corolla alma konusunda cesaretlendirmiş olmalı. Yanlış anlaşılmasın ,üç silindir dışında ortak nokta olduğunu iddia etmiyorum. Yukarıda verdiğiniz teknik bilgileri derinlemesine araştırmış , geliştirilmiş Atkinson/Otto karışışımı değişik bir çevrim cvt şanzımanın birinci kademesine dişli eklentisi , su soğutmalı egzoz manifolt teknolojisi gibi yenilikler ve bunlara ''Toyota yaparsa bir bildiği vardır'' fikri eklenince yeni başladığım emeklilik hayatımda bana eşlik edecek iyi bir araç olacak inancıyla yeniden Corolla dedim. Hayırlısı bakalım. Kullandıkça sizin gibi bilge arkadaşların fikirlerine ihtiyacım olacağını düşünüyorum. Bu arada hemşeriyiz galiba. Selamlar,
ALEYKÜMSELAM,Öncelikle bilgelik demiyelim estağfurullah kendi nefsim olarak cahilim daha,bu forumda ki üstatların ( @Ufuk Sönmez (16363) @Ahmet Güve (8047) ) yanında bizim esamemiz okunmaz,bende sizin gibi araştırıp okuyarak bazı küçük bilgiler edinmiş biriyim,Öncelikle yanlış anlaşılmasın yeni 1.5 dynamic force motor kötü demiyorum,diğer 1.6 üniteye göre çok daha gelişmiş bir teknoloji barındırıyor ve daha hassas bir ünite,o yüzden bakımlarına ve bakım malzemeleri ne çok dikkat etmek gerekiyor,aracınız ve emekliliğiniz hayırlı olsun bizlerede emeklilik kısmet olması dileğiyle esen kalınız.Bu arada hataylıyım sizin profilde Ankara yazıyor zannedersem orada ikamet ediyorsunuz.
Hybrid araçları 15.000'de bir bakıma götürmek diğer araçlarında 15.000'de bir gittiğini düşünürsek bana hiç mantıklı gelmiyor. Acaba yurtdışındaki servis aralıkları nasıl. Eski aracımın servis aralığı 20.000 KM 'de 1.6 benzinli bir Volvo idi, aynı motora sahip Ford araçlar ise 15.000 km de bir gidiyordu. İçimizde 0 aracı 15.000'in ötesinde bakıma götüren var mıdır ? Sevgiler,
Niye sadece sıcak memlekettemi 0w20 kullanılırmış,güneydeki serviste burası çok sıcak memleket burada o yağ koruyucu olmaz diye bahane sallıyorlar,ben olsam o garantiyi yakar yinede o yağı koymazdım araca,zaten araba alacağım zaman şu servis bakımlı ibaresine gıcık oluyorum,sanki servisleri sıfır sıkıntılı yermiş gibi ve çok uzmanlarmış gibi gösteriliyorlar.Ayrıca o parayı Toyota değil servis kazanıyor,servislerde yapılan işlemlerden Toyota sadece parça parası kazanır,yağ gibi malzemelerden servis kazanç sağlar.
Paylaştığımız bilgiler daha çok E180 için,bir önceki nesil 1.6 lar 0w20 istiyor ama servis onlarada 5w30 koyuyor halbuki 5w30 2002 2007 ve 2012 ye kadar olan E120 ve E140 ve E160 kasaların yağıdır,o zamanda bu araçlara 10w40 koyuyorlardı buradan kalan alışkanlıkla hâlâ piyasadaki özel servis ustalarıda bu araçlara 10w40 kullanıyor,servisler her zaman kâr odaklı işlem yaptıkları için üreticinin tavsiyesini ve araç sahibinin kesesini pek düşünmezler zaten araç garantili olduğu sürede sıkıntı çıkartmayacağını onlarda biliyor,garanti bittikten sonra onların hiç umurunda olmaz kullanıcı hatası der geçerler,şuanda kuzenimde 1.6 E210 var bakımlarını ben takip ediyorum servise kalsa 5w30 koyacak ama kendim 0w20 koyduruyorum araçta LPG olmasına rağmen benzin değerleriyle aynı yakıyor normalde lt bazında LPG %20 fazla yakması lazım ve sesli çalışması lazım ama herşey benzindeki gibi devam etmekte.
Valla Ümit bey bende gıcık oluyorum ama günümüz kullanıcılarının servis dışında araçlarına ne gibi bir bakım yaptıklarının garantisi olmadığı için servis bakımlı ibaresi en azından insana güven veriyor. Merak ettiğim bu son kasalarda(1.6 olanlar) bulunan motor 2001 yılında üretime başlayan vvti motorun geliştirilmiş hali değil mi? O motorlarda 5 30 oluyor da 2012 yılı sonrası için neden illa 0 20 konusunda ısrarcı davranıyorsunuz anlamıyorum. 5 30 kullanıpta sorun yaşadığını gördüğünüz birileri var mı? Ben bunu ciddi manada merak ediyorum. Aynı birimde çalıştığım arkadaşımda 2016 makyajsız corolla var kendisi ilk sahibi ve aracı şuan 100bin kmde aldığından beri LPGli ve aldığından beri hep 5 30 kullanmış. Rutin bakım dışında bakıma bile girmemiş, ayrıca bakımlarını serviste de yaptırmıyor ve kullandığı filtre grubu ne yetkili servisin filtresi nede JS asakashi. Ne denk gelirse ustalar onu kullanıyor diyor. Hal böyleyken reel bir örnek varken fazladan para vermek ne kadar mantıklı onu bilemiyorum.Yakıt konusunda biliyorsunuz geçtiğimiz haftalarda LPG taktırdım ve bayram için Malatyaya gidip geldim(toplam 1160 km) Belki inanmayacaksınız ama benimde LPG tüketim değeri benzin değeriyle aynı gösterdi. Bende şaşırdım bu duruma. Ama aldığım LPG litresi 37-38 lt civarıydı ve benzine geçene kadar dibine kadar kullandım 430 km yol yaptım. Yol güzergahı ve kullanım şeklime göre bu değer beni ziyadesiyle memnun etti. Ayrıca aracım henüz 8bin kmde. Rodaj sürecini tamamlamamıştır diye düşünüyorum. Bu değerler zamanla daha da düşer diye tahmin ediyorum.
2001 biraz erken tarih ama evet o vvt-i motor üzerine geliştirilmiş bir motor ama iç yapıları sıkıştırma oranları sekman aralıkları gibi gibi bir çok farklılıklar var ve valfmatik farkı var zaten valfmatiği bozan en önemli etkenlerden biri yağ ile temas eden dişli bölümü yoksa bozulması kolay değil,mesai arkadaşınızdaki şans meselesi diyelim yada yakın zamanda arızalara gebe olabilir,5w30 kullanıldı ve ilk 10 binde arıza çıkacak diye bişey yok biriken nedenlerden ötürü arızalar peydah olur,tabi kimsenin aracında arıza çıksın istemeyiz ama yaşanan talihsizlikler de az değil.
Mesaj Birleştirildi: [time]05 May, 2022 17:14[/time]Merhaba2019 otomatik vision kullanıyorum 16 jant var Lovato obd 2 takılı afr ayarini Nalbantoğlu na yaptırmıştım araç bilgisayarı 9.5 gösteriyor LPG de tüm kış boyunca 10.5-11 lt arası yaktık ortalama hız da 23-28 arasi her seferinde ölçtüm sıfırladım en az 20 ölçüm yapmisimdir bu sonuçlar için sizin benzin ile LPG'de aynı yakiyor olmanız narmal mi ? Fakir karisimda değilsiniz değil mi ?
Arkadaşlar bugün corolla 1.6 cvt benzinli aracımı 10.000 km bakımı için Kayseri Aksoy Toyota yetkili servisine bıraktım. Sadece yağ filtresi ve tapa bedeli ile bakım işçiliği 600 tl. tuttu. Klima kanallarının çok kirli olmasını gerekçe gösterip dezenfeksiyonu için 450 tl ücret talep ettiler. Kabul etmedim. Ancak yanlış anlama neticesinde dezenfeksiyon işlemini çalışanlar yapmışlar, onayım olmadığından dezenfeksiyon bedeli bizim hediyemiz olsun dediler ve fatura etmediler. .
İşte merak ettiğim kısmı bu Ümit bey. Yaşanan talihsizlikler az değil dediğiniz reel örnekleri merak ediyorum. Yıllardır bu forumda yer alıyorum yağını uygun kullanmadı diye sorun yaşayan biri yazmadı yada benim gözümden kaçtı. Hakeza face gruplarınıda sıkı takip ederim orada da gözüme çarpmadı. Sıkıntı peyda olacaksa bunun kaç bin km sonra olması beklenir. Bir başka örnek vereyim babamda E12 corolla var ilk 3-4 yıl yetkili servise götürürdü bakıma, sonraları araçla pek ilgilenmez oldu sağda solda ustalar ne koyarsa onu yaptırıp devam ediyor ve bildiğim kadarıyla hep 10 40 yağ kullanıldı. Şuan 120bin kmde aracı ve motorla alakalı bir sorun yaşamadı, zamanında aynı kasadan bende vardı 140bin kmde sattım onda da herhangi bir sorun yaşamamıştım. Sakın beni yanlış anlamayın sizi eleştirmek ve muhalefet olmak değil amacım, sizin bilginize tecrübenize saygım sonsuz. Ancak çevremde olanlardan dolayı olaya daha gerçekçi bakmak istiyorum. Mesaj Birleştirildi: Mayıs 06, 2022, 11:53:17Valla normalde dediğiniz gibi olmasını bekliyordum, bu zamana kadar kullandığım bütün lpgli araçlarım yol bilgisayarına göre en az 1.5-3 lt daha fazla LPG tüketimi olurdu. Ama bu durumu bende anlamadım. LPG tankı 42lik simit tüp var. Depoyu zorlayınca 37.5 lt gaz aldı hadi diyelim 38 lt olsun içinde. Dibine kadar süzdüğümü düşündüm ama tekrar fullediğimde 37 lt aldı. 38/430= 8.8 lt ediyor. Yol bilgisayarında da araç 8.6 gösteriyordu. Daha önce benzin pompa ölçümlerimde yol bilgisayarının doğru olduğunu teyit etmiştim. Ama benim bu bahsettiğim şehirler arası veri sonucu. Ölçüm yaptığım güzergah Samsun merkezden Sivas Kangal arası. 0 rakımdan 1300-1500 lü rakımlara çıktım. Ve hızım genelde 120nin üzeri olduğu için fazla yaktı. Daha düz bir yol ve uygun hızlarda çok daha az yakacağını düşünüyorum.
Hayırlı olsun Muhittin bey, dezenfeksiyon işlemi zengin amcadan bayram harçlığı gibi olmuş Adamlardaki rahatlığa bakarmısınız önce 450 TL sonrada hediye olsun bu demektir ki o yapılan işlem aslında 40 ,50 TL'lik bir bedeli var.Teşekkür ederim Ümit bey, aslında polen filtresi dahi kirlenmemiş klima sisteminin kirlendiğine ikna olmadığım için kabul etmedim ancak yapılan işlemin maliyetinin çokda fazla olmadığı aşikar.Benden önceki resmi kuruma ait 2019 benzinli Corolla için 4adet lassa lastik, 4 adet disk,4 adet balata takımı ve 100.000 km.bakımı rot balans için 10.900 tl fatura çıkardılar,resmen korku filmi gibi izledim.fiatlar uçmuş vallahi,biz emekliler için araba masrafları dayanılmaz bir hal aldı.
Alıntı yapılan: (Gizli Üye) - Mayıs 06, 2022, 16:54:01Hayırlı olsun Muhittin bey, dezenfeksiyon işlemi zengin amcadan bayram harçlığı gibi olmuş Adamlardaki rahatlığa bakarmısınız önce 450 TL sonrada hediye olsun bu demektir ki o yapılan işlem aslında 40 ,50 TL'lik bir bedeli var.Teşekkür ederim Ümit bey, aslında polen filtresi dahi kirlenmemiş klima sisteminin kirlendiğine ikna olmadığım için kabul etmedim ancak yapılan işlemin maliyetinin çokda fazla olmadığı aşikar.Benden önceki resmi kuruma ait 2019 benzinli Corolla için 4adet lassa lastik, 4 adet disk,4 adet balata takımı ve 100.000 km.bakımı rot balans için 10.900 tl fatura çıkardılar,resmen korku filmi gibi izledim.fiatlar uçmuş vallahi,biz emekliler için araba masrafları dayanılmaz bir hal aldı.2019 model aracın lastiklerinin ve balatalarının değişmesini anlarımda diskler ne alâka acaba,verdikleri fiyat ise nedense bana fazla gelmedi işin içinde lastik olunca zaten kafadan 4 bin TL o tutar,disk balata bakım vs derken aslında yetkili servis için çokta yüklü bir fiyat olmamış ama evet gelirimize istinaden yüksek bir bedel.
Bence psikolojik Ümit Bey:DYakın zamanda Toyota Fabrikasında çalışan yetkin bir personel ile özellikle 2021 Corolla 1.5 direk enjeksiyon motor üzerine konuşma fırsatı buldum. Kendisinde de aynı araç var hatta. 5w30un hiç bir sıkıntı çıkarmayacağını söyledi. Bizim kullanma kılavuzumuz Avrupa Bölgesine ait olduğundan 0w16 yazıldığını söyledi Bu arada Irak'a giden araçların kılavuzunda da 5w30 yazıyormuş, bunu da başka bir arkadaştan öğrendim. Netten Toyota Irak sayfasından kılavuz indirilip aynı sayfaya bakılabilir aslında teyit etmek için. Ayrıca 20.000 bakımında 5w30 koymuştum biliyorsunuz. Araç şu an 22.500e geldi. Daha sessiz olduğunu sadece ben değil, araca sürekli binen nişanlım ve babam da teyit ediyor. Araçla ışıkta beklerken BRC enjektör sesi gibi yani sanki dizel araç çalışıyormuş gibi ama daha hafifi ses geliyordu arabadan. Üstelik önce LPG sanmıştım. Ancak sadece benzinde sürdüğüm bir kaç haftalık süreçte de aynı ses vardı. 5w30dan sonra motor sanki rahatladı. Hem ilk çalıştırmada hem de çalışmış bekleme pozisyonunda.
Selman abi forumu kullanmayı bilen ve eskilerden birisisin Doğru yağ kullanımı yapmayıp valfmatik sorunu yaşayanların neredeyse yüzlerce bu forumda konusunun olduğunu söyleyim
Mesaj Birleştirildi: [time]Mayıs 06, 2022, 17:02:54[/time][/b][/size] Merhabalar Selman bey valfmatik arızası veya başka bir arıza şu veya bu km'den sonra verir diye bişey söylenemez,reel örnekleri formda var ama o kişilerde yağdan kaynaklandığını bilmiyorki,keza bu bakımları yapan bir çok ustada bu durumun yağ ile alâkalı olduğunu bilmiyor aslında bende artık bu işin şans işi olduğunu düşünmeye başladım gibi,bende düşünüyorum bazen arabaya ne bulursam onunu koysam diye ama olmuyor işte ,bu iş Restaurant mutfağını bilipte oranın ön kısmında yemek yerken arkayı hâyal etmeye benziyor mutfağın halini bilmeyen için sıkıntı yok çok temiz leziz bir yermiş gibi gözüküyor ama orayı bilen bir türlü midesi almaz ya işte benimki tam böyle bişey,o yüzden araca çok dikkat ediyorum,belkide piskolojik mi acaba
Ayrıca 20.000 bakımında 5w30 koymuştum biliyorsunuz. Araç şu an 22.500e geldi. Daha sessiz olduğunu sadece ben değil, araca sürekli binen nişanlım ve babam da teyit ediyor. Araçla ışıkta beklerken BRC enjektör sesi gibi yani sanki dizel araç çalışıyormuş gibi ama daha hafifi ses geliyordu arabadan. Üstelik önce LPG sanmıştım. Ancak sadece benzinde sürdüğüm bir kaç haftalık süreçte de aynı ses vardı. 5w30dan sonra motor sanki rahatladı. Hem ilk çalıştırmada hem de çalışmış bekleme pozisyonunda.