Gönderen Konu: E210 Corolla Periyodik Bakım  (Okunma sayısı 137369 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '19
  • 3 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #360 : Kasım 20, 2021, 21:40:20 »
Merhaba arkadaşlar. 2019 model Corolla Hybrid aracımın ikinci yıl bakımını 25000 km'de geçtiğimiz hafta Çorum Toyota Plaza Şamlıoğlu'nda yaptırdım. Aracımın bakım kılavuzunda kullanılması tavsiye edilen 0w-16 yağı serviste temin edilemiyor olması sebebiyle kendim temin ettim. Yağ tercihim Liqui Moly'den yana oldu. Yetkili servisle randevu almak için yaptığım telefon görüşmesinde aracımda 0w-20 yağ kullanılmasını istemediğimi, bu yüzden yağı kendimin getireceğini söyledim. Bakım tarihçesine not düşmek kaydıyla bunu kabul edeceklerini söylediler. Randevu tarihinde yaptığım görüşme neticesinde "Yetkili servisin bakım kitapçığında belirtilmiş olan 0w-16 yağı temin etmemesi sebebiyle müşterinin getirmiş olduğu 0w-16 yağ kullanılmıştır." ibaresini bakım tarihçesine not düşüldü.

Yapılan işlemler şunlar:
  • Yağ filtresi değişimi
  • Hava filtresi değişimi
  • Hybrid batarya filtresi (Ellerinde mevcut olmadığı için değiştiremediler. Filtreyi sipariş ettirdim. Gözle yapılan kontrolde filtrenin iyi durumda olduğunu gördüler. Ben filtreyi elektrik süpürgesinde kendim yine de temizledim. Filtre siparişi verildi. Servise gelince değişimi yapılacak.)
  • Polen filtresi değişimi
  • Fren hidroliği değişimi
  • Hybrid kontrolü

Bu işlemler + 1 yıllık Toyota yol yardım üyeliği için ödediğim ücret 1085TL.

Gelelim yağ konusuna... Malum olduğunuz üzere internette satılan motor yağlarının sahte yağ çıktığına şahit olunabiliyor. Bu sebeple temin ettiğim yağın sahte olup olmadığını anlamak için orijinal Liqui Moly kutusunun üzerinde bulunması gereken orijinal lazer kesim kapak, yağın şişeleme tarihini gösteren kaliteli baskı, kutu üzerinde kapatılmış iğne deliği olmaması, kaliteli matbaa baskısı gibi noktalara dikkat ettim. Ayrıca kutuyu açıp yağın renginin açık sarı olduğunu gözle kontrol ettim. Bu da yetmedi, bir çay bardağının yarısını temin ettiğim yağla doldurup yağı derin dondurucuda -18 dereceye soğuttuktan sonra bu sıcaklık değerlerinde yağın akışkanlığına baktım. Sahte yağlar çoğunlukla ucuz olan 10w-40 yağ olması sebebiyle aynı testi elimde mevcut olan 10w-40 yağa da yaparak iki yağı karşılaştırdım. -18 derece temin ettiğim yağın akışkanlığı 10w-40'a göre çok daha iyiydi. Ancak bütün bunları yapıp yağın orijinal olduğuna emin olduktan sonra temin ettiğim yağın orijinal olduğundan emin olabildim.

Servislerde 0w-16 yağ kullanılması için Toyota Türkiye'ye nasıl başvurabiliriz acaba?


Toyota Club Türkiye

Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #360 : Kasım 20, 2021, 21:40:20 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #361 : Kasım 21, 2021, 15:50:57 »
Merhaba arkadaşlar. 2019 model Corolla Hybrid aracımın ikinci yıl bakımını 25000 km'de geçtiğimiz hafta Çorum Toyota Plaza Şamlıoğlu'nda yaptırdım. Aracımın bakım kılavuzunda kullanılması tavsiye edilen 0w-16 yağı serviste temin edilemiyor olması sebebiyle kendim temin ettim. Yağ tercihim Liqui Moly'den yana oldu. Yetkili servisle randevu almak için yaptığım telefon görüşmesinde aracımda 0w-20 yağ kullanılmasını istemediğimi, bu yüzden yağı kendimin getireceğini söyledim. Bakım tarihçesine not düşmek kaydıyla bunu kabul edeceklerini söylediler. Randevu tarihinde yaptığım görüşme neticesinde "Yetkili servisin bakım kitapçığında belirtilmiş olan 0w-16 yağı temin etmemesi sebebiyle müşterinin getirmiş olduğu 0w-16 yağ kullanılmıştır." ibaresini bakım tarihçesine not düşüldü.

Yapılan işlemler şunlar:
  • Yağ filtresi değişimi
  • Hava filtresi değişimi
  • Hybrid batarya filtresi (Ellerinde mevcut olmadığı için değiştiremediler. Filtreyi sipariş ettirdim. Gözle yapılan kontrolde filtrenin iyi durumda olduğunu gördüler. Ben filtreyi elektrik süpürgesinde kendim yine de temizledim. Filtre siparişi verildi. Servise gelince değişimi yapılacak.)
  • Polen filtresi değişimi
  • Fren hidroliği değişimi
  • Hybrid kontrolü

Bu işlemler + 1 yıllık Toyota yol yardım üyeliği için ödediğim ücret 1085TL.

Gelelim yağ konusuna... Malum olduğunuz üzere internette satılan motor yağlarının sahte yağ çıktığına şahit olunabiliyor. Bu sebeple temin ettiğim yağın sahte olup olmadığını anlamak için orijinal Liqui Moly kutusunun üzerinde bulunması gereken orijinal lazer kesim kapak, yağın şişeleme tarihini gösteren kaliteli baskı, kutu üzerinde kapatılmış iğne deliği olmaması, kaliteli matbaa baskısı gibi noktalara dikkat ettim. Ayrıca kutuyu açıp yağın renginin açık sarı olduğunu gözle kontrol ettim. Bu da yetmedi, bir çay bardağının yarısını temin ettiğim yağla doldurup yağı derin dondurucuda -18 dereceye soğuttuktan sonra bu sıcaklık değerlerinde yağın akışkanlığına baktım. Sahte yağlar çoğunlukla ucuz olan 10w-40 yağ olması sebebiyle aynı testi elimde mevcut olan 10w-40 yağa da yaparak iki yağı karşılaştırdım. -18 derece temin ettiğim yağın akışkanlığı 10w-40'a göre çok daha iyiydi. Ancak bütün bunları yapıp yağın orijinal olduğuna emin olduktan sonra temin ettiğim yağın orijinal olduğundan emin olabildim.

Servislerde 0w-16 yağ kullanılması için Toyota Türkiye'ye nasıl başvurabiliriz acaba?

Toyota Türkiye'ye başvuru yapsanız da olumlu bir sonuç elde edemezsiniz, çünkü Toyota Türkiye kullanılan yağlara karışmamakta. Bu yüzden dolayı her yetkili serviste farklı farklı markalar mevcut.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #362 : Kasım 22, 2021, 18:58:01 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #363 : Kasım 22, 2021, 19:33:23 »
Çok anlamam sizce 2020 1.6 benzinli aracım için bu yağ iyi bir tercih midir?

https://m.trendyol.com/motul/8100-x-clean-efe-5w-30-sentetik-arac-yagi-5-lt-08-07-2021-uretim-p-69879289?boutiqueId=590969&merchantId=107179

Hayır 2020 1.6 için iyi bir tercih değildir, aracınızda LPG sistemi yok ise ILSAC GF5 onaylı 0w20 kullanabilirsiniz, LPG var ise ve 5w30 kullanmakta ısrarcıysanız (benim tavsiyem 0w40'dan yana olur) motor iç temizliği akabinde ILSAC GF5 destekli bir 5w30 kullanmanız menfaatinize olur.

Not: Motul Eco Lite 5w30 ve Liqui Moly DX1 5w30 Ilsac GF5 desteklidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #364 : Kasım 22, 2021, 20:07:04 »
Ufuk bey Aracım lpgli ve Servis 10.000 bakımında 5w30 yağ koydu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #365 : Kasım 22, 2021, 20:53:50 »
Ufuk bey Aracım lpgli ve Servis 10.000 bakımında 5w30 yağ koydu. 0w40 ILSEC GF5 destekli bir yağ paylaşabilir isiniz?

Tem Oto'dan alabilirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Artık O Bir Çinli
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '23
  • 278 kere teşekkür etti
  • 474 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #366 : Kasım 24, 2021, 09:37:24 »
Merhabalar yakın zamanda aracımın yağ bakımını yaptıracağım, merak ettiğim bir husus var. Konuyu takip ettiğimden beri yağ değişiminde hep motor iç temizleyicininde kullanılması tavsiye ediliyor. Bunun sebebi nedir her bakımda koyulması gerekli midir, bu işlem yapılmazsa ne gibi zararları olur?

Not: Aracım henüz 3500 kmde.
2002 E11 Corolla----2006 Corolla HB----2006 Focus Sedan----2004 Honda Accord----98'Palio--99'Astra----2016 Astra J----2017 Clio----2020 Corsa----2012 Honda ACCORD----2011 Honda CR-V----2020 Corolla son olarak 2023 Chery Omoda5

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #367 : Kasım 24, 2021, 11:48:27 »
Merhabalar yakın zamanda aracımın yağ bakımını yaptıracağım, merak ettiğim bir husus var. Konuyu takip ettiğimden beri yağ değişiminde hep motor iç temizleyicininde kullanılması tavsiye ediliyor. Bunun sebebi nedir her bakımda koyulması gerekli midir, bu işlem yapılmazsa ne gibi zararları olur?

Not: Aracım henüz 3500 kmde.
Ben de aynı düşüncede idim. Yeni bir motor neden kurum , pislik bağlasın diye düşünmüştüm. Sonuçta zamanında bakım yaptıran kişileriz. Motor içinde özellikle ısı ile birlikte biriken ve yağ değişiminde atılamayan kalıntılar olduğunu anladım. Bu kalıntıları temizlemek her seferinde koyduğumuz yeni yağa kalıyor. Fakat hiç bir zaman tam olarak çözülüp atılmıyor.

Bu durum motorun ömrünü bence çok etkileyecek bir şey değil. Örnek veriyorum ; motor 500 bin gidecekse 300 bin gider fakat bir aracı ben okadar kullanır mıyım ?
Yine de ben arabam için hassas davrandığım için bu katkıdan denemek istedim. Yağ değişimlerimi servis ile beraber kendim de yaptım. yani normal 15 bin lik bakımı ikiye böldüm diyebilirim. Son bakımımı 20 binde kendim yaptım ve servis bakımı henüz 5000 km önce yapılmıştı. Çıkan sonuç beni bile şaşırttı. İçinden çıkan yağ kapkara çıktı.
Yağ konusunda yazmıştım :
https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=1086.6320

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '19
  • 162 kere teşekkür etti
  • 107 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #368 : Kasım 24, 2021, 12:31:23 »
Merhabalar yakın zamanda aracımın yağ bakımını yaptıracağım, merak ettiğim bir husus var. Konuyu takip ettiğimden beri yağ değişiminde hep motor iç temizleyicininde kullanılması tavsiye ediliyor. Bunun sebebi nedir her bakımda koyulması gerekli midir, bu işlem yapılmazsa ne gibi zararları olur?

Not: Aracım henüz 3500 kmde.
Her bakım öncesi, motor iç temizleyici koymaya gerek yok. Aracınız henüz az km yapmış. Bir sonraki bakımda kullanabilirsiniz. Ben genelde bir bakımdan önce kullandıysam, diğerinde kullanmıyorum.
''Ne gibi katkısı var?'' sorunuza işe şöyle cevap vereyim. Eski aracım (astra H Triptonik vites 2012 model) 6 yaşında ve 80.000 km civarındayken arıza ışığı yaktı. Arıza kodu ''Kam mili zamanlama hatası'' diyordu. Sanayideki ustam motorun yağ kısmına, bu motor iç temizleyicilerden koydu. Yarım saat boyunca aracı rölantide çalıştırdık. Yağı boşaltıp yeni yağı ekledik. Arıza kodunu sildik. Aracı satana kadar ( bir buçuk yıl boyunca) aynı arıza kodunu vermedi. Bu olaya kadar, motor iç temizleyici hiç kullanmamıştım. O gün bugündür birer bakım arayla kullanırım. Selamlar
O

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Artık O Bir Çinli
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '23
  • 278 kere teşekkür etti
  • 474 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #369 : Kasım 24, 2021, 15:02:44 »
bende 250bin kmde olan honda accord aracım için zamanında 1 kere kullanmıştım sonra satana kadar hiç kullanmadım(310binde sattım sattığım kişi ile irtibatım devam ediyordu en son 450bin kmdeydi) bir sorunda yaşamamıştım o yüzden bu kadar kısa aralıklarla değiştirmenin yada değiştirmemenin ne gibi zararları olur onu merak ediyorum. Sonuçta kendini kanıtlamış bir motordan bahsediyoruz. Daha önce kullandığım hiç bir corolla aracımda da kullanmamıştım ama acaba motorda bir değişiklikmi olduda bu katkıyı yapmak gerekiyor o yüzden merak ettim.
2002 E11 Corolla----2006 Corolla HB----2006 Focus Sedan----2004 Honda Accord----98'Palio--99'Astra----2016 Astra J----2017 Clio----2020 Corsa----2012 Honda ACCORD----2011 Honda CR-V----2020 Corolla son olarak 2023 Chery Omoda5

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #370 : Kasım 24, 2021, 19:46:01 »
bende 250bin kmde olan honda accord aracım için zamanında 1 kere kullanmıştım sonra satana kadar hiç kullanmadım(310binde sattım sattığım kişi ile irtibatım devam ediyordu en son 450bin kmdeydi) bir sorunda yaşamamıştım o yüzden bu kadar kısa aralıklarla değiştirmenin yada değiştirmemenin ne gibi zararları olur onu merak ediyorum. Sonuçta kendini kanıtlamış bir motordan bahsediyoruz. Daha önce kullandığım hiç bir corolla aracımda da kullanmamıştım ama acaba motorda bir değişiklikmi olduda bu katkıyı yapmak gerekiyor o yüzden merak ettim.
Sıfır araçlarda her bakımdan önce kullanılmasada 2 bakımda bir kullanılması iyi olur,
Selman hocam sizin araç eğer 1.5 ise kesinlikle her bakımda kullanmanızı tavsiye ederim,direk enjeksiyonlu benzinli  motorlar aynı dizeller gibi normalden fazla kurum biriktiriyor o yüzden her bakımda kullanmak sizin için iyi olur.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Artık O Bir Çinli
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '23
  • 278 kere teşekkür etti
  • 474 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #371 : Kasım 25, 2021, 08:56:36 »
Sıfır araçlarda her bakımdan önce kullanılmasada 2 bakımda bir kullanılması iyi olur,
Selman hocam sizin araç eğer 1.5 ise kesinlikle her bakımda kullanmanızı tavsiye ederim,direk enjeksiyonlu benzinli  motorlar aynı dizeller gibi normalden fazla kurum biriktiriyor o yüzden her bakımda kullanmak sizin için iyi olur.

Hocam yıllardır araba kullanıyorum bu 2 bakımda bir kullanılması gerekliliği 10 sene önce değilde neden şimdi dillere düştü. Babam 2004 yılında sıfır corolla aldı ve hala kendisinde araç ilk zamanlar yetkili bayiye götürürdü bakımlara hiç böyle motor katkısı vs. yazılmazdı yada söylenmezdi. Şuan babamın aracı henüz 110 bin kmde ve şükür hiç bir sorunu olmadı ne bir çekiş kaybı var nede fazla yakıt harcıyor, motor tepkisi hala ilk günki gibi. Arkadaşımın 2016da sıfır aldığı E190 corolla var şuan 90 bin kmde ondada henüz bir sorunla karşılaşılmadı. Benimde elimden zamanında 2 adet corolla geçti onlarda da bakım yaptırırken hiç böyle şeyler söylenmedi, şimdi ne olduda koydurursan iyi olur deniliyor. 2002den beri aynı vvti motorun geliştirilmiş hali benim aracım. İlk çıktığında 110hp idi şuan 132 hp. Tamam illaki faydası vardır 50binde 100binde bir yaptırsan iyi olur denilse bir sorun yok ama her 10binde yada 20binde yapılmasının mantığını çözemiyorum.
2002 E11 Corolla----2006 Corolla HB----2006 Focus Sedan----2004 Honda Accord----98'Palio--99'Astra----2016 Astra J----2017 Clio----2020 Corsa----2012 Honda ACCORD----2011 Honda CR-V----2020 Corolla son olarak 2023 Chery Omoda5

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '19
  • 162 kere teşekkür etti
  • 107 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #372 : Kasım 25, 2021, 10:26:09 »
Hocam yıllardır araba kullanıyorum bu 2 bakımda bir kullanılması gerekliliği 10 sene önce değilde neden şimdi dillere düştü. Babam 2004 yılında sıfır corolla aldı ve hala kendisinde araç ilk zamanlar yetkili bayiye götürürdü bakımlara hiç böyle motor katkısı vs. yazılmazdı yada söylenmezdi. Şuan babamın aracı henüz 110 bin kmde ve şükür hiç bir sorunu olmadı ne bir çekiş kaybı var nede fazla yakıt harcıyor, motor tepkisi hala ilk günki gibi. Arkadaşımın 2016da sıfır aldığı E190 corolla var şuan 90 bin kmde ondada henüz bir sorunla karşılaşılmadı. Benimde elimden zamanında 2 adet corolla geçti onlarda da bakım yaptırırken hiç böyle şeyler söylenmedi, şimdi ne olduda koydurursan iyi olur deniliyor. 2002den beri aynı vvti motorun geliştirilmiş hali benim aracım. İlk çıktığında 110hp idi şuan 132 hp. Tamam illaki faydası vardır 50binde 100binde bir yaptırsan iyi olur denilse bir sorun yok ama her 10binde yada 20binde yapılmasının mantığını çözemiyorum.
Motor temizleyici kullanmak zorunlu değil. Kişisel tercihtir. Kullanıp da fayda gören de var. Faydası olmadı diyen de. Faydasını bizzat yaşadım. Bu durumu da yukarıda yazdım. Olayın biraz da ticari boyutu var. Bunu kullanmak sizin tercihiniz. Kullanmayıp da sorum yaşamayanlar da var, sizler gibi. Ne işe yarar denildi. Bizler de deneyimlerimizi ve görüp duyduklarımızı anlattık. Selamlar
O

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Artık O Bir Çinli
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '23
  • 278 kere teşekkür etti
  • 474 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #373 : Kasım 25, 2021, 14:25:47 »
Motor temizleyici kullanmak zorunlu değil. Kişisel tercihtir. Kullanıp da fayda gören de var. Faydası olmadı diyen de. Faydasını bizzat yaşadım. Bu durumu da yukarıda yazdım. Olayın biraz da ticari boyutu var. Bunu kullanmak sizin tercihiniz. Kullanmayıp da sorum yaşamayanlar da var, sizler gibi. Ne işe yarar denildi. Bizler de deneyimlerimizi ve görüp duyduklarımızı anlattık. Selamlar

Hüseyin bey sizin yaşadığınız durum 80 bin kmde olan bir olay ve bahsettiğiniz araç ecobost motorlu bazı kronik sıkıntıları olan bir araç. Onda bile 80 bin km sonra sorun çıkarmış ve temizledikten sonra silindiyse bunun 20 binde bir değilde en azından 50 binkmde bir değişmesi daha sağlıklı olur denilirse o zaman işin rengi değişir. Neyse artık hayırlısı bakalım yaşayıp göreceğiz :) İlginize teşekkür ederim.
2002 E11 Corolla----2006 Corolla HB----2006 Focus Sedan----2004 Honda Accord----98'Palio--99'Astra----2016 Astra J----2017 Clio----2020 Corsa----2012 Honda ACCORD----2011 Honda CR-V----2020 Corolla son olarak 2023 Chery Omoda5

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #374 : Kasım 25, 2021, 15:43:36 »
Benim bir tahminim var , toyota nın amerika da bazı araçlarında çamurlaşma sorunları olduğu ortaya çıkmıştı. Belki kullanıcı hatası da olabilir fakat bu tür sorun toyota imajını etkileyeceğinden bakımlara tavsiye üzerine motor içi temizlemeyi eklemiş olabilirler.

Diğer yandan egr ile ilgili sorunlar olduğunu da car care nuts isminde bir youtube kanalında duydum. Yakıt kalitesi ile alakalı bir durum ama aracı sattıktan sonra illaki katkısız yakıtlar kullanacaksın diyemiyorlar. Herkes bir değil. Ama arabayı herkes için üretiyorlar ve sorunsuz yürümesini tercih ediyorlar. Yakıt katkısını da bu nedenle eklemiş olabilirler.

Kişisel tercihim ise her 5000 km de yakıt temizleme sıvısı kullanmaktan yana oldu. 1.4 tsi motorlu superb vardı. Gaz kelebeğinde , turbo hortumunda kurum gördüm. Her yakıtımı aygaz dan alsam bile bu kurumun kalması hoşuma gitmemişti. Sonra toyotama da aynı şekilde katkı koyuyorum. şimdilik buji , emme manifoldunda sorun göremedim. Bu yaptığım tavsiye değildir. Ben kendi yaptığımı mutlak doğrudur diye de söylemiyorum. Hassas davranıyorum.

Yağ konusunda ise servislerin kullandığı yağlara güvenmiyor olabilirler. Çünkü PO yağlarını kullanıyorlar ve bizim gibi GF5 -6 gibi yağ koyma tercihleri genel de yok. Ticari bir yaklaşım. Ucuz fatura her zaman müşteriyi memnun eder. Motor gereklerini karşılaması ikinci planda gibi. Bu yağ konusunda beklentileri sadece aracın servise geldiği , garantili olduğu yılları kurtarmak. Sonrasında artık ne kadar bakımı yapılırsa..

Fakat servislerin kar elde etmek için bakıma ekstra maddeler ekleyebileceklerini de düşünmek lazım. Yazılan ve yapılanlar kullanıcı dostu gibi görünse de servis bize normalde yarı fiyatına satılan bir ürünü güzel bir kar ile satıyor. Çoğunluk sadece sonuç ile ilgilendiğinden servis ücretini ödüyor ve hayatına devam ediyor. Sadece biz irdeliyoruz. ( Yaptırdığım bakımda ben de yakıt ve motor katkısı kattırmadım... onu da söyleyeyim.. )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #375 : Kasım 25, 2021, 19:09:16 »
Engine flush eskiden beri var ama halk arasında pek bilinen bişey değildi,servislerin ise şuanda bakım kalemine eklemelerinin sebebi kullandıkları yağ ile alakalı çünkü motorun gereksinimlerini karşılamıyor,diğer sebeb ise yeni nesil 1.5 dynamic force motoru direk enjeksiyonlu olduğu için normalden daha fazla kurum biriktiriyor üstüne bide kalitesiz yağ eklenirse motor iç temizliği elzem oluyor,
Bu kurum birikintisi diğer markalarda ve turbolu motorlarda yine aynı o yüzden her bakımda motor iç temizliği yapmanızı tavsiye ederim.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #376 : Kasım 25, 2021, 21:16:01 »
Özellikle hybridlerde kurum olayı olabilir. Sürekli düşük devir buna sebep olur

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #377 : Kasım 25, 2021, 23:11:08 »
Ümit Bey'in ne zaman 1.5 motorla ilgili bir yazısını okusam Toyota genel merkezi önünde kendimi yakasım geliyor valla :) Sanki bir ton para verip araba değil bela aldık başımıza valla :) Arabaya bir şey olacak diye ailecek binmiyoruz, otostopla işe gidip geliyoruz :) Teşekkürler Ümit Bey :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Artık O Bir Çinli
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '23
  • 278 kere teşekkür etti
  • 474 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #378 : Kasım 26, 2021, 10:21:07 »
Engine flush eskiden beri var ama halk arasında pek bilinen bişey değildi,servislerin ise şuanda bakım kalemine eklemelerinin sebebi kullandıkları yağ ile alakalı çünkü motorun gereksinimlerini karşılamıyor,diğer sebeb ise yeni nesil 1.5 dynamic force motoru direk enjeksiyonlu olduğu için normalden daha fazla kurum biriktiriyor üstüne bide kalitesiz yağ eklenirse motor iç temizliği elzem oluyor,
Bu kurum birikintisi diğer markalarda ve turbolu motorlarda yine aynı o yüzden her bakımda motor iç temizliği yapmanızı tavsiye ederim.

Kullanılan yağla alakalı bir durumsa zaten ben aracım için en iyi yağ hangisiyse onu alıyorum, o zaman her bakımda motor iç temizleyici yapmak ekstra maliyet ve külfetten başka bir iş değil. Kaldı ki bu işlemi yetkili servislerde tam manasıyla yaptıklarına inancım pek yok nedense. Ümit hocam bu 3 silindirli ve direk enjeksiyonlu motorlara biraz fazla yüklenmiyor musunuz? :) Yıllardır ülkemizde 3 silindirli ve direk enjeksiyonlu araçlar kullanıldı ve hala kullanılmakta. Eğer performans yönünden 1.6dan daha iyi olsaydı seçimim 1.5 corolla olacaktı ama performansı seçtim ben :)

Ümit Bey'in ne zaman 1.5 motorla ilgili bir yazısını okusam Toyota genel merkezi önünde kendimi yakasım geliyor valla :) Sanki bir ton para verip araba değil bela aldık başımıza valla :) Arabaya bir şey olacak diye ailecek binmiyoruz, otostopla işe gidip geliyoruz :) Teşekkürler Ümit Bey :)
:rofl:

2002 E11 Corolla----2006 Corolla HB----2006 Focus Sedan----2004 Honda Accord----98'Palio--99'Astra----2016 Astra J----2017 Clio----2020 Corsa----2012 Honda ACCORD----2011 Honda CR-V----2020 Corolla son olarak 2023 Chery Omoda5

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #379 : Kasım 26, 2021, 13:45:09 »
Ümit Bey'in ne zaman 1.5 motorla ilgili bir yazısını okusam Toyota genel merkezi önünde kendimi yakasım geliyor valla :) Sanki bir ton para verip araba değil bela aldık başımıza valla :) Arabaya bir şey olacak diye ailecek binmiyoruz, otostopla işe gidip geliyoruz :) Teşekkürler Ümit Bey :)

Kitapçıkta tavsiye edilen yağı kullanın her bakımda kullanamazsanız da iki bakımda bir Engine flush ve  senede bir uzun yola çıkarsanız enjektör temizleyici kullanın kaliteli yakıt kullanın ve LPG'siz kullanın uzun yıllar sorunsuz kullanırsınız.