Gönderen Konu: E210 Corolla Periyodik Bakım  (Okunma sayısı 137389 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '21
  • 40 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #260 : Eylül 09, 2021, 20:25:14 »
Servis kendisi taktı landirenzoyu. Afr ayarı gerekir mi acaba. Volkan beye 2 kere Afr yaptırdım çok memnun kalmıştım.
Ya da çalışıyorsa elleme mantığı mı gütsek

Toyota Club Türkiye

Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #260 : Eylül 09, 2021, 20:25:14 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #261 : Eylül 09, 2021, 21:22:40 »
Servis kendisi taktı landirenzoyu. Afr ayarı gerekir mi acaba. Volkan beye 2 kere Afr yaptırdım çok memnun kalmıştım.
Ya da çalışıyorsa elleme mantığı mı gütsek
Servis LPG Montajı yapmıyor, anlaşmalı olduğu yere araci çekici ile yollar orada montaj yapılır çekici ile geri gelir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #262 : Eylül 09, 2021, 21:34:13 »
Servis kendisi taktı landirenzoyu. Afr ayarı gerekir mi acaba. Volkan beye 2 kere Afr yaptırdım çok memnun kalmıştım.
Ya da çalışıyorsa elleme mantığı mı gütsek
Lpg'yi takan yer Afr ayarı yapmıyorsa kesinlikle yaptırmanızı tavsiye ederim, heleki araç 1.5 ise daha çok dikkatli olmanız lazım.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #263 : Eylül 09, 2021, 22:16:21 »
Özel konfigürasyon dosyası atıyorlar LPG beynine. Ben AFR ayarı için gittiğimde bana Haziran ayının konfigürasyon dosyasını attılar. Daha önceden Mart ayının konfigürasyon dosyası vardı. Bildiğim kadarıyla AFR ayarı yapılmıyor Landirenzo LPG’ye. Size ayar yapıldı mı? Bu konuda ne bilgi verildi paylaşabilir misiniz mümkünse?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '21
  • 40 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #264 : Eylül 09, 2021, 22:42:25 »
Servis LPG Montajı yapmıyor, anlaşmalı olduğu yere araci çekici ile yollar orada montaj yapılır çekici ile geri gelir.

Adapazarı sandıkçı kendi elamanları yapıyor montajı birebir şahidim.

Mesaj Birleştirildi: Eylül 09, 2021, 22:44:54
Özel konfigürasyon dosyası atıyorlar LPG beynine. Ben AFR ayarı için gittiğimde bana Haziran ayının konfigürasyon dosyasını attılar. Daha önceden Mart ayının konfigürasyon dosyası vardı. Bildiğim kadarıyla aferin ayarı yapılmıyor Landirenzo LPG’ye. Size ayar yapıldı mı? Bu konuda ne bilgi verildi paylaşabilir misiniz mümkünse?

Afr ayarı diye sormadım ama sıfır arabalara standart bi yazılım vardır diye düşünüyorum. Hele biraz km yapalım yakıt performans inceleyelim. Landirenzoda 5 yıl garanti veriyor dışarda ayar yaptırma işine sıcak bakmıyorum. Hele ki herşey yolundayda

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #265 : Eylül 09, 2021, 23:19:04 »
Adapazarı sandıkçı kendi elamanları yapıyor montajı birebir şahidim.

Mesaj Birleştirildi: Eylül 09, 2021, 22:44:54
Afr ayarı diye sormadım ama sıfır arabalara standart bi yazılım vardır diye düşünüyorum. Hele biraz km yapalım yakıt performans inceleyelim. Landirenzoda 5 yıl garanti veriyor dışarda ayar yaptırma işine sıcak bakmıyorum. Hele ki herşey yolundayda
Bu işin sıfır aracı ikincieli vs yok ayar her araca lazımdır, performans yönünden hiçbir şekilde üzmez zaten ayarlar kötü dahi olsa araç her şekilde ilerler en son gitmeyecek duruma gelince lamba yakar,yerinde harita yüklemeyle olmaz,yolda ince ayar gerekli çünkü araçlardaki oksijen sensörleri dar bant sensördür belirli aralığı okur sonrasında ECU yakıta hiçbir şekilde müdahale etmez işte iş orada patlıyor eğer ayar bozuksa yüksek yakıt ile muhattap olan yanma odası ve egzoz sibobları ömründen yemeye başlıyor,direk enjeksiyonlu sistemlerde benzin enjektörlerini soğutmak için püskürtülen benzinde LPG ile birleşince herşey dahada kötü hâl alır,araç daha fazla soğutma yapmak için fanları daha uzun süre açık tutar araçta fazladan çalışan her parça fazla enerji çekmesi demektir bu durumda enerji çekince artı yük demektir o yükte size yakıt sarfiyatı olarak döner,
Oksijen sensörlerine geri dönecek olursak yazının başında dar bant sensör demiştim işte Afr ayarının önemi burada ortaya çıkıyor çünkü Afr ayarı geniş bant sensörle yakıtın her anı izlenir araca giden yakıta bakılır egzoz çıkışından ölçülür,dünyaca benzin için kabul gören Afr 14.7 dir bu iş LPG'de değişir LPG'de %20 fazla ayarlanır,buna ince ayr denir,
Şimdi araçlardaki sensörler narrowband sensörse yüksek devirde benzinde kontrol etmiyor diyebilirsiniz benzin lpg'ye göre daha basit yanan bir yakıttır LPG ise yüksek ateşleme gücü ister ve benzin için bütün Afr ayarları fabrikadaki mühendisler tarafından en iyi şekilde yapılır ve motora göre en verimli enjektör seçilir,lpg'deki gibi uydurma sistem değildir.
Uzun lafın kısası araçlarınıza Afr ayarı yaptırın rahat edin,yoksa üstteki segmanlar dan başlayarak sırasıyla buji,subablar,manifold, katalizör şeklinde devam eden ve zamanla motorun komplesine yayılan ısı fazlalığıyla motorunuzu öldürmeyin.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #266 : Eylül 10, 2021, 01:08:43 »
Adapazarı sandıkçı kendi elamanları yapıyor montajı birebir şahidim.

Mesaj Birleştirildi: Eylül 09, 2021, 22:44:54
Afr ayarı diye sormadım ama sıfır arabalara standart bi yazılım vardır diye düşünüyorum. Hele biraz km yapalım yakıt performans inceleyelim. Landirenzoda 5 yıl garanti veriyor dışarda ayar yaptırma işine sıcak bakmıyorum. Hele ki herşey yolundayda

Toyota'nın böyle bir uygulaması yok olsa fabrikasyon çıkarır veya Aksesuar listesine eklerler Web sitesinde. Kiti alıp anlaşmalı servis Sandıkçı'da montaj yapıyordur. Böyle bir uygulama olsa her serviste olur. Toyota kendi kafasına göre servislerinin iş yapmasına müsade etmez.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '21
  • 40 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #267 : Eylül 10, 2021, 12:54:07 »
Zaten öyle yapıyorlar. Anlaşmalı lpg birimi montajı serviste yapıyor. Araç başka yere gitmiyor

Mesaj Birleştirildi: Eylül 10, 2021, 12:55:21
Bu işin sıfır aracı ikincieli vs yok ayar her araca lazımdır, performans yönünden hiçbir şekilde üzmez zaten ayarlar kötü dahi olsa araç her şekilde ilerler en son gitmeyecek duruma gelince lamba yakar,yerinde harita yüklemeyle olmaz,yolda ince ayar gerekli çünkü araçlardaki oksijen sensörleri dar bant sensördür belirli aralığı okur sonrasında ECU yakıta hiçbir şekilde müdahale etmez işte iş orada patlıyor eğer ayar bozuksa yüksek yakıt ile muhattap olan yanma odası ve egzoz sibobları ömründen yemeye başlıyor,direk enjeksiyonlu sistemlerde benzin enjektörlerini soğutmak için püskürtülen benzinde LPG ile birleşince herşey dahada kötü hâl alır,araç daha fazla soğutma yapmak için fanları daha uzun süre açık tutar araçta fazladan çalışan her parça fazla enerji çekmesi demektir bu durumda enerji çekince artı yük demektir o yükte size yakıt sarfiyatı olarak döner,
Oksijen sensörlerine geri dönecek olursak yazının başında dar bant sensör demiştim işte Afr ayarının önemi burada ortaya çıkıyor çünkü Afr ayarı geniş bant sensörle yakıtın her anı izlenir araca giden yakıta bakılır egzoz çıkışından ölçülür,dünyaca benzin için kabul gören Afr 14.7 dir bu iş LPG'de değişir LPG'de %20 fazla ayarlanır,buna ince ayr denir,
Şimdi araçlardaki sensörler narrowband sensörse yüksek devirde benzinde kontrol etmiyor diyebilirsiniz benzin lpg'ye göre daha basit yanan bir yakıttır LPG ise yüksek ateşleme gücü ister ve benzin için bütün Afr ayarları fabrikadaki mühendisler tarafından en iyi şekilde yapılır ve motora göre en verimli enjektör seçilir,lpg'deki gibi uydurma sistem değildir.
Uzun lafın kısası araçlarınıza Afr ayarı yaptırın rahat edin,yoksa üstteki segmanlar dan başlayarak sırasıyla buji,subablar,manifold, katalizör şeklinde devam eden ve zamanla motorun komplesine yayılan ısı fazlalığıyla motorunuzu öldürmeyin.

Açıklamanız için çok teşekkür ederim. Dışarda afr ayarı yaptırmak lpg garantisinde sıkıntı oluşturabilir mi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #268 : Eylül 10, 2021, 13:28:14 »
Zaten öyle yapıyorlar. Anlaşmalı lpg birimi montajı serviste yapıyor. Araç başka yere gitmiyor

Mesaj Birleştirildi: Eylül 10, 2021, 12:55:21
Açıklamanız için çok teşekkür ederim. Dışarda afr ayarı yaptırmak lpg garantisinde sıkıntı oluşturabilir mi
Hayır ayar ile garantinin bir alakası yok,zaten garanti süresi içerisinde herhangi bir motor arızası yaşarsanız ToyotaSA araçta LPG olduğundan dolayı üretici garantisi ni yok sayacak,lpg'nin takılmasına aracı olan serviste arızayı motor kaskosundan çözmeye çalışacak,tabi bu arada ayar yaptık kullanın resetledik biraz deneyin diye diye garanti süresini doldurmazlarsa bir ihtimal o motor kaskosundan olayı çözersiniz belki,
Bu gibi risklere girmemk için LPG ayarının çok iyi durumda olduğundan emin olunuz,garanti süresi boyunca arıza vermese bile bittiğinde verirse o zaman işiniz zorlaşır.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 116160
  • Model Yılı: '12
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #269 : Eylül 10, 2021, 13:42:46 »
Afr ayarıyla ilgili şu tecrübemi aktarayım. Daha önce 2 kez aynı motorda kullandım. Opeller LPG ile malum sibop eritiyor. İlk aracımda z16xer kodlu motor vardı ikinci aracımda a16xer motor vardı. Bunlar birebir aynı makineler sadece euro5 ve euro6 farkı var aralarında yani devirdaim pompaları ve eksoz manifoltları farklı gerisi birebir aynı. İlk aracım astra h sedana 35 bin km'de brc seq32 denen kiti uygulattım. Montajı yapan ekip kırıkkale'de ve çok işinin ehli idi. Araca bindik laptopu bağlayıp sürmemi istedi. Yer yer sakin yer yer seri hatta 6-7 bin devirde sürmemi istedi. Ama ben sürerken aracın tepkileri değişiyordu hissettim. Bu kitin sonrasında sadece filitrelerini değiştirdim. Yazlık kışlık ayara gerek olmadığını kendisi yaptığını söylediler. 100bin km boyunca bir sıkıntı yaşamadım. Ne Sibop ne bobin ne de başka türlü bir sorun yaşamadım. İkinci aracım astra j'de ise yine 50 bin km'de Konya'da LPG montajı yaptırdım. Aynı marka ve model. Onda böyle bir ayar yapılmadı ve tahmin edileceği gibi önce bobin sonrasında sibop problemi yaşadım 40 bin km içinde. Üst kapak açılınca ustalar bana LPG montajınında bu konuda çok önemli olduğunu belirtmişti. Ancak bana fakir değil zengin karışımın bu soruna neden olduğu LPG'nin yanma hızının yavaş kalması sonucu sibopların açıldığı zamanda yapmanın devam ettiği ve bu sebepten siboplarda ısınma sonucu uzama olduğu tarif edildi. Arıza ise kendini önce ışıklarda ya da soğuk havalarda stop etme olarak gösterdi. Sonrasında ses ve çekiş düşüklüğü olarak devam etti.  Ve en sonunda malum son. Çelik sibop takılsa da sorun tekrarlıyormuş. 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #270 : Eylül 10, 2021, 14:53:03 »
Afr ayarıyla ilgili şu tecrübemi aktarayım. Daha önce 2 kez aynı motorda kullandım. Opeller LPG ile malum sibop eritiyor. İlk aracımda z16xer kodlu motor vardı ikinci aracımda a16xer motor vardı. Bunlar birebir aynı makineler sadece euro5 ve euro6 farkı var aralarında yani devirdaim pompaları ve eksoz manifoltları farklı gerisi birebir aynı. İlk aracım astra h sedana 35 bin km'de brc seq32 denen kiti uygulattım. Montajı yapan ekip kırıkkale'de ve çok işinin ehli idi. Araca bindik laptopu bağlayıp sürmemi istedi. Yer yer sakin yer yer seri hatta 6-7 bin devirde sürmemi istedi. Ama ben sürerken aracın tepkileri değişiyordu hissettim. Bu kitin sonrasında sadece filitrelerini değiştirdim. Yazlık kışlık ayara gerek olmadığını kendisi yaptığını söylediler. 100bin km boyunca bir sıkıntı yaşamadım. Ne Sibop ne bobin ne de başka türlü bir sorun yaşamadım. İkinci aracım astra j'de ise yine 50 bin km'de Konya'da LPG montajı yaptırdım. Aynı marka ve model. Onda böyle bir ayar yapılmadı ve tahmin edileceği gibi önce bobin sonrasında sibop problemi yaşadım 40 bin km içinde. Üst kapak açılınca ustalar bana LPG montajınında bu konuda çok önemli olduğunu belirtmişti. Ancak bana fakir değil zengin karışımın bu soruna neden olduğu LPG'nin yanma hızının yavaş kalması sonucu sibopların açıldığı zamanda yapmanın devam ettiği ve bu sebepten siboplarda ısınma sonucu uzama olduğu tarif edildi. Arıza ise kendini önce ışıklarda ya da soğuk havalarda stop etme olarak gösterdi. Sonrasında ses ve çekiş düşüklüğü olarak devam etti.  Ve en sonunda malum son. Çelik sibop takılsa da sorun tekrarlıyormuş.

Çelik supap gibi bir olay yok, stelitli ısıya daha dayanıklı supap var. Sanayi ağzında nasıl yerleştiyse bu çelik. :)
Benim Mazda 3'de yol ayarı yapılmasına rağmen lpg takıldıktan 60bin km. sonra yandı ama motor yetmediğinden dip gaz giderdim hep ona rağmen. Mazda ve Opel, maliyetten kaçmak için fincanlı supap mekanizması kullanıyor, bunun ayarı vs olmuyor maalesef. Öte yandan Toyota, hidrolik iticili değişken yükseklik ayarlı supap mekanizması kullandığından supaplar uzasa dahi mekanizma bunu telafi ediyor. 90-2000 model corollalara baktığımızda hala ayarsız lpg ile sıkıntı çıkarmayanları var.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 116160
  • Model Yılı: '12
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #271 : Eylül 10, 2021, 15:26:03 »
Doğrudur hocam o zaman motoru açtırdığımda sibopların orijinali bulunmuyor yerlilerden güneş veya supsan markaların iyi olduğunu istersem konya tabir edilen markasız yan sanayiler olduğunu ama tavsiye etmediklerini söylemişlerdi. Ben supsan almıştım parçacı ve ustada çelik sibop deyince dilime öyle yerleşti😇
Afr ayarı konusunda da toyotamı yeni aldım 2012 comfort extra a/t auris. Bu aracımda da brc sistem var. 117 bin km’de şu an. Fren hidroliği,şanzıman yağı,motor yağı,antifriz ve balataları değiştireceğim. Orijinal markaları ve Ankara’da iyi toyota servisi arıyorum. Bu işlemlerden sonra afr ayarı yaptıracağım nasip olursa.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #272 : Eylül 10, 2021, 16:48:16 »
Ankara'da dörtnal Toyota ile görüşün derim gidenler büyük çoğunluk memnunlar,parça konusunda Ankara'dan parça almanızı tavsiye etmem,kargo ile form üyemiz tem özel servisten alabilirsiniz,Afr ayarı konusunda'da Ankara Quattro garraj ile görüşün derim,
Eğer aracın geçmişini bilmiyorsanız 117 binde ise bujileride değiştirmenizi tavsiye ederim.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 116160
  • Model Yılı: '12
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #273 : Eylül 10, 2021, 17:06:03 »
Cevap için çok teşekkürler hocam. Dörtnal serviste şanzıman yağı değiştirsem sorun olur mu sizce? Konuştuğum kişiler şanzıman yağını mutlaka yetkili serviste değiştir dediler. Ancak yetkili servis çok afaki fiyatlar verdi. Motor yağı ve fren hidroliği için 2150 ₺ fiyat aldım bugün sabah. Şanzıman yağını da değiştirmek istersem 2500 üzerine çıkar dedi alj de ki bayan. Dörtnal serviste orijinal parça bulabilir miyim? bir de şanzıman yağını değiştirmek için tavsiye eder misiniz ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #274 : Eylül 10, 2021, 17:48:07 »
Cevap için çok teşekkürler hocam. Dörtnal serviste şanzıman yağı değiştirsem sorun olur mu sizce? Konuştuğum kişiler şanzıman yağını mutlaka yetkili serviste değiştir dediler. Ancak yetkili servis çok afaki fiyatlar verdi. Motor yağı ve fren hidroliği için 2150 ₺ fiyat aldım bugün sabah. Şanzıman yağını da değiştirmek istersem 2500 üzerine çıkar dedi alj de ki bayan. Dörtnal serviste orijinal parça bulabilir miyim? bir de şanzıman yağını değiştirmek için tavsiye eder misiniz ?

Yetkili servislerde fiyatların yüksek olmasının sebebi OEM ürün kullanılması ve dışarıda CVT için kullanacağınız yağlar OEM kadar kaliteli değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #275 : Eylül 10, 2021, 17:56:29 »
Cevap için çok teşekkürler hocam. Dörtnal serviste şanzıman yağı değiştirsem sorun olur mu sizce? Konuştuğum kişiler şanzıman yağını mutlaka yetkili serviste değiştir dediler. Ancak yetkili servis çok afaki fiyatlar verdi. Motor yağı ve fren hidroliği için 2150 ₺ fiyat aldım bugün sabah. Şanzıman yağını da değiştirmek istersem 2500 üzerine çıkar dedi alj de ki bayan. Dörtnal serviste orijinal parça bulabilir miyim? bir de şanzıman yağını değiştirmek için tavsiye eder misiniz ?
Yetkili servisin aracınıza uygulayacağı motor yağı petrol ofisi Shell vb markaların 5W30 yağıdır,fren hidrolik değişimi yapmıyorlar sadece en yakın tekerden 500 ml boşaltıp üstten dolduruyorlar (fren hidroliği değişiminde dikkat edilmesi gereken hususları ayrıca işledik oradan okuyabilirsiniz) aracınız cvt şanzıman olduğunu sanmıyorum,zannımca tork konvertörlü olması gerekiyor o yüzden kaliteli bir transmisyon sıvısı ile değişimi yapılırsa hiçbir sıkıntı olmaz aksine araca can katmış olursunuz,gerekli tüm malzemeleri form üyemiz tem otodan gönül rahatlığıyla temin edebilirsiniz,aklınıza gelebilecek araçla ilgili her türlü ekipmanın en kalitelisi kendilerde mevcut zaten ufuk bey toyata konusunda engin bir derya gibi MAŞALLAH :alkis:
Dediğim gibi araca yapılan her bakım size artı olarak dönecektir,kazasız arızasız günlerde kullanmanız dileğiyle.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #276 : Eylül 12, 2021, 12:24:53 »
Yetkili servislerde fiyatların yüksek olmasının sebebi OEM ürün kullanılması ve dışarıda CVT için kullanacağınız yağlar OEM kadar kaliteli değil.

Sinan beyde 2012 auris var Anıl. 4 ileri tork konvertör, cvt değil.

Sinan bey, Ufuk Sönmez beyden daha önceki yazdıklarında aklımda kaldığı sizin şanzımanda filtre yoktu. O nedenle ilk aşamada 3 lt kitapçıkta yazan şanzıman yağı standardını karşılayan bir yağ alıp karterden çıkan kadar ekletin. Bir müddet sonra aynısını bir daha yaparsınız. Yağın rengi ciddi derecede açılır. Ardından 40-50 bin km. de çıkan kadar ekletip yağı yenilersiniz.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #277 : Eylül 13, 2021, 09:23:27 »
Serviste enjektör temizleyicisi nasıl kullanılıyor? Depoya mı atılıyor? Depo full dolu olmalı mı?

Enjektör temizleyicisi aslında çok kullanmak istemiyorum. Benzin iyi bir temizleyicidir. Fakat kitapçıkta önerilmiş. İnternette izlediğim videolarda (kaç km’de olduğunu bilmediğimiz) enjektörlerden bahçe hortumunun ucunu sıkınca çift atımlı çıkar gibi benzin çıkıyor. Temizleyince çiçek sulama fıs fısının su tozu halinde çıktığı gibi çıkıyor.

Siz ne düşünüyorsunuz? 30bin bakım yaptıracağım hybrid’e

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 9 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #278 : Eylül 13, 2021, 09:44:39 »
Enjektör temizleyici depo boş haldeyken öncelikle enjektör temizleyici ardından da benzin doldurularak kullanılıyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: E210 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #279 : Eylül 13, 2021, 10:02:15 »
Enjektör temizleyici depo boş haldeyken öncelikle enjektör temizleyici ardından da benzin doldurularak kullanılıyor

Bu servisin uygulama şekli mi? Depo boş gel diye söylemedi kimse. Araç çalışmadan depoya koyma sıralaması çok önemli değil. Karışacak nasılsa. Ama sağdan soldan duyduğum depo dolu olursa daha iyi olacağı, aşama aşama temizleyicinin enjektörlere gideceği ve sağlıklı olduğu söyleniyor.

Daha tecrübeli mühendisler depoya konan temizleyicinin sağlıksız olduğunu belirtiyor. Enjektörlere giden benzin hortumu sökülür, fıs fıs temizleyici takılır ve sıkılır. En sağlıklısı bu deniyor.