Gönderen Konu: C-HR - Yetkili Servis Hasar Tespit Problemi  (Okunma sayısı 1199 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: C-HR
  • Model Yılı: '16
  • Kilometre: 37000
  • Kan Grubu: 0-
  • 2 kere teşekkür etti
C-HR - Yetkili Servis Hasar Tespit Problemi
« : Şubat 20, 2019, 23:50:28 »
Arkadaslar merhaba,

Basima gelen bir olayi size aktarmak istedim, konu basli basina bir sorun ve henuz cozumu bulunmus degil. En uygun basligin burasi olacagini dusundugumden buraya yaziyorum,

12.02.2019 tarihinde cok basit bir kaza gecirdim. Sadece on tamponumun 3-4 santimlik yeri catladi ve siyah panjur ayagi kirilmis  hepsi bu. Ayni tarihte yetkili servise aracimi goturdum kasko uzerinden tamir etsinler, islemleri baslatsinlar diye. İlgili servis ve hasar danismani kisi araci gordu ve %90 tamir olur cok birsey yok dedi. Ancak servis ve hasar danismani arkadas taaa 8 gun sonra gel diyerek, sallamayarak, stressli ve sinirli bir sekilde beni gonderdi. Aracim onarim ve hasar dosyasi acilmasi icin tam 8 gun bekledi. 20.02.2019 tarihinde servise tekrar gittigimde ayni kisi araci teslim aldi, 4 sayfa evrak imzalatti ve gun icerisinde exper gelip araciniza bakacak diyerek beni gonderdi. 3 saat sonra telefon ile beni aradiginda 2 farin ayaklarinin kirik oldugunu komple farlarin degismesi gerektigini, on panjurun ve tamponun da degismesi gerektigini soyledi. Ne kadar hasar yansiyacak diye sordugumda da asagi yukari 20.000 yansir dedi... Delirdim tabi... araci aldim hemen oradan. Bir de bin turlu nasihat yedik cabasi. Herkes kral tabi.

Birkac soru kafama takildi,

1-ben oradayken exper neden gelmedi? Ben neden gonderildim?
2-far ayaklari araci teslim etmeden once kirik falan degildi, gece araci kullandim hicbir sekilde farda titreme kayma yoktu. Sigortaya urun satalim, para kazanalim diye kirilmis olabilir mi? Ulkede bin cesit insan var hersey akla geliyor.
3-bir far 7500 lira nasil oluyor?
4-sigorta uzerinden giden arac sahipleri kaz mi?

Velasim, sigorta ve ya kasko uzerinden yetkili servise gitmek pek mantikli gibi degil. Ve tutumlari da hic hos degil. Sadece size de ornek bir durum teskil etmesi adina paylasiyorum... umarim hic yasamazsiniz.

Toyota Club Türkiye

C-HR - Yetkili Servis Hasar Tespit Problemi
« : Şubat 20, 2019, 23:50:28 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '07
  • Kilometre: 63000
  • Kan Grubu: ---
  • 185 kere teşekkür etti
  • 131 kere teşekkür edildi
Ynt: C-HR - Yetkili Servis Hasar Tespit Problemi
« Yanıtla #1 : Şubat 20, 2019, 23:56:06 »
Gecmis olsun... Servis hic bir zaman ufacik nir sey dahi olsa tamir isine girmez.. Degistirir. Ufak seyler icin servisr gitmege gerek yok bence...
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2. 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: C-HR
  • Model Yılı: '16
  • Kilometre: 37000
  • Kan Grubu: 0-
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: C-HR - Yetkili Servis Hasar Tespit Problemi
« Yanıtla #2 : Şubat 21, 2019, 00:04:36 »
Tesekkur ederim, kucuk birsey icin gittik belkide ama guvenilir ve kafamiz rahat olsun diye gittik. Sonucta da far ayaklari kirik dendi ve baya bir masraf cikardilar. Araci daha sonra auto king’e goturdum far ayaklari tamir olacak gibi gorunmuyor farin degismesi gerekiyor dedi. Ben delirmiyeyim de kim delirsin. Toyota fabrikasinin onunde araci yakasim geldi. O derece oldum. Bir far 7500 nasil olabilir? Nasil ayaklari ben yokken bir anda kirikmis olabilir? Cok supheleniyorum artik ... :-\

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '18
  • Kilometre: 20000
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: C-HR - Yetkili Servis Hasar Tespit Problemi
« Yanıtla #3 : Şubat 21, 2019, 00:11:04 »
Öncelikle geçmiş olsun.
Servisler experle sizi muhatap etmiyor. Dışardaki özel servislerde dahi experle karşılaşmama ihtimaliniz var. Ancak araç yürür durumdayken servise teslim etmediyseniz ne ala. O zaman zaten sizin götürmeniz gerekiyor aracı - ki servis alanına çekilince o kısımda yanlarında durabileceginizi sanmıyorum.

Aracın farlarını gereksiz kiracak kadar vicdansız olmadıklarını ümit ederim. Ama tamponunuzda çatlak oluşurken kırılmış ve farkedilmemis olabilir.

Fiyatın normal olduğunu düşünüyorum. Arkadaşımın '16 astra aracında yolcu kapısı ve perde havayastığı değişimi için 20bin hasar kaydı çıktı. Servisler iskonto oranını kasko durumlarinda %5ten fazla yapmıyorlar. Dışarda bu %15lere kadar çıkıyor. Sizin saydığıniza göre farlar-tampon-panjur-işçilik-park ücreti normaldir.

Tekrar geçmiş olsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: C-HR
  • Model Yılı: '16
  • Kilometre: 37000
  • Kan Grubu: 0-
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: C-HR - Yetkili Servis Hasar Tespit Problemi
« Yanıtla #4 : Şubat 21, 2019, 00:29:55 »
Tesekkur ederim,

Ama hergun kaza yapmiyoruzki, ben de dogruca gittim servise hasar danismanindan randevu alarak. Yoldu mu sevdi mi dovdu mu anlamadim. Birsey soruyorum, bilmiyorsun diyor. Sigortacim soyle dedi diyorum o yanlis biliyor diyor. İgreti yapti taa en basta. Bir de 8 gun sonrasina randevu verilerek hasar dosyasi acilir mi? Hayatimda yamuldugum ender durumlardandi. 20.000’i duyunca zaten sartel gitti. Arac 130.000’se hasar kaydiyla 110.000 oldu. Benim sucum ne simdi? Plastik parca far olunca karsi tarafa deger kaybi acamiyormusuz. Sigorta sirketleri kabul etmiyormus.

Ama asla bir daha memleketimde toyota dusunmuyorum, servisi icten, sevecen, yaklasimi guzel degil... kafada 50 tane aoru isareti...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '10
  • Kilometre: 162000
  • Kan Grubu: ---
  • 1637 kere teşekkür etti
  • 2349 kere teşekkür edildi
Ynt: C-HR - Yetkili Servis Hasar Tespit Problemi
« Yanıtla #5 : Şubat 21, 2019, 11:46:50 »
Tesekkur ederim,

Ama hergun kaza yapmiyoruzki, ben de dogruca gittim servise hasar danismanindan randevu alarak. Yoldu mu sevdi mi dovdu mu anlamadim. Birsey soruyorum, bilmiyorsun diyor. Sigortacim soyle dedi diyorum o yanlis biliyor diyor. İgreti yapti taa en basta. Bir de 8 gun sonrasina randevu verilerek hasar dosyasi acilir mi? Hayatimda yamuldugum ender durumlardandi. 20.000’i duyunca zaten sartel gitti. Arac 130.000’se hasar kaydiyla 110.000 oldu. Benim sucum ne simdi? Plastik parca far olunca karsi tarafa deger kaybi acamiyormusuz. Sigorta sirketleri kabul etmiyormus.

Ama asla bir daha memleketimde toyota dusunmuyorum, servisi icten, sevecen, yaklasimi guzel degil... kafada 50 tane aoru isareti...

Öncelikle yeriniz neresi? Profil bilgilerinizi doldurunuz ve imla kurallarına dikkat ediniz.
Ayrıca bu konular forumda çokça konuşuldu. Böyle basit işler için yetkiliye gidilmez bence. Autoking, RS, Otto Zenith gibi yerlerde hasar çok daha düşük çıkar ve zaten yetkili servis de plastik parça onarımını buralarda yaptırıyor. Yan sanayi far da düşünülebilir. CHR'ın farları çok kompleks yapıda olduğundan bu fiyatlar normal.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-...) 96bin km-...
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Verso
  • Model Yılı: '09
  • Kilometre: 235000
  • Kan Grubu: 0+
  • 927 kere teşekkür etti
  • 1952 kere teşekkür edildi
Ynt: C-HR - Yetkili Servis Hasar Tespit Problemi
« Yanıtla #6 : Şubat 21, 2019, 12:04:03 »
Öncelikle geçmiş olsun, yaşadığınız problem markaya has bir konu değil, tüm marka kullanıcılarının muzdarip olduğu konular öncelikle bunu bilmenizi isterim, kafanıza takılan soruları bildiğim kadarı ile yanıtlamaya çalışayım,

Birkac soru kafama takildi,

1-ben oradayken exper neden gelmedi? Ben neden gonderildim?
2-far ayaklari araci teslim etmeden once kirik falan degildi, gece araci kullandim hicbir sekilde farda titreme kayma yoktu. Sigortaya urun satalim, para kazanalim diye kirilmis olabilir mi? Ulkede bin cesit insan var hersey akla geliyor.
3-bir far 7500 lira nasil oluyor?
4-sigorta uzerinden giden arac sahipleri kaz mi?

1-Eksper, poliçesi sahibi olduğunuz sigorta şirketi tarafından atanır ve randevu ile teşrif etmez, ne zaman geleceği belli değildir, eksper ile görüşmek isterseniz geleceği süreçte sürekli aracınızın yanında bulunmanız gerekir.

2-Aracınızın farı üzerinde üçü alttan geçme, ikisi üstte toplam üç cıvatalı bir montaj sistemi vardır, üstteki iki ayağı birden kırsanız bile kaput kapalıyken farı kıpırdatamazsınız, Avrupa güvenlik normları kapsamında artık tüm far camları esnek polikarbonat malzemeden üretiliyor, bu da kaza esnasında farın gövdesinin esnemesini ancak bağlantı ayaklarının kırılmasına sebep oluyor, servislerin düşündüğünüz şekilde bir müdahalesi olduğunu sanmıyorum.

3-LED projeksiyon ve otomatik uzun far sistemi olan farların bir çoğu bu fiyatlar civarında, segment örneği isterseniz Hyundai Tucson, Kia Sportage, Nissan Qashqai, Renault Kadjar, VW Tiguan modellerinin aynı özelliklerdeki farlarının fiyatlarını araştırmanızı tavsiye ederim.

4-Bir yetkili servis için "Sigorta üzerinden giden araç sahipleri kaz" değildir, aksine kardan zarar anlamına gelmektedir, zira anlaşmalı sigorta servisi yükümlülükleri ve kesintileri sebebi ile bir anlamda zaruri hizmet noktası görevi görmektedirler.

Tabi bunların hiç biri servis danışmanı arkadaşın sizi demoralize edecek davranışlar sergilemesi sebebi değildir,

Diğer bir konu da, aracınızın far üst bağlantı braketlerinin ayrı olarak temin edilebildiği konusu, 70-80₺ civarında olan bu braketler ile farın montajı sağlanabiliyor, bilginize.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 100
  • Kan Grubu: AB+
  • 100 kere teşekkür etti
  • 135 kere teşekkür edildi
Ynt: C-HR - Yetkili Servis Hasar Tespit Problemi
« Yanıtla #7 : Şubat 21, 2019, 15:49:24 »
Aracınız techno ya da premium paketse Led farlar yüzünden meblağ yüksek çıkıyor olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2522 kere teşekkür etti
  • 2862 kere teşekkür edildi
Ynt: C-HR - Yetkili Servis Hasar Tespit Problemi
« Yanıtla #8 : Şubat 21, 2019, 17:51:04 »
Geçmiş olsun. Cevaplar verilmiş zaten, Ufuk Bey'de detayları açıklamış.
Bu durumda, araç tasarımı da etkilidir. Özellikle hep belirttiğimiz tampon tasarımı ve farların konumu. Bazı üretim, talep vs. planları dahi buna göre de yapılmaktadır zaten.

Etiketler: