Gönderen Konu: Manuel Şanzıman Yağı Değişiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler  (Okunma sayısı 6802 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 5 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
 Merhaba arkadaşlar, aracım 65 bin kmde 1.0 yaris manuel. vites geçişleri pamuk gibiydi ancak baskı balata(orjinal aisin yetkili servisten alınma) ve şanzıman yağı değişiminden sonra aracın vitesler özellikle sabahları soğukken kas gücüyle geçmeye başladı. Hemde en pahalı şanzıman yağlarından olan Motul Gear 300 75w-90 alıp koydurtmuştum. Kendi gözümün önünde koydular ama vites geçişleri cok rahatsız etti beni. Araç ısınınca sorun yok ama.
   Şimdi Mobil1 75w-90 aldım yarın tekrar değiştircem  şanzıman yağını ama değiştirirken neye dikkat etmeliyiz acaba? Yetkili servisteki bir takım elbiseli arkadaş şanzımam yağı değişiminin hassas bir işlem oldugumu ısıtılıp bir kaç kere devir daim yapıldıgını felan söylemişti. Sanayide direk alttan boşaltıp yandan doldurmuştuk yağı acaba bir yanlışlıkmı yaptık? ( dedigim gibi ısınınca problem yok o yüzden baskı balatayla ilgili oldugunu düşünmüyorum)

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 402 kere teşekkür etti
  • 288 kere teşekkür edildi
Ynt: Manuel Şanzıman Yağı Değişiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler
« Yanıtla #1 : Şubat 12, 2019, 20:38:07 »
Olay nedir bilmiyorum ama sonucu bekliyorum. Ben de degistirecegim de...
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 5 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Manuel Şanzıman Yağı Değişiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler
« Yanıtla #2 : Şubat 12, 2019, 20:45:21 »
Sonucu yarın belirtirim ama gene aynı yerde değişim yapıcam o yüzden acaba varmı bir inceliği bu işin merak ettim o yüzden forma konu açtım. Yoksa doldur boşalt mı yapıyoruz normal motor yağı gibi acaba , bunu üstatlar cevaplarsa cok sevinirim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 402 kere teşekkür etti
  • 288 kere teşekkür edildi
Ynt: Manuel Şanzıman Yağı Değişiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler
« Yanıtla #3 : Şubat 12, 2019, 20:46:43 »
Benim bildigim duz viteslerde bosalt bekle doldur...
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 327000
  • Model Yılı: '01
  • 42 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: Manuel Şanzıman Yağı Değişiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler
« Yanıtla #4 : Şubat 12, 2019, 21:27:35 »
Bende geçen 325000 de balatayı değiştirdim,yağıda mobil aldım, şanzıman yağı değişmez dediyse de olsun değiştirelim dedim, alttan tıpayı söktü simsiyağ yağ aktı, sonra üstten bir tıpa söktü yenyi doldurdu,araba kış günü sabhtan ikindiye kadar askıdaydı yani buz gibiydi.Ne değişiklik oldu:Geriye takarken kütürt diye geçiyordu,şimdi rahat geçiyor.Ama 3 yada 5. i vitese geçerken bazen geçmeyiveriyor ya ayağım pedala alışmadı tam basmıyorum yada başka bişey.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Manuel Şanzıman Yağı Değişiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler
« Yanıtla #5 : Şubat 12, 2019, 22:49:03 »
Merhaba arkadaşlar, aracım 65 bin kmde 1.0 yaris manuel. vites geçişleri pamuk gibiydi ancak baskı balata(orjinal aisin yetkili servisten alınma) ve şanzıman yağı değişiminden sonra aracın vitesler özellikle sabahları soğukken kas gücüyle geçmeye başladı. Hemde en pahalı şanzıman yağlarından olan Motul Gear 300 75w-90 alıp koydurtmuştum. Kendi gözümün önünde koydular ama vites geçişleri cok rahatsız etti beni. Araç ısınınca sorun yok ama.
   Şimdi Mobil1 75w-90 aldım yarın tekrar değiştircem  şanzıman yağını ama değiştirirken neye dikkat etmeliyiz acaba? Yetkili servisteki bir takım elbiseli arkadaş şanzımam yağı değişiminin hassas bir işlem oldugumu ısıtılıp bir kaç kere devir daim yapıldıgını felan söylemişti. Sanayide direk alttan boşaltıp yandan doldurmuştuk yağı acaba bir yanlışlıkmı yaptık? ( dedigim gibi ısınınca problem yok o yüzden baskı balatayla ilgili oldugunu düşünmüyorum)
sorununuz şanzıman yağıyla alakalı değildir,ya yeni debriyaja alışamadınız yada debriyaj alt veya üst merkezde sıkıntı olabilir,eğer aracınız debriyaj hidrolik sıvısını firen ile ortak kullanıyorsa ve bugüne kadar hiç değişmediyse sıkıntı yapar zaten ısınınca düzelmesi de onu işaret ediyor,şanzıman yağının vites geçişleriyle doğrudan yakın bir alakası pek olmaz bütün sistem debriyajın doğru ayırmasıyla alakalıdır,normalde sistem sağlığı açısından Fren hidrolik sıvısının her 40000 km'de bir değişmesi elzemdir ama sanayi ustalarımız sayesinde neredeyse araç ömrüyle eş değer görülmektedir devamlı ısıya maruz kalan sıvı özelliğini kaybeder içinde çalıştığı sistemin yardımcı elemanlarına zarar vermeye başlar korozyona maruz bırakır sistemdeki contalar dan kopan parçalar sistemin diğer hayati parçalarını tıkar ve sonunda sistem işlevselliğini kaybeder veya yakın zamanda arıza sinyalleri verir,sonuç olarak ekonomik boyutlarda zararlar yüksek meblağ olarak geri döner,halbuki zamanında periyodik olarak yapılmış bakım daha ucuza mal olacaktır ve konforlu bir sürüş deneyimi sunacaktır,bunların genel dönüşü milli ekonomik kayıp olarak totalde bizlere yansımaktadır çünkü bu parçaların bir çoğu yurt dışı menşeli olarak tedarik edilmektedir,öte yandan 65 bin km'de debriyaj balatası değişiminize pek bir anlam veremedim normal kullanımda 150 200 bin km'lerde sinyal vermesi gerekmekte.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • Japanese Man-Youtube Channel
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 5000
  • Model Yılı: '19
  • 224 kere teşekkür etti
  • 128 kere teşekkür edildi
Ynt: Manuel Şanzıman Yağı Değişiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler
« Yanıtla #6 : Şubat 12, 2019, 23:12:58 »
Sonucu yarın belirtirim ama gene aynı yerde değişim yapıcam o yüzden acaba varmı bir inceliği bu işin merak ettim o yüzden forma konu açtım. Yoksa doldur boşalt mı yapıyoruz normal motor yağı gibi acaba , bunu üstatlar cevaplarsa cok sevinirim
araci ilk aldigimda degistirtmistim,direkt doldur bosalt seklinde. Ben bir incelegini görmedim acikcasi...
Corolla 2019 ve üstü modeller icin her sey-> Facebook Corolla2019+ Grubunda!
2019 Corolla Vision 1.6 Valvematic
2014 Corolla Advance 1.4 D4D
2011 Auris 1.33 Dual VVT-I

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 5 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Manuel Şanzıman Yağı Değişiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler
« Yanıtla #7 : Şubat 13, 2019, 00:56:11 »
sorununuz şanzıman yağıyla alakalı değildir,ya yeni debriyaja alışamadınız yada debriyaj alt veya üst merkezde sıkıntı olabilir,eğer aracınız debriyaj hidrolik sıvısını firen ile ortak kullanıyorsa ve bugüne kadar hiç değişmediyse sıkıntı yapar zaten ısınınca düzelmesi de onu işaret ediyor,şanzıman yağının vites geçişleriyle doğrudan yakın bir alakası pek olmaz bütün sistem debriyajın doğru ayırmasıyla alakalıdır,normalde sistem sağlığı açısından Fren hidrolik sıvısının her 40000 km'de bir değişmesi elzemdir ama sanayi ustalarımız sayesinde neredeyse araç ömrüyle eş değer görülmektedir devamlı ısıya maruz kalan sıvı özelliğini kaybeder içinde çalıştığı sistemin yardımcı elemanlarına zarar vermeye başlar korozyona maruz bırakır sistemdeki contalar dan kopan parçalar sistemin diğer hayati parçalarını tıkar ve sonunda sistem işlevselliğini kaybeder veya yakın zamanda arıza sinyalleri verir,sonuç olarak ekonomik boyutlarda zararlar yüksek meblağ olarak geri döner,halbuki zamanında periyodik olarak yapılmış bakım daha ucuza mal olacaktır ve konforlu bir sürüş deneyimi sunacaktır,bunların genel dönüşü milli ekonomik kayıp olarak totalde bizlere yansımaktadır çünkü bu parçaların bir çoğu yurt dışı menşeli olarak tedarik edilmektedir,öte yandan 65 bin km'de debriyaj balatası değişiminize pek bir anlam veremedim normal kullanımda 150 200 bin km'lerde sinyal vermesi gerekmekte.

   Hocam öncelikle teşekkür ederim cok ayrıntılı anlatmışsınız en kısa zamanda fren ve debriyaj hidroliginide değiştiricem ancak benim sorunum tamda debriyajı değiştirdigimin ertesi sabahı ceyran etti bir gün önce her koşulda pamuk gibi geçen vitesler debriyaj ve şanzıman yağı değişiminden sonra sabah ankara ayazında kas gücü istemeye başladı resmen. Ondan önceki günde aynı soğuk vardı ama vitesler normaldi. Isınıncada geçtiği için ben şanzıman yağına bağladım sorunu. Bilmiyorum doğrumudur hala bu anlattıklarımdan sonra?

  Neden balata değiştiğime  gelince; arabayı 2.el olarak aldıgımda , aldıgım kişi bu araçla karısına araba sürmeyi ögretmiş ve kadın kullanmış . O yüzden faLa yarım debriyajdan ötürü sanırım yokuş yerlerden kalkarken volanttan ses geliyordu ve normalden fazla titriyordu. Debriyaj setini değişince o ses ve titreşimler geçti.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '15
  • 48 kere teşekkür etti
  • 105 kere teşekkür edildi
Ynt: Manuel Şanzıman Yağı Değişiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler
« Yanıtla #8 : Şubat 13, 2019, 02:08:40 »
A marka 75w-90 yağ ile B marka 75w-90 yağ aynı viskositede olmuyor.  Her ne kadar spesifikasyonları kağıt üstünde aynı olsa da düşük/yüksek sıcaklıkta akışkanlık markaya göre değişiyor.

Aynı problemi bir önceki aracımda yaşadım yağ değişiminden sonra soğukta vites zorlanmaya başladı. 100 - 200 metre gidip şanzıman ısınmaya başlayınca vites de yumuşamaya başlıyordu. Farklı marka yağ deneyin bence çok rahatsız ediyorsa.

Şanzımanın temizlenmesi de teselliniz olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Manuel Şanzıman Yağı Değişiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler
« Yanıtla #9 : Şubat 13, 2019, 03:44:53 »
   Hocam öncelikle teşekkür ederim cok ayrıntılı anlatmışsınız en kısa zamanda fren ve debriyaj hidroliginide değiştiricem ancak benim sorunum tamda debriyajı değiştirdigimin ertesi sabahı ceyran etti bir gün önce her koşulda pamuk gibi geçen vitesler debriyaj ve şanzıman yağı değişiminden sonra sabah ankara ayazında kas gücü istemeye başladı resmen. Ondan önceki günde aynı soğuk vardı ama vitesler normaldi. Isınıncada geçtiği için ben şanzıman yağına bağladım sorunu. Bilmiyorum doğrumudur hala bu anlattıklarımdan sonra?

  Neden balata değiştiğime  gelince; arabayı 2.el olarak aldıgımda , aldıgım kişi bu araçla karısına araba sürmeyi ögretmiş ve kadın kullanmış . O yüzden faLa yarım debriyajdan ötürü sanırım yokuş yerlerden kalkarken volanttan ses geliyordu ve normalden fazla titriyordu. Debriyaj setini değişince o ses ve titreşimler geçti.
debriyajın anlattığınız doğrultuda değişmiş olabileceğini tahmin etmiştim, sorunları kolay yerden zora doğru çözmek herzaman daha akılcıdır, hidrolik sıvısını değiştirerek en azından sistem temizliği yapmış olursunuz,öte yandan bildiğim kadarıyla şanzıman yağının Toyota spesifikasyonları karşılayan üniversal bir yağ bulunmamaktadır,onun için orjinal servis yağı kullanmanızı tavsiye ederim değişimi yapacak olursanız yağı form üyemiz onaylı firma tem oto @Ufuk Sönmez (16363) bey'den alabilirsiniz kendileri Toyota uzmanı kişidir gerekenin en iyisini tavsiye eder özel msj.yoluyla aracınızın şasi nosunu gönderirseniz gereken malzemeleri kargo ile gönderim yapmaktalar.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 13, 2019, 03:46:11
İkamet adresinizi ve diğer bilgileri tamamlamanız halinde servis tavsiyesi de yapılabilir.zannedersem Ankara'da ikamet etmektesiniz Ankara'da gidebileceğiniz bilgili servis yeni dörtnal Toyota var şaşmaz sanayi sitesinde sadık usta.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.