0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Merhaba arkadaşlar, aracım 65 bin kmde 1.0 yaris manuel. vites geçişleri pamuk gibiydi ancak baskı balata(orjinal aisin yetkili servisten alınma) ve şanzıman yağı değişiminden sonra aracın vitesler özellikle sabahları soğukken kas gücüyle geçmeye başladı. Hemde en pahalı şanzıman yağlarından olan Motul Gear 300 75w-90 alıp koydurtmuştum. Kendi gözümün önünde koydular ama vites geçişleri cok rahatsız etti beni. Araç ısınınca sorun yok ama. Şimdi Mobil1 75w-90 aldım yarın tekrar değiştircem şanzıman yağını ama değiştirirken neye dikkat etmeliyiz acaba? Yetkili servisteki bir takım elbiseli arkadaş şanzımam yağı değişiminin hassas bir işlem oldugumu ısıtılıp bir kaç kere devir daim yapıldıgını felan söylemişti. Sanayide direk alttan boşaltıp yandan doldurmuştuk yağı acaba bir yanlışlıkmı yaptık? ( dedigim gibi ısınınca problem yok o yüzden baskı balatayla ilgili oldugunu düşünmüyorum)
Sonucu yarın belirtirim ama gene aynı yerde değişim yapıcam o yüzden acaba varmı bir inceliği bu işin merak ettim o yüzden forma konu açtım. Yoksa doldur boşalt mı yapıyoruz normal motor yağı gibi acaba , bunu üstatlar cevaplarsa cok sevinirim
sorununuz şanzıman yağıyla alakalı değildir,ya yeni debriyaja alışamadınız yada debriyaj alt veya üst merkezde sıkıntı olabilir,eğer aracınız debriyaj hidrolik sıvısını firen ile ortak kullanıyorsa ve bugüne kadar hiç değişmediyse sıkıntı yapar zaten ısınınca düzelmesi de onu işaret ediyor,şanzıman yağının vites geçişleriyle doğrudan yakın bir alakası pek olmaz bütün sistem debriyajın doğru ayırmasıyla alakalıdır,normalde sistem sağlığı açısından Fren hidrolik sıvısının her 40000 km'de bir değişmesi elzemdir ama sanayi ustalarımız sayesinde neredeyse araç ömrüyle eş değer görülmektedir devamlı ısıya maruz kalan sıvı özelliğini kaybeder içinde çalıştığı sistemin yardımcı elemanlarına zarar vermeye başlar korozyona maruz bırakır sistemdeki contalar dan kopan parçalar sistemin diğer hayati parçalarını tıkar ve sonunda sistem işlevselliğini kaybeder veya yakın zamanda arıza sinyalleri verir,sonuç olarak ekonomik boyutlarda zararlar yüksek meblağ olarak geri döner,halbuki zamanında periyodik olarak yapılmış bakım daha ucuza mal olacaktır ve konforlu bir sürüş deneyimi sunacaktır,bunların genel dönüşü milli ekonomik kayıp olarak totalde bizlere yansımaktadır çünkü bu parçaların bir çoğu yurt dışı menşeli olarak tedarik edilmektedir,öte yandan 65 bin km'de debriyaj balatası değişiminize pek bir anlam veremedim normal kullanımda 150 200 bin km'lerde sinyal vermesi gerekmekte.
Hocam öncelikle teşekkür ederim cok ayrıntılı anlatmışsınız en kısa zamanda fren ve debriyaj hidroliginide değiştiricem ancak benim sorunum tamda debriyajı değiştirdigimin ertesi sabahı ceyran etti bir gün önce her koşulda pamuk gibi geçen vitesler debriyaj ve şanzıman yağı değişiminden sonra sabah ankara ayazında kas gücü istemeye başladı resmen. Ondan önceki günde aynı soğuk vardı ama vitesler normaldi. Isınıncada geçtiği için ben şanzıman yağına bağladım sorunu. Bilmiyorum doğrumudur hala bu anlattıklarımdan sonra? Neden balata değiştiğime gelince; arabayı 2.el olarak aldıgımda , aldıgım kişi bu araçla karısına araba sürmeyi ögretmiş ve kadın kullanmış . O yüzden faLa yarım debriyajdan ötürü sanırım yokuş yerlerden kalkarken volanttan ses geliyordu ve normalden fazla titriyordu. Debriyaj setini değişince o ses ve titreşimler geçti.