Yazılım, mekanik aktarmayı beş aşamayla (stage) yürütüyor; S1, S2a-S2b, S3, Idle Check, S4.
Mesela, soğuk araç ilk çalıştırıldığında termik motor (ve dolayısıyla tüm aktarma sistemi) uygun sıcaklık civarına gelebilmek için S1 aşamasında gürül gürül çalışabiliyor. Bu aşamada tekerleklere MG2 güç veriyor, termik motorun gücü MG1 üzerinden MG2'ye ve bataryalara gidiyor. S2 aşamasına geçildiğinde artık termik motor tekerleklere daha fazla güç aktarabiliyor. Belki dikkatinizi çekmiştir, bazen termik motor kısa süreliğine düşük rolantide boşa döner, ne şarj eder ne de tekerleklere güç aktarır; işte o an Idle Check aşamasını geçiyordur.
Oldukça sofistike bir sistem yapısı var araçta.
Mesaj Birleştirildi: Dün, 00:00:04
Başka bir örnek; uzun bir yokuş indiniz ve batarya tamamen (10 çentik) doldu, sonrasında termik motorun döndüğünü ve kompresyona girdiğini fark ettiniz. Bu durumda, artık bataryanın şarj edilme ihtiyacı olmadığında dolayı rejeneratif fren etkisi ortadan kalktığı için motor freni devreye giriyor, yani vites üzerindeki B modu otomatik olarak devreye giriyor.
Böylece sistem üzerindeki aşırı yükler ve sıcaklıklar dengelenmiş oluyor.