Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 19451 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 32000
  • Kan Grubu: A-
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #200 : Ocak 09, 2021, 22:19:20 »


23:35 inci dakikadan sonra açıkladığı gibi , mg1 in hızı içten yanmalının hangi devirde dneceğine karar veriyor. Yani elektrikli bir cvt sistemi yaratmışlar.
mg 1 , içten yanmalı motor ile aynı hızda dönebiliyor. Bu sırada elektrik üretmiyor.
mg 1 , ters yönde dönerek düşük içten yanmalı devirlerinde gitmeyi sağlıyor.
mg 1 e elektrik akımı verilmezse içten yanmalı motor sadece şarj için boşa dönebiliyor.
yolda motor çalıştığı sürece mg 1 in mutlaka elektrik harcaması(Elektrik harcaması tabiri doğru değil, benzin motorunun ürettiği gücün bir kısmını MG1 alıp elektrik enerjisine dönüştürür. dikkatli dinlerseniz 'Generate power' diyor gerekiyor ki içten yanmalı motorun torku tekere gidebilsin. işin bu tarafı biraz garip olmuş çünkü içten yanmalı motor benim kullanımımda hiç stop etmiyor , böylece elektriği hem harcıyor hemde benzin yakıyor ama elektrik enerjisini sadece motorun torkunu alabilmek için kullanmış oluyorum.

keşke elimde yazılımla oynama imkanım olsa. uzun bayır çıkışlarında resmen işkece ediyor bu araç bize. bukadar çok bağırmadan gitmesinin bir yolu yok mu ?bağırması bize garip geliyor çünkü bu araçlarda turbo yok ve atkinson döngüsü kullanıyor bu motorlar. Yani daha düşük güç üretiyor. Bundan 20 yıl öncesinin turbosuz motorları da bunlar gibi bağırıyorlardı.elimizde yazılımla oynama şansımız olsa, ne yaparsak yapalım 1.8 atkinson motordan o yokuşu çıkarken o bağırmayı azaltamayız. Ancak gaza az basarak kağnı gibi çıkartırız :)
Güç akışını anlamak açısından çok verimli bir video yaptım. (Çetin Emeç Bulvarı, Çankaya, Ankara)




17:50'den itibaren hangi motor ne kadar güç harcıyor, ya da üretiyor, tekere ve batarya ne kadar güç gidiyor ya da geliyor görebilirsiniz.
17:50 araç duruyor.
17:54 araç MG2 aracılığıyla hızlanıyor. MG1 bu arada güç çekmiyor ters yöne boşa dönüyor. benzin motoru da kapalı.
18:37 araç MG1 yön değiştiriyor ve benzin motorunu çalıştırıyor(marş motoru görevi görüyor) akabinde de MG1 jenaratör gibi davranarak güç üretiyor( güç değeri - oluyor)



Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #200 : Ocak 09, 2021, 22:19:20 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Hem ayranımız döküldü. Hem de istenmeyen olaylar
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '14
  • Kilometre: 67000
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #201 : Ocak 13, 2021, 22:53:03 »
Bilgilendirmeler için teşekkürler. Hibrit corollayı günlük kullananlara bir sorum olacak. İlk çalıştırma her şartta benzin motoru ile mi oluyor. Yani aracın aküleri dolu ise benzin motoru ilk marşta çalışıyor mu.yoksa aküler tükenince mi çalışıyor. İyi forumlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '20
  • Kan Grubu: ---
  • 35 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #202 : Ocak 14, 2021, 00:16:59 »
Bilgilendirmeler için teşekkürler. Hibrit corollayı günlük kullananlara bir sorum olacak. İlk çalıştırma her şartta benzin motoru ile mi oluyor. Yani aracın aküleri dolu ise benzin motoru ilk marşta çalışıyor mu.yoksa aküler tükenince mi çalışıyor. İyi forumlar.

Hava soğuksa piller dolu olsa bile benzin motoru hemen çalışıyor. Hava ılıksa piller de boş değilse benzin motoruna ihtiyaç olmadıkça çalışmıyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '20
  • Kilometre: 3000
  • Kan Grubu: B+
  • 144 kere teşekkür etti
  • 66 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #203 : Ocak 14, 2021, 00:17:58 »
Batarya yeterli seviyedeyse araci ilk calistirmada benzinli motor devreye girmiyor. Hatta bende hic boyle bir durum olmadi diyebilirim.
SAFETY FIRST

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '20
  • Kan Grubu: ---
  • 35 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #204 : Ocak 14, 2021, 00:21:00 »

@Sedat CANLI (50858)  peki; enerji monitöründe gördüğümüz bir durum daha var. Termik tekere ve pillere enerji sağlarken Elektrik motorları sadece pilleri şarj ediyor. Elektrik motoru tekere güç vermiyor. Belli ki mg2 boşa dönüyor (Çünkü tekerler mg2’ye direkt bağlı). Mg1 enerji üretiyor. Planet dişli bunu nasıl yapıyor?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '07
  • Kilometre: 135000
  • Kan Grubu: A+
  • 2226 kere teşekkür etti
  • 3303 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #205 : Ocak 14, 2021, 05:09:03 »
@Sedat CANLI (50858)  peki; enerji monitöründe gördüğümüz bir durum daha var. Termik tekere ve pillere enerji sağlarken Elektrik motorları sadece pilleri şarj ediyor. Elektrik motoru tekere güç vermiyor. Belli ki mg2 boşa dönüyor (Çünkü tekerler mg2’ye direkt bağlı). Mg1 enerji üretiyor. Planet dişli bunu nasıl yapıyor?
Termik tek basina asla tekerleri ceviremez, o sirada MG1 in urettigi enerji ile MG2 donuyor.

Techstream ile baglandiginizda ekranda gorulen gorselleri amper ve volt olarak gorebiliyorsunuz, bu durumda daha net bilgiler cikiyor.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '20
  • Kan Grubu: ---
  • 35 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #206 : Ocak 14, 2021, 08:29:40 »
Termik tek basina asla tekerleri ceviremez, o sirada MG1 in urettigi enerji ile MG2 donuyor.

Techstream ile baglandiginizda ekranda gorulen gorselleri amper ve volt olarak gorebiliyorsunuz, bu durumda daha net bilgiler cikiyor.

Ekrandaki durum o. Sizin demenize göre Mg1’in ürettiği enerjinin tamamını mg2’nin tüketmesi gibi bir durum ortay çıkıyor. Mg1 ne fazla üretebiliyor ne de az. Tam mg2’nin harcayacağı enerjiyi üretiyor yani öyle mi?

Çünkü monitörde termik motordan teker ve elektrik motorlarına kırmızı ok çıkarken, elektrik motorundan sadece pillere sarı ok çıkıyor.

Normalde hem termik motorun hem elektrik motorunun tekere güç verdiği, aynı zamanda da elektrik motorlarının enerji ürettiğini görüyoruz. Ama bazen üstte anlattığım senaryo da gerçekleşiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 60 kere teşekkür etti
  • 137 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #207 : Ocak 14, 2021, 23:47:35 »
Yazılım, mekanik aktarmayı beş aşamayla (stage) yürütüyor; S1, S2a-S2b, S3, Idle Check, S4.

Mesela, soğuk araç ilk çalıştırıldığında termik motor (ve dolayısıyla tüm aktarma sistemi) uygun sıcaklık civarına gelebilmek için S1 aşamasında gürül gürül çalışabiliyor. Bu aşamada tekerleklere MG2 güç veriyor, termik motorun gücü MG1 üzerinden MG2'ye ve bataryalara gidiyor. S2 aşamasına geçildiğinde artık termik motor tekerleklere daha fazla güç aktarabiliyor. Belki dikkatinizi çekmiştir, bazen termik motor kısa süreliğine düşük rolantide boşa döner, ne şarj eder ne de tekerleklere güç aktarır; işte o an Idle Check aşamasını geçiyordur.

Oldukça sofistike bir sistem yapısı var araçta.

Mesaj Birleştirildi: Dün, 00:00:04
Başka bir örnek; uzun bir yokuş indiniz ve batarya tamamen (10 çentik) doldu, sonrasında termik motorun döndüğünü ve kompresyona girdiğini fark ettiniz. Bu durumda, artık bataryanın şarj edilme ihtiyacı olmadığında dolayı rejeneratif fren etkisi ortadan kalktığı için motor freni devreye giriyor, yani vites üzerindeki B modu otomatik olarak devreye giriyor.

Böylece sistem üzerindeki aşırı yükler ve sıcaklıklar dengelenmiş oluyor.

Etiketler: