Gönderen Konu: Turbonun Devreye Girip Çıkması  (Okunma sayısı 652 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Turbonun Devreye Girip Çıkması
« : Aralık 05, 2018, 23:20:51 »
Tüm arkadaşlarla merhaba;
Corolla 2006 D4D aracımla uzun yolda giderken güç kaybı hissettim ve 1800 devirden sonra devreye giren turbonun aktif olmadığını gördüm. Gaz yemiyordu. Aradan 1 dakika sonra tekrar turbo devreye girdi ve çekişi eski halini aldı. Bu durumu iki kere tekrarladı. Bugün sanayideki ustaya gittiğimde EGR kaynaklı olduğunu belirtti. Temizlenmesi gerektiğini, sorun çözülmez ise değiştirileceğini söyledi.
Forumda yaptığım aramalarda EGR kaynaklı sorunlarda sürekli çekiş olmadığı. Fakat benim araçta kısa süreli bir turbonun devre dışı kalması var. Bazı yerlerde Turboyu devreye sokanın EGR olduğunu da yazmışlar.
Sizlerin de fikri almak istiyorum. Sıkıntı nereden kaynaklanabilir.
Selamlar.

Toyota Club Türkiye

Turbonun Devreye Girip Çıkması
« : Aralık 05, 2018, 23:20:51 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Gayrimeşgul
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 64500
  • Kan Grubu: B+
  • 651 kere teşekkür etti
  • 2013 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbonun Devreye Girip Çıkması
« Yanıtla #1 : Aralık 06, 2018, 09:55:28 »
daha önce temizlik yapıldı mı hiç? temizliğin bir zararı olmaz aksine faydası olur.

arıza kodu okundu mu araçta?
born to race

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbonun Devreye Girip Çıkması
« Yanıtla #2 : Aralık 06, 2018, 12:10:01 »
Daha önce hiç temizlik yapılmadı. Arıza kaydı da okunmadı. Herşey normal görünüyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yerli 1.6 Honda Civic AT Executive
  • Araç: ---
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 28000
  • Kan Grubu: ---
  • 1879 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbonun Devreye Girip Çıkması
« Yanıtla #3 : Aralık 06, 2018, 12:31:53 »
EGR tıkanmışsa, silindir içi harareti arttığında bunu hisseden oksijen sensörü turboyu devre dışı bırakıyor olabilir.

Silindir içi hararetin artmasına bir sebepte, yan sanayi yakıt filtresi kullanımı veya yakıt filtresi contasından hava alması olabilir.

Öncelikle EGR'nizi temizletin,

Düzelme olmazsa yakıt filtrenizi değiştirin,

Yine düzelme olmazsa PCV valfini söküp kontrol edin, gerekirse değiştirin.

Düzenli olarak enjektör temizleyici kullanın.

Yılda bir MAF sensörünü temizleyin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kilometre: 92000
  • Kan Grubu: A+
  • 37 kere teşekkür etti
  • 213 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbonun Devreye Girip Çıkması
« Yanıtla #4 : Aralık 06, 2018, 18:33:11 »
EGR  kurum bağladıysa bahsedilen durum meydana gelir.Egr daha fazla kurum bağlayıp üzerindeki küçük motor klapesini çeviremiyecek kadar kurum bağlarsa o zaman egr motoru yanar ve egr yi komple değiştirirsiniz.Kısaca egr valfini temizletin.Bunun yanında gaz kelebeği ve maf sensörünüde bir zahmet temizletirseniz iyi olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbonun Devreye Girip Çıkması
« Yanıtla #5 : Aralık 24, 2018, 00:32:40 »
EGR  kurum bağladıysa bahsedilen durum meydana gelir.Egr daha fazla kurum bağlayıp üzerindeki küçük motor klapesini çeviremiyecek kadar kurum bağlarsa o zaman egr motoru yanar ve egr yi komple değiştirirsiniz.Kısaca egr valfini temizletin.Bunun yanında gaz kelebeği ve maf sensörünüde bir zahmet temizletirseniz iyi olur.

EGR tıkanmışsa, silindir içi harareti arttığında bunu hisseden oksijen sensörü turboyu devre dışı bırakıyor olabilir.

Silindir içi hararetin artmasına bir sebepte, yan sanayi yakıt filtresi kullanımı veya yakıt filtresi contasından hava alması olabilir.

Öncelikle EGR'nizi temizletin,

Düzelme olmazsa yakıt filtrenizi değiştirin,

Yine düzelme olmazsa PCV valfini söküp kontrol edin, gerekirse değiştirin.

Düzenli olarak enjektör temizleyici kullanın.

Yılda bir MAF sensörünü temizleyin.

Hepinize çok teşekkür ederim. Egr'yi ve Maf sensörünü temizleyince sorun ortadan kalktı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: Turbonun Devreye Girip Çıkması
« Yanıtla #6 : Şubat 06, 2019, 22:55:56 »
Bu egr ve maf sensorlerini kendimiz temizleyebilir miyiz  yoksa bir ustaya gitmek mi lazim yerleri kolayda mi acaba

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2006 1.4 S/D Terra
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbonun Devreye Girip Çıkması
« Yanıtla #7 : Nisan 15, 2019, 19:58:10 »
selam Aleyküm arkadaşlar konu başlığına benzer bir konu benim başımda ani hizlanma için gaza yüklendiğimde aracla 3. Ve 4. Viteste anı gaz kesme yapıyor sanki turbo devreden çıkıyor ve çok az belli belirsiz silkeleme yapıyor bunu şoför hissedebiliyor turbocuya gösterdim araba gitmiyor araba korumaya alıyor gibi bir şey söylediler egr den yapabilir  orjinal yazılımla turbo basıncı ve egr bakılsın dediler baktırdım  tam bir hata çıkmadı nedeni tam bilinmiyor egr ve turbo temizlenirse sorunun çözülecegini söylediler bende mazot ve Hava filtresi degiştirilrse sorun çözülür gibi geliyor ama ustalar öyle demiyor turbodan ne ses geliyor nede araç siyah duman atıyor rampada gayet iyi sadece ani gaz vermelerde 3.4. Viteste aracın anlık gücü kesiliyor sizin görüşleriniz nedir acaba  bu arada 7-8 depo dışardan mazot koydum araca bu sebeb olabilirmi pompada sorun olsa bilgisayara bağlandığında sorun belli olurmu?
Aldanma insanların samimiyetine Menfaatleri uğruna gelirler vecde, Cenneti vaad etmeseydi eğer Allah'a bile etmezlerdi secde. .
''Mehmet Akif ERSOY''

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 100 kere teşekkür etti
  • 618 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbonun Devreye Girip Çıkması
« Yanıtla #8 : Nisan 15, 2019, 21:14:09 »
bu arada 7-8 depo dışardan mazot koydum araca bu sebeb olabilirmi pompada sorun olsa bilgisayara bağlandığında sorun belli olurmu?
dışarıdan mazot koyma işini tam anlayamadım daha doğrusu bilmediğiniz bir mazotu koymuş sunuz diye anladım siz ilk olarak egr temizliği ve yakıt filtresi dahil tüm filtreleri değiştirin ve araca temiz yakıt alın depoyu fulleyin ve yakıt katkısı ekleyin 30  40 km yüksek devir çevirin sonrasında sıkıntı devam ederse anlık olarak araç verileri izlenerek sonuç alınabilir.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Etiketler: