Gönderen Konu: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES  (Okunma sayısı 33874 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #80 : Ağustos 30, 2018, 10:51:22 »
Maalesef bu da çok bilimsel olmuyor. Zira bir makalede motor içi sıcaklığın, egzos manifoldunun, katalizörün ve egzos gazının sıcaklıklarının yüksekliği birbiriyle orantılı deniyordu. Fakat öyle değilmiş. Daha sonra denediğimde lpgde motor sıcaklığının motor bloğu üstünde daha yüksek sıcaklıklara çıkardığını gördüm. Fakat bunun halen benzindeki gibi ince ayar yapılmamasından ötürü kaynaklandığını düşünüyorum. OBDli lpg kitlerine sahip araçlarla çalışma yapılmalı. Kendi anlık ayar yapmayan kitlerle bu sorunlar hep olacaktır.
0-20 Türkiye için ince kalır görüşündeyim hala her ne kadar Toyota söylese de. Benim düşüncem yağ kalınlığını daha da düşürerek araçların yakıt tüketimlerini az da olsa azaltabilmek. Bu sayede ABD'de sattıkları araçların yakıt tüketimlerini düşürerek daha fazla yakıt tüketen araçlardan daha fazla satabilmek.İsmini şu anda unuttum ama ABD'de araç satışlarında belirli bir yakıt tüketimi ortalamasını tutturmalılar. Atıyorum Ortalama yakıt 10 lt olsun. 20 lt yakan aracı satabilmek için 2 tane 5 lt yakan araçlardan satmalılar. Karbon salınımı düzenlemesi için.

E12 ye her 10 binde ince ayarları yaparak bindik ve 80 bin km kullandık,lpg ısı kaynaklı bir sorun yaşamadık,subap erimesi gibi ve kullandığım yağ 10-40

idi.Ayarları düzgün yapılırsa agresifte kullanılmasa çok bir sorun çıkacağını sanmıyorum Mutlu.

LPG siz araca binmek hayal oldu zaten :)
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Toyota Club Türkiye

Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #80 : Ağustos 30, 2018, 10:51:22 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #81 : Ağustos 30, 2018, 13:18:58 »
Maalesef bu da çok bilimsel olmuyor. Zira bir makalede motor içi sıcaklığın, egzos manifoldunun, katalizörün ve egzos gazının sıcaklıklarının yüksekliği birbiriyle orantılı deniyordu. Fakat öyle değilmiş. Daha sonra denediğimde lpgde motor sıcaklığının motor bloğu üstünde daha yüksek sıcaklıklara çıkardığını gördüm. Fakat bunun halen benzindeki gibi ince ayar yapılmamasından ötürü kaynaklandığını düşünüyorum. OBDli lpg kitlerine sahip araçlarla çalışma yapılmalı. Kendi anlık ayar yapmayan kitlerle bu sorunlar hep olacaktır.

Mutlu hatırlarsan bu konuda çok tartışmışlığımız var, kağıt üzerindeki veriler ile karşı çıkardın sürekli, :)

0-20 Türkiye için ince kalır görüşündeyim hala her ne kadar Toyota söylese de. Benim düşüncem yağ kalınlığını daha da düşürerek araçların yakıt tüketimlerini az da olsa azaltabilmek. Bu sayede ABD'de sattıkları araçların yakıt tüketimlerini düşürerek daha fazla yakıt tüketen araçlardan daha fazla satabilmek.İsmini şu anda unuttum ama ABD'de araç satışlarında belirli bir yakıt tüketimi ortalamasını tutturmalılar. Atıyorum Ortalama yakıt 10 lt olsun. 20 lt yakan aracı satabilmek için 2 tane 5 lt yakan araçlardan satmalılar. Karbon salınımı düzenlemesi için.

Hangi motor? hangi kullanım koşullarında ince kalır diye sorarım o vakit?

Mesele sadece emisyon değil, motor üzerindeki aksamların geliştirilmesi konusu da var, daha önce de belirttim, Valvematic mekanizmasının yağ kanalı 0.3mm (3 değil 0.3) 5w yağı ortam sıcaklığında üzerine damlattığınızda içerisine girmiyor bile, motor yağ ısısı ve basıncı belli bir seviyeye gelene kadar bu mekanizmanın gereken şekilde yağlanmadığı ve yağ basıncına ulaşmadığını düşünürsek sonucu zaman gösterecek...

2006 yılında D4-D motorlara 10W40 kullanılırken yine aynı şekilde C3 onaylı 5W30 kullanın demekten dilimizde tüy biterken, "5W30 yağmı kullanılır" diyenler bugün aynı motora aynı şartlarda 5W30 kullanıyorlar, olan garanti sonrası sorun yaşayan kullanıcıya oldu, tarih tekerrürden ibarettir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #82 : Ağustos 30, 2018, 14:07:16 »


2006 yılında D4-D motorlara 10W40 kullanılırken yine aynı şekilde C3 onaylı 5W30 kullanın demekten dilimizde tüy biterken, "5W30 yağmı kullanılır" diyenler bugün aynı motora aynı şartlarda 5W30 kullanıyorlar, olan garanti sonrası sorun yaşayan kullanıcıya oldu, tarih tekerrürden ibarettir.

Abi bu grup akıllı telefonlar çıktığında 3310 da ısrar edenler. Bununla da alo diyebiliyoruz. Müzik dinlesek ne olacak. İnternet evde var zaten  :D
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #83 : Ağustos 30, 2018, 14:42:29 »
Öncelikle herkesin Zafer Bayramı'nı kutlarım.


Valvematic mekanizmasının yağ kanalı 0.3mm (3 değil 0.3) 5w yağı ortam sıcaklığında üzerine damlattığınızda içerisine girmiyor bile, motor yağ ısısı ve basıncı belli bir seviyeye gelene kadar bu mekanizmanın gereken şekilde yağlanmadığı ve yağ basıncına ulaşmadığını düşünürsek sonucu zaman gösterecek...


Videoda,
2:30' daki viskozite yarışması -35.C'de yapılıyor,
5:30' daki -35.C cold start 0W-30 ile yapılmış ve egzantrik milinin hemen nasıl yağlandığını gösteriyor,
6:35' de kanada'da sürücülerin en çok kullandığı 10W-30 ile -35.C'de cold start yapılıyor, 35sn sonra 10W-30 dışarı sızmaya başlıyor.

5W motor yağı, piston kolu ile krank yatağı arasından, -25.C'ye kadar olan soğuklarda bile yüksek performanslı yeni yağ pompaları sayesinde sızarak dışarı çıkıp aşınmayı engelleyebildiğine göre, Türkiye ısı şartlarında -20.C'ye kadar akışkan kalan 10W-40'ın 0.3mm den geçememesi, basınç oluşturamaması diye bir şey söz konusu olamaz diye düşünüyorum. Kaldı ki belli bir süratten sonra yön değiştiren valvematic'e yön değiştirtmek için -20.C'de cold start yapıp ilk saniyelerde o sürate erişmek gerekiyor ki motorunu hala durarak ısıtan sürücülerimizin bunu yapması imkansız.

Türkiyede veya başka ülkelerde -25.C'ye kadar olan bölgelerde kullanılan motorların valvematic arızalarının 5W nedeniyle olduğunu düşünmüyorum. 
Toyota Valvematic arızalarının başka sebep/lerle yaşandığını düşünüyorum ve Toyota buna da turbo ve vakum pompası gibi sahip çıkmalı.
Eğer aracınızı -25 ile -30C'lerde kullanıyorsanız muhakkak 0W-20 veya 0W-30 kullanınız.



Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #84 : Ağustos 30, 2018, 15:01:18 »

Videoda,
2:30' daki viskozite yarışması -35.C'de yapılıyor,
5:30' daki -35.C cold start 0W-30 ile yapılmış ve egzantrik milinin hemen nasıl yağlandığını gösteriyor,
6:35' de kanada'da sürücülerin en çok kullandığı 10W-30 ile -35.C'de cold start yapılıyor, 35sn sonra 10W-30 dışarı sızmaya başlıyor.

5W motor yağı, piston kolu ile krank yatağı arasından, -25.C'ye kadar olan soğuklarda bile yüksek performanslı yeni yağ pompaları sayesinde sızarak dışarı çıkıp aşınmayı engelleyebildiğine göre, Türkiye ısı şartlarında -20.C'ye kadar akışkan kalan 10W-40'ın 0.3mm den geçememesi, basınç oluşturamaması diye bir şey söz konusu olamaz diye düşünüyorum. Kaldı ki belli bir süratten sonra yön değiştiren valvematic'e yön değiştirtmek için -20.C'de cold start yapıp ilk saniyelerde o sürate erişmek gerekiyor ki motorunu hala durarak ısıtan sürücülerimizin bunu yapması imkansız.

Türkiyede veya başka ülkelerde -25.C'ye kadar olan bölgelerde kullanılan motorların valvematic arızalarının 5W nedeniyle olduğunu düşünmüyorum. 
Toyota Valvematic arızalarının başka sebep/lerle yaşandığını düşünüyorum ve Toyota buna da turbo ve vakum pompası gibi sahip çıkmalı.
Eğer aracınızı -25 ile -30C'lerde kullanıyorsanız muhakkak 0W-20 veya 0W-30 kullanınız.

2:30' daki viskozite yarışmasında farkındaysanız akışkanlık direnci konusunda 0W30 ile en yakın rakibi arasında %300'den daha fazla bir fark var,
5:30' daki -35.C cold start 0W-30 ile yapılmış motoru fark ettiyseniz OHC ve Karbüratörlü, muhtemelen 1988 veya öncesi bir mühendislik ürünü, herhangi bir supap zamanlama sistemi bulunmuyor,
6:35' de Kanada'da sürücülerin en çok kullandığı 10W-30 ile -35.C'de cold start yapılıyor, 35sn sonra gelen yağ neredeyse hiç gelmese de olurmuş :) üstelik motorun karakteristiği sebebi ile yağlanması gereken tek yer neredeyse sadece eksantrik mili...

İlgili paragrafı aşağıda yineliyorum, dikkatli okursanız "oluşturamaması" demedim, ayrıca sonucu da zaman göstereceğini de belirttim :)

Mesele sadece emisyon değil, motor üzerindeki aksamların geliştirilmesi konusu da var, daha önce de belirttim, Valvematic mekanizmasının yağ kanalı 0.3mm (3 değil 0.3) 5w yağı ortam sıcaklığında üzerine damlattığınızda içerisine girmiyor bile, motor yağ ısısı ve basıncı belli bir seviyeye gelene kadar bu mekanizmanın gereken şekilde yağlanmadığı ve yağ basıncına ulaşmadığını düşünürsek sonucu zaman gösterecek...

Otomotiv arıza giderme konusunda bir nedenden olmadığını düşünüyorsanız bir sonraki adımı bilmeniz/belirtmeniz gerekir, xW sebebi ile olmadığını düşünüyorsanız ne sebebi ile olduğunu da belirtebilirseniz düşünceniz anlam kazanmış olur,

Toyota sahip çıkar yada çıkmaz orasını ben bilemem, benim bildiğim size araç ile teslim edilen kullanıcı el kitabına riayet ettiğiniz ve ettirdiğiniz sürece hukuki haklarınızı müdafaa edebileceğinizdir, hiç kimse xW yağı kullandığınızda size garanti verebilirim demez, garantiyi üretici verir,

Viskozite konusunu sadece iklime bağlarsanız çok yanlış durumlarla karşı karşıya kalırsınız, örneğin Toyota 2L motora -50 derecede bile 0W yağ kullansanız 1000km yapmadan yatak sarar, bu konu tek bir faktörle ele alınabilecek bir konu değildir.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #85 : Ağustos 30, 2018, 16:23:13 »
Video ekledigim ses hala beni endiselendiriyor ve bu sesten sonra acikcasi endiselendirdi beni 0w20 mi 5w30 mu bilemedim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #86 : Ağustos 30, 2018, 18:52:25 »
Tekin Bey yağ konusunda dış ortam sıcaklığına çok takılyorsunuz bence. :)

Başka etkenleride göz önünde bulundurmak gerekli
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #87 : Ağustos 30, 2018, 19:29:30 »
Öncelikle konuda ciddi değerli bilgiler paylaşan arkadaşlara teşekkür etmek lazım.  :tamam:
Konuya gelirsek arkadaş ses var demiş ama sesin yağdan olduğunu ya da 0w20 yağdan oldupunu kanıtlayan bir veri nereden elimize geçti? Sanayideki ustanın lafı üzerine konu vurun 0w20 ye dönmüş gibi.

Şunu belirtmek de lazım motul un 100derede viskositesi 8.8 görülüyor ki bu ciddi düşük geldi bana zira Eneos 0w20 10.1

Yağ konusunda tartışıldı 10 cst altı koruma konusunda özellikle yüksek devirde sorum çıkarabilir diye yabancı kaynaklardan paylaşım yapılmıştı galiba @Murat Köse (28015) yapmıştı.

Netice olarak düşük viskozite +kötü LPG ayarı ile yükselen iç sıcaklık subaplara yada valvematik in hareketli parçalarına da zarar vermiş olabilir  :saygi:


Unutmadan 1zrt fae motorun datashetinde 20w50 de kullanılabilir diye yazıyor. 0w20 5w20 20w50 hatırlayamadığım bir viskozite daha vardı
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #88 : Ağustos 30, 2018, 19:41:34 »
Mutlu hatırlarsan bu konuda çok tartışmışlığımız var, kağıt üzerindeki veriler ile karşı çıkardın sürekli, :)

Hangi motor? hangi kullanım koşullarında ince kalır diye sorarım o vakit?

Mesele sadece emisyon değil, motor üzerindeki aksamların geliştirilmesi konusu da var, daha önce de belirttim, Valvematic mekanizmasının yağ kanalı 0.3mm (3 değil 0.3) 5w yağı ortam sıcaklığında üzerine damlattığınızda içerisine girmiyor bile, motor yağ ısısı ve basıncı belli bir seviyeye gelene kadar bu mekanizmanın gereken şekilde yağlanmadığı ve yağ basıncına ulaşmadığını düşünürsek sonucu zaman gösterecek...

2006 yılında D4-D motorlara 10W40 kullanılırken yine aynı şekilde C3 onaylı 5W30 kullanın demekten dilimizde tüy biterken, "5W30 yağmı kullanılır" diyenler bugün aynı motora aynı şartlarda 5W30 kullanıyorlar, olan garanti sonrası sorun yaşayan kullanıcıya oldu, tarih tekerrürden ibarettir.

Aynen abi, deneyim ve teori ile ulaşacaz bir yerlere inşallah. :D
İlk rakamın düşük kullanılmasına karşı değilim ki, hızlı yağlama için çok gerekli bence. Fakat 2. rakamın da çok düşük olması  da motor ısındıktan sonra yeterli yağ kalınlığının sağlanamamasına yol açabilir. Malum yeterli koruma sağlayamazsa da aşınma oranları daha da artacak. Sen de km.si yüksek motorlara bütçe uygunsa eneos sustina 0-50 öneriyorsun hatırlatırım. :)

Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #89 : Ağustos 30, 2018, 20:39:59 »
Otomotiv arıza giderme konusunda bir nedenden olmadığını düşünüyorsanız bir sonraki adımı bilmeniz/belirtmeniz gerekir, xW sebebi ile olmadığını düşünüyorsanız ne sebebi ile olduğunu da belirtebilirseniz düşünceniz anlam kazanmış olur,

Ben 10W-40 koyarak sorunsuzca 120.000km yaptığım 2006 ilk D4-D MMT ile huzuru yaşarken bir sonraki kasada gereksiz yere beygir artışı sağlamak adına yapılan güncellemeler sonunda aynı motorda vakum pompası, turbo ve sekman sorunları yaşandı. Oysa aynı yıl üretilen daha güçlü alman otomobillerinde de ülkemizde 10W-40 kullanılanları vardı ve sorun yaşayan olmamıştı. Elimde ar-ge departmanı olsaydı, sadece burada yazmak için sorunun kaynağını açıklardım ama kaç aracın bile belli olmadığı bu sorunun viskoziteden olduğunu açıklayan belge veya açıklama da yok.

Toyota sahip çıkar yada çıkmaz orasını ben bilemem, benim bildiğim size araç ile teslim edilen kullanıcı el kitabına riayet ettiğiniz ve ettirdiğiniz sürece hukuki haklarınızı müdafaa edebileceğinizdir, hiç kimse xW yağı kullandığınızda size garanti verebilirim demez, garantiyi üretici verir,

Doğru, firmalar beraber teslim ettikleri el kitapçıklarında kullanılabilecek viskozite listesini vermişlerdir.

Ama kitapçıkta "Tercih edilen" 0W-20 yazdığı halde başlarına bela almak için yine kendilerinin kitapçıkta yazdığı bir üst viskoziteler olan 5W-30 veya 10W-40 kullandıklarını düşünmüyorum.

En çok aracın bulunduğu İstanbul'da kışları 0.C'li günler çok olmaz. -25.C'ye kadar donmayan 5W kullanılmış olan Toyota motorlarının bu yağdan dolayı sorun çıkaracağını kesinlikle düşünmüyorum.



Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #91 : Ağustos 30, 2018, 20:56:41 »
Tekrar cektim ayni sesi bu neden yapar

Bu ses 4 zamanlı motor sesine benziyor ve saat gibi çalışıyor.  :)

Bir dahaki değişimde 5W-30 veya 0W-40 koyarsan onuda videoya kaydedip her ikisinide aynı anda tekrar yayınlarmısın?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #92 : Ağustos 30, 2018, 20:59:51 »
Bu ses 4 zamanlı motor sesine benziyor ve saat gibi çalışıyor.  :)

Bir dahaki değişimde 5W-30 veya 0W-40 koyarsan onuda videoya kaydedip her ikisinide aynı anda tekrar yayınlarmısın?

Aracim dual vvti yani herhangi bir sorun yok degil mi tekin hocam zaten bu sesten sonra endiselendim 5w30 kullanmayi dusunuyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #93 : Ağustos 30, 2018, 21:03:10 »
Aracim dual vvti yani herhangi bir sorun yok degil mi tekin hocam zaten bu sesten sonra endiselendim 5w30 kullanmayi dusunuyorum

Anıl, ne işle meşgulsün? mesleğin nedir?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #94 : Ağustos 30, 2018, 21:18:41 »
Anıl, ne işle meşgulsün? mesleğin nedir?
Ozel guvenlik yazlari ise gece kuluplerinde duruyorum abi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 712 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #95 : Ağustos 30, 2018, 21:22:23 »
Tekrar cektim ayni sesi bu neden yapar
@Ufuk Sönmez (16363)
@Tekin Bozbey (21136)
@Mutlu Tekir (30216)
@Kaan Kara (29002)


yahu bu sesin neresinden anladınız motor arızasını ? 5 sayfa tartışmışsınız üstelik :)
ben size tsi 1.4 ün ısındıktan sonraki sesini dinleteyim de sorun neymiş görün. tsi resmen subap ayarı bozuk gibi titreyerek sallanarak çalışıyor ! deli olursunuz :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #96 : Ağustos 30, 2018, 21:26:41 »
yahu bu sesin neresinden anladınız motor arızasını ? 5 sayfa tartışmışsınız üstelik :)
ben size tsi 1.4 ün ısındıktan sonraki sesini dinleteyim de sorun neymiş görün. tsi resmen subap ayarı bozuk gibi titreyerek sallanarak çalışıyor ! deli olursunuz :)

Konuyu iyi okursaniz konu sahibi ben degilim bende kendi sikayetimi ayriyetten belirttim :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #97 : Ağustos 30, 2018, 21:56:51 »
Aynen abi, deneyim ve teori ile ulaşacaz bir yerlere inşallah. :D
İlk rakamın düşük kullanılmasına karşı değilim ki, hızlı yağlama için çok gerekli bence. Fakat 2. rakamın da çok düşük olması  da motor ısındıktan sonra yeterli yağ kalınlığının sağlanamamasına yol açabilir. Malum yeterli koruma sağlayamazsa da aşınma oranları daha da artacak. Sen de km.si yüksek motorlara bütçe uygunsa eneos sustina 0-50 öneriyorsun hatırlatırım. :)

Mutlu İmam Hatip Mezunu olup ilime, bilime, aydınlanmaya, sanata benim kadar inanan birini daha bulamazsın :) ama daha çok inandığım bir şey varsa o da tecrübedir, deneyimler bir araya gelip ortaya çıkan sonuçlar her şeyden daha değerli ve doğrudur bana göre.

Wideband Viskosity yağlar gerçekten muazzam işler yapabiliyor, lakin işin içine bir de üreticinin istediği standartlar girince "specific" modeller ortaya çıkıyor tabi fiyatlarda ona keza :(

Ama kitapçıkta "Tercih edilen" 0W-20 yazdığı halde başlarına bela almak için yine kendilerinin kitapçıkta yazdığı bir üst viskoziteler olan 5W-30 veya 10W-40 kullandıklarını düşünmüyorum.

Tekin bey 10 yıldan daha uzun yetkili servis deneyimi olan biri olarak belirtebilirim ki konu kesinlikle "başlarına dert almak" falan değil zira 100.000km boyunca başı boş bir şekilde standartları belirsiz 5W30 kullanarak başları belaya girmiyorsa kitapçıkta yazanı uyguladıklarında kesinlikle girmez :)

Benim fikrim konu tamamen ticari, hatta dizel modellerin garanti süreçlerinin bitmesi ve sadece hybrid modellerin satılmaya başlanması ile göreceksiniz ki servisler bu sefer sadece 0W20 kullanıyor olacaklar.


Tekrar cektim ayni sesi bu neden yapar

Anıl bu ses lifter sesine benziyor, şu an çok yüksek seviyede değil (yada çekimden öyle anlıyorum) ancak supap uzaması halinde artacaktır.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #98 : Ağustos 30, 2018, 22:09:02 »
Mutlu İmam Hatip Mezunu olup ilime, bilime, aydınlanmaya, sanata benim kadar inanan birini daha bulamazsın :) ama daha çok inandığım bir şey varsa o da tecrübedir, deneyimler bir araya gelip ortaya çıkan sonuçlar her şeyden daha değerli ve doğrudur bana göre.

Wideband Viskosity yağlar gerçekten muazzam işler yapabiliyor, lakin işin içine bir de üreticinin istediği standartlar girince "specific" modeller ortaya çıkıyor tabi fiyatlarda ona keza :(

Tekin bey 10 yıldan daha uzun yetkili servis deneyimi olan biri olarak belirtebilirim ki konu kesinlikle "başlarına dert almak" falan değil zira 100.000km boyunca başı boş bir şekilde standartları belirsiz 5W30 kullanarak başları belaya girmiyorsa kitapçıkta yazanı uyguladıklarında kesinlikle girmez :)

Benim fikrim konu tamamen ticari, hatta dizel modellerin garanti süreçlerinin bitmesi ve sadece hybrid modellerin satılmaya başlanması ile göreceksiniz ki servisler bu sefer sadece 0W20 kullanıyor olacaklar.

Anıl bu ses lifter sesine benziyor, şu an çok yüksek seviyede değil (yada çekimden öyle anlıyorum) ancak supap uzaması halinde artacaktır.



Peki ufuk abi bunun olusmasinin sebebi nedir nasil cozum saglariz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #99 : Ağustos 30, 2018, 22:16:57 »
Ozel guvenlik yazlari ise gece kuluplerinde duruyorum abi

Belki daha sonra motor yağlarını bir yerden belki senin mesleğinle bağdaştırırım..   :)

Bu adam, hava soğutmalı eski Porsche'sinde 20W-50 kullanıyor ve bir yağ firmasında bizler gibi kafasına takılan sorulara cevap arıyor..

6:30'dan itibaren sormaya başlıyor, "Hangi viskoziteyi kullanmalıyım?"
7:45 Malesef bu işin kesin çözümü yok.
8:40 Normal bir sürücü neye göre karar vermeli? Cevap: Soğuk bir yerde yaşıyorsanız ilk numaranın mümkün oldukça düşük olmasını isteriz. Ama kaliforniya (İzmir) gibi bir yerde yaşıyorsanız 2. numaranın yüksek olmasını isteriz. Yüksek derecelerde yağlama yapabilmesi için uygun kalınlıkta olmalıdır. Eğer ince olursa metal metale sürtmeye başlar.
10:58 Viskozite kelimesini şöyle açıklayalım, "Kalınlık", Yağı ısıtmak inceltmek demektir, soğutunca kalınlaşır. Şeker şurubu yada Bal gibi, dolaptan çıkarınca akmaz ama mikrodalgada ısıtırsanız hemen sulanır yani uzay teknolojisi değildir.
11:55 Bazı motorlar vardır ki Vw Audi BMW Merc gibi, kullanıcı el kitapçıklarında ve motor yağ kapaklarında sadece tek viskozite vardır, bu motorlarda o viskozitenin haricinde başka hiç bir şey kullanmamalısınız.
12:55 Kafam karışıyor, benim aracımda sentetik 20W-50 mi kullanmalıyım yoksa sentetik 20W-50 Racing (Yarış) mi kullanmalıyım?
Tabiki Yarış olanı çünkü bu yağda normal sentetik 20W-50 ye oranla daha fazla ısıya dayanma katkıları vardır. Fakat yeni motorlarda katalizöre zarar vermemek için özel katkılı olanlar kullanılmalıdır.
Peki 100 binlerce km yapmak için ne yapmalıyım?
Motorunuzu sessiz ve yumuşak çalıştıran, kullanıcı kitapçığındaki uygun viskoziteyi seçin.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)