0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Maalesef bu da çok bilimsel olmuyor. Zira bir makalede motor içi sıcaklığın, egzos manifoldunun, katalizörün ve egzos gazının sıcaklıklarının yüksekliği birbiriyle orantılı deniyordu. Fakat öyle değilmiş. Daha sonra denediğimde lpgde motor sıcaklığının motor bloğu üstünde daha yüksek sıcaklıklara çıkardığını gördüm. Fakat bunun halen benzindeki gibi ince ayar yapılmamasından ötürü kaynaklandığını düşünüyorum. OBDli lpg kitlerine sahip araçlarla çalışma yapılmalı. Kendi anlık ayar yapmayan kitlerle bu sorunlar hep olacaktır.0-20 Türkiye için ince kalır görüşündeyim hala her ne kadar Toyota söylese de. Benim düşüncem yağ kalınlığını daha da düşürerek araçların yakıt tüketimlerini az da olsa azaltabilmek. Bu sayede ABD'de sattıkları araçların yakıt tüketimlerini düşürerek daha fazla yakıt tüketen araçlardan daha fazla satabilmek.İsmini şu anda unuttum ama ABD'de araç satışlarında belirli bir yakıt tüketimi ortalamasını tutturmalılar. Atıyorum Ortalama yakıt 10 lt olsun. 20 lt yakan aracı satabilmek için 2 tane 5 lt yakan araçlardan satmalılar. Karbon salınımı düzenlemesi için.
Maalesef bu da çok bilimsel olmuyor. Zira bir makalede motor içi sıcaklığın, egzos manifoldunun, katalizörün ve egzos gazının sıcaklıklarının yüksekliği birbiriyle orantılı deniyordu. Fakat öyle değilmiş. Daha sonra denediğimde lpgde motor sıcaklığının motor bloğu üstünde daha yüksek sıcaklıklara çıkardığını gördüm. Fakat bunun halen benzindeki gibi ince ayar yapılmamasından ötürü kaynaklandığını düşünüyorum. OBDli lpg kitlerine sahip araçlarla çalışma yapılmalı. Kendi anlık ayar yapmayan kitlerle bu sorunlar hep olacaktır.
0-20 Türkiye için ince kalır görüşündeyim hala her ne kadar Toyota söylese de. Benim düşüncem yağ kalınlığını daha da düşürerek araçların yakıt tüketimlerini az da olsa azaltabilmek. Bu sayede ABD'de sattıkları araçların yakıt tüketimlerini düşürerek daha fazla yakıt tüketen araçlardan daha fazla satabilmek.İsmini şu anda unuttum ama ABD'de araç satışlarında belirli bir yakıt tüketimi ortalamasını tutturmalılar. Atıyorum Ortalama yakıt 10 lt olsun. 20 lt yakan aracı satabilmek için 2 tane 5 lt yakan araçlardan satmalılar. Karbon salınımı düzenlemesi için.
2006 yılında D4-D motorlara 10W40 kullanılırken yine aynı şekilde C3 onaylı 5W30 kullanın demekten dilimizde tüy biterken, "5W30 yağmı kullanılır" diyenler bugün aynı motora aynı şartlarda 5W30 kullanıyorlar, olan garanti sonrası sorun yaşayan kullanıcıya oldu, tarih tekerrürden ibarettir.
Valvematic mekanizmasının yağ kanalı 0.3mm (3 değil 0.3) 5w yağı ortam sıcaklığında üzerine damlattığınızda içerisine girmiyor bile, motor yağ ısısı ve basıncı belli bir seviyeye gelene kadar bu mekanizmanın gereken şekilde yağlanmadığı ve yağ basıncına ulaşmadığını düşünürsek sonucu zaman gösterecek...
//www.youtube.com/watch?v=OWiQyR7PWIIVideoda, 2:30' daki viskozite yarışması -35.C'de yapılıyor,5:30' daki -35.C cold start 0W-30 ile yapılmış ve egzantrik milinin hemen nasıl yağlandığını gösteriyor,6:35' de kanada'da sürücülerin en çok kullandığı 10W-30 ile -35.C'de cold start yapılıyor, 35sn sonra 10W-30 dışarı sızmaya başlıyor.5W motor yağı, piston kolu ile krank yatağı arasından, -25.C'ye kadar olan soğuklarda bile yüksek performanslı yeni yağ pompaları sayesinde sızarak dışarı çıkıp aşınmayı engelleyebildiğine göre, Türkiye ısı şartlarında -20.C'ye kadar akışkan kalan 10W-40'ın 0.3mm den geçememesi, basınç oluşturamaması diye bir şey söz konusu olamaz diye düşünüyorum. Kaldı ki belli bir süratten sonra yön değiştiren valvematic'e yön değiştirtmek için -20.C'de cold start yapıp ilk saniyelerde o sürate erişmek gerekiyor ki motorunu hala durarak ısıtan sürücülerimizin bunu yapması imkansız. Türkiyede veya başka ülkelerde -25.C'ye kadar olan bölgelerde kullanılan motorların valvematic arızalarının 5W nedeniyle olduğunu düşünmüyorum. Toyota Valvematic arızalarının başka sebep/lerle yaşandığını düşünüyorum ve Toyota buna da turbo ve vakum pompası gibi sahip çıkmalı.Eğer aracınızı -25 ile -30C'lerde kullanıyorsanız muhakkak 0W-20 veya 0W-30 kullanınız.
Mesele sadece emisyon değil, motor üzerindeki aksamların geliştirilmesi konusu da var, daha önce de belirttim, Valvematic mekanizmasının yağ kanalı 0.3mm (3 değil 0.3) 5w yağı ortam sıcaklığında üzerine damlattığınızda içerisine girmiyor bile, motor yağ ısısı ve basıncı belli bir seviyeye gelene kadar bu mekanizmanın gereken şekilde yağlanmadığı ve yağ basıncına ulaşmadığını düşünürsek sonucu zaman gösterecek...
Mutlu hatırlarsan bu konuda çok tartışmışlığımız var, kağıt üzerindeki veriler ile karşı çıkardın sürekli, Hangi motor? hangi kullanım koşullarında ince kalır diye sorarım o vakit? Mesele sadece emisyon değil, motor üzerindeki aksamların geliştirilmesi konusu da var, daha önce de belirttim, Valvematic mekanizmasının yağ kanalı 0.3mm (3 değil 0.3) 5w yağı ortam sıcaklığında üzerine damlattığınızda içerisine girmiyor bile, motor yağ ısısı ve basıncı belli bir seviyeye gelene kadar bu mekanizmanın gereken şekilde yağlanmadığı ve yağ basıncına ulaşmadığını düşünürsek sonucu zaman gösterecek...2006 yılında D4-D motorlara 10W40 kullanılırken yine aynı şekilde C3 onaylı 5W30 kullanın demekten dilimizde tüy biterken, "5W30 yağmı kullanılır" diyenler bugün aynı motora aynı şartlarda 5W30 kullanıyorlar, olan garanti sonrası sorun yaşayan kullanıcıya oldu, tarih tekerrürden ibarettir.
Otomotiv arıza giderme konusunda bir nedenden olmadığını düşünüyorsanız bir sonraki adımı bilmeniz/belirtmeniz gerekir, xW sebebi ile olmadığını düşünüyorsanız ne sebebi ile olduğunu da belirtebilirseniz düşünceniz anlam kazanmış olur,Ben 10W-40 koyarak sorunsuzca 120.000km yaptığım 2006 ilk D4-D MMT ile huzuru yaşarken bir sonraki kasada gereksiz yere beygir artışı sağlamak adına yapılan güncellemeler sonunda aynı motorda vakum pompası, turbo ve sekman sorunları yaşandı. Oysa aynı yıl üretilen daha güçlü alman otomobillerinde de ülkemizde 10W-40 kullanılanları vardı ve sorun yaşayan olmamıştı. Elimde ar-ge departmanı olsaydı, sadece burada yazmak için sorunun kaynağını açıklardım ama kaç aracın bile belli olmadığı bu sorunun viskoziteden olduğunu açıklayan belge veya açıklama da yok. Toyota sahip çıkar yada çıkmaz orasını ben bilemem, benim bildiğim size araç ile teslim edilen kullanıcı el kitabına riayet ettiğiniz ve ettirdiğiniz sürece hukuki haklarınızı müdafaa edebileceğinizdir, hiç kimse xW yağı kullandığınızda size garanti verebilirim demez, garantiyi üretici verir,
//www.youtube.com/watch?v=XI3sSxPYqsQTekrar cektim ayni sesi bu neden yapar
Bu ses 4 zamanlı motor sesine benziyor ve saat gibi çalışıyor. Bir dahaki değişimde 5W-30 veya 0W-40 koyarsan onuda videoya kaydedip her ikisinide aynı anda tekrar yayınlarmısın?
Aracim dual vvti yani herhangi bir sorun yok degil mi tekin hocam zaten bu sesten sonra endiselendim 5w30 kullanmayi dusunuyorum
Anıl, ne işle meşgulsün? mesleğin nedir?
//www.youtube.com/watch?v=XI3sSxPYqsQTekrar cektim ayni sesi bu neden yapar @Ufuk Sönmez (16363) @Tekin Bozbey (21136) @Mutlu Tekir (30216) @Kaan Kara (29002)
yahu bu sesin neresinden anladınız motor arızasını ? 5 sayfa tartışmışsınız üstelik ben size tsi 1.4 ün ısındıktan sonraki sesini dinleteyim de sorun neymiş görün. tsi resmen subap ayarı bozuk gibi titreyerek sallanarak çalışıyor ! deli olursunuz
Aynen abi, deneyim ve teori ile ulaşacaz bir yerlere inşallah. İlk rakamın düşük kullanılmasına karşı değilim ki, hızlı yağlama için çok gerekli bence. Fakat 2. rakamın da çok düşük olması da motor ısındıktan sonra yeterli yağ kalınlığının sağlanamamasına yol açabilir. Malum yeterli koruma sağlayamazsa da aşınma oranları daha da artacak. Sen de km.si yüksek motorlara bütçe uygunsa eneos sustina 0-50 öneriyorsun hatırlatırım.
Ama kitapçıkta "Tercih edilen" 0W-20 yazdığı halde başlarına bela almak için yine kendilerinin kitapçıkta yazdığı bir üst viskoziteler olan 5W-30 veya 10W-40 kullandıklarını düşünmüyorum.
Mutlu İmam Hatip Mezunu olup ilime, bilime, aydınlanmaya, sanata benim kadar inanan birini daha bulamazsın ama daha çok inandığım bir şey varsa o da tecrübedir, deneyimler bir araya gelip ortaya çıkan sonuçlar her şeyden daha değerli ve doğrudur bana göre.Wideband Viskosity yağlar gerçekten muazzam işler yapabiliyor, lakin işin içine bir de üreticinin istediği standartlar girince "specific" modeller ortaya çıkıyor tabi fiyatlarda ona keza Tekin bey 10 yıldan daha uzun yetkili servis deneyimi olan biri olarak belirtebilirim ki konu kesinlikle "başlarına dert almak" falan değil zira 100.000km boyunca başı boş bir şekilde standartları belirsiz 5W30 kullanarak başları belaya girmiyorsa kitapçıkta yazanı uyguladıklarında kesinlikle girmez Benim fikrim konu tamamen ticari, hatta dizel modellerin garanti süreçlerinin bitmesi ve sadece hybrid modellerin satılmaya başlanması ile göreceksiniz ki servisler bu sefer sadece 0W20 kullanıyor olacaklar.Anıl bu ses lifter sesine benziyor, şu an çok yüksek seviyede değil (yada çekimden öyle anlıyorum) ancak supap uzaması halinde artacaktır.
Ozel guvenlik yazlari ise gece kuluplerinde duruyorum abi