Gönderen Konu: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES  (Okunma sayısı 28414 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #100 : Ağustos 30, 2018, 22:18:32 »
Peki ufuk abi bunun olusmasinin sebebi nedir nasil cozum saglariz

Lifterlar ile ilgili parça geliştirmesi mevcut, şu an ülkemizde geliştirilen parça sadece bizde (direk Japonyadan getirtiğimiz için geliştirilen bir çok parça öncelikle bizde bulunabiliyor) mevcut henüz ülkemiz distribütörü bu konu ile ilgili bir servis bülteni yayınlamış değil lakin çok uzun olmayan bir zaman sürecinde servis bülteni yayınlanacağını düşünüyorum, şayet yayınlanmaz ise ZR ve NR serisi motor sahipleri ZZ serisi motor sahiplerinin neler yaşadıklarını deneyimleyecek.

Geliştirme yapılan parça şu,


Toyota Club Türkiye

Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #100 : Ağustos 30, 2018, 22:18:32 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 744 kere teşekkür etti
  • 740 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #101 : Ağustos 30, 2018, 22:20:54 »
Lifterlar ile ilgili parça geliştirmesi mevcut, şu an ülkemizde geliştirilen parça sadece bizde (direk Japonyadan getirtiğimiz için geliştirilen bir çok parça öncelikle bizde bulunabiliyor) mevcut henüz ülkemiz distribütörü bu konu ile ilgili bir servis bülteni yayınlamış değil lakin çok uzun olmayan bir zaman sürecinde servis bülteni yayınlanacağını düşünüyorum, şayet yayınlanmaz ise ZR ve NR serisi motor sahipleri ZZ serisi motor sahiplerinin neler yaşadıklarını deneyimleyecek.

Geliştirme yapılan parça şu,



Bu sorunun olusmasindaki etken nedir acaba 4.000 km sonra bakim yapildiginda seste duzelme olursa degisim gerekmez mi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #102 : Ağustos 30, 2018, 22:26:34 »
Bu sorunun olusmasindaki etken nedir acaba 4.000 km sonra bakim yapildiginda seste duzelme olursa degisim gerekmez mi

Geliştimenin tam içeriğini bilemiyorum, malzeme değişikliği olabilir, yağlama kanal tansiyonu değiştirilmiş olabilir vs. ama en nihayetinde boşuna yapılmamıştır, seste düzelme olursa bir daha oluşana kadar beklenebilir bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 744 kere teşekkür etti
  • 740 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #103 : Ağustos 30, 2018, 22:28:00 »
Geliştimenin tam içeriğini bilemiyorum, malzeme değişikliği olabilir, yağlama kanal tansiyonu değiştirilmiş olabilir vs. ama en nihayetinde boşuna yapılmamıştır, seste düzelme olursa bir daha oluşana kadar beklenebilir bence.

Yani yag ile veya buyuk bir sorun olusturacak birsey degil
Bir abimde 2014 1.6 avensis var ondada ayni ses geliyor mus

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #104 : Ağustos 30, 2018, 22:40:29 »
Geliştirme yapılan parça şu,


Lifter ses sorunu, genelde motorunda ilk numarası yani xW kalın yağ kullanmış kişilerde oluşuyor, içinde yağ karbonu birikiyor ve yay çalışmaz hale geliyor.

Toyota lifter güncellemesi geri çağırımı yapar mı yada mevcut parçalar sorun çıkarır mı yada viskozitede mi değişiklik yaparlar bilinmez..?

Anıl bey bir dahaki değişimde viskozitesini değiştirdiğinde sonucu paylaşırsa seviniriz, umarız viskozite değişimiyle halolur..




Mesaj Birleştirildi: Ağustos 30, 2018, 22:42:39
Bir abimde 2014 1.6 avensis var ondada ayni ses geliyor mus

O abiniz avensiste hangi viskoziteyi kullanıyor sorabilirmisiniz?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 744 kere teşekkür etti
  • 740 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #105 : Ağustos 30, 2018, 22:50:46 »
Lifter ses sorunu, genelde motorunda ilk numarası yani xW kalın yağ kullanmış kişilerde oluşuyor, içinde yağ karbonu birikiyor ve yay çalışmaz hale geliyor.

Toyota lifter güncellemesi geri çağırımı yapar mı yada mevcut parçalar sorun çıkarır mı yada viskozitede mi değişiklik yaparlar bilinmez..?

Anıl bey bir dahaki değişimde viskozitesini değiştirdiğinde sonucu paylaşırsa seviniriz, umarız viskozite değişimiyle halolur..




Mesaj Birleştirildi: Ağustos 30, 2018, 22:42:39
O abiniz avensiste hangi viskoziteyi kullanıyor sorabilirmisiniz?

0w20

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #106 : Ağustos 30, 2018, 23:07:07 »
İmam Hatip Mezunu olup ilime, bilime, aydınlanmaya, sanata benim kadar inanan birini daha bulamazsın :)



Ufuk Bey bu konuyu ayrı bir yerde konuşmak lazım.  :)
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #107 : Ağustos 30, 2018, 23:12:00 »
0w20

Çözüm 5W-30 mu dersiniz?

Eğer garantisi devam etmiyor yada yetkiliye gitmiyorsa Mobil 1 ESP 0W-40 kullanmalı.

Gerçi benim garantim devam ediyor ve servise yağı 0W-40 olarak ben götürüyorum.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #108 : Ağustos 30, 2018, 23:13:28 »
Ufuk Bey bu konuyu ayrı bir yerde konuşmak lazım.  :)

Hocam aslında bu konuyu hiç konuşmamak lazım :) bende yazdım ama sonradan silsem mi diye düşünmedim değil hani :)

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 30, 2018, 23:15:37
Çözüm 5W-30 mu dersiniz?

Eğer garantisi devam etmiyor yada yetkiliye gitmiyorsa Mobil 1 ESP 0W-40 kullanmalı.

Gerçi benim garantim devam ediyor ve servise yağı 0W-40 olarak ben götürüyorum.

ESP değil de New Life olabilir ama pek fark yaratacağını sanmıyorum, farkı yaratacak ısılara benzin ile ulaşmak pek mümkün olmayacak çünkü,

Tekin bey Honda servisi yağ seçiminiz konusunda sorun çıkarmayı denedi mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #109 : Ağustos 30, 2018, 23:20:53 »


ESP değil de New Life olabilir ama pek fark yaratacağını sanmıyorum, farkı yaratacak ısılara benzin ile ulaşmak pek mümkün olmayacak çünkü,



LPG/benzin deki bahsedilen ısıların dereceleri ile ilgili bilginiz var mı Ufuk Bey?
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #110 : Ağustos 30, 2018, 23:44:32 »
LPG/benzin deki bahsedilen ısıların dereceleri ile ilgili bilginiz var mı Ufuk Bey?

KCal değerleri birbirine çok yakın hocam (yanlış hatırlamıyorsam benzin 1.040 LPG de 1.070 olması gerek) lakin sorun burada anlık yanma sonucu ortaya çıkan ısı değil, daha önce de Mutlu ile epey tartışmıştık :) yakıtın ısıyı sürdürme süreleri farklı benzin ile ortaya çıkan 100 KCal enerji 1 saniyede sönümlenirken LPG ile ortaya çıkan 100 KCal enerji 2-3 saniyede sönümleniyor, bunun bir çevrim içerisinde devam ettiğini düşünürseniz aynı enerji değeri ile daha yüksek ısınma meydana geliyor ve daha yüksek soğurma gerektiriyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #111 : Ağustos 31, 2018, 00:05:42 »
KCal değerleri birbirine çok yakın hocam (yanlış hatırlamıyorsam benzin 1.040 LPG de 1.070 olması gerek) lakin sorun burada anlık yanma sonucu ortaya çıkan ısı değil, daha önce de Mutlu ile epey tartışmıştık :) yakıtın ısıyı sürdürme süreleri farklı benzin ile ortaya çıkan 100 KCal enerji 1 saniyede sönümlenirken LPG ile ortaya çıkan 100 KCal enerji 2-3 saniyede sönümleniyor, bunun bir çevrim içerisinde devam ettiğini düşünürseniz aynı enerji değeri ile daha yüksek ısınma meydana geliyor ve daha yüksek soğurma gerektiriyor.

Hımmmm şimdi çok iyi anladım.Olay ısının sönümlenme süresinde gizli. Buda ne kadar çok yakıt yanarsa sönümlenme o kadar geç oluyor ve motor ısısı o kadar artıyor demek mi oluyor?
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #112 : Ağustos 31, 2018, 00:14:43 »
Hımmmm şimdi çok iyi anladım.Olay ısının sönümlenme süresinde gizli. Buda ne kadar çok yakıt yanarsa sönümlenme o kadar geç oluyor ve motor ısısı o kadar artıyor demek mi oluyor?
Kusura bakmayın konuya dahil oluyorum evet aynen öyle oluyor zaten lpgli araçta erken sibop yakma olayıda bu yüzden kaynaklanıyor ayar zengin veya fakir olduğu zaman sönümlenme süresi daha da uzuyor ve araç normalden çok çok erken sibop yakmış oluyor
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #113 : Ağustos 31, 2018, 00:15:50 »
Hımmmm şimdi çok iyi anladım.Olay ısının sönümlenme süresinde gizli. Buda ne kadar çok yakıt yanarsa sönümlenme o kadar geç oluyor ve motor ısısı o kadar artıyor demek mi oluyor?

E tabi, aynı enerji miktarını elde edebilmek için benzine kıyasla %20 civarı daha fazla LPG kullanılması gerekli bu da benzin ile çalışmak üzere tasarlanmış bir motorun LPG ısısını soğurmasını imkansız hale getiriyor.

1990'lar da Japonların LPG ve CNG çalışmaları mevcut, incelediğimde ilk farkına vardığım motorda kullanılan yağ viskozitesi yüksek olmasına rağmen farklı konumlanan 2 yağ soğutucu, yağ karterinin heatsink şeklinde olması ve muhafazada kartere hava yönlendirmesi olması, segmanların nitrit kaplama, supapların stelite kaplama, silindir kapak contasının çelik olması, su radyatörünün benzinli modelde 4 row iken LPG/CNG modelinde 6 row olması, fan pervanesinin 5 yerine 7 kanatlı olması gibi ilginç değişiklikler vardı, yani kısacası iş öyle taktır LPG'yi bin işi değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #114 : Ağustos 31, 2018, 00:26:16 »
ESP değil de New Life olabilir ..

Tekin bey Honda servisi yağ seçiminiz konusunda sorun çıkarmayı denedi mi?

New Life kül oranı 1.3 fazla olduğundan dolayı tercih etmedim.
ESP'nin faydalı (Emmision System Protection) katkılarının yanında kül oranı 0.8 ve API SM

Honda, motor yağında API SM'i yeterli görüyor zaten bu motorda yapılan çok fazla güncelleme yok ama Euro 6 çıkarabiliyor.
Bir çok kişi hala eski motoru çıkardığı için Hondaya serzenişte bulunuyor ama hala iş görüyor.

Sakin bir kullanıcı olarak çevre yolunda 92 ile katlamalı hız cezası yedikten sonra, 70km/h sınırına uyunca şehir içi karma kullanımı olarak 6.5L/100km gibi bir tüketim çıkarıyor. Yakıt Shell V Power. Manavgat'a hız sınırı 90 ile gittiğimizde ise 4.2L/100km çıktığında inanamadım. Honda merkeze mesaj atarak "müşteriyi yanıltıcı bilgi verdiklerinden dolayı kınadığımı" yazdım. 2018 başında bilgi kısmını güncellediler  :) (Eski şehir içi 9.2 şimdi 8.5, Eski şehir dışı 5.2 şimdi 5), Dağ tepe, Antalya - İstanbul cruise control sabit 110km/h yüklü halde 6L/100km

Yetkili servisimdeki servis kabuldeki ve içerdeki usta arkadaşlar Mobil 1 ESP 0W-40 beğeniyor ve onaylıyorlar. Servis sonunda evraka "müşteri kendi yağını getirmiştir Mobil 1 ESP 0W-40" olarak işletiyorum.




 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #115 : Ağustos 31, 2018, 00:32:05 »
E tabi, aynı enerji miktarını elde edebilmek için benzine kıyasla %20 civarı daha fazla LPG kullanılması gerekli bu da benzin ile çalışmak üzere tasarlanmış bir motorun LPG ısısını soğurmasını imkansız hale getiriyor.

1990'lar da Japonların LPG ve CNG çalışmaları mevcut, incelediğimde ilk farkına vardığım motorda kullanılan yağ viskozitesi yüksek olmasına rağmen farklı konumlanan 2 yağ soğutucu, yağ karterinin heatsink şeklinde olması ve muhafazada kartere hava yönlendirmesi olması, segmanların nitrit kaplama, supapların stelite kaplama, silindir kapak contasının çelik olması, su radyatörünün benzinli modelde 4 row iken LPG/CNG modelinde 6 row olması, fan pervanesinin 5 yerine 7 kanatlı olması gibi ilginç değişiklikler vardı, yani kısacası iş öyle taktır LPG'yi bin işi değil.

Bunları araştırman çok iyi olmuş Ufuk Bey.Japonya da taksilerin lpg kullanma zorunluluğu var diye bi yazı okumuştum siz duydunuz mu bunu?
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #116 : Ağustos 31, 2018, 00:42:33 »
KCal değerleri birbirine çok yakın hocam (yanlış hatırlamıyorsam benzin 1.040 LPG de 1.070 olması gerek) lakin sorun burada anlık yanma sonucu ortaya çıkan ısı değil, daha önce de Mutlu ile epey tartışmıştık :) yakıtın ısıyı sürdürme süreleri farklı benzin ile ortaya çıkan 100 KCal enerji 1 saniyede sönümlenirken LPG ile ortaya çıkan 100 KCal enerji 2-3 saniyede sönümleniyor, bunun bir çevrim içerisinde devam ettiğini düşünürseniz aynı enerji değeri ile daha yüksek ısınma meydana geliyor ve daha yüksek soğurma gerektiriyor.

Bu konuya fazla bulaşmıyorum ama LPG yakıt tüketim miktarının daha fazla olmasının sebebi de bu oluyor. LPG aynı işi yapamadığı için gaz pedalına daha fazla basılıyor, daha fazla "0.040kcal fark" gittikçe çoğalıyor ve kısa sürede kısır döngüye giriyor. LPG kullanılan motorların üzerindeki plastik aksamlara ve kablolara bakınız, 500 bin km'deki  bir motorda dahi bu kadar yanık olmuyorlar. Titanyum alaşımlı sübaplarda çare değil sadece değişim süresini biraz daha uzatıyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #117 : Ağustos 31, 2018, 00:45:48 »
New Life kül oranı 1.3 fazla olduğundan dolayı tercih etmedim.
ESP'nin faydalı (Emmision System Protection) katkılarının yanında kül oranı 0.8 ve API SM

Honda, motor yağında API SM'i yeterli görüyor zaten bu motorda yapılan çok fazla güncelleme yok ama Euro 5 çıkarabiliyor.
Bir çok kişi hala eski motoru çıkardığı için Hondaya serzenişte bulunuyor ama hala iş görüyor.

Sakin bir kullanıcı olarak çevre yolunda 92 ile katlamalı hız cezası yedikten sonra, 70km/h sınırına uyunca şehir içi karma kullanımı olarak 6.5L/100km gibi bir tüketim çıkarıyor. Yakıt Shell V Power. Manavgat'a hız sınırı 90 ile gittiğimizde ise 4.2L/100km çıktığında inanamadım. Honda merkeze mesaj atarak "müşteriyi yanıltıcı bilgi verdiklerinden dolayı kınadığımı" yazdım. 2018 başında bilgi kısmını güncellediler  :) Dağ tepe, Antalya - İstanbul cruise control sabit 110km/h yüklü halde 6L/100km

Yetkili servisimdeki servis kabuldeki ve içerdeki usta arkadaşlar Mobil 1 ESP 0W-40 beğeniyor ve onaylıyorlar. Servis sonunda evraka "müşteri kendi yağını getirmiştir Mobil 1 ESP 0W-40" olarak işletiyorum.

Benzinli araçlarda Ham Kül belli bir oranda istenen bir şey aslında, Ham Kül oranının düşüklüğübazı bölgelerde okside etki yaratabilir, kompresyon oranı yüksek bir benzinli motor değil ise bence yine de New Life kullanmanız uzun vadede daha faydalı olur diye düşünüyorum,

Bence onlar sizin kadar bilgili olmadıkları için beğeniyorlardır :) Mobil 1 Teknik ekibi ile sohbet etme imkanı bulmuştuk Kinematik Viskoziteyi ilk defa senden duyuyoruz demişlerdi :)

Bunları araştırman çok iyi olmuş Ufuk Bey.Japonya da taksilerin lpg kullanma zorunluluğu var diye bi yazı okumuştum siz duydunuz mu bunu?

Bir dönem öyle bir zorunluluk vardı ama kalktı diye biliyorum, zaten adamların ticari araçlarının %20-25 civarı ya hybrid ya elektrikli :) bizde de D sınıfı yasası geldi, iş döndü dolaştı Doğuş grubuna yaradı...neyse itibarda tasarruf olmaz :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #118 : Ağustos 31, 2018, 00:47:23 »
Ufuk bey benzin dizel uçtu gitti biz ne kullanalım :)
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #119 : Ağustos 31, 2018, 00:49:36 »
Ufuk bey benzin dizel uçtu gitti biz ne kullanalım :)

Ciddi ciddi Bisiklet araştırıyorum, aşağıdaki forumu tavsiye ederim, ayrıca @Hakan Öztürk (3676) abi de sıkı Bisiklet kullanıcısı :)

https://www.bisikletforum.com/