0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Peki ufuk abi bunun olusmasinin sebebi nedir nasil cozum saglariz
Lifterlar ile ilgili parça geliştirmesi mevcut, şu an ülkemizde geliştirilen parça sadece bizde (direk Japonyadan getirtiğimiz için geliştirilen bir çok parça öncelikle bizde bulunabiliyor) mevcut henüz ülkemiz distribütörü bu konu ile ilgili bir servis bülteni yayınlamış değil lakin çok uzun olmayan bir zaman sürecinde servis bülteni yayınlanacağını düşünüyorum, şayet yayınlanmaz ise ZR ve NR serisi motor sahipleri ZZ serisi motor sahiplerinin neler yaşadıklarını deneyimleyecek.Geliştirme yapılan parça şu,
Bu sorunun olusmasindaki etken nedir acaba 4.000 km sonra bakim yapildiginda seste duzelme olursa degisim gerekmez mi
Geliştimenin tam içeriğini bilemiyorum, malzeme değişikliği olabilir, yağlama kanal tansiyonu değiştirilmiş olabilir vs. ama en nihayetinde boşuna yapılmamıştır, seste düzelme olursa bir daha oluşana kadar beklenebilir bence.
Geliştirme yapılan parça şu,
Bir abimde 2014 1.6 avensis var ondada ayni ses geliyor mus
Lifter ses sorunu, genelde motorunda ilk numarası yani xW kalın yağ kullanmış kişilerde oluşuyor, içinde yağ karbonu birikiyor ve yay çalışmaz hale geliyor.Toyota lifter güncellemesi geri çağırımı yapar mı yada mevcut parçalar sorun çıkarır mı yada viskozitede mi değişiklik yaparlar bilinmez..?Anıl bey bir dahaki değişimde viskozitesini değiştirdiğinde sonucu paylaşırsa seviniriz, umarız viskozite değişimiyle halolur..//www.youtube.com/watch?v=ZqVQr_3xN3cMesaj Birleştirildi: Ağustos 30, 2018, 22:42:39O abiniz avensiste hangi viskoziteyi kullanıyor sorabilirmisiniz?
İmam Hatip Mezunu olup ilime, bilime, aydınlanmaya, sanata benim kadar inanan birini daha bulamazsın
0w20
Ufuk Bey bu konuyu ayrı bir yerde konuşmak lazım.
Çözüm 5W-30 mu dersiniz? Eğer garantisi devam etmiyor yada yetkiliye gitmiyorsa Mobil 1 ESP 0W-40 kullanmalı.Gerçi benim garantim devam ediyor ve servise yağı 0W-40 olarak ben götürüyorum.
ESP değil de New Life olabilir ama pek fark yaratacağını sanmıyorum, farkı yaratacak ısılara benzin ile ulaşmak pek mümkün olmayacak çünkü,
LPG/benzin deki bahsedilen ısıların dereceleri ile ilgili bilginiz var mı Ufuk Bey?
KCal değerleri birbirine çok yakın hocam (yanlış hatırlamıyorsam benzin 1.040 LPG de 1.070 olması gerek) lakin sorun burada anlık yanma sonucu ortaya çıkan ısı değil, daha önce de Mutlu ile epey tartışmıştık yakıtın ısıyı sürdürme süreleri farklı benzin ile ortaya çıkan 100 KCal enerji 1 saniyede sönümlenirken LPG ile ortaya çıkan 100 KCal enerji 2-3 saniyede sönümleniyor, bunun bir çevrim içerisinde devam ettiğini düşünürseniz aynı enerji değeri ile daha yüksek ısınma meydana geliyor ve daha yüksek soğurma gerektiriyor.
Hımmmm şimdi çok iyi anladım.Olay ısının sönümlenme süresinde gizli. Buda ne kadar çok yakıt yanarsa sönümlenme o kadar geç oluyor ve motor ısısı o kadar artıyor demek mi oluyor?
ESP değil de New Life olabilir ..Tekin bey Honda servisi yağ seçiminiz konusunda sorun çıkarmayı denedi mi?
E tabi, aynı enerji miktarını elde edebilmek için benzine kıyasla %20 civarı daha fazla LPG kullanılması gerekli bu da benzin ile çalışmak üzere tasarlanmış bir motorun LPG ısısını soğurmasını imkansız hale getiriyor.1990'lar da Japonların LPG ve CNG çalışmaları mevcut, incelediğimde ilk farkına vardığım motorda kullanılan yağ viskozitesi yüksek olmasına rağmen farklı konumlanan 2 yağ soğutucu, yağ karterinin heatsink şeklinde olması ve muhafazada kartere hava yönlendirmesi olması, segmanların nitrit kaplama, supapların stelite kaplama, silindir kapak contasının çelik olması, su radyatörünün benzinli modelde 4 row iken LPG/CNG modelinde 6 row olması, fan pervanesinin 5 yerine 7 kanatlı olması gibi ilginç değişiklikler vardı, yani kısacası iş öyle taktır LPG'yi bin işi değil.
New Life kül oranı 1.3 fazla olduğundan dolayı tercih etmedim. ESP'nin faydalı (Emmision System Protection) katkılarının yanında kül oranı 0.8 ve API SMHonda, motor yağında API SM'i yeterli görüyor zaten bu motorda yapılan çok fazla güncelleme yok ama Euro 5 çıkarabiliyor. Bir çok kişi hala eski motoru çıkardığı için Hondaya serzenişte bulunuyor ama hala iş görüyor.Sakin bir kullanıcı olarak çevre yolunda 92 ile katlamalı hız cezası yedikten sonra, 70km/h sınırına uyunca şehir içi karma kullanımı olarak 6.5L/100km gibi bir tüketim çıkarıyor. Yakıt Shell V Power. Manavgat'a hız sınırı 90 ile gittiğimizde ise 4.2L/100km çıktığında inanamadım. Honda merkeze mesaj atarak "müşteriyi yanıltıcı bilgi verdiklerinden dolayı kınadığımı" yazdım. 2018 başında bilgi kısmını güncellediler Dağ tepe, Antalya - İstanbul cruise control sabit 110km/h yüklü halde 6L/100kmYetkili servisimdeki servis kabuldeki ve içerdeki usta arkadaşlar Mobil 1 ESP 0W-40 beğeniyor ve onaylıyorlar. Servis sonunda evraka "müşteri kendi yağını getirmiştir Mobil 1 ESP 0W-40" olarak işletiyorum.
Bunları araştırman çok iyi olmuş Ufuk Bey.Japonya da taksilerin lpg kullanma zorunluluğu var diye bi yazı okumuştum siz duydunuz mu bunu?
Ufuk bey benzin dizel uçtu gitti biz ne kullanalım