Gönderen Konu: Tsi ve Fsi motorlar lpg uyumu  (Okunma sayısı 17132 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '18
  • Kilometre: 38000
  • Kan Grubu: 0+
  • 151 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Ynt: Tsi ve Fsi motorlar lpg uyumu
« Yanıtla #20 : Mart 29, 2018, 14:21:04 »
Maalesef Mazda sadece 2.0 motoruyla çıkaracak bu teknolojiyi. 1.5 motorlar şimdiki nesil skyactiv-g ile gelmeye devam edecek. 2.0 skyactiv-x leri ise sadece Mazda 6 da görebileceğiz. 2.5 kadar güç üretip 1.5 kadar yakıt yaktığı iddia ediliyor. Prototip testlerinde gerçekten %20-30 a varan bir yakıt tüketimi düşüşü olduğu söyleniyor. Ve kullanılacak superchargerla birlikte tüm devirde maksimum torkun alınabileceği belirtiliyor. Fakat teknik değerlere bakılınca torkun çok da artmadığı görülüyor. Skyactiv-g li bir araç alıp lpg takılırsa tüketim olarak yine skyactiv-x den çok az bir farkla az yakılacak. Hem de skyactiv-g li mazda 6 lar daha ucuz 2. elde.
2.0 Skyactiv-g   165 PS 210 NM
2.0 Skyactiv-x    190 HP 230 NM
Japonlar hep bu yüzden Türkiye pazarında kaybediyor ve anlaşılan kaybetmeye devam edecek. avensis, Accord, mazda 6, hrv, rav 4, 1.6 otomatik çıkarsaydı. passat bu kadar satabilir miydi? passat 1.4 motor çıkarıp satıyorsa oyunu kuralına göre güzel oynuyor demektir. yoksa avensis, Accord ve mazda 6'dan aman aman bir üstünlüğü yok.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Tsi ve Fsi motorlar lpg uyumu
« Yanıtla #20 : Mart 29, 2018, 14:21:04 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '07
  • Kilometre: 217340
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Tsi ve Fsi motorlar lpg uyumu
« Yanıtla #21 : Mart 29, 2018, 15:50:01 »
Diğer japonları deneme fikride aklımda fakat bildiğim araç olan corollanın biraz üst versiyonunu almak daha kolayıma geliyor bi nevi eşşek bizim eşşek mantığı işin açığı arabamı satma sebebimde tamamen modeli yükseltmek zaten km yükseldiği için satıyorum yoksa araba 220 bine geldi sıfır sıkıntı şuana kadar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1917 kere teşekkür etti
  • 2799 kere teşekkür edildi
Ynt: Tsi ve Fsi motorlar lpg uyumu
« Yanıtla #22 : Mart 29, 2018, 16:12:10 »
Japonlar hep bu yüzden Türkiye pazarında kaybediyor ve anlaşılan kaybetmeye devam edecek. avensis, Accord, mazda 6, hrv, rav 4, 1.6 otomatik çıkarsaydı. passat bu kadar satabilir miydi? passat 1.4 motor çıkarıp satıyorsa oyunu kuralına göre güzel oynuyor demektir. yoksa avensis, Accord ve mazda 6'dan aman aman bir üstünlüğü yok.

Valla Mazda diğer pazarlarda çok kâr elde ettiğinden ve fabrikaları çok olmadığı için üretim sayısı da kısıtlı olduğundan Türkiye pazarını hiç dert etmiyor, çok az araç getiriyor. Bu nedenle gayet de tok satıcı. Hatta artan kurlar nedeniyle Mazda Türkiye pazarında sattığı araçlardan zarar ediyor diye haberler çıkmıştı. Adamlar niye zarar ettiği pazarda rekabet etmeye çalışsın ki? Rusya, Almanya satış oranları gayet de iyiyken, CX-5 ile dünyada en çok sattığı araç rekorunu kırarken.

Mesaj Birleştirildi: Mart 29, 2018, 17:17:13
Diğer japonları deneme fikride aklımda fakat bildiğim araç olan corollanın biraz üst versiyonunu almak daha kolayıma geliyor bi nevi eşşek bizim eşşek mantığı işin açığı arabamı satma sebebimde tamamen modeli yükseltmek zaten km yükseldiği için satıyorum yoksa araba 220 bine geldi sıfır sıkıntı şuana kadar.

2. el kaygınız yoksa deneyebilirsiniz. Her japon sorunsuz yeter ki düzgün bakılmış olsun.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '18
  • Kilometre: 38000
  • Kan Grubu: 0+
  • 151 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Ynt: Tsi ve Fsi motorlar lpg uyumu
« Yanıtla #23 : Mart 29, 2018, 16:31:12 »
Valla Mazda diğer pazarlarda çok kâr elde ettiğinden ve fabrikaları çok olmadığı için üretim sayısı da kısıtlı olduğundan Türkiye pazarını hiç dert etmiyor, çok az araç getiriyor. Bu nedenle gayet de tok satıcı. Hatta artan kurlar nedeniyle Mazda Türkiye pazarında sattığı araçlardan zarar ediyor diye haberler çıkmıştı. Adamlar niye zarar ettiği pazarda rekabet etmeye çalışsın ki? Rusya, Almanya satış oranları gayet de iyiyken, CX-5 ile dünyada en çok sattığı araç rekorunu kırarken.
mutlu bey, yorumumu tam okursanız mazda özelinde konuşmadım. Avensis, Accord, Mazda 6, HRV, CHR'yi de eleştirdim. çünkü saydığım modeller 2.0 motorda ısrar etmeyip 1.4, 1.6 hatta 1.8 (ki Toyota chr ile sonradan uyandı ve çıkardığı 1.8 chr'de satış rekoru kırdı. linkini verdim ocak ayında passat kadar satmıştı.) yani demem o ki passat'ın saydığım araçlardan bir artısı yok. 1.4 ve 1.6 otomatik seçeneğiyle çok satıyor. bu anlamda Japonları eleştiriyorum ve eleştirmeye devam edeceğim.

Mesaj Birleştirildi: Mart 29, 2018, 16:39:18
hatta şunu da ekleyeyim. nissan Quasghi akıllıca davranıp 1.6 otomatikle satış rekoru kırıyor. keza son zamanlarda 1.6 Subaru xv modelini ciddi ciddi düşünüyorum. malum sitelere baktığımda Türkiye'de pek de tutulmayan Subaru xv'lerin temiz modellerinin hemen satıldığını görüyorum. Subaru  akıllıca davranıp otomatik 1.8 veya 1.6 Forester'ı piyasaya sürsün satış rekoru kırar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1917 kere teşekkür etti
  • 2799 kere teşekkür edildi
Ynt: Tsi ve Fsi motorlar lpg uyumu
« Yanıtla #24 : Mart 29, 2018, 17:27:10 »
mutlu bey, yorumumu tam okursanız mazda özelinde konuşmadım. Avensis, Accord, Mazda 6, HRV, CHR'yi de eleştirdim. çünkü saydığım modeller 2.0 motorda ısrar etmeyip 1.4, 1.6 hatta 1.8 (ki Toyota chr ile sonradan uyandı ve çıkardığı 1.8 chr'de satış rekoru kırdı. linkini verdim ocak ayında passat kadar satmıştı.) yani demem o ki passat'ın saydığım araçlardan bir artısı yok. 1.4 ve 1.6 otomatik seçeneğiyle çok satıyor. bu anlamda Japonları eleştiriyorum ve eleştirmeye devam edeceğim.

Mesaj Birleştirildi: Mart 29, 2018, 16:39:18
hatta şunu da ekleyeyim. nissan Quasghi akıllıca davranıp 1.6 otomatikle satış rekoru kırıyor. keza son zamanlarda 1.6 Subaru xv modelini ciddi ciddi düşünüyorum. malum sitelere baktığımda Türkiye'de pek de tutulmayan Subaru xv'lerin temiz modellerinin hemen satıldığını görüyorum. Subaru  akıllıca davranıp otomatik 1.8 veya 1.6 Forester'ı piyasaya sürsün satış rekoru kırar.

Haklısın hocam, yalnız bundaki sebep Almanların turbo motorlarla emisyonu düşürmeye çalışıp kolaya kaçarken, Japonlar atmosferik motorun verimini artırarak emisyonu düşürmeye çalışıyor. Böyle olunca Japonların 1.6 otomatikleri atmosferik olduğu için aşırı aşırı hantal kalıyor ve çok fazla kalıyor.
1.6 xv yi manuel alamıyorsunuz ve 13 saniye 0-100 hızlanması. 4 çeker olmasıyla da yakıtı da 8.5 lt civarlarında.
Öte yandan Qashqai 1.6 otomatiği 13 saniye, manueli 11.8 sn miydi neydi. Son trende uymak için bir de 1.2 turbo motor koydular 1.6 yerine. Manueli yine aynı, otomatiği cvt ile yine 13 saniye. Yine yakıyor, yaktığı gibi gitmiyor.
Öte yandan Ateca ya bakarsak 150 hp ile gayet rahat taşıyor kasayı, az yaktırmak da mümkün. Çok şükür yine Japonlar 1.2 tsi ile el attılar Almanlar'ın el atmasından 10 sene sonra. Belki 1.4-1.6 yı da yaparlar ileride. Ama hibrite odaklanan Toyota'nın böyle birşey yapacağını zannetmiyorum açıkçası. 1.6 atmosferik yerine 1.2 turbo, ve dizel yerine 1.8-2.0 hibrit seçenekleriyle devam edecektir diye düşünüyorum.
En iyisi bir süre Almanlarla gençlik hevesimizi alıp, sonrasında tekrardan Japona dönmek. :)
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '18
  • Kilometre: 38000
  • Kan Grubu: 0+
  • 151 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Ynt: Tsi ve Fsi motorlar lpg uyumu
« Yanıtla #25 : Mart 29, 2018, 20:28:10 »
mutlu bey, evet çoğu görüşünüze katılıyorum ama ben bu konuda Japonları daha etik ve çevreci görüyorum.  oysa almanlar'da öncelik tamamen duygusal ;)başta kendi müşterisini ve dünyayı emisyon skandalıyla aldatıp çevreyi açıkladığından 40 kat daha fazla kirleten ve dünyanın çoğu ülkesinde satışı yasaklanan, dsg ve turbosu her an patlamaya hazır bomba olan bir alman almaktansa Türkiye'ye yatırım yapan çevre dostu ve etik bir Japon'u tercih ederim. zaten yaşımız gereği hızdan vazgeçtik. güvenlik ve konfor anlamında Subaru, Toyota kesinlikle ilk tercihim olacaktır ki dediğim gibi avensis, accort ve mazda 6'nın passat'tan fazlası var eksiği yok. ( tek eksikleri 1.6 ve 1.8 otomatik şanzumanları) bunu yapsalar bence passat'ın önünü rahatlıkla keserler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 249 kere teşekkür etti
  • 1301 kere teşekkür edildi
Ynt: Tsi ve Fsi motorlar lpg uyumu
« Yanıtla #26 : Mart 30, 2018, 00:11:46 »
Arkadaşlar fikir verip yorum yapan yardımcı olan olmaya çalışan herkese çok çok teşekkür ederim.Hem çevremde yaptığım araştırmalarım hemde sizin yorumlarınızla vazgeçtim jetta veya passat düşünüyordum şimdi 2007 corollamı satıp biraz daha düşük km ve daha yüksek bi model corolla alacağım tekrar.
Kararınız çok isabetli olmuş faydalı olabildiysek ne mutlu bizlere toyota veya diğer japon arabaları candır gerisi heycandır almanlar konforu düşünür araç sahibinin kesesi umrunda dahi değildir ha bire tamirci ve parçacı zengin ederler az bir bütçeyle 2012 comfort extra veya daha fazla çıkabiliyorsaniz iyi bir avensis düşünebilirsiniz avensis motor büyük fazla yakar diye düşünmeyin aksine 1.6 dan daha az yakmakta tek dez avantaj vergi fazlalığı ben 93 model coronayla bile 1.6 dan az yakıyorum ve 2000 motorun zevkini rahatlığını yaşıyorum
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '07
  • Kilometre: 217340
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Tsi ve Fsi motorlar lpg uyumu
« Yanıtla #27 : Mart 30, 2018, 10:04:20 »
Teşekkür ederim Ümit bey avensisi ben cok beğeniyorum hem iç dizayn hem konfor açısından fakat vergiler ve ikinci el piyasasının corolla kadar hızlı olmaması nedeni ile 1.6 corolla devam etmeyi düşünüyorum bakalım hayırlısı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 249 kere teşekkür etti
  • 1301 kere teşekkür edildi
Ynt: Tsi ve Fsi motorlar lpg uyumu
« Yanıtla #28 : Mart 30, 2018, 10:15:20 »
Haklısınız maalesef bu vergiler bizi bu araç lara binmekten mahrum bırakıyor hadi vergiye katlandık diyelim bu seferde 2.el madurlugu var hakkınızda hayırlısı olsun iyi forumlar
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '03
  • Kilometre: 175000
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Tsi ve Fsi motorlar lpg uyumu
« Yanıtla #29 : Nisan 27, 2018, 09:48:37 »
tsi için Gd I motorlar vesaire için lpg hangi Usta uyumlu Garanti verildi deseler de inanmayın yarın bir gün arıza yaptığında kıçına size döner sorun bizde değil motorda derler Ondan sonra alırsınız başımıza belayı hiçbir ustaya güvenmeyin bu konuda ben güvenmiyorum arkadaşım yaşadı Aynı sorunları arabayı sattık kurtulduk alıyorsanız dizel alın yoksa 1.6 düz motor A bi'nin lpg uyumlu başka söze gerek yok

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '14
  • Kan Grubu: ---
  • 226 kere teşekkür etti
  • 230 kere teşekkür edildi
Ynt: Tsi ve Fsi motorlar lpg uyumu
« Yanıtla #30 : Nisan 27, 2018, 11:00:00 »
Dün Golf 1.6 fsi comfortline aldım.Alırken biraz araştırma yaptım.En çok yakıtı tüketen motorun düz 8v hitler motoru, sonra fsi, sonra tsi olduğunu okumuştum.Aracın devirlenmesi açıkcası beni şaşırttı.Daha hantal bekliyordum.Lpg konusuna gelirsek lpg takmayı asla düşünmedim bu yüzden fsi 6 ileri tercih ettim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 75
  • Kan Grubu: A+
  • 1239 kere teşekkür etti
  • 816 kere teşekkür edildi
Ynt: Tsi ve Fsi motorlar lpg uyumu
« Yanıtla #31 : Nisan 27, 2018, 11:10:18 »
Yanlış hatırlamıyorsam başka bir forumda FSI motorlarda plastik parça adeti fazla olduğundan LPG ile uyumlu olmadığı yazıyordu.
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Tsi ve Fsi motorlar lpg uyumu
« Yanıtla #32 : Ekim 16, 2020, 23:21:36 »
Tsi motor Golfe 54000km civarı brc marka karma tüketim lpg li olarak bindim. Sattığım güne kadar en ufak masraf acmamisken tam da o gün bir enjektörüm bozuldu. Arkadaşımın Octavia TSİ inda da yaklaşık 60.000km sonra benzin enjektörleri bozuldu.

Opel, mazda vs subap yakarken tsi fsi da da bu problem lpg de olabiliyor. Enjektörü gerçi japon gibi değil ucuz ve çıkma rahat bulunuyor. Tanesi 2016 da çıkma olarak 125tl idi. Tsi makinelerin Zevki kesinlikle atmosferik araclarla kiyaslanamaz, 1500d/d çok yüksek tork aliyorsunuz 52.km/ h tıka basa yükle 5.vites gaza basınca en ufak tereddüt olmadan hizla 180-200lere çıkar hemde yokuş yukarı. Tüketim BRC de iyiydi, hitler motor vw 1.6mpi 8v yani lpg de 10lt artı önemsenmeyecek kadar benzin tuketir. Bu da 6-7lpg +1-1.5lt ye kadar benzin tuketir. Gliba Prins vsi kit daha az arıza çıkarıyor ama onunda yakıtı daha fazladır. Lpg nin oturması atmosferik kadar basit değil yol ayarı belki bir kaç defa gerekir. FSİ turbosuz bu olduğundan ayari daha kolay ama T yok sonuçta... 
1.33 life

Etiketler: tsi fsi lpg