Anket

Toyotaclubtr Bisiklet Derneği (Kulübü)

Evet, böyle bir organizasyon faydalı olur.
Hayır, katılmak istemem.

Gönderen Konu: Bisiklet ve Motosiklete dair herşey (Tavsiye, tur, donanım, marka, bakım vs.)  (Okunma sayısı 6102 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Trafik medeniyettir, buna uyan medeni kişidir...
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 237 kere teşekkür etti
  • 297 kere teşekkür edildi
Teşekkürler Yasin bey, Hakan abi kadar bilgili değilim ufak ufak öğreniyorum iki teker dünyasını :)

Fren kollarınız BL-M315 olması lazım, strok ayarlı olmadığı için fren kolu ile mekanizmayı bir arada tutan pim boşluk yapmış olabilir, revizyonuda mümküna ama bütçeniz müsait ise BL-M8000 yada BL-M640 kollara geçmeniz faydalı olur, kol değişiminde fren hava yapacaktır, normal bir kullanıcı için epey zor bir işlem, bilginize.

Dediğiniz kolların ortalama maliyeti ne olur ?

Ben de bir bisiklet daha var. Salcanonun mostar modeli. Sepetli, çamurluklu vs. Bu bisikletten neredeyse tık ses gelmiyor 10 yıldır. Bu da insanın zoruna gidiyor :)
1)  1994 Tempra SX A Beyaz    2) 1997 Mazda 323 Yeşil  3) 2005 Honda Civic Vtec Bej   4) 2011 Toyota Avensis Elegant Extra Beyaz
5)  2005 Honda Jazz Elite Cvt Kırmızı 6)  2011 Honda Civic A/T Elegance Füme
7)  2012 Honda CR-V Executive Beyaz 8) 2011 Kia Picanto Hiper A/T
9)  2012 Honda Jazz Fun Cvt Beyaz  10) 2016 Honda CR-V Executive 1.6 Zf A/T

Toyota Club Türkiye

 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '20
  • Kilometre: 1000
  • Kan Grubu: 0+
  • 984 kere teşekkür etti
  • 2083 kere teşekkür edildi
Dediğiniz kolların ortalama maliyeti ne olur ?

Ben de bir bisiklet daha var. Salcanonun mostar modeli. Sepetli, çamurluklu vs. Bu bisikletten neredeyse tık ses gelmiyor 10 yıldır. Bu da insanın zoruna gidiyor :)

BL-M8000 takımı 800₺, BL-M640 takımı 600₺ civarlarında,

Salcano üretim kalitesi bakımından orta-üst seviyelerde bir marka, Salcano Cappadocia Nirvana'da gözüm var ama hem o kadar para verip hem de üzerine SRAM AXS almaya gönlüm el vermiyor :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 2944 kere teşekkür edildi
O senin güzel bakışın Ufuk, uygun bir zamanda turlayıp, burada fotoları da paylaşırız.

Elektrikliye çeviren çok duyuyorum, İstanbul benzeri topografiye sahip yerler için avantaj ama ek sistemin ağırlığına da bakmak lazım şarjsız kullanım için.
Önde tek, arkada çok dişlinin özellikle ağırlık ve arazide vites geçiş hızı açısından bence önemli avantajları var. Dezavantajı ise, zincirin bazı durumlarda çapraz çalışması. Bazı denk geldiğim bisikletlerde, arka jant örgüsüne şemsiye verilmemiş, bu durum ileri seviye bisikletlerde olmuyor ama diğerlerinde böyle bir durum varsa, sisteme kısa sürede zarar verir.

Yasin Bey, Ufuk çözümü göstermiş. Bana göre aşırı arazi koşullarında kullanım yoksa hidrolik fren (mekanik disk zaten sistemin çalışma mantığı gereği kullanılmamalı) çok gerekli değil, fren dış koşullardan janttan frene göre çok daha az etkileniyor ancak getirdiği ağırlık, bakım yükü, diskin duyarlılığı vs. dikkat edilmesi gereken noktalar. Bir de hidrolik için kit gerekir.
U freni de ben sağlıklı bulmuyorum (gördüklerim için söylüyorum). Mekanik disk gibi, fren pabucunun teki janta yapıştıktan sonra diğerini çekebiliyor sistem, bu da hem etkili frenajı önlüyor, hem de jantta bir yönde daha fazla yük bindiriyor. En sağlıklısı eski tip, telli V fren. Hem çok basit bir sistem, hem de çok hafif. Yolda bir şey olsa, müdahalesi de çok kolay. Bunun dışında U frene benzer V frenler de var (ben öyle kullanıyorum). Bunlarda hem jant çıkarma için freni boşa alma anahtarı mevcut (komple freni çözmeye gerek yok), hem de fren pabuçları aynı anda ve güçte janta doğru hareket edebiliyorlar. Gördüğüm kadarı ile genelde orta ve üst seviye bisikletlerde bunlar kullanılıyor.
Fren kolları tamiri yolu için ise, kollar sıkma yönünde değil, buna dik yönde mi sallanıp, ses yapıyor?
Fren teli yeterince gergin mi?
Fren kollarının fotoğrafı var mı?


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '20
  • Kilometre: 1000
  • Kan Grubu: 0+
  • 984 kere teşekkür etti
  • 2083 kere teşekkür edildi
Tabi Hakan abi, çok memnun olurum,

Bafang M620 3.20kg, CYC X1 Pro Gen2 3.7kg, bataryalar kapasitesine göre 2-3.5kg aralığında, benim en büyük çekincem de ağırlık ve motorun montaj destek plakası ile birlikte orta göbek yatağı konusunda, motorların moment kuvvetini de inceliyorum, standart (68-73mm) orta göbekler için 100Nm üzeri her an sıkıntı çıkarabilir diye düşünüyorum, aşağıdaki gibi motor yeri hazırlanan 7075 alüminyum ve T700 karbon kadrolar mevcut,





U fren konusunda Hakan abiye katılıyorum, hidrolik frenlerin performansı yüksek ancak kullanım koşullarına göre sistem seçilmesine, kullanılacak ürünlerin standartlarına, bakımlarına özen gösterilmesi gerekiyor, yol kullanımı için V frenler çok makul, kaliteli bir V fren sistemi ve jant ile disk performansına yakın performanslar elde edilebiliyor, tutuş merkezi yüksekte ağırlık merkezine daha yakın olduğu için yavaşlama stabilizasyonu da bir çok disk fren sisteminden daha iyi,

Hakan abi V frenler için güç modülatörü mevcut, şu an toplamaya başladığım 21 yıllık Bisan'ın (Chromoly) ön BR-M530 kaliperi ile birlikte kullanacağım, bittiğinde sende deneyimleyebilirsin :) fren papuçlarının dengesiz teması ve/veya yüksek basınç altında kilitlenmeyi engelliyor, kullanıcı yorumları gayet olumlu.




Etiketler: