Gönderen Konu: Toyota İtalya'da dizel yakıtlı araç satmayacak!  (Okunma sayısı 1675 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 59 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Toyota Avrupa’da dizel araç pazarının en güçlü olduğu ülkelerden İtalya’da artık hiçbir dizel motorun üretilmeyeceği açıkladı.

Artık sadece benzin ve hybrid seçenekleri olacak.

http://uzmanparam.milliyet.com.tr/haber-detay/gundem2/toyotadan-tarihi-dizel-karari/77000/77771/
Burası basra değil izmit körfezi :)

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • SUBARU Forester SG
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 114000
  • Model Yılı: '07
  • 195 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Toyota İtalya'da dizel yakıtlı araç satmayacak!
« Yanıtla #1 : Ocak 08, 2018, 11:19:24 »
toyota, hibrid yakıtlı otomobillere yönelme stratejisi doğrultusunda bundan sonra ülkede dizel yakıtlı otomobil satmayacağını duyurdu. diğer avrupa ülkelerine sıçraması an meselesi.

yapılan açıklamaya göre;

İtalya'da yaklaşık 90 bin adetlik bir satış rakamı olan Toyota, hibrid yakıtlı otomobillere yönelme stratejisi doğrultusunda bundan sonra ülkede dizel yakıtlı otomobil satmayacağını duyurdu.

İtalya Avrupa'da dizel araç satışlarının en güçlü olduğu ülkelerden birisi konumunda bulunuyor. Diğer Avrupa ülkelerinin aksine dizel satışları artarken, pazar payı önceki yıla göre yüzde 6.2 artışla yüzde 56.7'ye çıktı. Ülkede benzinli araçların pazar payı yüzde 31.6, hibrid araçların pazar payı ise yüzde 71'lik artışla yüzde 3.4 seviyesinde bulunuyor.

BENZİNLİ VEYA HİBRİT

Toyota'nın İtalya'da sattığı Auris ve Rav4 modelleri bundan sonra sadece hibrit motor versiyonu ile piyasada olacak. Aygo modeli benzinli, C-HR ve Yaris ise benzinli veya hibrid olarak satılacak.

Prius da geçmişte olduğu gibi yine sadece hibrit versiyonu ile tüketicilerle buluşmaya devam edecek.

Toyota İtalya'da eski dizel yakıtlı otomobilini verip hibrit araç almak isteyenlere 7 bin euroya kadar teşvik veriyor.

Japon devinin 2017 yılı içerisinde dizel satışlarının payı toplam satışlar içerisinde yüzde 6 seviyesinde bulunuyordu. Şirket, bu satış kaybını hibrit versiyonlarla telafi edeceğini düşünüyor.

Öte yandan Toyota, yakıt ekonomisi ve düşük karbondioksit salınımı nedeyle SUV ve pick-up modelleri olan Land Cruiser ve Hilux'ta dizel alternatifini sunmaya devam edecek.

DİZELİN PAYI YÜZDE 15

Toyota sözcüsü, kararla ilgili yaptığı açıklamada, piyasa koşullarının artık dizelden uzaklaşma yönünde kendilerini ittiğini ve Toyota'nın ana stratejisinin hibrit olacağını belirtti. Sözcü, "ne kadar ilerlersek, dizele olan ihtiyaç da o kadar azalacak " dedi.

Avrupa'da geçtiğimiz yıl satılan Toyota modellerinin yarısını hibrit araçlar oluşturdu. Dizel araç satışının payı ise yüzde 15 seviyesinde bulunuyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota İtalya'da dizel yakıtlı araç satmayacak!
« Yanıtla #2 : Ocak 08, 2018, 14:53:21 »
Toyota'nın ilkel kalmış dizel motorlarını satmaması yerinde. Zaten dizel yerine hibrite yatırım yapıyorlar ki bence yerinde bir strateji. Ah bir de şu elektrikli motorların torkları dizellere ulaşsa, 0-100 leri kısaltsa tadından yenmez.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota İtalya'da dizel yakıtlı araç satmayacak!
« Yanıtla #3 : Ocak 08, 2018, 15:21:00 »
Bu konuda en büyük atağı Mazda yaptı. Mazda benzinli motorlar ile % 30 daha düşük yakıt tüketimi ile aynı performansı elde etmeyi başardı. Diesel kullanımı bir çok sürücü tarafından tamamen vergi politası sebepleri ile kullanılmakta.Toyota birazda kaçınılmaz sonu önceden görüp erken, yerinde ve çok doğru bir hamle yapıyor. Vw de binek araçlarda diesel den çaktırmadan kaçmaya çalışıyor. Wv avrupanın en çok satan markası. Çevre kirliği ve ozon tabakası konularına değinirsek bu iş ancak Çin ve Abd dieselden vazgeçerse anlam ifade eder. Zira tüm avrupa bir abd eyalati kadar nerdeyse ancak tüketir ve kirletir.   
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 145000
  • Model Yılı: '16
  • 1 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota İtalya'da dizel yakıtlı araç satmayacak!
« Yanıtla #4 : Ocak 14, 2018, 15:16:51 »
Toyota'nın ilkel kalmış dizel motorlarını satmaması yerinde. Zaten dizel yerine hibrite yatırım yapıyorlar ki bence yerinde bir strateji. Ah bir de şu elektrikli motorların torkları dizellere ulaşsa, 0-100 leri kısaltsa tadından yenmez.

Tesla gibi değil mi elektrikli araçların torku. Ben zannediyorum ki elektrik olunca ilk gazdan itibaren maksimum tork iletiliyor tekerlere.
2016 makyajlı Corolla 1.33 life 2017 çıkışlı..
C.C.li =)
Prins Technomax 09/11/2019

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota İtalya'da dizel yakıtlı araç satmayacak!
« Yanıtla #5 : Ocak 14, 2018, 20:07:07 »
Tesla gibi değil mi elektrikli araçların torku. Ben zannediyorum ki elektrik olunca ilk gazdan itibaren maksimum tork iletiliyor tekerlere.

Teslada 2 3 elektrikli motor kullanılıyor. Bu sürtünme kayıplarını minimize ediyor. Toyota hibrit sistem ve cvt kullandığından tork yine de fazla olsa da kısıtlanıyor.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 36 kere teşekkür etti
  • 181 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota İtalya'da dizel yakıtlı araç satmayacak!
« Yanıtla #6 : Ocak 14, 2018, 21:21:44 »
Multijet e kafa tutunca ya kadar kendi yoluma bakayım dedi herhalde.
İlla gitmek istiyorsan, hoşuma git mesela :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Matematik öğretmeni
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 245000
  • Model Yılı: '09
  • 20 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota İtalya'da dizel yakıtlı araç satmayacak!
« Yanıtla #7 : Ocak 14, 2018, 21:42:39 »
Toyotanın dizelde ar-ge yapmadığı zaten gün gibi ortadaydı. Adamlar geleceğe yatırım yapıyorlar, aklın yolu bir. 10-15 yıl sonrasında muhtemelen sadece elektrikle çalışan araçlara yönelecekler. Ürettikleri hibrid araçlar dizel araçların tüketim değerlerini zaten yakalamış. Fiyat olarak da aşağıya iner, devletin vergi politikasında da değişiklikler olursa insanlar da şimdikinden daha fazla teveccüh ederler. Şahsrn ben 130bin'e 0 km araç alacak olsam ciddi manada auris hibrid almayı düşünürdüm.
2009 BMW 320D PREMIUM
2009 Corolla d4d Elegant mmt 2009 Fiat Albea Multijet, 2005 Yaris 1.0,  1996 Ford Escort 1.6 CLX 1995 Corolla 1.6 xei

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota İtalya'da dizel yakıtlı araç satmayacak!
« Yanıtla #8 : Ocak 14, 2018, 22:21:55 »
Tesla gibi değil mi elektrikli araçların torku. Ben zannediyorum ki elektrik olunca ilk gazdan itibaren maksimum tork iletiliyor tekerlere.
Gözden kaçmaması gereken, çok önemli bir konu!.
Elektrik motoru dendiğinde AC ya da DC olması bir konu. AC de kendi içinde ayrılır. Kontrol devrelerine bağlı olarak devir, yük ve bunlara bağlı çektikleri akımlar değişir. Boşta dönmeye karşı (örneğin patinaj) tepkileri farklıdır. Ayrıca elektrik motoru ve tork denince kök3xVxIxCosfi de önemli. Bunlar ise sadece gücün nasıl ve ne miktarda elde edileceğini gösterir. Ancak bu sefer de kuvvet ve gücü açıklamak gerekir.
Kuvvet; iki türlü olabilir. Temas ile ve temassız etkileşim. Newton I. Yasası incelenebilir.
Güç; br. zamanda yapılan iş miktarıdır.
Peki İş!; bir cismi bir noktadan başka bir noktaya taşımak için gerekli kuvvettir.
Tork; kuvvet ya da dönme momentidir.
Moment; kuvvetin döndürme şeklindeki etkisidir. Tabi bu durumda Atalet de işe katılır. Hıza bağlı olarak ataletin etkileri de ayrı bir konudur. Belki bir gün daha derinlemesine ve örnekler ile açıklarız.
Bunların hepsinin sonucunda tekerlekli araçtan alınacak teker torkunun yüksek ya da çok yüksek olmasının (neye göre!) tek başına iş anlamında bir anlamı yoktur. Çünkü gücün işe dönüşebilmesi için sürtünme ve adezyon olması gerekir. Bunlar da kendi içinde çok derin konular olduğundan detaya girmeyeceğim ancak, aracın dönme yönünde kuvvet uygulanan tekerleğinin üstünde taşıdığı kütleyi ileri doğru hareket ettirmesi için, üzerinde hareket ettiği yola (aslında yerküre) gerekli tutunmanın sağlanma durumudur. Aracın kütlesi (dolayısı ile yer çekimi ivmesi) ile doğrudan etkilidir. Yani tekerin yüksek tork değeri ile dönmesi hareket için gerek şarttır ancak yeter şart değildir.
Bu saydığım konular, ayrıca ivme, jerk gibi fenomenler de tek tek bilinmesi gereken detaylardır.
Kısacası; nihai kullanıcının gaz ya da fren pedalına her bastığında, farketmedikleri, bazılarını kısmen hissettikleri bir çok bilimsel, mühendislik olay gerçekleşmektedir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '13
  • 65 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota İtalya\'da dizel yakıtlı araç satmayacak!
« Yanıtla #9 : Ocak 15, 2018, 08:24:25 »
eski motorları da bizim gibi alım gücü düşmüş, endüstri 4.0 ı yakalama çabası olmayan ülkelere itelelerler artık.
Bari ucuz satsalar.

Mesaj Birleştirildi: Ocak 15, 2018, 08:29:51
Multijet e kafa tutunca ya kadar kendi yoluma bakayım dedi herhalde.

fazla zorlayınca yağ yaktırdılar arabaya. :) isabet olmuş.
born to ride

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 228 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota İtalya'da dizel yakıtlı araç satmayacak!
« Yanıtla #10 : Ocak 15, 2018, 09:41:48 »
Geçen hafta Kar Plaza'da aracımı servise götürdüm. Oradaki satış temsilcisine Auris'in 1.6 dizel motorlarının ne zaman geleceğini sordum.
Satış temsilcisi, büyük ihtimalle dizel motorun artık gelmeyeceğini, sadece benzin ve hybrit motorlarla satılacağını söyledi.