0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Konuyu hortlatiyorum ama benim de 1.33 aracim yag eksiltiyor. (Tayfuncugum) 3000km de yag cubugu yariya inmis. ( Servis iki nokta arasi 1.1 litre demisti bu durumda 500ml eksiltmis diyebilirim). Seneye satacagim zaten 2 arac gereksiz ama acikcasi kul hakki da almak istemiyorum isin dogrusu... (Arac benzindeyken de eksiltiyordu yeni bir sey degil. 126.500KM de. Auris-2011) Var midir bir öneriniz ? 10W60 mi koyalim ne yapalim ? Egzostta kurum yok, emisyon 10 numara, performans 10 numara, tekleme , gec calisma vs yok. Kisacasi aracin hicbir problemi yok... Motul 5W40 ya da Molygen 5W40 deneyecegim ama cok umutsuzum acikcasi Biliyorum motorun incelenmesi gerek ama bir kapagin acilmasi dünya para... Sorun nerde olabilir sizce ? En azindan tahmin alalim
sefa çok kurcalama şu aracı bırak eksiltsin 10 bin km doluncaya kadar yağ lambası yanmıyorsa sıkıntı olmaz zaten 1.33 fındık kadar motor eksiltmesinde ne yapsın hoş büyük motorlarda eksiltiyor ya arabayı geçtim Boeing uçaklardaki jet motorları bile eksiltiyor hatta fabrikası eksiltmesini hoş karşılıyor eksiltmezse bir sıkıntı vardır diyor belirli aralıklarla yağ eklemesi yapıyorlar.
Her 1000 km de periyodik olarak kontrol eder,3000 km de 500 ml yağ eklersiniz olur biter,zaten 10.000 km de tüm yağ değişiyor,kul hakkı diye bir şey olmaz,siz satarken bu motorlarda şu km lerde şu kadar eksiltme oluyor derseniz açıkça bilgi vermiş oluyorsunuz,gerisi alıcıya kalır,şimdi motoru açtırsanız neler çıkacağı kaça mal olacağını Allah bilir,sonuçta harcayacağınız en az 3-5 bin tl yi satarken almanız mümkün olmaz.Bu ölçülerde 5w/30 la devam edin,daha farklı durum olursa yeniden değerlendirme yaparız.
Aynı şeyleri ve daha ilerisini yaşamış biri olarak, 2 farklı durumu değerlendirmenizde fayda var, umarım konu sadece kaçaktır.1. husus yağ kaçağı, 2. husus yağ yakma,Yağ kaçağı kontrollerinizi gözle kontrol edebilirsiniz. Sizin aracın kilometrelerinde, özellikle külbütör kapağı contalarından, oringlerden ve külbütör kapağı çevresinden, motorun yağ kaçırma olasılığı yüksek. Motorun dışındaki plastik koruyucuyu çıkardıktan sonra, yağ kontrol valflerinin (OCV) etrafını kontrol edin. Burada yağ kalıntısı varsa, oringlerden kaçırıyordur. Daha sonra, külbütör kapağının etrafını kontrol edin. Bu kapağın etrafında herhangi bir yerde de yağ kalınıtısı varsa, külbütör kapağının contaları da değişecek demek oluyor. Bunları değiştirdikten sonra hala problem çözülmezse, o zaman külbütör kapağı değişecek gibi görünüyor.OCV Oringleri ve külbütör kapağı contalarının orijinali, öyle pahalı şeyler değil. Oringlerin tanesi, 10-15 tl 2 tane gerekiyor. Conta ise, 150-160 tl. Yalnız, külbütör kapağı için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Orijinali, sanırım 1200-1300 tl. civarında. Sağlam çıkmasını bulabilirseniz, belki ucuza kapatabilirsiniz.Eğer bu hususlar geçildikten sonra, yağ eksiltme kesilirse, konu ucuz yoldan kapanmış olacaktır. Ama motorda yağ eksilme devam ederse, o zaman motorun yağ yakıp yakmama durumunu araştırmanız gerekiyor. En basit yöntem, aracınızla yokuş aşağı inerken 6. vitese alın ve gaza hiç basmadan mümkünse, 5-6 dk boyunca seyir halinde olun. (Ankara'da Kepekli inişi veya çıkışı mesela) Daha sonra, gözünüz dikiz aynasında olsun ve gaza yüklenin. Eğer, eksozdan beyaz duman çıkışı görürseniz, aracınız yağ yakıyor. Bildiğiniz bir ustaya kontrole gidin. Benim araç da sizin aracınızın kilometrelerinde yağ eksiltmeye başladı. Önce oringler değişti, sonra contalar değişti, belli bir zaman hiç sorunu olmadığını düşündüm. 150-160 bin km. civarında ise, eksilme tekrar başladı ve külbütör kapağı değişti. 200 bin km. civarına kadar yine sorun yaşamadığımı düşünürken, 200 binden sonra, bir gün yokuş aşağı inerken gaza yüklenince, hasbelkader aracın beyaz duman attığını gördüm. Biraz araştırınca da motorun yağ yaktığına kesin emin oldum. Yukarıda yazdıklarımla ilgili belki en başta yapmam gerekeni en son yaptım. Bu aşamaları yaşarken, belki hala motor yağ yakıyordu ama farkına varamamıştım. Ama kademe kademe bunları birebir yaşadığım için tecrübemi yazdım. Şu an 1000 km. de 2 lt. yağ ekliyorum Müsait olduğum bir zaman aracı, rektefiyeye götürmem gerekecek.Bu arada aracı sıfır aldım ve hiç lpg takılmadı. Bence yağ eksilmesi hususunu dikkate alın. Bugün 500 ml. küçük gibi görünebilir ama ilerisi için başınızın ağrıması yüksek.
Mavi bey öncelikle detayli yorumunuz icin cok tesekkur ederim... Gercekten. Sizde de 1.33 mü idi arac ? Bunu merak ettim Bu arada dediginiz gibi yağ kontrol valflerinin 2sinin (OCV) etrafında yag kacagi var terleme seklinde. Bundan dolayi bu kadar eksiltme yapar mi ? Bir de külbütör kapağı tam olarak ne oluyor ? Bu konuda bilgim yok acikcasi. Tesekkur ederim @Mavi Soyer (47335)
Hocam bence siz gittiğiniz ustayı değiştirin değil Toyota hiçbir araç teleffuz ettiğiniz kmlerde külbütör kapağı bozmaz boşa para harcatmışlar size,yine aynı şekilde bu kmlerde külbütör kapağı contaları veya ovc (pvs) valfi oringleri eğer sökülüp takılma veya bu esnada sert davranma olmazsa yine yıpranmaz Toyota bu kolay kolay parça bozmaz @Sefa Emrehan Kahraman (45638) oringler etrafında ki terleme normal oradan eksiltecek kadar yağ kaçağı olsa motorun arkası ve külbütör kapağının üzeri yağ deryası gibi olur terletme pek önemli değil ama çoksa sadece oringi ufuk beylerden alıp değiştirebilirsin.
Ama sizin de dediğiniz gibi, belki de boşa para harcattılar. Belki de motor en baştan yağ yakıyordu. O zaman da neden bu km.de araç yağ eksiltir/yakar sorusunun cevabını bulmak lazım. Tabi bu soruya cevap olarak bir çok husus var. Hızlıca aklıma gelenler;* Bakımlar aksatılmış olabilir. Kullanıcıdan kaynaklı* Kötü bakım yapılmış olabilir (kullanılan malzeme yağ işçilik...v.s. etkeni). Servisten kaynaklı* Araç olması gerekenden fazla sıkıştırılmış olabilir. Kullanıcıdan kaynaklı* Temizlik adı altında motora veya parçalarına zarar verebilecek malzemeler kullanılmış olabilir. Kullanıcıdan kaynaklı* Üretim esnasında, bu tip motorda kullanılan parçaların yıpranma zamanı düşük tutulmuş olabilir. Markadan kaynaklı * ....
Ben de zamanında çok uğraştım yağla..Her tür yağ denedim hep aynı3000km de yağı içordu mübarek.En son hiç bakmadım konya düzlüklerinde sürekli yüksek sürat kullandım fişek gibiydi.birgün aniden çekiş düştü, servise gittim 4. piston erimiş dedi, geçende aynı şekilde avensisin biri yakmıştı dedi..Neyse özel serviste 1500 tl piston segman değişti (yıl.2011), yinede 5000km civarı 1lt eksiltiyor yinede memmunum el yeni arabanın kaskosuna vergisine her yıl ödüyor o meblayı..10 yıldır çalışmam demedi, tek masraf oydu..şu an 334000 de, kusur kadı kızında da olurumuş fazla takmıyorum gönül rahatlığı ile biniyorum..Hatta arabamı durdurup abi yağ yakıyormu diyen de var..Burası dünya,hiçbişeye fazla takılmamak lazım..idare edeceksin.çalışıyorsa kurcalamayacaksın, kafaya, keseye, zamana yazık oluyor.
Hocam bahsettiğiniz nedenlerin son maddesi malesefki doğru dün formun mekanik konusunda en yetkili ve bilgili kişisi ufuk sönmez bey'de açıkladı 1.33 motor 4 defa revizyon gördü son haliyle eksiltmeyi kesmeyi başardılar yani sizin anlayacağınız kürbütör kapağıyla falan alakalı değil daha önceki mesaj da belirttiğim gibi eğer orada kaçak olsa motorun arkası ve üstü yağ olur belirli bir zaman sonra yere damlstmaya başlar aracı park ettiğiniz yerde yağ görürsünüz ve uzun yoldan geldiğinizde durduğunuz zaman araçtan yağ kokusu gelir benim aracında ocv (PVC) valfinden kaçak vardı aşağıya damlatma yapmıştı ufuk beylerden alıp değiştirdikten sonra düzeldi ayriyeten kürbütör kapağı benim araç 93 model olduğu halde hâlâ orjinali üzerinde tabiki yeni modeller deki plastik olduğu için daha erken yıpranma olasılığı vardır ama o kadar erken değil,malesefki usta diye kendini tanıtan kişiler çok kişinin canını yaktı vicdan cüzdana girdiği için insanları para kazanmak uğruna kandırmak çok kolaylarına gidiyor ALLAH cc ıslah eylesin.
Sizin yorumu okuyunca, aklıma bir husus daha takıldı. Servisteki ustalar, Toyota için ''Bazı araçların külbütör kapağı metal, bazı araçların plastik. Yağ eksilmesi sorunu hep plastik tiplerde yaşanıyor.'' demişti. Haliyle metal olan kapak, plastiğe göre çok daha fazla dayanıklı olacaktır. Belki de siz o yüzden kapaktan olmasına pek imkan vermiyorsunuz. Çünkü anladığım kadarıyla sizin aracın kapağı metalden. O zaman meseleye bu açıdan baktığımızda, ''Plastik olan külbütör kapağı da zaman içinde yağ eksiltmeye etken olabilir.'' diyebiliriz belki de. İnanın teknik olarak işin içinde olmadığım için, yapılanlarla ilgili neyin doğru neyin yanlış olduğunu kestiremiyorum. Ama eğer bahsettiğiniz gibi bilerek ve isteyerek hakkıma girilmişse, benden aldıkları para bir şekilde yerine gelir. Ancak, zamanı geldiğinde hakkımın hesabını vermeleri pek de kolay olmayacak.
Sefa daha ALLAH'tan ne istiyorsun,her bin başını 100 ml eksiltmiş abi çare dedin çok eksiltiyor dedin çare bulduk fazla kurcalama artık çok söyleme kulağı duyar bırak duymasın nazar değmesin arabanın keyfini çıkar eğer bineceksen bırak bir 100 bin daha gider motor tamamen bitince de rektefiye falan uğraşmaya gerek yok al sandık motoru direk montaj sonrası kağıt evrak işi.
Tamam ya tamam abi kızma tamam
Ae101 1.3 Corolla 2E ve 2001/2005 arası wvt-i iyi yağ eksiltir. Benim arabanın 3. Pistondan hafif ses geldi 260.0000'de komple motor yaptırdım öncede 1000 km yağ eksiliyordu yine aynı. Yağı ruhsata işletmeyi düşünüyorum. Onun için takma kafana yağını kontrol et devam. 🙂
Hocam sandık motor için yetkili servise gitmek şart mı? Sadece yetkili servis mi getirir yoksa özel servislerde de getirebilir mi? Bir de 1.33 sandık motor fiyatı hakkında bilginiz var mı? Mesela fiyat sabit midir? servisten servise değişir mi?