Gönderen Konu: Hybrid Motor Teknik soru ?  (Okunma sayısı 3465 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 2 kere teşekkür etti
Hybrid Motor Teknik soru ?
« : Ekim 26, 2017, 15:34:50 »
Merhaba;

C-HR 1.8 Hybrid modeli ile ilgisi bir sorum olacak Bilgisi olan var ise yardımcı olursa cok sevınırım.

C-hr Modelinde 1 adet  1.8 motor var ve beygir gücü 98 Hp
C-hr Modelinde 1 adet de elektirikli motor var 53 KW motor gücü var 53 KW beygir e dönüştürürsek = 71.07 HP  yapıyor.

İki Motor beygirini topladıgımızda 169 HP yapıyor.

Bu durumda C-HR hybrid katalogunda aracın toplam 122 HP gücünde oldugu yazıyor. 

Aradaki 169 - 122 = 47 HP güc nereye kayboldu ?

Acıklayabılecek olan var ise cok sevinirim.


Not = Bu konu baska hybrid otomobıllerde bu Sekilde Ornek = Kia Niro , hyndai ioniq , Yaris hybrid , auris hybrid Ben C-HR üzerinden örnek yazdım.

Toyota Club Türkiye

Hybrid Motor Teknik soru ?
« : Ekim 26, 2017, 15:34:50 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: Hybrid Motor Teknik soru ?
« Yanıtla #1 : Ekim 26, 2017, 15:51:22 »
 yaris hibrit başlığında bunu anlatmıştı arkadaşlar. bilerek kısıtlanıyor. tek tek kullanımlarda 2 motorda kendi beygirine ulaşabilyior ama ikisi bir devrede iken max devire ulaşmıyor. teknik kısmı yaris hibrit başlığında vardı. ya da Tekin beyin cevaplamasını bekleyin
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Hybrid Motor Teknik soru ?
« Yanıtla #2 : Ekim 26, 2017, 15:58:16 »
Electric motor power torque curve diye aratırsanız görsellerde baya bir bilgi çıkıyor.
Bunlardan biri


Elektrikli motorlar torku ilk çalıştıkları andan itibaren kuvvetli bir biçimde verebiliyorlar. Bu nedenle araç ilk kalkışta ve ara hızlanmada ve düşük devirlerde içten yanmalı motorun tork eksikliği elektrikli motor ile kapatılıyor. Fakat gördüğünüz gibi elektrikli motorlar da gücü en fazla %50 devir civarlarında veriyor. Bu da 3000 devir civarına eşdeğer diyebiliriz. Halbuki atmosferik içten yanmalı motorlar maksimum devri 6000 devirde veriyor.
Sözün özü 3000 de maksimum gücünü veren elektrikli motor, 3000 de daha tüm gücünü üretemeyen içten yanmalı motor birlikteyken; devir yükseldikçe içten yanmalı motorun gücü artarken elektrikli motorun gücü azalıyor. Bu nedenle toplam maksimum güç her 2 motorun toplamı kadar olamıyor. Güç eğrisi 3000 lerden sonra o söylenen güç kadar oluyor ve devir arttıkça genelde sabit devam ediyor.



Prius'un dyno sonuçlarına bakarsak, içten yanmalı motorun torku 1000-4000 arasında artış gösteriyor. Fakat elektrikli motorun torku 1500 devir sonrası ciddi şekilde düşüşe geçiyor.

İçten yanmalı motorun gücü 1000 devirden itibaren 5000 küsür devire kadar sürekli artışta. Fakat elektrikli motor en yüksek güce 1000 devirde ulaşıyor ve sonra yavaş yavaş gücü azalmaya başlıyor artan devirle. Bu elektrikli motorun gücünün artan devirle azalması ve içten yanmalı motorun gücünün artması sonucunda toplam güç 1500 devir sonrasında hep aynı kalmakta. Toplam tork ise 2000 devrin hemen altında maksimuma ulaşıp sonrasında azalmaya başlıyor.


Bu durum teslanın elektrikli motorunda da böyle. Fakat dişli oranlarıyla vs oynayarak en çok kullanılan hız aralıklarında torkun sabit ve gücün ise doğrusal bir biçimde artması sağlanmış. Belirli bir hızdan sonra ise güç ve tork ciddi biçimde düşmekte.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 165000
  • Model Yılı: '12
  • 2 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Hybrid Motor Teknik soru ?
« Yanıtla #3 : Ekim 26, 2017, 16:34:06 »
Motorların tork eğrilerinin farklı zamanlarda maksimumlarına ulaşması bir konu. Diğeri ise araçtaki akünün toplam elektrik motoru gücü kadar elektrik gücü çıkışını destekleyemiyor olması.

2010 Prius GEN III     (2012 -        )
2009 Prius GEN II      (2015 - 2021)
2012 Auris I Hybrid    (2022 - 2023)
2017 Verso 1.8 MD+LPG (2022 -    )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Hybrid Motor Teknik soru ?
« Yanıtla #4 : Ekim 26, 2017, 17:44:00 »
Toyota Hibrit araçlarında hangi tip elektrik motoru kullanıyor? (indiksiyon..Ac motor... Dc motor...v.s)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Hybrid Motor Teknik soru ?
« Yanıtla #5 : Ekim 26, 2017, 18:08:35 »
Toyota Hibrit araçlarında hangi tip elektrik motoru kullanıyor? (indiksiyon..Ac motor... Dc motor...v.s)

http://www.priups.com/misc/prius-specs.htm

Büyük ihtimal priusla aynıdır. Teknolojiyi değiştirmedilerse tabi.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Hybrid Motor Teknik soru ?
« Yanıtla #6 : Ekim 26, 2017, 19:03:55 »
Asenkron ile çok değişik şeyler yapılabilir.
Orada Nikel Metal Hidrit'in de üzerinde durmak gerek. Doğru kullanıldığında, ideal atmosfer ortamında,  oldukça uzun ömürlü bir eneri depolama ürünüdür. Yanlış kullanım sanırım işletim sistemi ile önleniyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Hybrid Motor Teknik soru ?
« Yanıtla #7 : Ekim 26, 2017, 19:08:54 »
Asenkron ile çok değişik şeyler yapılabilir.
Orada Nikel Metal Hidrit'in de üzerinde durmak gerek. Doğru kullanıldığında, ideal atmosfer ortamında,  oldukça uzun ömürlü bir eneri depolama ürünüdür. Yanlış kullanım sanırım işletim sistemi ile önleniyor.

Toshiba pil işini çözdü. Halihazırdaki Lityum pillerden 2 kat fazla enerji depolayabilen ,5000 döngüde kendini %90 koruyabilen ve 3 kat daha hızlı şarj olabilen pili ürettiler.Öyle laboratuvar  örneğide değil bildiğim kadarı ile bir iki seneye ticarileştirilmesi düşünülüyor.

Eğer Toshiba bu pili Japon otomobillerine sağlarsa dediğim gibi hibritte ve tam elektriklide dünyanın bir kaç adım önüne geçerler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Hybrid Motor Teknik soru ?
« Yanıtla #8 : Ekim 27, 2017, 14:14:10 »
Toshiba pil işini çözdü. Halihazırdaki Lityum pillerden 2 kat fazla enerji depolayabilen ,5000 döngüde kendini %90 koruyabilen ve 3 kat daha hızlı şarj olabilen pili ürettiler.Öyle laboratuvar  örneğide değil bildiğim kadarı ile bir iki seneye ticarileştirilmesi düşünülüyor.

Eğer Toshiba bu pili Japon otomobillerine sağlarsa dediğim gibi hibritte ve tam elektriklide dünyanın bir kaç adım önüne geçerler.
Li Polimer mi acaba? Dediğiniz gibi geliştiğini okumuştum ama bazı problemleri vardı, umarım uygun hale gelir ve ayrıca elektrik fiyatları yükselmez. Elektrikli aracın bakım, özellikle gürültü kirliliği avantajları (suni ses eklenmesi düşünülüyor güvenlik gerekçesiyle) ortada.
Renault'un da bu konuda çok geliştiği tartışılıyor bazı dış kaynaklarda.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Hybrid Motor Teknik soru ?
« Yanıtla #9 : Ekim 27, 2017, 16:23:44 »
Li Polimer mi acaba? Dediğiniz gibi geliştiğini okumuştum ama bazı problemleri vardı, umarım uygun hale gelir ve ayrıca elektrik fiyatları yükselmez. Elektrikli aracın bakım, özellikle gürültü kirliliği avantajları (suni ses eklenmesi düşünülüyor güvenlik gerekçesiyle) ortada.
Renault'un da bu konuda çok geliştiği tartışılıyor bazı dış kaynaklarda.

http://www.gercekbilim.com/toshibanin-yeni-hizli-sarj-pili-elektrikli-araclarda-menzili-3-kat/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Hybrid Motor Teknik soru ?
« Yanıtla #10 : Ekim 27, 2017, 17:22:09 »

http://www.gercekbilim.com/toshibanin-yeni-hizli-sarj-pili-elektrikli-araclarda-menzili-3-kat/
Yine de pratikte görmek gerek. Böyle gelişmeler planda iyi olabiliyor ama pratikte öngörülemeyen noktalar oluşabiliyor. Zaten bu yüzden hemen lanse etmiyorlardır. Çalışma ısısı, soğuk ve sıcaktaki verimi, aşırı akım durumu vs inceleniyordur.