Gönderen Konu: Holden Tarih oldu..  (Okunma sayısı 2947 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Holden Tarih oldu..
« : Ekim 25, 2017, 11:17:31 »
Chevrolet çakması ile işe başlayan avustralya markası, Toyota, Opel, Suzuki ve piyasada tutmayan hangi model varsa çakmalarıyla piyasada tutunmaya çalıştı ama kendini geliştiremediği için tarih çöplüğünde yerini aldı.

Geçtiğimiz Cuma günü kapanan fabrika nedeniyle 40 bin kişi işsiz kaldı.


https://www.youtube.com/watch?v=m2DsFlI0W0Y
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

Holden Tarih oldu..
« : Ekim 25, 2017, 11:17:31 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 36 kere teşekkür etti
  • 181 kere teşekkür edildi
Ynt: Holden Tarih oldu..
« Yanıtla #1 : Ekim 25, 2017, 11:34:54 »
Aklıma bizim Saab 9.3 üretim bandını satın alıp yerli araç  yapmak istememiz geldi. Bilmiyorum bizimki de çakma mı oluyor yoksa maliyetini düşürmek için, tohumdan fidan üretmek yerine hazır fidan alıp geliştirmek mi? Bakalım ne zaman yollarda göreceğiz.
İlla gitmek istiyorsan, hoşuma git mesela :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Holden Tarih oldu..
« Yanıtla #2 : Ekim 25, 2017, 11:46:16 »
Marka olarak devam ediyormuş. Sadece tek faaliyetteki Adelaide fabrikalarını kapatmışlar. Opel de zaten Peugeot'ya satıldığı için olmuş olabilir. Tüm modeller Almanyadan ithal edilecekmiş.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Holden Tarih oldu..
« Yanıtla #3 : Ekim 25, 2017, 12:02:22 »
Marka olarak devam ediyormuş. Sadece tek faaliyetteki Adelaide fabrikalarını kapatmışlar. Opel de zaten Peugeot'ya satıldığı için olmuş olabilir. Tüm modeller Almanyadan ithal edilecekmiş.

Banttan son çıkan aracın 10 yıllık garantisinin devam etmesi için servis ağı kalacaktır. Piyasadaki araçlarında gelecek 20 yıl piyasada kalacağını düşünürsek tabiiki bir anda buharlaşmayacaktır ama Holden kapandığından bu marka altında araç üretilmeyecek, belki japon yada alman bir markanın fabrikasına dönüşebilir..!?

Aklıma bizim Saab 9.3 üretim bandını satın alıp yerli araç  yapmak istememiz geldi. Bilmiyorum bizimki de çakma mı oluyor yoksa maliyetini düşürmek için, tohumdan fidan üretmek yerine hazır fidan alıp geliştirmek mi? Bakalım ne zaman yollarda göreceğiz.

abd ve çin de aynı şekilde araç üretip sonradan kendi tasarımlarına geçmişlerdir. İşte golden bunu beceremedi. Bir firma kendi motorunu ve tasarımını geliştiremezse, holden yada Anadol gibi tarihte yerini alır. Türkiye bunu Anadol ile yaşamıştı, umarım ders almıştır.



Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Holden Tarih oldu..
« Yanıtla #4 : Ekim 25, 2017, 15:44:04 »
Banttan son çıkan aracın 10 yıllık garantisinin devam etmesi için servis ağı kalacaktır. Piyasadaki araçlarında gelecek 20 yıl piyasada kalacağını düşünürsek tabiiki bir anda buharlaşmayacaktır ama Holden kapandığından bu marka altında araç üretilmeyecek, belki japon yada alman bir markanın fabrikasına dönüşebilir..!?
Yok abi, Holden markası devam ediyor. Wikipedia'dan alıntı:

Alıntı
On 20 October 2017, the end of the era for the Australian manufacturing industry came with Holden and the closure of the vehicle plant in Elizabeth, South Australia. The brand will continue as an importer of vehicles.
Zaten GM bünyesindeydiler. Opel modellerini İngilizler Vauxhall diye satıyordu, bunlar da Holden diye. Aynı mantık Opel modellerini (veya GM modellerini) Almanyada üreterek Holden diye satmaya devam edecekler.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1350 kere teşekkür edildi
Ynt: Holden Tarih oldu..
« Yanıtla #5 : Ekim 25, 2017, 17:15:52 »
fransızlar gm opel i alınca herhalde maliyet hesabı yaptılar,avustralyadaki 40.000 işçi maliyeti yerine üretimi almanya fabrikasına kaydırarak finansal operasyon yaptılar,genel bilgilere göre en az 200.000 adet/yıl otomobil üretimi olmazsa fabrikalar kara geçemiyor,dünyada rekabet çok arttı,yıllık 80 bin dolar kişi başı geliri olan iskandinav ülkelerinden isveç hariç üretim yok,onlarda çinlilere volvoyu sattılar,belki de 4.0 sanayi devrimi ötesini yakalayan ülkeler,beyaz eşya,otomobil,vs gibi üretimleri diğer ülkelerden temin etmek yoluyla daha karlı olabilirler,bizim gibi işsizlik oranı % 21 i aşmışsa,olaya bakış farklı olabilir,anadol petrokimya dünyada çok pahalandığı için durduruldu,belki uluslararası tröstlerin baskısı altında yeni marka yaratmak devlet desteksiz çok zor,saab konusu umalım elektrik,pil vs derken hüsranla sonuçlanmaz.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 354 kere teşekkür edildi
Ynt: Holden Tarih oldu..
« Yanıtla #6 : Ekim 25, 2017, 17:39:38 »
Holden de fani. :rofl:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Holden Tarih oldu..
« Yanıtla #7 : Ekim 25, 2017, 17:55:34 »
Çakma demek doğru olmaz. GM bünyesinde farklı kıtalarda farklı isimlerle araç sattı. Avrupada Opel, Amerikada Chevrolet, Britanyada Vauxhall, Avustralyada Holden.
Avustralyada 2013'de Ford ve bir takım diğer fabrikaların da otomotiv pazarında rekabet edememesi sebebiyle kapanmıştı. Bir tek Holden kalmıştı. Avustralya araba pazarını Japonların domine etmesi karşısında şansını sürdüremedi ve fabrikasını kapattı. Fabrikada çalışan 1000 kişiyi de dağıtım pazarlama bayi gibi yerlerde istihdam etti Holden.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: Holden Tarih oldu..
« Yanıtla #8 : Ekim 25, 2017, 18:34:01 »
Çakma demek bence de garip olmuş.Kendi aracımdan örnek vereyim Opel astra h vauxhall astra h buick ve holden astra h ve chevrolet vectra olarak aynı platformdalar.Farklı pazarlarda satılıyor. Pontiac gto modelinin benzeri de holden da var idi yanılmıyorsam.Ülkemizde kullanılan fiat doblo da buick ve dodge ram isimleri altında kullanılıyor. Nissan maxima ve infiniti q30 da aynı platformdaki araçlar.Dodge ram yani (fiat doblo) 3.0 motor ve 180 beygirlik bir motora sahip.

Alıntı
   2007 model Mercedes Benz Sprinter (Mk 2)-Volkswagen Crafter(Türkiye'deki adı; Vw Volt Crafter) ve Fiat Ducato-Peugeot Boxer-Citroen Jumper ortak üretilen araçlardan bazıları.
Özellikle ön cephedeki marka kimliğini vurgulayan far, tampon ve ön ızgara farklılaşmakla beraber diğer bütün detaylar aynıdır.
Birçok markayı bünyesinde barındıran General Motors gibi büyük gruplar da aynı aracı değişik markalarla üretiyorlar; Opel Vectra-Vauxhall Vectra (İngiltere)-Saturn Aura(Amerika)-Holden Vectra (Avustralya)-Chevrolet Vectra (Meksika).
Bazı araçlardaysa tasarımcılarının aynı olması araçlarında küçük farklılıkların dışında birbirine benzemesine sebep oluyor.
Sanayi casusluğu denilen terimde daha çok otomotiv sektöründe kendini hissettiriyor.Aslında casusa da gerek yok Çin li firmaların yaptığı gibi bariz bir şekilde birebir kopya ediliyor; Neoplan Starliner -Zonda örneğindeki gibi..
En güncel, en çok satılan araçların çizgileri kopya ediliyor yada benzetiliyor.
Üretim devam ederken lisans süresinin bitmesi,anlaşmanın bozulması,firmaların iflası,el değiştirmesi gibi sebeplerle aracın ismi değişirken aynı aracın üretimi küçük değişiklerle veya aynı şekilde devam ediyor..
1955'te üretilen bir araç 1970'ler de üretiminin son bulmasına rağmen 1990'da başka bir markayla da üretilebiliyor.
Fason üretime de örnek olarak Hyundai Getz'i verebiliriz.Getz bazı ülkelerde Dodge Brisa olarak satılıyor..

SEAT Cordoba: Volkswagen Polo Classic
SEAT Arosa, Volkswagen Lupo
AUDİ 80/100: Volkswagen Passat (1970-75)
VOLKSWAGEN Passat (B5): Skoda Superb
FORD Crown Victoria, Mercury Grand Marquis, Lincoln Town Car
FORD Fusion (Amerika),Mercury Milan (Avrupa daki Ford Fusion; Fiesta bazlı küçük bir otomobil.)
FORD Galaxy, Seat Alhambra, Volkswagen Sharan
LOTUS Seven /Super Seven: Caterham CSR, Elfin MS8, Donkerwoorth D8, Kaipan S7, İrmscher 7, Suzusho Supasse, Westfield Sport, Rush Roadster
Yıllar önce üretilen bu efsanevi otomobil; taklit veya birebir olarak küçük çaplı firmalar tarafından üretiliyor.
LOTUS Elise: Opel Speedster, Vauxhall VX220


PUCH G: Peugeot P4, Mercedes Benz G, Steyr-Puch G
MİTSUBİSHİ Outlander: Citroen C Crosser, Peugeot 4007

PONTİAC Transport, Chevrolet Lumina APV/Venture, Oldsmobile Silhouette, Opel Sintra,
Buick GL8, Vauxhall Sintra
BUİCK Terreza, Chevrolet Uplander, Satürn Relay, Pontiac SV6
DAEWOO Kalos: Chevrolet Aveo, Pontiac Wave, Holden Barina (2007)
DAEWOO Lacetti: Chevrolet Lacetti, Holden Viva (2007)
DAEWOO Nubira: Buick Royaum(Çin), Holden Stesman
DAEWOO Winstorm: Opel Antara, Vauxhall Antara, Holden Antara, Chevrolet Captiva
GMC Yukon, Chevrolet Tahoe, Cadillac Escalade
DAEWOO Matiz: Chevrolet Spark, Chery QQ (Çin), MWM 110 (İran)
MWM Chery lisansıyla üretim yaparken Chery QQ Matiz'in kopyası olan bir otomobil.Spark'ın aslıda Daewoo Matiz.
SATURN Sky, Pontiac Solstice, Opel GT
SUBARU İmpreza: Saab 9-2X
SUZUKİ Swift/Cultus: GEO Metro
SUZUKİ Vagon R: Opel Agila, Vauxhall Agila, Chevrolet Vagon R (Venezuela)
SUZUKİ SX4, Fiat Sedici
ISUZU ELF/N serisi: Chevrolet W Serisi, GMC W Serisi
ISUZU Aska: Buick Skyhawk
ISUZU Gemini:GEO Spectrum
ISUZU Rodeo /Amigo: Honda Pilot, Opel Frontera, Vauxhall Frontera, Holden Frontera, Landwind Suv X6/Double Gate
GMC C Serisi, Chevrolet C Serisi, Isuzu H serisi
OPEL Vectra: Vauxhall Vectra, Chevrolet Malibu(ABD)/Vectra(Meksika), Saturn Aura, Holden Vectra
OPEL Kadett(C): Isuzu Gemini, Holden Gemini, Chevrolet Chevette, Pontiac T1000(1976-87)
BUİCK Skylark ,Chevrolet Citation, Oldsmobile Omega, Pontiac Phonix(1980-85)
BUİCK Century, Chevrolet Celebrity, Oldsmobile Ciera, Pontiac 6000(1982-96)
OPEL Kadett(E): Daewoo Racer/Nexia/Cielo, Chevrolet Kadett, Vauxhall Astra, Pontiac Le Mans
OPEL Omega:Vauxhall Omega, Cadillac Catera (1997-2001)
OPEL Astra: Vauxhall Astra, Chevrolet Viva(Rusya)/Astra (Brezilya)
OPEL Ascona (1988): Vauxhall Cavalier, Chevrolet Cavalier/Monza, Holden Camira, Cadillac Cimarron
OPEL Corsa (l): Vauxhall Nova (1987)
CHEVROLET Camaro, Pontiac Firebird
PLYMOUTH Acclaim, Dodge Spirit, Chrysler Le Baron Landau
TOYOTA Aygo, Citroen C1, Peugeot 107
CİTROEN Axel: Oltcit Club (1981)
RENAULT Trafic: Opel Vivaro, Vauxhall Vivaro, Nissan Primastar
RENAULT Master: Opel Movano, Vauxhall Movano, Nissan İnterstar
Master; Renault Truck tarafından daha yüksek taşıma kapasitesiyle Renault Mascott olarak üretiliyor.
RENAULT Kango, Nissan Kubistar
RENAULT 8: Dacia 1100
PEUGEOT 309: Dacia Nova/Supernova/Solenza
Solenza'nın iç yapısı ve motoru Renault(Symbol)'a ait.
FORD Corcel, Renault 12/12 Toros: Dacia 1300


RENAULT Premium, Mack Quantum, Sisu E12/E18, Volvo FE
SAVIEM JR21, DAF FA 1500, Volvo F6/F10, Magırus-Deutz
SAVIEM SM, MAN 26.280 DF, ÖAF 33.280 F, Roman 26.280
SAVİEM/RENAULT SG3: Avia A31/A75, Alfa Romeo A38(1968), MAN 485(1970)
NİSSAN Pulsar/Sunny(1989): Holden Astra
NİSSAN Urvan, Isuzu Como
NİSSAN Pathfinder/Terrano: Ford Maverick
MORRİS Oxford:Hindustan Ambassador
FİAT Palio, Tata İndica/İndigo/Marina: Rover CityRover (Palio ve İndica birbirine çok benziyor,CityRover ise Tata lisansıyla üretildi.)
FİAT Ulysse, Citroen C8, Lancia Phedra, Peugeot 807
FİAT Ducato, Peugeot J5, Citroen C25
FİAT Panda(I): Seat Marbella
FİAT Uno: Lancia Y
FİAT Croma, Lancia Thema
FİAT 126: FSM 650 (Polonya)
İVECO Magnum, Rayton Fissore
FİAT 124/125: Murat 124, Tofaş Serçe, Lada 2104/2107, Lada Nova, VAZ 2101(Shiguli), Seat 124/1430, Kia-Fiat 124, FSO 125(Polonya), Zastava/Yugo 125 PZ, Premier 118/138NE (Hindistan), El Nasr 125
FİAT 131: Murat 131, Seat 131
FİAT Regata: Tofaş Şahin/Doğan/Kartal, Seat Malaga, Docc 1.6 (Etiyopya), El Nasr Şahin (Mısır)
HİLMAN Hunter: Paykan (İran)
MİTSUBİSHİ Star Wagon(1985): Ford Husky
MAZDA B Serisi, Ford Ranger
MAZDA 626 (1990): Kia Capital/Concord
MAZDA Magnum: Ford Courier (G.Afrika)
HONDA Civic: Rover 200 (1987)
HONDA Concerto: Rover 400
HONDA Legend: Rover 800
ARO (Romanya): PORTARO (Portekiz)   


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Holden Tarih oldu..
« Yanıtla #9 : Ekim 25, 2017, 19:07:29 »
Yok abi, Holden markası devam ediyor. Wikipedia'dan alıntı:
Zaten GM bünyesindeydiler. Opel modellerini İngilizler Vauxhall diye satıyordu, bunlar da Holden diye. Aynı mantık Opel modellerini (veya GM modellerini) Almanyada üreterek Holden diye satmaya devam edecekler.

Belki aynı Vw'nin, Porsche, Audi, Skoda ve Seat'ta yaptığı gibi yapılacak..

En üstte PSA modelleri sonra eskiyen model Opel'e oradan Vauxhall ve Holden olarak sonlanacak. Arada kalite, donanım ve fiyat farkından başka bir şey olmayacak. Fakat Holden sadece araçları ithal edecek.

Çakma demek doğru olmaz. GM bünyesinde farklı kıtalarda farklı isimlerle araç sattı. Avrupada Opel, Amerikada Chevrolet, Britanyada Vauxhall, Avustralyada Holden.

GM - Opel ortaklığı vardır. Motorlar GM'den modeller Opel'den. GM-Opel ortaklığının ürünleri şuralarda da görülmektedir; Güney Koredeki Daewoo ve abd'deki Cadillac'tır (Catera).

Çakma demek bence de garip olmuş.

Demekki "Çakma" kelimesini hiç bir yerde kullanmamak gerekiyormuş .. Aynı ürün olsa bile, her markanın kalitesi, donanım düzeyi ve fiyatı aynı olmuyor. Bu durumda ilk audi ile sunulan sonrasında alt markalara aktarılan modeller, Tofaş, çinliler ve belki yeniden üretilecek olan eski Saab'da çakma olmuyorlar. Böyle kabul etmemiz, küçümsememiz gerekiyor. Tabii gönül isterki, model ve motor o markaya ait olsun.

Bakınız bu alt markalar aslında özgün olamamış, hayatta kalmayı başaramamış, mevcut fabrika ve pazarlarından başka bir şeye sahip olmayan ülkelerin ürünleri, lider marka/modeller olmasa aynı Holden gibi yok olacaklar ve aslında sonunda yok olacaklardır da. Çünkü eskiden motor üreten firmalar otomobil üreterek değer katlıyorlardı oysa şimdi motorları ve kasaları başka firmalardan alarak hayatta kalmaya çalışıyorlar.

Ha bu arada, almanlar bile mercedese kızdı, bmw'den X6, renaulttan Cangoo kopyaladığı için. 
Civic'i kopyalayan Rover'a da ingilizler kızgındı ve Rover'a çok ağır eleştiriler yapıyorlardı. İngilizlere bakın, onca markadan ve modelden sonra sanırım şu an koca bir hiç oldular.

Sonuç olarak, aerodinamik zorunluluklar nedeniyle zaten birbirine benzeyen araçlar üretilirken, kopyalanmış modelleri pazarda görmek hoş değil.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: Holden Tarih oldu..
« Yanıtla #10 : Ekim 25, 2017, 19:35:58 »
Ben hiçbir alt markaya çakma diyemem.Lakin çinli üreticiler için bu durum değişebilir. Günümüzde hiçbir üretici tamamen özgün tasarımlar ortaya koymuyor.Yeni volvo xc90 daha önce çıktı ve daha sonra çok benzeri bmw x7 duyuruldu..Hyundai i30 çıktı ve daha sonra çok benzeri olan auris çıktı. Bmw x7 ya da auris çakma mı olmuş oluyor sizce..Umarım anlatabilmişimdir.Sadece kisisel görüşlerim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Holden Tarih oldu..
« Yanıtla #11 : Ekim 25, 2017, 19:53:49 »
Ben hiçbir alt markaya çakma diyemem.Lakin çinli üreticiler için bu durum değişebilir. Günümüzde hiçbir üretici tamamen özgün tasarımlar ortaya koymuyor.Yeni volvo xc90 daha önce çıktı ve daha sonra çok benzeri bmw x7 duyuruldu..Hyundai i30 çıktı ve daha sonra çok benzeri olan auris çıktı. Bmw x7 ya da auris çakma mı olmuş oluyor sizce..Umarım anlatabilmişimdir.Sadece kisisel görüşlerim

Ben benzer olanlara çakma demedim. Aynı kasa ve aynı motoru başka marka-model olarak üretenlere diyorum. Tabii günümüz şartlarında üreticilerde bu durumdan haz almıyorlar ama ekonomik zorunluluklar bunu gerektiriyor ve tüketicinin avantajına bir durum oluşturduğu da bir gerçek.

Bu durumda çinliler bile çakma sınıfına girmez, çünkü modeli başka firmadan motoru başka firmadan alıyorlar. Batılıların çin markalarına yaptıkları yatırım düşünülenden çok daha fazla.

Örneğin Cherry, Toyota modeline Mitsubishi motoru uyguluyor. Bence özgün. Fiyat avantajı mükemmel, kalite ve sağlamlık bu.! Fiat yada Ford'un bazı modellerinden daha kötü değil. Dünya çapında Marka oldular.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: Holden Tarih oldu..
« Yanıtla #12 : Ekim 25, 2017, 19:59:05 »
O halde Audi a4, seat exeo.   Polo,ibiza.    Golf, leon örnekleri de verilebilir.Sanırım tamamen pazarlara hakim olmak için yapılan bir strateji...Hele vw nin en son çıkan arteon modeli premium markalar ile aynı fiyata satılıyor.A5,bmw 4 serisi gcoupe gibi.Audi a5 de arteon da vw nin sonuçta, akıl ermiyor.Poloda göğüste kullanılan yumuşak plastikten ibiza da eser kalmıyor.Yerini sert plastiğe bırakıyor..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Holden Tarih oldu..
« Yanıtla #13 : Ekim 25, 2017, 20:55:37 »
O halde Audi a4, seat exeo.   Polo,ibiza.    Golf, leon örnekleri de verilebilir.Sanırım tamamen pazarlara hakim olmak için yapılan bir strateji...Hele vw nin en son çıkan arteon modeli premium markalar ile aynı fiyata satılıyor.A5,bmw 4 serisi gcoupe gibi.Audi a5 de arteon da vw nin sonuçta, akıl ermiyor.Poloda göğüste kullanılan yumuşak plastikten ibiza da eser kalmıyor.Yerini sert plastiğe bırakıyor..

Evet Orçun, bir yandan bu markalarla dünyadaki o fiyat aralığı pazara sahip olma diğer yandan o marka ile özellikle menşei ülkeyi kaybetmeme.

Hani Japon mu Alman mı diye sorulduğunda, şimdi yaklaştığımız konu da tam olarak bu oluyor. Olay, gerçek markaların hayatta kalma mücadelesidir.

Japonlar almanlar gibi otomobil yapamıyorlar değil, yapmak istemiyorlar. Yaparlarsa aynı fiyattaki pazara girerler ki almanlar kazanırken japonlar yok olur.
Almanlar otomobil satış rakamlarını japonlar düzeyine çıkartabilmeleri için ise japon kalitesinde ve donanım bolluğunda üretim yapmaları gerekir ki bu taktirde de hem kendi piyasalarını hemde dünya piyasalarını kaybederek yok olurlar.

Üretim öyle lanet birşeydir ki, yeni bir ürün çıkartayım derken çok büyük kaynak harcarsın tutmazsa yandın..
Uzun süre ürettiğini günceller modifiye edersin, hem motorda hem gövdede istenen özellikleri karşılasa bile müşteri mutsuz olur..

İşte bu sebeple, ani değişiklikler yapmamak ama Toyotanın yaptığı (4 oto cam, tavan ışığı, çamurluk içi kaplama vs vs) gibi geriye doğru da gitmemek, sorunları ve masrafları kısarken ekonomik açıdan AR-GE'ye kaynak biriktirmeye fırsat tanır.

Gerçek bir markaysan, batmış markaları kendi modellerinle kopyalayıp/güncelleyip pazara girmenin avantajı çok büyüktür.

Eğer Türkiye Saab ile güzel şeyler düşünüyorsa, daha ilk baştan özgün bir şey ortaya çıkartmalıdır, aksi halde çok vakit kaybeder. 

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Holden Tarih oldu..
« Yanıtla #14 : Ekim 25, 2017, 22:24:11 »
İyi de Tekin abi. Dediğin gibi aynı pazarda kopyalasa çakma olur. Fakat gm aynı aracı farklı pazarlarda farklı fabrikalarında farklı isimlerle üretiyor. Bu çakma olmaz.

Opel gidip de avustralyada ya da Amerika'da satılmıyor sonuçta. Sadece Avrupa'da. Aynı şekilde buick de Avrupa'da satılmıyor. Liste uzatılabilir.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Holden Tarih oldu..
« Yanıtla #15 : Ekim 25, 2017, 22:43:29 »
İyi de Tekin abi. Dediğin gibi aynı pazarda kopyalasa çakma olur. Fakat gm aynı aracı farklı pazarlarda farklı fabrikalarında farklı isimlerle üretiyor. Bu çakma olmaz.

Opel gidip de avustralyada ya da Amerika'da satılmıyor sonuçta. Sadece Avrupa'da. Aynı şekilde buick de Avrupa'da satılmıyor. Liste uzatılabilir.

Peki Türkiye pazarında satılırsa ne isim alır?

Opel Mokka - SsanYong Tivoli - Chevrolet Trax

Bu arada PSA ortak bir cip modeli ve motorları Mitsubishi'den,

Bir önceki Skoda Fabia Suzuki Swift'ten kopyalandı.

O kadar çok sıklıkla yapılıyor ki.. neredeyse kopyalama yapmayan firma kalmadı gibi.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Holden Tarih oldu..
« Yanıtla #16 : Ekim 25, 2017, 23:48:11 »
Peki Türkiye pazarında satılırsa ne isim alır?

Opel Mokka - SsanYong Tivoli - Chevrolet Trax

Bu arada PSA ortak bir cip modeli ve motorları Mitsubishi'den,

Bir önceki Skoda Fabia Suzuki Swift'ten kopyalandı.

O kadar çok sıklıkla yapılıyor ki.. neredeyse kopyalama yapmayan firma kalmadı gibi.

Trax ile Mokka tamamen birbirinin aynısı mı? İbiza ile polo nun birbirine benzemesi kadar benziyorsa neyse de. Gerçi Chevrolet bu nedenle çekildi gitti Avrupa piyasasından.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '13
  • 65 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Holden Tarih oldu..
« Yanıtla #17 : Ekim 26, 2017, 09:16:52 »
aynı modelin farklı markalar altında, farklı ülkelerde satılmasının pek çok nedeni var.
Maliyet gibi.
Bir markayı sıfırdan o piyasaya sokmak yerine, satılacağı ülkede tanınan marka adıyla piyasaya sürülmesi pek çok avantaj sağlıyor.
Bu anlamda çok fazla örnek var. Her marka birbiriyle model işbirliği yapıyor.
Mesela Subaru BRZ ve Toyota GT86.

Dünya bir çöküş ve dönüşüm dönemine giriyor. Bu kapanmalar bir hazırlığın işaretleri.  Artık fosil yakıtlı, yağlı , sorunlu motorlardan oluşan dev sektör kendi kendini dönüştürmeye başlıyor.
Bazı şeyleri imha etmeden dönüştüremez çünkü.Eski teknolojiye entegre olmuş personelini de bir şekilde ıskartaya çıkarıp, yeni nesilden, yeni bir teknoloji altyapısı kurmak zorundalar.
Yani Elektrikli otomobillerin egemenliğinin işaretleri bunlar.

Umarım Türkiye'de saçma salak gündemlerinden bir an evvel uzaklaşır ve her dönemde kaçırdığımız 'çağdaşlık' trenini bu sefer kaçırmayız. Yoksa Dünya başka şeylerden bahsederken bir burada 'lpg uyarı ışığı yaktı ne yapayım' başlıklarını aratmaya devam ederiz.

Bir Holden gider, bir Tesla gelir.
2020 Avrupa için milat tarihi. Artık ön planda elektrikli otomobilleri göreceğimiz tarih. Bizde daha altyapı hazırlığı bile yok. Salak salak şeylere odaklanmış durumdayız.
Elektrikli otomobillere odaklanmalıyız. Hybrid te değil bence. Hybrid petrole bağımlığı bitiremiyor, benzinliğe gitme zorunluluğunu gideremiyor. Hybrid köle sisteminin 'soft' hali. Devrim %100 elektrikli araçlar olacak.
Kanlı petrol savaşları ile varlıklarını sürdürenlerin belki de sonu olacak. Bu dönüşüm geciktirilebilir , fakat engellenemez. Yani Holden kapandı diye dertlenecek değildir Avrupalılar. Görevini yaptı ve bitti.
born to ride

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Holden Tarih oldu..
« Yanıtla #18 : Ekim 26, 2017, 10:33:25 »
Uzak gelecekte Tüm araçlar Hidrojenli veya Tam pilli olacak ama bir yandan petrol ile geçimini sağlayan sektörleri pat diye iptal edemezken, alt yapısı hazır olmayan Hidrojen ve Tam pilli araçlarada geçiş yapamayız. Sadece Pillerle ulaşılan menzil hala yetersiz ve Hidrojen üretimi çok sınırlı.

Her tarafından sıcak su buharı fışkıran İslanda bununla elektrik üretecek ve o bedava elektriklede yüksek miktarlarda Hidrojen. Yani geleceğin arabistanı islanda olacak. Güzel bir şey var ki, o da enerjisi olan her ülke kendi Hidrojenenini üretebilecek. Tabii hemen sevinmeyin bizler yerli olsa bile bu yeni yakıta en yüksek vergiyi ödeyen millet olacağız.   
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Holden Tarih oldu..
« Yanıtla #19 : Ekim 26, 2017, 11:27:49 »
Evet elektriğin de tamamı yenilenebilir enerji kaynaklarından elde ediliyordu zaten. :) ne devrim ama petrole bağımlı elektrikli araba devrimi. 2020 de dizel araçlar yasaklanıyor. Dizel araçların partikül emisyonları dieselgate olayı asıl emisyonları ortadayken bu karar normal.  Benzinliler ta 2030 larda. Bakalım şartlar ne gösterecek.

Bu durumun böyle bir devrimin ayak sesleriyle hiçbir ilgisi yok bence. Nasıl chevrolet Avrupa'da rekabet edemedi çekildi, nasıl fransız markalar abd de japon ve Amerikan markalarla rekabet edemedi çekildi. Aynı şekilde holden de avustralyadaki japon markalarla rekabet edemedi çekildi.
Bu devrimden çok kutuplaşmanın ayak sesleri. Belirli Markalar sömürgeci gibi başka markaları satın alıyorlar daha büyük olarak yollarına devam ediyorlar.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.