0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Aracımı satamadım madem kullanacağım en azından beni rahatsız eden bu teklemeyi çözeyim dedim. Dün plansız bir şekilde karabağlar tarafına giderken yol kenarında toyon özel servisi gördüm. Konuyu kendilerine acar açmaz bu modelerin bir kısmında motor iç tesisatta sorun var ondan yapıyor dedi usta. Beni tokullara yönlendirdi ve bir usta ismi verdi. Aracı servise bırakırken bu tesisat probleminden bahsettim. Buna itiraz etmediler. Pekçok mecrada benzer sorunun olduğunu okuyunca sanırım bazı serilerde bu sorun üretimden kaynaklı. Bakalım bu hafta incelenecek araç. Umarım sorun çözülür.
Merhaba Bahri bey. Cumartesi amacım Recep ustanın yanına gitmekti. Ama daha önce kendisine telefon ile ulaşıp durumu anlatmıştım. Lpg kaynaklı olma ihtimali düşük demişti. Subaplardan yapabileceğini belirtmişti. Tabi bu aracı görmeden telefonla yapılan görüşmede denmişti. Benim aracımda sorun 2. silindirde buji değiştirilip bobin diğer silindirler ile yer değiştirildi, lpg bağlantıları söküldü fakat benzinde de yapmaya devam etmişti.Tesisat kontrolü ve kompresyon testleri yapılmadı. Tokullar sanırım bunları yapacak. Sorunu bulamazlarsa son bir şans Recep ustaya gidecem yinede. Iyi dilekleriniz için teşekkür ederim.Benim kit Brc seq32 Ümit bey.
tahmin ettiğim gibi malesef BRC taktıranların bir kısmı tanda sizin şikayetlerin aynısını yaşıyorlar enjektörleri kontrol ettirin kesinlikle orijinal brc enjektörü olmak zorunda yoksa sizdeki şikayetlerin hepsini yapıyor İNŞAALLAH Valfmatik arızası çıkmaz kullandığınız motor yağı hangi marka ve kaç numara
Evet bu sorun genellikle Brc de oluyor. Ben 2a da taktırdım ve enjektörler orjinal. Tüm lpg bağlantıları söküldügünde bile aynı sorun devam etmişti. Valfmatik arızasında ise en azından sistem hata vermesi gerekir ve de araçta tekleme motor suyu ısınmadan tekleme olmuyor. Benden önceki sahibi castrol 5w40 koydurmuş hep. Ben ise serviste yaptırdım bakımları ve onlar 5w30 yağ kullanıyordu.
ersin bey su ısınınca ya kadar sorun yoksa şimdi farklı bir durum oluştu aynı sorun 92 otomatik coronada başımıza geldi araç ısınıncaya kadar hiçbir sıkıntı yok ısındıktan sonra tekleme başlıyordu ustalar distribütörö kadar değiştirmeye karar verdi ama sorun su sıcaklık sensöründen çıktı tabiki orijinal olanla değişene kadar sıkıntı devam etti şimdi hiçbir sıkıntı kalmadı bazen düzensiz akım yeniden olsa elektronik parçaları etkileyebilmekte aracınız yeni bir araç ısı sensörünün çıkması bulunabilir yenisi oldukça pahalı olabilir takıp denemekte fayda olabilir bazı sıkıntılar çok basit çözülebiliyor
Malesef servis dönüş yaptı. Eksoz ve emme subaplari gitmiş. Toplam 7.000 TL gibi astronomik bir fiyat çıkardılar. Bu şartlarda sanayi yolu göründü. Bana satan kişi tahminim bu arızayı bilerek sattı. Çünkü aldığımda vardı. Ne diyelim insan kazık yiyerek öğreniyor
yani komple siboblar gitmiş size tavsiyem işinde ehil kişiler bulun ve sadece Toyota ya hizmet veren olmasa bile sadece japon araçlarına hizmet veren yerlerle muhatap olun ve parçaları kesinlikle orijinal kullanın en azından silindir kapak contasını servisten alın @Ufuk Sönmez (16363) beyden de alabilirsiniz ufuk bey haricinde parça aldığınız yerlere servisten parça kodu isteyip karşılaştırma yapmanızı öneririm siboblar değiştikten sonra iyi bir lpg ve afr ayarı yaptırın zannedersem sizin kit BRC di ondada valfmatik özelliği olması gerekiyor aktif edilmezse erken vakitte sibob yanması olabiliyor geçmiş olsun
Aracı tokullardan aldirttim. Toyon özel servise gitti. Bu süreçte @Ufuk Sönmez (16363) bey ile görüştüm. Sağolsun kendisi bilgisi olsun yol göstermesi olsun her türlü destek verdi. Bazen forumda kendisine haketmediği ithamlar oluyor ancak bazı şeyleri maddi beklenti olmadan yaptığına şahit oldum. İkinci el araç alacak arkadaşlar maliyeti ne olursa olsun aracı servise götürün. Yoksa ekspertiz firmalarının birşey yaptığı yok. Araç bana bu haliyle tabiri caiz ise kakalandı. Ama tabi bu islerin helal haram kısmı var. Kader bu ya benim aracı bu haliyle satmam nasip olmadı. Demekki aşımızda haram yokmuş. Ben ışlem bittikten sonra afr ayarı yaptıracağım tekrardan.
aracı teslim alıp belirli bir süre kullandıktan sonra yapılan işin maliyeti,kalitesi ve götürmüş olduğunuz özel toyota servisi ücret ve ustalık yorumlarınızı da bekliyoruz.
Aracı teslim aldım. Yaklaşık 60-70 km yaptım. Tekleme belirgin olarak kesilmiş. Neredeyse yok. Sadece çok zorlamada (ani dip gaz ve motor devirsiz yakalandığında) hafif şekilde bir kesiklik oluyor. Ustalar bunun normal olduğunu söyledi. Valvematic sebebiyle böyle oluyor dediler. Başka bir 1.6 valvematic kullanmadan sanırım içim rahat etmeyecek. İşin maliyeti 2000 TL civarı tuttu. 300 TL kapakçı almış. 1250 TL işçilik kalanı parça. Görünürde işçilik sorunu görmedim. Keşke sorun tam kesilseydi daha memnun olurdum. Ama sanırım alışmak gerekiyor.