Gönderen Konu: 2011 auris baskı balata sorunu  (Okunma sayısı 2126 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92000
  • Model Yılı: '11
2011 auris baskı balata sorunu
« : Temmuz 02, 2017, 15:01:11 »
Imerhaba,
aracım 2011 auris mmt vites. Dün gece trafikteki bir anda vites boşa attı. sağa çektim biraz bekledikten sonra çalıştırdım yürüdü ancak bir süre sonra tekrar aynı problemi yaptı. Çekici aramaya başladım o ara yarım saat geçti tekrar çalıştırdım vites yine çalıştı ve ancak gece yarısı eve gelebildim. bunu daha önce de 1 defa yapmıştı ama bu sefer üst üste yaptı.  arac yururken bir anda tık diye ses geliyor ve kadranda "N" isareti yanip sonuyor. bu arada aracim 92000 kmyi gecti ve 10.000 bakimlari disinda hic bir degisiklik yapmadim. ne yapmam konusunda bana bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olabilir mi?

Toyota Club Türkiye

2011 auris baskı balata sorunu
« : Temmuz 02, 2017, 15:01:11 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 58000
  • Model Yılı: '11
Ynt: 2011 auris baskı balata sorunu
« Yanıtla #1 : Temmuz 02, 2017, 22:45:16 »
Isınmadan kaynaklı olabilir arıza devam ediyor mu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 327000
  • Model Yılı: '11
  • 16 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 auris baskı balata sorunu
« Yanıtla #2 : Temmuz 03, 2017, 11:26:16 »
Şanzıman yağı fazlaısınınca kendini korumaya alıyor diye biliyorum, buna ek olarak baskı balatanızın durumu nasıl? Kavrama sorunu olursa yapabilir mi acaba?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 auris baskı balata sorunu
« Yanıtla #3 : Temmuz 03, 2017, 11:38:00 »
Yogun trafikte otomatik aktutatör kendini korumaya alıyor ve vites geçişlerini kısıtlıyor ve daha geç vites değişimi saglıyarak aktutörü korumaya alıyor bu aşırı ısınma devam ederse kırmızı dişli ışıgı yanarak vites boşa geçiyor buda aktutatör motorunun yanmasını önlüyor genelde 15 dk bekledikten sonra düzeliyor malesek bu sorun tüm mmt viteslerde mevcut.tabii baskı balaa kontrolünüde yaptırmanızda fayda var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 auris baskı balata sorunu
« Yanıtla #4 : Eylül 10, 2017, 01:19:09 »
Peki bu sorun çok sık olmaya başlarsa ne yapalım.

Tek şeritli yolllara girmeye korkar hale geldik.

Her an kendini kapatacak diye

Mesaj Birleştirildi: Eylül 10, 2017, 01:28:42
Bunun mutlaka bir çözümü olmalı. Bazı bilgiler var doğrumu acaba:

"yoğun trafikte frene sonuna kadar basarak duracaksınız ve önünüzdeki araçla aranızda mesafe açılınca hemen hareket edeceksiniz, sonra hemen duracaksınız ki araç yarım debriyaj yapmasın ve çoğunlukla sorun çıkarmasın."

"Vites değişimi esnasında gazdan ayağınızı çekmez iseniz vites geçisi aşırı şoklu olacaktır. "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 auris baskı balata sorunu
« Yanıtla #5 : Kasım 11, 2017, 15:57:01 »
Aynı sorun bende de oldu. Aracım 2011 Model ve 108 bin km de. Şu ana kadar herhangi bir değişiklik yaşamadım, Bu sorunu ılk defa 3 gun once  çok sıkışık olmayan trafikte ( ki, ben ne sıkışık trafiklerde gitmişliğim var) yaşadım. Sorunun evet aşırı ısınmadan kaynaklandığı gerçek ama neden ısındığıyla alakalı bir durumu bulmak lazım. Sordum soruştrudum ve sorunun bahsedilen bir robot'tan olabileceği ve baskı balata dan olabileceği gibi tamamen farazi bir tespit, Henüz bir servise girip de durumu Bilgisayar ile tespit ettirmedim ama Bilgisayar'ın yapacağı tespiti sana söyleyecek olan da bir insan olacağına göre kıme nasıl güveneceğim hususunda sıkıntılarım var.

Servisler para koparmak adına olmayan sorunu da ekleyerek fatura şişirmesini çok iyi becerirler.

Benim araçın çekişi v.s titreme gibi herhangi bir sorunum yok. Baskı balatamın bittiğini düşünmüyorum , biten balatanın nasıl davranacağını da az çok biliyoruz. Bir servis yetkilisi de bana Otomatik şanzıman araçlarda baskı balatasının bittiğini anlamanız çok zor diye bir cevap verdi bana))

Neyse konyya gelince. Bu ısınma problemi kanımca Bahsi geçen bir robot un içine balata kömürlerinin birikmesi sonucu oluşan bir problem den kaynaklanıyor gibi geldi bana. 2012 model araçlarda bu sorunu basit plastik kılıflar ile çözmüşler fabrıkasyon olarak ama bizde devam ediyor sanırım. Bir servis görevleisi de , o robotu temizletmenın sorunu çözeceğini söyledi, Ama kmürü bitmişsse temizlemenin de işe yaramayacağını söyledi.

Pazartesi arıza tespitine gidecem. Sonucu söylerim.

Mesaj Birleştirildi: Kasım 11, 2017, 17:20:33
Az once bahsettiğimiz sorun ile alakalı olarak, Bu sorunu yaşamamak için ne yapmalıyızın altı '' Ani fren, araya mesafe koyarak gitme, yarım debriyaj yapmasın diye şöyle yap böyle yap falan filan ''

Yahu, Biz araba aldık? Temizlik robotu almadık, Araba dediğin şey, Yakıtı ve suyunu v.s tamamladıktan sonra giden bir şeydir. ısınmasın diye zırt pırt sağa çekip dinlendirmek, yok araya mesafe koymak şeklinde bir kullanım tavsiye etmek nasıl bir şey.

İstersem yavaş giderim, istersem tam dururum, istersem de gitmem. Araba bun agöre göre tepki vermek zorundadır. Bu şanzıman ile şehir içinde trafiğe kalmayacaksın diye bir uyarı yok kı böyle bir uyarı ile de araba satılmaz.

Sorun FABRİKASYON bir sorun. Kullanım hatası ile balata eksiltebilirsiniz ama Ama balata eksiltmeden Başka bir parça, ısınmadan sebep yanamaz. Araç ısınınca sadece hararet göstergesine bakarım ona dikkat ederim ve suyunu destekler v.s yaparım

Aman yavaş kullanalım da hata yapmasın felsefesi olamaz. Bu Konuda Hukuki bir teşebbüs gerekiyorsa kı gerekiyor. 6 yaşındakı bir arac için de gerekir heralde