Gönderen Konu: 1988-1992 ae92 corolla genel sorun ve çözümleri  (Okunma sayısı 4705 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Bulutların Üstü Hep Güneşli
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 80
  • Kan Grubu: 0+
  • 55 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
1988-1992 ae92 corolla genel sorun ve çözümleri
« : Mart 05, 2017, 00:15:13 »
Merhaba degerli forum uyeleri.
Elimde evvelden size anlattigim1991 nadir bulunabilecek bir corolla ve Türkiyeden ender bulunan bir japon ustam var. Şanliurfa ve cevre iller icin tum japon sorunlarini mumkun mertebeyle ustamla beraber sorunlu parcayi tamir ederek size anlatip her alanda yardim etmeyi kendime misyon edindim.
Eger sizinde bir ae92 var ve satmaya kiyamiyorsaniz her turlu sorunuzu buraya yaziniz bende ustamin eşsiz bilgilerini size aktaracagim. Öncelikle motorun sagindan solundan sizan yaglarin cozumu cok basit bunu size alt aciklamada akataracagim.

Mesaj Birleştirildi: Mart 05, 2017, 03:26:31
öncelikle bu araçlarin yağ kaçağinin temel sebebi motor omrunden degil eskimiş contalarin kirilip çatlamasindandir.
1. yağ çubuğunun girdiği yuva çevresi en muhtemel kaçak sebebidir. bu yuvayi 1 somun tutuyor somunu acip yag cubugu yuvasini kokten cekiniz. yuvanin ucunda yuzuk gibi bir plastik oring var onu en yakin kayiş oring vs satan yerden 2 liraya temiz edip degistirmeniz yeterli.
2. distributorden şanzuma yağ akması. Bu yine zamana bağli oring curumesinden kaynaklidir. distributoru ustaniza sokruturup zaman milini cikartiriniz. Bu islem icin masada distributorun dagitilmasi gerekir. zaman milinde, motora baglanan uc ve orta kisimda çürümüş 2 tane oring goreceksiniz. mil ile beraber yine parcaciya gidip biri 2 digeri7 tl olan 2 oringi takip distributorü toplatiniz. Bu islemi araca yaparak hem yagi keser , hemde 1000 lira olan disributorun hayatini kurtarmis olacaksiniz.
3. motorunuz ne kadar saglikli olursa olsun eger henuz tamir gormemisse mutlaka iyi bir ustada karteri sokturup alttan yeni yatak attiriniz. Bu krank milinin hayatini kurtarip ilerde motorun yatak sesini vs onleyecektir. yatak fiyati 30-40 tl kadardir. Motor karteriniz takarken bol sivi cota kullanin bu yag kacagini %90a kadar kesecektir.
4. Bu araçlari kesinlikle yaz kiş antifriz ile kullaniniz. eger araciniz benimki gibi hiç antifriz görmemişse yeni bir devirdaim,kapak contasi alip degismenizi oneririm. ileride antifriz radyator ve hortumlari delebilir bunlarida degismeniz gerekecektir.
5. Soğuk havalarda bu araçlar 1 kontak ile calisirlar eger sizin araç geç calisiyor yada isinincaya kadar stop ediyorsa aracinizin karburatorunu sokturup otomatik isitma jiklesini tamir etmeniz gerekecektir. zira bu araclar otomatik jikle olup rolantisini motor isisina gore kendi ayarlamaktadir.  Geç çalisma problemlerininbuyuk cogunlugu lpg ayari ve bujilerden kaynaklidir.

Baska sorunlarinizi burda dile getirmeniz yeterlidir kisa zamanda sitede donus yapilir. Elbette bende cogu bilgiyi ustamdan alip yaziyorum.
Spastik_Serçe

Toyota Club Türkiye

1988-1992 ae92 corolla genel sorun ve çözümleri
« : Mart 05, 2017, 00:15:13 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Bulutların Üstü Hep Güneşli
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 80
  • Kan Grubu: 0+
  • 55 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: 1988-1992 ae92 corolla genel sorun ve çözümleri
« Yanıtla #1 : Mart 11, 2017, 10:16:51 »


Mesaj Birleştirildi: Mart 11, 2017, 10:18:07

Mesaj Birleştirildi: Mart 11, 2017, 10:19:39
Spastik_Serçe

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Bulutların Üstü Hep Güneşli
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 80
  • Kan Grubu: 0+
  • 55 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: 1988-1992 ae92 corolla genel sorun ve çözümleri
« Yanıtla #2 : Nisan 01, 2017, 17:12:22 »
 :P Baba oğul buluşmasında ilk ve son jenerasyon Corolla farkları. (şahsi fikir)
 ilk kasa adeta taş gibi sağlam son kasada çok malzemeden çalınmış oyuncak havası var.
 Yeni kasa bol özellik ve konfor versede kesinlikle eskisi kadar tatlı değil.
 Eskisi 26 yaşında halen masrafsız ve tık demiyor yenisi hassas ve arızaya müsait.
 Hele vazgeçilmezim incecik direksiyonum yenisinde kütüğe dönüşmüş hiç lezzet yok
 Ojinal komple kahverengi iç döşemelerimin yanında yenisi sıradan her araç gibi adeta hayal kırıklığına uğradım
 Not: Bu kıyaslama iki Corolla arasındadır, elbette yeni Corolla sınıfının baba aracıdır.
Spastik_Serçe

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '91
  • Kilometre: 290
  • Kan Grubu: A+
  • 106 kere teşekkür etti
  • 486 kere teşekkür edildi
Ynt: 1988-1992 ae92 corolla genel sorun ve çözümleri
« Yanıtla #3 : Nisan 01, 2017, 18:19:35 »
bu arabanın orjinal motor takozunu bulurmuyuz ve ne kadara patlar ön ve arka takozlar bize ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Bulutların Üstü Hep Güneşli
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 80
  • Kan Grubu: 0+
  • 55 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: 1988-1992 ae92 corolla genel sorun ve çözümleri
« Yanıtla #4 : Nisan 20, 2017, 18:59:57 »
Arkadaslar bu araçlarda henuz motor revizyonu yapilmamış ise bilinki alt ve üst tüm contalariniz çürümüş motorun her tarafinda muhtelif yağ kaçaklari vardir. 18 nisan 2017 tarihinde sizlere yari revizyonu fiyatlariyla beraber aktaracağim. Kullandiğim marka ürünleri uzun inceleme ve kiyaslamalar sonucu ustalara danisarak aldim. tavyise edilen urunlerdir.
GMB marka triger seti             85 tl
MAHER marka full conta seti 80 tl
DENSO marka buji takimi        35 tl
Benzin ve bazi su hortumleri   40 tl
ŞAHİN marka krank kol yatak seti 20 tl
Fİl marka Yağ filtresi ve orjinal hava filtresi 35 tl
Motor yagi antifriz bez sivi conta oring kelepce 125 tl
Toplamda 400 civari malzeme aldim.

Ustam suriye plaka bir toyota CAMRY ile uğraştiğindan Tüm işlerimi Ustamin kalfasi olan Halepli muhammed yapti. Pek türkçe bilmesede mukemmel bir işçiliği ve beden diliyle anlaşmamiz ayrica keyif katti. komple 6 saat surdu. Anlattigina gore suriyede bunca isi yapinca bizim paramizla 50 lira iscilik aliyormuş. Tabi mustafa usta da jest yapip 250 alinca motoru toplamda 650 lira gibi bir meblaya kurtardik desem yeridir. sonuç olarak sessiz bir motor ve artan performans memnun etti. fotolari yarin aksam yukleyecegim. geecekten yataklar tukenmişti Allahtan krank zarar gormemişti.
saygilar.
Spastik_Serçe

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Bulutların Üstü Hep Güneşli
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 80
  • Kan Grubu: 0+
  • 55 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: 1988-1992 ae92 corolla genel sorun ve çözümleri
« Yanıtla #5 : Nisan 21, 2017, 21:17:23 »
bu arabanın orjinal motor takozunu bulurmuyuz ve ne kadara patlar ön ve arka takozlar bize ?

internetteki yan sanayi kulak fiyatlarına bakarsanız ön 50 arka 80 şanzıman 130 lira gibi bir mebla. size önerim orjinali almak yerine ustanızın önereceği iyi bir yan sanayi almanızdır. Bazı parçaların orjinalini hurdacı dışında sıfır bulamazsınız. Motor parçalarının bazıları AE101 kasa ile aynı olduğundan piyasada çok var. . yoksa parça sıkıntısı bu araçlarda çok fazla olurdu. Siz ve diğer eski corolla kullanıcılara önerim parçanızı söküp elinizde yedek parçacıya gitmenizdir. Eminim çoğu parçayı ajantacı AE 101 in sanıp verecektir.Adam bana modeli sormazsa direk corolla 1.6 diyorum o zaten aşina çıkarıp veriyor. Ama ısrarla ae 92 dediğimde kimi yok diyor kimi de 2 misli fiyat çekiyor. Kusura bakmayın ama malesef memlekette bu işler böyle dönüyor. Kim kaça tutturdu hesabı,.
Spastik_Serçe

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: 1988-1992 ae92 corolla genel sorun ve çözümleri
« Yanıtla #6 : Haziran 09, 2017, 22:41:53 »
bir kaç haftadır hararet saati aniden en üst seviyeye kalkıyor, bir kaç saniye sonra normal seviyeye geliyor bazende torpidoya vurarak normal seviyesine iniyordu. oto elektirikçi kadranı söktü hararet saatini çıkardı ve saatin arkasında bulunan lehimlerin birinde gözle görülemeyecek kadar çatlak vardı büyüteçle bakıp tespit etti lehimleri tazeledi 4 adet lehim ucu var zaten ve sorun halloldu aynı problemi yaşayan ae92 sahipleri varsa tecrübe edilmiştir başka bir yerleri kurcalamaya gerek yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '91
  • Kilometre: 290
  • Kan Grubu: A+
  • 106 kere teşekkür etti
  • 486 kere teşekkür edildi
Ynt: 1988-1992 ae92 corolla genel sorun ve çözümleri
« Yanıtla #7 : Haziran 10, 2017, 09:43:08 »
benim hararet göstergesi de arada çalışmıyordu veya rüzgar çok alırsa gelip gidiyordu. termostatın altında sensörü varmış. fişi gevşemiş. lehim ile tutmadı eski usül kıvırarak bağladım. sorun bitti.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '92
  • Kilometre: 180
  • Kan Grubu: 0+
1992 toyoto coralla xl araç çekiş sorunu
« Yanıtla #8 : Ekim 27, 2017, 20:27:45 »
1992 model toyotam var aracım radyatör patlattı contasını değiştirdim şuan aracım çekmiyor ve kösülüp hızlanmıyor sorunu nedir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Bulutların Üstü Hep Güneşli
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 80
  • Kan Grubu: 0+
  • 55 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: 1992 toyoto coralla xl araç çekiş sorunu
« Yanıtla #9 : Aralık 04, 2017, 16:19:10 »
1992 model toyotam var aracım radyatör patlattı contasını değiştirdim şuan aracım çekmiyor ve kösülüp hızlanmıyor sorunu nedir

Muhtemel sorunlar
1.Lpg beyni ömrünü tamamlamış lpg ayarı elden geçirilmelidir (kuvvetli ihtimal) masraf 100 tl
2. Araç disribütörün de güzel bir avans ayarı yapılabilir neticede sökülüp takıldı ve avans ayarı kaçtı. 10-15 tl

Not: aracınızı japoncu ustalar dışında kesinlikle elletmeyiniz.
Spastik_Serçe

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '91
  • Kilometre: 275000
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 1988-1992 ae92 corolla genel sorun ve çözümleri
« Yanıtla #10 : Ağustos 18, 2018, 11:08:45 »
Merhaba,

ae92 corolla 1.6 lpgli aracım var ve yaklaşık bir hafta önce İstanbulun sıkışık trafiğinde kaldım.

---Yokuşta dur kalk şeklinde giden trafikte araba birden çekmemeye başladı (sanki motor şişmiş gibi oldu)
---motorun alt kısmından diye tahmin ediyorum hırıltı şeklinde ses gelmeye başladı. (dizel motorlardan gelen sese benzettim onu)
---yakıt tüketimi hissedilir derece arttı aşağı yukarı 80-90 km daha az gidiyor araba.


---O günden sonra bu ses arabayı zorladığımda ve rampalı yollarda halen gelmekte
---Vites değişimlerinde araba kendini daha geç topluyor ve belli bir devire ulaşana kadar bu ses geliyor
---Düz yolda giderken bu ses eğer arabayı devirli kullanırsam duyulmayacak kadar azalıyor fakat biraz zorlayınca gelmeye başlıyor
---Araba hareket etmezken durduğum yerde gaza yükleniş esnasında bu ses geliyor deviri 3bin'e getirince gidiyor. Bazen hiç ses gelmiyor


Aracın motoru yapılalı yaklaşık 2 yılı geçiyor

--2 ay önce karbüratörü komple söktürüp temizlettim
--Buji ve buji kabloları da değişti.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 16250
  • Kan Grubu: 0+
  • 28 kere teşekkür etti
  • 576 kere teşekkür edildi
Ynt: 1988-1992 ae92 corolla genel sorun ve çözümleri
« Yanıtla #11 : Ağustos 18, 2018, 15:17:52 »
debriyaj,baskı balata kaç km de ? kaçırıyor gibi bir durum var sanki !
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '91
  • Kilometre: 275000
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 1988-1992 ae92 corolla genel sorun ve çözümleri
« Yanıtla #12 : Ağustos 18, 2018, 15:35:44 »
debriyaj,baskı balata kaç km de ? kaçırıyor gibi bir durum var sanki !

Araba şu an 308bin km'de ve 1 kere değişti şu ana kadar. Yaklaşık 20 yıldır bizde ve bu değişimin üzerinden yıllar geçmiştir.

Söylediğinizden yola çıkarak baskı balatayı test etmem gerekiyor sanırım

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 123 kere teşekkür etti
  • 765 kere teşekkür edildi
Ynt: 1988-1992 ae92 corolla genel sorun ve çözümleri
« Yanıtla #13 : Ağustos 18, 2018, 15:44:48 »
Araba şu an 308bin km'de ve 1 kere değişti şu ana kadar. Yaklaşık 20 yıldır bizde ve bu değişimin üzerinden yıllar geçmiştir.

Söylediğinizden yola çıkarak baskı balatayı test etmem gerekiyor sanırım
araç hiç hararet yükselttimi anlattıklarınız bana kırank sesini hatırlattı eğer anakol yataklarda veya kırankta sorun varsa dediğiniz sıkıntıları yapar krank ın balans ında kayma varsa ki buda eğilmeden kaynaklanır tabi hemen telaş yapmayın bunlar varsayım kırank sensörü düzgün okumassa yığılma yapar uzman bir Toyota ustası tarafından aracı kontrol ettiremenizde fayda var.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '91
  • Kilometre: 275000
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 1988-1992 ae92 corolla genel sorun ve çözümleri
« Yanıtla #14 : Ağustos 18, 2018, 16:02:05 »
araç hiç hararet yükselttimi anlattıklarınız bana kırank sesini hatırlattı eğer anakol yataklarda veya kırankta sorun varsa dediğiniz sıkıntıları yapar krank ın balans ında kayma varsa ki buda eğilmeden kaynaklanır tabi hemen telaş yapmayın bunlar varsayım kırank sensörü düzgün okumassa yığılma yapar uzman bir Toyota ustası tarafından aracı kontrol ettiremenizde fayda var.

Arabayı günlük olarak kullanıyorum ve hararet göstergesi olayın ilk olduğu zamanda da yükselmemişti normal seviyedeydi, şimdi de öyle.

Bu şekilde zorlamadan kullanıyorum ve dediğim sesler azaldı ama sıkışık trafikte kalırsam veya yokuşlu yollarda tekrar gelmeye başlıyor.

Bayram sebebiyle sakaryaya gidiyorum ve bu yüzden sabaha karşı 4 gibi yola çıkmayı düşünüyorum trafikte kalmamak için bu şekilde gerekirse arabayı dinlendirerek gidebilir miyim ?

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 123 kere teşekkür etti
  • 765 kere teşekkür edildi
Ynt: 1988-1992 ae92 corolla genel sorun ve çözümleri
« Yanıtla #15 : Ağustos 18, 2018, 16:45:13 »
Arabayı günlük olarak kullanıyorum ve hararet göstergesi olayın ilk olduğu zamanda da yükselmemişti normal seviyedeydi, şimdi de öyle.

Bu şekilde zorlamadan kullanıyorum ve dediğim sesler azaldı ama sıkışık trafikte kalırsam veya yokuşlu yollarda tekrar gelmeye başlıyor.

Bayram sebebiyle sakaryaya gidiyorum ve bu yüzden sabaha karşı 4 gibi yola çıkmayı düşünüyorum trafikte kalmamak için bu şekilde gerekirse arabayı dinlendirerek gidebilir miyim ?
Bence risk almayın iyi bir ustadan bilgi alın motoru dnletin Tokay abinin dediği gibi baskı balata da olabilir yolda kaldıktan sonra hiçbir anlamı yok o rezillik hiçbir şeyle ölçülmez

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 18, 2018, 16:49:40
Eğer gidebilirseniz bu adreste tem Toyota Ataturk Oto San. Sitesi 2.Kisim 22.Sok. No:750 Maslak-Istanbul/TURKEY kendilerinden bir görüş almanızı tavsiye ederim zira sadece Toyota ya hizmet veriyorlar ve formun onaylı tek tedarikçisi ve bilgi konusunda gayet hatta yetkili servisten daha bilgili oldukları aşikar
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '91
  • Kilometre: 290
  • Kan Grubu: A+
  • 106 kere teşekkür etti
  • 486 kere teşekkür edildi
Ynt: 1988-1992 ae92 corolla genel sorun ve çözümleri
« Yanıtla #16 : Ağustos 18, 2018, 21:35:59 »
radyatör patladığında arabada su da kalmamıştır. kesin conta yakmıştır. eksozdan da kaçırma olabilir.

motor conta yaktı ise su eksiltir. suyunu her zaman ekleyin. daha kötüsü su ile yağ karışabilir ve yağ puding gibi olur. bu da yolda bırakır.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '91
  • Kilometre: 275000
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 1988-1992 ae92 corolla genel sorun ve çözümleri
« Yanıtla #17 : Eylül 05, 2018, 09:42:16 »
Öncelikle konuya ilgi gösteren forum üyelerine çok teşekkür ederim,

Arabanın uzun süredir bakımlarını yapan ustama gösterdim ve problemin avans vurmasından kaynaklandığını söyledi.
Konuda bahsettiğim ses avans vurma sesiymiş, ayarını yaptırdım. Ses gitti ve çekişi de normale döndü şimdi.

Tüm bunlardan sonra aklıma geldi, bu ses ortaya çıkmadan önce gazı mecburen PO'dan almıştım normalde hep Shell kullanıyordum ve araştırınca yakıt kalitesinden de kaynaklandığını öğrendim...
Gerçi aynı markanın kendi istasyonları arasında da yakıt kalitesi açısından farklılıklar oluyor o yüzden sanırım yakıtı aldığın istasyonu da pek değiştirmeyeceksin markası aynı olsada...

Etiketler: