Gönderen Konu: Ayıplı Mal Hakkında Yardım.  (Okunma sayısı 1038 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ayıplı Mal Hakkında Yardım.
« : Şubat 07, 2009, 23:58:15 »
Arkadaşlar açtığım konuyu okuyanlar bilir.M/M vites sorunu il karşılaştım. yaklaşık 2800TL tutarında bir onarım oldu ve garanti kapsamın da değişildi herşey.Yalnız Aracı dün yani cuma verdim pazartesi vereceğiz dediler.Bugün akşam saatleri tekrar arayıp bekçiye bırakyoruz gelip alın dedikleri için aldık aracı.Şuan da 1. vites te ve geri viteste araç bariz titriyor.2 saat önce bir ortam da avukat bir bey aynı olayın başına geldiğini şanzıman hatalarının ayıplı mala gireceğini ve aracı keşke teslim almasaydın çünkü araç ayıplı mal yenisi ile değiştirirlerdi dediğini duyduktan sonra içime süphe düştü.Bilgisi olan varmı bu konuda ?ben aynı sorunu 3 defa yaşarsam ayıplı mal olur diye biliyordum.Avukat bey de tamiratı kabül etmiş sayıldın aracı almakla dedi.Umarım sorun çıkmaz aracımdan memnunum ama eğer aynı sorun sürekli devam ederse bu araçtan toyota kendini sorumlu tutarmı? Kafam karıştı valla hele bu titreme benim tahmin ettiğim gibi rolontiden değil de vitesle alakalıysa tamamen soğurum ben bu arabadan...
Toyota Corolla 2007 1.6 comfort

Toyota Club Türkiye

Ayıplı Mal Hakkında Yardım.
« : Şubat 07, 2009, 23:58:15 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Ayıplı Mal Hakkında Yardım.
« Yanıtla #1 : Şubat 08, 2009, 10:04:57 »
Hocam o senin dediğin aynı sorunu 3 defa yaşama olayı farklı. Yani bir ürün çeşitli arızalardan 3 defa tamir olursa yenisi ile değiştirilmek zorunda. En azından cep telefonlarında öyleydi. Sanırım bunda da aynıdır. Ama ayıplı mal sayılma kriterlerini bilemiyorum.
Opel Astra GTC

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Ayıplı Mal Hakkında Yardım.
« Yanıtla #2 : Şubat 08, 2009, 10:50:39 »
AYIPLI MAL: Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen, standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.


AYIPLI HİZMET: Sağlayıcı tarafından bildirilen reklam ve ilanlarında veya standardında veya teknik kuralında tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da yararlanma amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren hizmetler, ayıplı hizmet

Haklarınız

Satın aldığınız mal veya hizmetin ayıplı olduğunu anlamanız durumunda; malın veya hizmetin teslim tarihten itibaren 30 gün içerisinde satıcıya veya sağlayıcıya başvurarak; 

•  Ödediğiniz bedelin iade edilmesini,

•  Malın ayıpsız olanıyla değiştirilmesini,

•  Ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirimini,

•  Ücretsiz olarak tamir edilmesini ,

# - Tazminat isteme 

haklarından birisini talep edebilirsiniz.
Satıcı talebinizi yerine getirmekle yükümlüdür. 

Ayıplı malın neden olduğu zararlardan o malın imalatçısının üreticisinin sorumluluğunun usul ve esasları Ayıplı Malın Neden Olduğu Zararlardan Sorumluluk Hakkında Yönetmelik' le düzenlenmiştir.

Satın aldığınız malın kullanımı sırasında ortaya çıkan bir ayıp sözkonusu ise bu gizli ayıp anlamına gelir.

Bu durumda malın teslim tarihinden itibaren 2 yıl içinde haklarınızı kullanabilirsiniz. Bu süre, konut ve tatil amaçlı taşınmaz mallarda 5 yıldır . 

Bunlar sizin yasal haklarınızdır ve hangisini kullanacağınıza satıcı değil, siz karar vereceksiniz.   

Hangi Mallar Kanun Kapsamındadır?


* Taşınır mallar,

* Konut ve tatil amaçlı taşınmaz mallar,

* Elektronik ortamda kullanılmak üzere hazırlanan yazılım, ses, görüntü vb. gayrı maddi mallar.


# Tazminat isteme ancak ayıplı malın/ hizmetin neden olduğu ölüm ve / veya yaralanmaya yol açan ve / veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı- üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir.   

Sorumluluklar

Bir sanayi malını (buzdolabı, çamaşır makinası, elektrik süpürgesi,vs.) satın alırken;


İthalatçı veya imalatçı firmaların ithal ettikleri veya ürettikleri sanayi malları için düzenlemek ve tüketiciye vermek zorunda oldukları Garanti Belgesi mutlaka istenmelidir. 

Garanti süresinin malın teslim tarihinden itibaren başlayıp asgari iki yıl olduğuna dikkat edilmelidir. 

Garanti belgelerinin, satın alınan mala ilişkin faturanın tarih ve sayısı ile bandrol ve seri numarasını içermek zorunda olduğu unutulmamalıdır. 

Alışverişlerinizde, garanti belgesi ile tanıtma ve kullanma kılavuzlarına dikkat ediniz. 

Sonradan teslim gerektiren veya stokta bulunmayan bir mal sipariş ettiğinizde, yazılı bir sözleşme yapınız. 

Satın aldığınız mal ayıplı çıkmışsa, hemen mali da yanınıza alarak aldığınız yere gidiniz. Fatura, fiş ya da satın aldığınızı gösteren diğer kanıtlarınızı da yanınızda götürünüz. 

Ayıplı olduğunu bilerek satın aldığınız, ambalajında ya da satın aldığınız yerde kolaylıkla okunabilecek bir yerde “özürlüdür” ibaresi bulunan mallar hakkında 4 seçimlik hakkınızı kullanmanız mümkün değildir. 

*Ayıplı Malın Neden Olduğu Zararlar

Satın aldığınız malın ayıplı olması nedeniyle,

yaralanma ve/veya ölümle sonuçlanan hallerde,
kullandığınız diğer mallarda hasar oluşması durumunda, 
o malı satın aldığınız tarihten itibaren 3 yıl içinde tazminat isteme hakkınız da bulunmaktadır. Ancak, satılan malın ayıbı, tüketiciden hile ile gizlenmişse zamanaşımı süresi yoktur.   

Çözüm Organları

Satıcı yükümlülüğünü yerine getirmediği takdirde, ikamet ettiğiniz veya malı veya hizmeti satın aldığınız yerdeki

Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine,
Tüketici Mahkemelerine
şikayet konusunu içeren, bir dilekçe ve ekinde konuya ait belgelerle (fatura, fiş, garanti belgesi, satış sözleşmesi vb.) başvurabilirsiniz. 

Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri ve Tüketici Mahkemeleri

Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri illerde Sanayi ve Ticaret Müdürlüğü, ilçelerde ise Kaymakamlık binalarındadır.

Tüketici Mahkemeleri ise her il ve ilçenin Adliye binalarında bulunmaktadır.

Hakem heyetlerine yapılan başvurulardan herhangi bir ücret alınmaz. Hakem heyetlerince görevlendirilecek bilirkişi ücretleri de Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından karşılanır. 

Satın aldığınız ve şikayet konusu olan mal veya hizmetin değeri 1 Ocak 2005'den itibaren 670,36 YTL'nin (670.360.000TL) (*) altında ise sorunun çözümü için Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurmanız zorunludur. Bu durumda, hakem heyetlerinin aldığı karar bağlayıcıdır. Hakem heyetinin verdiği karar lehinize olmakla beraber satıcı veya sağlayıcının bu karara uymaması durumunda İcra Müdürlüğü'ne müracaat edebilirsiniz. 

Hakem heyeti kararı aleyhinize ise 15 gün içinde Tüketici Mahkemesine itiraz edebilirsiniz. İtirazı görüşen tüketici mahkemesinin kararı kesindir. 

Şikayet konusu mal veya hizmetin değeri 670,36YTL'nin üstünde ise Hakem Heyetlerine başvurabileceği gibi, Tüketici Mahkemelerine de başvurulabilir. 

Ancak bu durumda Hakem Heyetlerinin kararı delil niteliğinde olup, bağlayıcı değildir. Lehinize olan heyet kararına, karşı tarafın uymaması halinde Tüketici Mahkemesine başvurmanız gerekecektir. 

Tüketici mahkemeleri nezdinde açılacak davalar da her türlü resim ve harçtan muaftır.   

(*) Parasal sınır her yıl DİE'nin TEFE'de meydana gelen yıllık artış oranında artırılır.

Kaynak : http://www.sanayi.gov.tr/webedit/gozlem.aspx?sayfaNo=276
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid