Gecmis olsun abi. Egr temizlenirken motor nasil yandi.
Geçmiş olsun abi onu nasıl becerdiler ya Yaktılar derken nasıl yandı araba.
Sağolsun elinde iş olmasına rağmen ilgilendi benimle.
Teşekkür ederim arkadaşlar. Allah razı olsun.
Egr kurum bağladığı için motor sürekli kendini korumaya alıyordu. En son Malkara'ya giderken epey beni bir terletti. Rampa yukarı sollama yaparken bir anda korumaya geçip hızımı 60-70 seviyelerine düşürtüyordu. Geçen hafta Salı günü her zaman gittiğim yere götürdüm Tosun'u. Malkara'ya gittiğim sabah ben temizlemek istedim lakin arka taraftaki civata yalama olduğundan sökememiştim. Atölyede ki ustalarda sökemediler. Bu arada üst kapak contasından yağ kaçırdığını gördük. Usta "orijinal conta siparişi ver gelince hem contayı değiştiririz hem de üst kapak açılmışken Egr'yi söker temizliğini yaparız" dedi. Servise gidip geldiğimde atölyenin içinde yoğun bir mazot yanığı kokusu vardı. Motor kendini sürekli kendini korumaya aldığı için hava emiş hortumundan yoğun miktarda balata spreyi sıkmışlar. Motora mazotla beraber hava yerine yanıcı madde olan balata spreyi girince Ambele denen olay gerçekleşiyor ve silindir kapak contası kül oluyor. İşi üzerime yıkmaya çalıştılarsa da bunda başarılı olamadılar. Ben aracı almadan önce eski sahibi hararet yaptırmış. Servisin verdiği fiyatı çok bulunca da özel serviste arabayı elden çıkaracak hale getirip satıyorlar. Hal böyle olunca da herşeyi uyduruk malzemeden kullanmışlar. Normalde çelik conta kullanılması gerekirken değişik bir malzemeden üretilmiş çok adi bir conta kullanmışlar. Çelik contanın orijinal servis fiyatı 380 TL
Biraz uzun oldu ama başımdan böyle bir olay geçti. İstanbul'da bir hafta arabasız kalmak çok zor oldu. Neyse ki dün akşam arabamı teslim aldım.