0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Akif hocam 3500 devir üzeri 10ms yede ms benzin takviyesi açtıra bilirsin. Subaplar hassas ama gaz ayarın düzgün oldugu için 100.000 km sorun çıkacagını pek sanmıyorum. İstersen Mutlu gibi eğer 5000 6000 devirlerde arabayı heyecan olsun diye kasma girişimlerin olacağı zaman benzine alırsan sıkıntı olmaz. Yada bazı arkadaşlar gibi belli bir süre uzun yolda giderken kısa sürelide olsa benzine alabilirsin aracı.
aslında 3bin besyüzü gecmiyorum 3300 gibi falan 120 yapıyor o da bana yetiyo. mehmet usta benzin takviyesini 4bin devir sonrası içn açmayı teklif etti ama ben o devirlere cıkacaksam zaten benzine alıyorum.ikinci sorum ise önceden lpgyi farklı firmalardan alıyordum elmyle baktığımda değerler farklı cıkıyordu. şimdi hep bpden alıyorum çok şükür değişme çok yok. malum brcde obd yok o yüzden sürekli aynı firmadan almak lazım sanırım
Şu benzin takviyesi olayını hala daha anlayamadım, neden benzin takviyesi? Hadi sadece benzin olsa anlarım ( sadece benzin seçeneği de var) bu şekilde lpg yanarken araya bir kaç püskürtme benzin gelmesi neyi değiştiriyor yada değiştirir?
Ne kurtarırsak kârdır durumu o .
Benzinin bir soğuma sağlaması mümkün değil, yanan giden birşey. O soğuma ancak emme subaplarında iş görebilir. Lpg nin yanması uzun sürebiliyor, benzin takviye ederek değişik noktalarda yanan benzin de lpg nin hızlı yanmasına sebep olabilir, o nedenle de yanmanın erken bitmesine erken etkisi olabilir.
Züğürt tesellisi gibi bişi yani Bak benzinde püskürtüyorum sübapları koyuyorum hesabı Mutlu bu yanmanın olduğu yer kocaman bir yer değil ki zaten iyicene de sıkıştırılmış vaziyette iken buji çakıyor, orada sıkışmış vaziyette bulunan lpg de patlıyor. Buna birde benzin takviye etsek ne olacak, ayrıca bu işlem o kadar hızlı oluyor ki emme manifoldundan habire lpg yi emip duruyor. Hiç aklım almadı bu işi ya, sonuç olarak lpg li araba hava değil lpg li hava emiyor hatta buna birde hidrojen verirsek su ile çalışan araba misali süper olur yada saf oksijen
Bildiğim kadari ile benzinin yuk durumunda yanma sicakligi 500 dereceyi gecmiyor. Lpg ise yuk binimce 900 dereceye kadar cikan bir sicaklik olusturuyor. Bu durum subaplara zararli evet cozum uzun yolda sadece benzinle gitmek. Ama benzin takviyeside yıpranmayı biraz azaltir tabiki. Yukten kasit devir cevirmek degil. Hatta devir ceviren araba daha rahat patlama saglayacagindan isinma durumunu minimize eder. Yükten kasit sollamara cikarken veya rampada hiz arttirmaya çalışırken araba yemedigi halde yedirmeye calismaktir. Yoksa arabaya 3500 devir cevirttim vah tuh diyecek bise yok. Cok yuksek devirlerde tabiki harareti arttirir ama arabaya ani hizlanma esnasindaki kadar kasinti bi durum icine sokmaz. Bayira geldiyseniz benzine gecin veya hizli sekilde vites dusurun. Bisecik olmaz ins )
Efsane degil. Bu bilinen bise. Bi dokuman buldum hatta siz boyle deyince bakin http://mmfdergi.uludag.edu.tr/article/download/5000082712/5000076912Arastirmasi yapilmis ne kadar bilimsel bilemem tabiki
Bu sıcaklık olayını herhalde elm den log kaydı alarak bakacağım. Bir kere bakayım demiştim elm bozuktu şimdi yeni elm ile kayıt alma zamanı geldi. Sadece benzinle bu katalitik sıcaklıklarını kayıt edeceğim sonrada yine aynı şartları denk getirirsem lpg ile kayıt edeceğim bakalım durum ne olacak. Hep aklımda bu test ama ne kadar sağlıklı olacak biraz zor. Laboratuvar ortamı lazım ama olsun test testtir
Siz bunu okuduysanız. Abi lpg ısıl yükü neredeyse benzinle aynı, lpg de yaklaşık benzin kadar ısınır ve supaplara zararı yok demeniz gerekirdi Mesaj Birleştirildi: Eylül 04, 2016, 10:02:08Bir makale de sen yayınla abi. İnsanlığı şehir efsanelerinden kurtar. Bilim dünyasına senin için küçük insanlık için daha küçük bir katkı yap. [emoji594] [emoji594] [emoji594] [emoji594] [emoji28]