Gönderen Konu: 2015 mmt dizel premium izlenimlerim  (Okunma sayısı 3930 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
2015 mmt dizel premium izlenimlerim
« : Ağustos 21, 2016, 10:35:11 »
daha evvel 2008 mmt kullanıyordum.2015 mmt ye geçmiş bulunmaktayım.görüşlerim.
1.araç yürüyen alt takım aynı değişiklik yok.
2.konfor aynı değişiklik yok(üst elektronik donanımlar hariç)
3.5000 km de 700 gr yağ eksiltmiş.normal kabul edilebilir.
4.yokuş kalkış desteği şanzumanı rahatlatmış yokuşlarda.
5.6 vites olması vites aralıklarını kısaltmaktan başka bir işe yaramamış.son sürat aynı.
6.yakıt tüketimi aynı değerler katolaktaki değerler gerçek değil.şehir içi istanbul 7lt şehir dışı sakin kullanım 4.5 lt.eskiside öyleydi
7.motor enjektörler yüzünden daha sessiz.
8.malzeme kalitesi japon üretimi 2008 den altta.
9.arka koltuk mercedes e classe den bile geniş maşallah.
10.teknik donanıma girmiyorum onlar zaten ekstra artıları klima iç ayna yan ayna v.s.teyp bluetooth v.s.
11.bristone lastik lastik değil sabun mübarek.sert kaygan kötü bir lastik
12.arka davlunbazı yoktu çıkmacı arkadaştan alıp taktım nispeten daha iyi.
13.40.000 km egr pislenmiş bayaa temizledim.
14.şanzıman debriyaj motorunu söküp temizledim pisti(önlem olarak)


izlenimlerim bunlar arkadaşlar....

Toyota Club Türkiye

2015 mmt dizel premium izlenimlerim
« : Ağustos 21, 2016, 10:35:11 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 mmt dizel premium izlenimlerim
« Yanıtla #1 : Ağustos 21, 2016, 11:50:28 »
5000 km de 700 gr yag eksiltmis kabuledilebilir demenizi anlayamadim. ( 10.000 km de bakim araligi var sayarsak avrupada baska markalarda 15 bin km ) 5000 km de 700 gr yag eksilten motor bence bariz yag yakan bir motordur. Suan 200.000 km de hyundai accent kullaniyorum o bile yag yaktigi halde 15 bin km de 1 - 1,5 litre yakiyor kullanim sekline gore.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 504 kere teşekkür etti
  • 208 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 mmt dizel premium izlenimlerim
« Yanıtla #2 : Ağustos 21, 2016, 12:10:16 »
5000 kımde 700 gr olduğunu nasıl anladınız?
" Less English, more bike."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Aşk-ı Derun
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '00
  • 11 kere teşekkür etti
  • 108 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 mmt dizel premium izlenimlerim
« Yanıtla #3 : Ağustos 21, 2016, 12:22:40 »
yani özetle diyorsun ki uzak durun paranıza yazık etmeyin
Onlara: Yeryüzünde fesat çıkarmayın, denildiği zaman, "Biz ancak ıslah edicileriz" derler.
Şunu bilin ki, onlar bozguncuların ta kendileridir, lâkin anlamazlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • karakus11.blogcu.com/
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 16 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 mmt dizel premium izlenimlerim
« Yanıtla #4 : Ağustos 21, 2016, 15:42:48 »
yani özetle diyorsun ki uzak durun paranıza yazık etmeyin

kısaca öyle....
Acaba sırf dünya için mi yaratılmışsın ki, bütün vaktini ona sarfediyorsun!
" Zaman gösterdi ki, Cennet ucuz değil, Cehennem dahi lüzumsuz değil "
" İnsan bir yolcudur. Sabavetten (çocukluktan) gençliğe, gençlikten ihtiyarlığa, ihtiyarlıktan kabre, kabirden haşre, haşirden ebede kadar yolculuğu devam eder." (Mesnevi-i Nuriye)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 mmt dizel premium izlenimlerim
« Yanıtla #5 : Ağustos 21, 2016, 16:52:11 »
Hayırlı olsun.
Geçenlerde Vorolla. Auris, Yaris, Rav4 ve Hilux deneyimim oldu güncel versiyonlar olarak. Bir ara detaya hirerim ama içlerinde ilgi çekici ve uğraşılmış sadece Hilux geldi. Son versiyon hem o ruhu korumuş, hem gelişmiş.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • karakus11.blogcu.com/
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 16 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 mmt dizel premium izlenimlerim
« Yanıtla #6 : Ağustos 21, 2016, 18:37:34 »
Hayırlı olsun.
Geçenlerde Corolla. Auris, Yaris, Rav4 ve Hilux deneyimim oldu güncel versiyonlar olarak. Bir ara detaya girerim ama içlerinde ilgi çekici ve uğraşılmış sadece Hilux geldi. Son versiyon hem o ruhu korumuş, hem gelişmiş.

şükür birileri acıda olsa gerçekleri yazmış...
Acaba sırf dünya için mi yaratılmışsın ki, bütün vaktini ona sarfediyorsun!
" Zaman gösterdi ki, Cennet ucuz değil, Cehennem dahi lüzumsuz değil "
" İnsan bir yolcudur. Sabavetten (çocukluktan) gençliğe, gençlikten ihtiyarlığa, ihtiyarlıktan kabre, kabirden haşre, haşirden ebede kadar yolculuğu devam eder." (Mesnevi-i Nuriye)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 mmt dizel premium izlenimlerim
« Yanıtla #7 : Ağustos 21, 2016, 19:34:59 »
şükür birileri acıda olsa gerçekleri yazmış...
Objektif olmak şart, yoksa gelişemeyiz. Açıkçası bu durumun Toyota'nın öz felsefesine de uyduğunu düşünmüyorum ama sonuçları da ortaya koymak gerek, bazen üzücü gelse de.

Hilux'da, kapı içi ve konsol tuş dokunma hisleri, bir pikaba göre oldukça iyiydi, iç kaplamalar da öyle, özellikle üst kısımlarda. Koltuk kaplamaları da öyle.
Kapı vs sacı yerli yerinde idi, kalınlıklarına da bakmak lazım tabi. Tok bir araç.
Diğer üçü arası belirgin fark yoktu, belki donanıma göre kaplamalar değişiyordur, mesela Kaan'ın Corolla iç malzeme gördüklerimden daha iyi geldi. Hatta bazılarında, konsol parçaları ek yerleri farklı ve düzensiz aralıklarda. Direksiyon kaplaması bence zayıf, o segmentlerde daha iyileri mevcut. Konsol tasarımı ise göreceli, beğenene de saygı gösteririm, beğenmeyene de.
El fren kolları duruşları ve kaplamaları da bence tatmin edici değil. En alt donanım Yaris'de anlarım ama genel durum gibi.
Kapı sac kaynakları daha iyi olabilir (bu ayrı bir konu olarak tartışılabilir, bu konuda değişik teknolojiler mevcut), kapı direk hissi de. Aslında bu konularda çoklu karşılaştırmalar daha bilgi verici olur.
Yaris dahil, cam tavanların içi ferah, normalleri darlık hissi veriyor, bu her marka, model için aynıdır ancak Hilux'un içi ferah. Rav4 de bunu hissetmedim.  Rav4 ün üst seviyelerdeki kaplama kalitesi oldukça güzel, genel böyle olsaymış daha iyi olurmuş, bagaj ortalama.  Bagaj kapağı sesli açılıp kapanıyor. Ama motor hacmi, genel hissiyat, çekiş sistemi (2 çeker için) ve buna rağmen yüksek fiyat Hilux'u daha tercih edilebilir yapıyor bence, bunu satış rakamları söyler en objektif şekilde.

Başka detaylar da var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 mmt dizel premium izlenimlerim
« Yanıtla #8 : Ağustos 21, 2016, 21:31:28 »
Hilux'un içi ferah. Rav4 de bunu hissetmedim.  Rav4 ün üst seviyelerdeki kaplama kalitesi oldukça güzel, genel böyle olsaymış daha iyi olurmuş, bagaj ortalama.  Bagaj kapağı sesli açılıp kapanıyor. Ama motor hacmi, genel hissiyat, çekiş sistemi (2 çeker için) ve buna rağmen yüksek fiyat Hilux'u daha tercih edilebilir yapıyor bence, bunu satış rakamları söyler en objektif şekilde.

Ülkemizde ibre RAV4'ten yana olacaktır bence, yine bana göre üç önemli sebebi var,

1- Hilux ticari araç olarak geçtiği ve yıllık yaklaşık 6000TL (2.8 için) vergisi olduğu için,
2- Otomobil'in ülkemizde araç olarak, ihtiyaca göre değil, "statü sembolü" ve/veya "imaj" olarak görülmesi,
3- Hilux'un 2GD-FTV (2.4) motor ile A/T kombinasyonu ülkemize ithal edilmediği için.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 mmt dizel premium izlenimlerim
« Yanıtla #9 : Ağustos 21, 2016, 23:32:29 »
her motor yağ yakar.
turbo beslemeli araç turbo olmayana oranla daha fazla yağ yakar.
bazı markların motorları yapısı gereği daha fazla yakar.
işte toyotanın 1nd-tv si o guruba giriyor.anlamak istemeyen gidip başka araç alsın.motordan anlamayan lütfen cevap yazmasın...

5000km de 700 gr yağ eklerseniz araca ve yağ tamamlanmış olursa demekki 700 gr yakmış.matematik yani.

yüksek devirlerde 130km-170km 1 2 saat sürekli giderseniz daha fazla yakar.
şehir içinde şehir dışına göre az yakar.
kışın yaza oranla daha az yakar gibiii..


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 mmt dizel premium izlenimlerim
« Yanıtla #10 : Ağustos 22, 2016, 00:29:58 »
her motor yağ yakar.
turbo beslemeli araç turbo olmayana oranla daha fazla yağ yakar.
bazı markların motorları yapısı gereği daha fazla yakar.
işte toyotanın 1nd-tv si o guruba giriyor.anlamak istemeyen gidip başka araç alsın.motordan anlamayan lütfen cevap yazmasın...

5000km de 700 gr yağ eklerseniz araca ve yağ tamamlanmış olursa demekki 700 gr yakmış.matematik yani.

yüksek devirlerde 130km-170km 1 2 saat sürekli giderseniz daha fazla yakar.
şehir içinde şehir dışına göre az yakar.
kışın yaza oranla daha az yakar gibiii..

Saffet hocam 5000 km de 700gr yag yakan bir arabayı normal görüyorsanız size kalmış ama saglık lı bir motor 5000 km de 700gr yag yakmaz.  İlave olarak bir once ki seride ki dizellerin bir çogu geri cagrılma kampanyası altında motorlarının bircok parcası  değiştiriliyor.
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 504 kere teşekkür etti
  • 208 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 mmt dizel premium izlenimlerim
« Yanıtla #11 : Ağustos 22, 2016, 07:33:00 »
her motor yağ yakar.
turbo beslemeli araç turbo olmayana oranla daha fazla yağ yakar.
bazı markların motorları yapısı gereği daha fazla yakar.
işte toyotanın 1nd-tv si o guruba giriyor.anlamak istemeyen gidip başka araç alsın.motordan anlamayan lütfen cevap yazmasın...

5000km de 700 gr yağ eklerseniz araca ve yağ tamamlanmış olursa demekki 700 gr yakmış.matematik yani.

yüksek devirlerde 130km-170km 1 2 saat sürekli giderseniz daha fazla yakar.
şehir içinde şehir dışına göre az yakar.
kışın yaza oranla daha az yakar gibiii..
Saffet hocam, mesala ben pek motordan anlamam. Şimdi ben soru sormayayım mı? Sizin paylaşımınıza dair bir şeyler sormam yanlış mı? İnsanların bir şeyler yazmasını istemiyorsak neden paylaşımlar yapalım ki?

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 22, 2016, 07:35:04
Ayrıca bir sorum daha var. 5000 km 700 gram yağ yakıyorsa bizim motorlar 10000 kmde 1500 gram yağ yakar değil mi? Motora konan yağ 4 litre 10000 km sonunda motorda 2,5 litre yağ kalacak bu durumda yağ ikaz ışığı yanmaz mı?
" Less English, more bike."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 16 kere teşekkür etti
  • 259 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 mmt dizel premium izlenimlerim
« Yanıtla #12 : Ağustos 22, 2016, 11:07:58 »
Yağ ikaz ışığı yağ bitince yanıyor diye biliyorum.
2012 Mazda 3 1.6D (2016-....)
2006 Suzuki Grand Vitara (2015-2016)
2011 1.33 Auris (2014-2015)
1997 Renault Broadway (2008-2009)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 mmt dizel premium izlenimlerim
« Yanıtla #13 : Ağustos 22, 2016, 11:55:37 »
Böyle olsa yağ ikaz ışığına gerek kalmaz.

5.000 Km de 500ml yağ yakıyorsa, 10.000de 1lt yakar demek çok doğru olmaz. Yağ özelliğini yitirdikçe tüketimi artacaktır. Yani yağ, artan oranda yanacak, azaldıkça termik etkiler artacak ve daha çok kayıp olacaktır. Ayrıca eksiltme mi, yakma mı bakmak lazım.

Ufuk, statü sembolü yaklaşımına katılıyorum kesinlikle. Yalnız Rav4 segmentinde (bu segmentin ilk örneği denebilir) rekabet arttı ve daha albenili olanlar var.
Rav4 ün de yüksektir tahminime göre vergisi. Hem Hilux daha albenili görünüyor bence. Bakalım, satış adetleri arası fark hepsini gösterir, belki çoğunluk benden farklı görür.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 mmt dizel premium izlenimlerim
« Yanıtla #14 : Ağustos 22, 2016, 12:08:51 »
Ufuk, statü sembolü yaklaşımına katılıyorum kesinlikle. Yalnız Rav4 segmentinde (bu segmentin ilk örneği denebilir) rekabet arttı ve daha albenili olanlar var.
Rav4 ün de yüksektir tahminime göre vergisi. Hem Hilux daha albenili görünüyor bence. Bakalım, satış adetleri arası fark hepsini gösterir, belki çoğunluk benden farklı görür.

Rav4 senin de dediğin gibi sınıfının öncüsü Hakan abi, ancak sınıfının ilerlemesine ayak uydurabildiğini bende düşünmüyorum, arazi konusunda daha teknik detaylara sahip olması gerektiğini düşünüyorum.

Rav4 yıllık vergisi yaklaşık 3000TL, ayrıca muayene zorunluluğunun 2 sene olması, İstanbul için her iki köprüyü de kullanabiliyor olması, hız sınırı gibi avantajları da cabası.

Ben açıkçası senden yanayım, Hilux bundan 50 yıl sonra da Hilux olarak kalır :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 mmt dizel premium izlenimlerim
« Yanıtla #15 : Ağustos 22, 2016, 12:24:54 »
Bazı şeylerin, özellikli gördüğümüz şeylerin göz göre göre erimesi üzücü. Bizim gibi Toyota'nın sadece bir otomobil markası olmadığını bilenler farklı bakıyordur.
Dantotsu denirdi eskiden. Belki yine denir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 16 kere teşekkür etti
  • 259 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 mmt dizel premium izlenimlerim
« Yanıtla #16 : Ağustos 22, 2016, 12:34:53 »
Hakan abi sana katılıyorum fakat arkadaşımla dobloyla seyahat halindeyken ışık yaktı ama bizim eleman senin gibi dunuşup bizi idare eder dedi ve takribi 5 dk sonra yanık kokuları geldi. Aracı durdurduk ve bir daha çalışmadı. Sonuç motor yandı ve 10-15 bin arası para harcandı.
2012 Mazda 3 1.6D (2016-....)
2006 Suzuki Grand Vitara (2015-2016)
2011 1.33 Auris (2014-2015)
1997 Renault Broadway (2008-2009)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 mmt dizel premium izlenimlerim
« Yanıtla #17 : Ağustos 22, 2016, 12:37:09 »
Hakan abi sana katılıyorum fakat arkadaşımla dobloyla seyahat halindeyken ışık yaktı ama bizim eleman senin gibi dunuşup bizi idare eder dedi ve takribi 5 dk sonra yanık kokuları geldi. Aracı durdurduk ve bir daha çalışmadı. Sonuç motor yandı ve 10-15 bin arası para harcandı.
Ne rahat insanlar var, şaşırıyorum bazen. :)
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 16 kere teşekkür etti
  • 259 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 mmt dizel premium izlenimlerim
« Yanıtla #18 : Ağustos 22, 2016, 12:59:10 »
Ne rahat insanlar var, şaşırıyorum bazen. :)
Rahatlık değil de bilmemezlik diyelim Yüksel :)
2012 Mazda 3 1.6D (2016-....)
2006 Suzuki Grand Vitara (2015-2016)
2011 1.33 Auris (2014-2015)
1997 Renault Broadway (2008-2009)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 mmt dizel premium izlenimlerim
« Yanıtla #19 : Ağustos 22, 2016, 15:11:18 »
Hakan abi sana katılıyorum fakat arkadaşımla dobloyla seyahat halindeyken ışık yaktı ama bizim eleman senin gibi dunuşup bizi idare eder dedi ve takribi 5 dk sonra yanık kokuları geldi. Aracı durdurduk ve bir daha çalışmadı. Sonuç motor yandı ve 10-15 bin arası para harcandı.

Benim gibi düşünse durur ve aracı stop ederdi.
Bazı noktalarda yanılgıya düşmemek lazım. Şöyle örnekleyeyim Demirhan. Buradaki herkes, aracı ilk çalıştırdığında, aracın yağ lambasının yandığını görür. Araç devri çok düşerse, ya da sistemde bir problem varsa bu ikaz yine belirir. Bu durumlardan sadece araçta yağ yok sonucu çıkarılmaz. Pekala yağ tam olabilir ancak yağlama olmayabilir. Burada kastettiğim, karterdeki değil, sistemdeki yağ. Yani yağ pompası görevini tam yerine getiremiyor, ya da devirdaim tam olmuyorsa motorun kimi hareketli parçaları yağsız kalabilir. Kimi araçlarda, araç içinden de yağ miktarı takip edilebiliyor ancak böyle araçlarda da yağ ikaz ışığı vardır ve nedeni yukarıda anlattığım işleyişten.
Özetle; yağ lambası yandı ancak motor yağ çubuğundan bakıldı ve motor yağ seviyesi normal, bu yağlama da tam gerçekleşiyor demek değildir, yağ ikaz ışığında problem yoksa, yağlama basıncı düşük ya da yağlama yoktur. Bu durumda da, karter yağ dolu olsa dahi motor zarar görecektir. Yani ikisi farklı şeyler aslında.