Gönderen Konu: rampada araç bayılması  (Okunma sayısı 5718 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 1900
  • Model Yılı: '15
rampada araç bayılması
« : Ağustos 18, 2016, 13:57:06 »
merhaba abilerim ve arkadaşlar

dün 1.33 life corolla aracıma çıkmaz sokaktan geri geri çıkarttıktan sonra cok dik bir rampanın başında durdum ve arac ta 5 kişiydik ve yukluydu araç  geriye gidip gerilemedim arkada araç vardı 1 viteste aracı tam gaz kaldırdıktan sonra patinajsız bir şekilde rampanın yarısına gelince motor bayıldı frenler şişti tutmadı yavaş yavaş kontrolllü bir şekil de durdurdum biraz da koku geldi  ama sonra aracı kapatıp tekrar çalıştırdım sonra çıkardım 4 bin veya 5 bindevir aralığında sonra hiç bir şey olmadı ama rampada motor bayıldığı fren şiştiği için içimden korku oluştu ama 5-6 km kullandım sonra hiç bir şey olmamıştı sizce arabada bi hasar oluşmuşmudur

Toyota Club Türkiye

rampada araç bayılması
« : Ağustos 18, 2016, 13:57:06 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '05
  • 186 kere teşekkür etti
  • 250 kere teşekkür edildi
Ynt: rampada araç bayılması
« Yanıtla #1 : Ağustos 18, 2016, 15:25:51 »
frenin şişmesi garip geldi nasıl bi kokuydu bide aracın devirliyken bayılmasıda ilginç çok zorlandığı için çiğ benzin atmış olabilir ama yanık tarzı bi kokuysa kontrol edilmesi gerek diye düşünüyorum
Toyota Corolla 2002 1.4 Terra e120 Sedan (2015—)
Toyota Corolla 2005 1.6 Sol Hb (2024——)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: rampada araç bayılması
« Yanıtla #2 : Ağustos 18, 2016, 16:17:59 »
Motor hacmi küçük vede aracın kendi kasa ağırlığı var üsütne 5 kişi  + yük diyorsun ve dik rampa diyorsun araca birde dinamit atıp patlatmaya çalışsaymış tın tam oldurmuştu :D işin espirisi bir yana aracın motoru ve baskı balatası zorlandığından yüksek ihtimal ilk kalkıştaki yarım debriyaj sebebi ile balata ısınmış ve hafif yanma eğilimine girmiş oda balata kokusu olarak senin burnuna gelmiş. Bir  seferden bir şey olmaz ama bu durum sık tekrar edilirse henüz bitmeden debriyaj balatanı değiştirmek zorunda kalabilirsin .Fren şişmesinin sebebi araç stop etti ise ancak ondan dolayı olabilir diye düşünüyorum başkada aklıma bir şey gelmiyor .Bu tür durumlarda el freni ile kalkmak en iyisidir hatta aracı bir üst vitese geçirmeden 1 vitesle fazla zorlamadan rampayı bitirmek çok daha iyidir
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: rampada araç bayılması
« Yanıtla #3 : Ağustos 18, 2016, 16:29:32 »
Onuralp hocam dusuk hacimli atmosferik motorlu araclarin yuklu olduklarinda dik rampalarda ondeki araca durulurmu lan burada dendigi vakitlerde yasanan kacinilmaz son. Fren de Yucel beyin dedigi gibi arabayi stop ettigin icin haissettigin bir durum olabilir. Yoksa fen sismesinden kasit calisan arabada frene allah ne verdiyse bastigin halde sanki fren sanki tutmuyormus hissi yasandigi an. Bu gibi durumlarda fazla yarim debriyaz yapmamaya ozen goster yoksa debriyazi yakabilirsin. O nedenle debriyaj 10 km dede biter 100.000 km dede.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 16 kere teşekkür etti
  • 259 kere teşekkür edildi
Ynt: rampada araç bayılması
« Yanıtla #4 : Ağustos 18, 2016, 16:30:11 »
1.33 motor dik yokuşta iyi bayılır :) aynı durumda aurisimin içinde 5 kişiydik dik bir yokuşa devrini aldırarak birinci viteste girdim ve çıkamadım. Patinaj yapmaktan değil motor resmen durma noktasına gelmişti. Sonrasında da satmaya karar verdim :)
2012 Mazda 3 1.6D (2016-....)
2006 Suzuki Grand Vitara (2015-2016)
2011 1.33 Auris (2014-2015)
1997 Renault Broadway (2008-2009)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 1900
  • Model Yılı: '15
Ynt: rampada araç bayılması
« Yanıtla #5 : Ağustos 18, 2016, 16:46:44 »
teşekkür ederim  aracı zaten bugün servise götürdüm ufaktan bi baktılar hafiften cok az bir yanma eğilimine girmiş ama  bişi yok rahat ol dediler dik yokuş gördüğünde yokuş başlamadan 5 10 metre önce tak 1e ivmeni al öyle çık dediler durmamaya özen göster dediler  ve bundan bi ders aldım corolla ya 1.6 motor gider  bir dahaki corolla aracımda keinlikle 1.6 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: rampada araç bayılması
« Yanıtla #6 : Ağustos 18, 2016, 16:54:02 »
teşekkür ederim  aracı zaten bugün servise götürdüm ufaktan bi baktılar hafiften cok az bir yanma eğilimine girmiş ama  bişi yok rahat ol dediler dik yokuş gördüğünde yokuş başlamadan 5 10 metre önce tak 1e ivmeni al öyle çık dediler durmamaya özen göster dediler  ve bundan bi ders aldım corolla ya 1.6 motor gider  bir dahaki corolla aracımda keinlikle 1.6
Aman Onuralp hocam bu dediklerini duymasinlar yoksa suikaste kurban gidebilirsin. 1.33 motor anadolu da yokuslu olmayan yollar icin ideal kotu degil ama Corolla nin hakki 1.6 Yarisin hakki 1.33 bana gore. Eger ki lpg dusunulmuyorsa da atmosferik artik 2. Plan olmasi gerek. Cunku hem eski teknoloji motor satip hemde piyasadaki turbo motorlu araclarla ayni parayi istemek bence haksizlik.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '05
  • 186 kere teşekkür etti
  • 250 kere teşekkür edildi
Ynt: rampada araç bayılması
« Yanıtla #7 : Ağustos 18, 2016, 17:10:52 »
c segment bi arabaya 1.33 atmosferik motor zaten şaka gibi turbo beslemeli olsa yine tamam ama 1.33 atmosferik nedir dalgamı geçiyosun milletle Toyota
Toyota Corolla 2002 1.4 Terra e120 Sedan (2015—)
Toyota Corolla 2005 1.6 Sol Hb (2024——)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 1900
  • Model Yılı: '15
Ynt: rampada araç bayılması
« Yanıtla #8 : Ağustos 18, 2016, 17:39:59 »
mehmet abi haklısın da insanlara gerçekler acı geliyor valla tamam 1.33 yokuşlu olmayan yollarda  güzel yakıtıda kokluyor ama fazla eğimli yokusta birde az eğimli fakat uzun yokuşlarda da çekişten düşüyo bi süre sonra corollanın 1.33 life yerine bence 1.6 life donanım manuel olması lazımdı tamam fiyat artar 3 5 ama insanlarda çekermi çekmezmi soru işareti kalmaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: rampada araç bayılması
« Yanıtla #9 : Ağustos 20, 2016, 04:32:10 »
beylikbagi taraflarinda mi oldu olay oralarin rampalari dik.
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: rampada araç bayılması
« Yanıtla #10 : Ağustos 20, 2016, 08:00:06 »
El freni ile kalkıştan çekinmeyin.
Muhtemelen vakum bittiği için fren anlık seryleşmiştir, kuvvetlice basarsanız tutar, çekinmeyin.
Debriyaj bslatası tabakası yanmış olabilir. Ağır ancak nispeten küçük hacimli motorlu araçların debriyaj balatası nispeten kısa ömürlü olur bu yüzden.
Fren balatasını da kaliteli seçmek gerekir, yokuş aşağı ve özellikle yüklü kullanımlarda fark dahabelirgin olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: rampada araç bayılması
« Yanıtla #11 : Ağustos 20, 2016, 09:13:50 »
Şimdi konuyu 1.33 saldırısı başlayacak yok benim aracımda öyle bir sorun yok çıkmadığım yer yok  onun 1 le çıkamadığı yeri ben 2 ile sorunsuz çıktım gibi iddia lamalar olacak ama gerçek ve doğru tektir 1.33 motor   fiesta - auris - jazz  - i20 gibi ufak hacim araçlar için gayet ideal ve yeterli geliyor hiçte sorun yaşatmaz sürücü agrasif kullanmayı seviyor ise tatmin etmez ama yukarıdaki durumu da yaşatmaz . Ben 1.4  85 bg fiestam varken rampalarda bu durumu çok iyi anlıyordum vites küçültürsem sorun olmuyordu fakat 1 le sorunsuz çıkacağı yere 2 ile devirlide girsem rampa ortasında bayılıyor aracı zorluyordu . O yüzden Turbo beslemesi yoksa   Tork eğrisi düşük ise ki atmosferik motorlarda zaten hem beygir hem tork fakiri . kesinlikle 1.6 hacmin altı C segmenti bir Corolla ya yetersiz . Ha bu durumdan memnun olan bana yetiyor diyenler olacaktır farklı iddialarda olanlar olacaktır bunlara kesinlikle bir sözüm iddiam yok doğrudur . Volkswagen yapmış 1.4 turbo motor  150 bg    280 tork    1.2 motor   110bg -  200 tork bu araçlar ufak motorlu ama gel gelelim içinde bir yanardağ var .Bizim 1.6 atmosferikler en babası  132 bg   158 tork  motorda güç yok ki o rampalardaki bayılmalar şunlar bunların tamamının sebebi torktur
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '15
  • 53 kere teşekkür etti
  • 90 kere teşekkür edildi
Ynt: rampada araç bayılması
« Yanıtla #12 : Ağustos 20, 2016, 14:39:28 »
yok öyle şeyler arkadaş yaa.. 2015 Corolla 1.33 aracımla Rize den Trabzona dağ tepe 5 kişi araç keçi gibi tırmandım..  :lol:
diye başlayan hikayemde daha 8.000km de iken baskı balatayı sıyırdığımı söyliyim..  :lol: :D demek ki 1.33 motor aracınızda turbo da yoksa.. ana baba bacı gardaş doldurup gezmeyeceksin arkadaş..
şimdi 3 kişi tatil diye gittiğimiz memlekette, biz uzungöl e gidiyoruz deyince biz de gelelim diyen anne babayı almamak olmaz.. bayram tatili tabi göle çıkan dağda tam 2 saat 15km dur kalklı kuyruk vardı.. tam da bizim Toyotalara göre ya. velhasıl herkesin aracın alttan dumanlar çıkıyor, balatalardan ufaktan koku gelmeye başladı.. son 5km kala baktım araç kalkmıyor gaza basıyorum devir 4.000 ama geri geri kaçıyor..  :blink:
sesimi çıkarmadım boncuk boncuk terledim.. "bu kuyruk bitmez yaa hadi geri dönelim" dedim.. hayrett ki.. tamam dönelim oğlum dediler.. biraz dinlendirip aracı çevirip dönüşe geçtim. baskı balata soğusun rahatlasın diye de boşa alıp yavaş indim biraz rüzgardan da soğusun diye.. sonra döndük eve..
istanbula gelene kadar sıkıntı yaşamadım ama çok dur kalklı trafikte kalınca devrin yükseldiğini fark ediyorum.. Servise gittim baskı balata seti vs. fiyat istedim.. güzel dudak uçuklatan türden bir fiyat çıkardılar..
adaşım Ufuk kardeşime sordum bana yarısı fiyat verdi.. Orjinal Aısın marka nasıl istersen gel ilgilenirim dedi.. şimdi 10.000e az kaldı bakıma girip çıkayım en kısa sürede Tem otoya uğrayacağım..  ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 16 kere teşekkür etti
  • 259 kere teşekkür edildi
Ynt: rampada araç bayılması
« Yanıtla #13 : Ağustos 21, 2016, 23:15:52 »
Geçmiş olsun hocam
2012 Mazda 3 1.6D (2016-....)
2006 Suzuki Grand Vitara (2015-2016)
2011 1.33 Auris (2014-2015)
1997 Renault Broadway (2008-2009)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 35
  • Model Yılı: '15
  • 4 kere teşekkür etti
  • 85 kere teşekkür edildi
Ynt: rampada araç bayılması
« Yanıtla #14 : Ağustos 21, 2016, 23:44:38 »
yok öyle şeyler arkadaş yaa.. 2015 Corolla 1.33 aracımla Rize den Trabzona dağ tepe 5 kişi araç keçi gibi tırmandım..  :lol:
diye başlayan hikayemde daha 8.000km de iken baskı balatayı sıyırdığımı söyliyim..  :lol: :D demek ki 1.33 motor aracınızda turbo da yoksa.. ana baba bacı gardaş doldurup gezmeyeceksin arkadaş..
şimdi 3 kişi tatil diye gittiğimiz memlekette, biz uzungöl e gidiyoruz deyince biz de gelelim diyen anne babayı almamak olmaz.. bayram tatili tabi göle çıkan dağda tam 2 saat 15km dur kalklı kuyruk vardı.. tam da bizim Toyotalara göre ya. velhasıl herkesin aracın alttan dumanlar çıkıyor, balatalardan ufaktan koku gelmeye başladı.. son 5km kala baktım araç kalkmıyor gaza basıyorum devir 4.000 ama geri geri kaçıyor..  :blink:
sesimi çıkarmadım boncuk boncuk terledim.. "bu kuyruk bitmez yaa hadi geri dönelim" dedim.. hayrett ki.. tamam dönelim oğlum dediler.. biraz dinlendirip aracı çevirip dönüşe geçtim. baskı balata soğusun rahatlasın diye de boşa alıp yavaş indim biraz rüzgardan da soğusun diye.. sonra döndük eve..
istanbula gelene kadar sıkıntı yaşamadım ama çok dur kalklı trafikte kalınca devrin yükseldiğini fark ediyorum.. Servise gittim baskı balata seti vs. fiyat istedim.. güzel dudak uçuklatan türden bir fiyat çıkardılar..
adaşım Ufuk kardeşime sordum bana yarısı fiyat verdi.. Orjinal Aısın marka nasıl istersen gel ilgilenirim dedi.. şimdi 10.000e az kaldı bakıma girip çıkayım en kısa sürede Tem otoya uğrayacağım..  ;)
En güzelide  Arapların gemi gibi arabalarının o bayırları nasıl tırmandığını bakıp iç geçirmemek elde değil  =(
-KARABÜK ÜNİVERSİTELİ TRABZONSPORLULAR-
-CEVAP YAZARKEN ALINTI YAPINIZ-

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 1900
  • Model Yılı: '15
Ynt: rampada araç bayılması
« Yanıtla #15 : Ağustos 22, 2016, 12:01:31 »
herkese teşekkür ederim anladım ben bu arabaya fazla yük bindirmicen birde eyüp abi olay eskihisar köy içi ara sokaklarda oldu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: rampada araç bayılması
« Yanıtla #16 : Ağustos 23, 2016, 04:59:42 »
herkese teşekkür ederim anladım ben bu arabaya fazla yük bindirmicen birde eyüp abi olay eskihisar köy içi ara sokaklarda oldu

evet eskihisarda bol yokuslu bi yer ama arbayi stop ettirecek kadar dik yokus yok. bence bu olayda kullanim hatasida var arabada ceyrek porsiyon motor olunca  bu olay basiniza gelmis.
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 16 kere teşekkür etti
  • 259 kere teşekkür edildi
Ynt: rampada araç bayılması
« Yanıtla #17 : Ağustos 23, 2016, 08:11:33 »
arabada ceyrek porsiyon motor olunca  bu olay basiniza gelmis.
Çeyrek porsiyon güzel tabir :):)
2012 Mazda 3 1.6D (2016-....)
2006 Suzuki Grand Vitara (2015-2016)
2011 1.33 Auris (2014-2015)
1997 Renault Broadway (2008-2009)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '15
  • 53 kere teşekkür etti
  • 90 kere teşekkür edildi
Ynt: rampada araç bayılması
« Yanıtla #18 : Ağustos 23, 2016, 09:39:44 »
En güzelide  Arapların gemi gibi arabalarının o bayırları nasıl tırmandığını bakıp iç geçirmemek elde değil  =(
evet.. üstelik hepsi de Land Cruiser  :o yahu biri de Range R binsinn.. yok!
onların araçlarına bakıp iç geçirmiyorum.. içimden farklı şeyler geçiyor onlara karşı. !!! o doğa harikalarını nasıl bir gafletle bu sefil araplara satıyor benim hemşerim.. heryeri istila etmişler hamam böcekleri gibi..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 1900
  • Model Yılı: '15
Ynt: rampada araç bayılması
« Yanıtla #19 : Ağustos 26, 2016, 12:33:05 »
çeyrek porsiyon motor  :D :D :D :D