Gönderen Konu: Elektrikli, Hibrit ve Plug-in Hibrit kullanımında Türkiye ve Dünya...  (Okunma sayısı 2069 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Türkiye'de ve Fransa'da satılan hibrit, Plug-in hibrit ve elektrikli otomobillerin güncel satış oranıyla bir çalışma yaptım. Elektrikli ve Plug-in otomobillere ileriki yıllarda daha çok önem verileceğini görebilirsiniz.


2016 ilk çeyreğinde (Q1), yani Ocak, Şubat ve Mart aylarında Türkiye'de satılan araçların modellerine göre adetleri aşağıdaki linktedir.

http://www.odd.org.tr/folders/2837/categorial1docs/1500/bulten.pdf

 Buna göre;

 İlk üç ayda toplam 425 adet Toyota Yaris satılmış, net bilgim olmasa da bunun 25-30 tanesi Yaris Hybrid olabilir. Renault Zoe ise 1 adet satılmış. Başka da elektrikli veya hibrit araç göremedim listede.

 1. VW Polo 4.790 adet,
 2. Renault Clio IV 3.815 adet satılmış.
 3. Q1'de toplam satılan otomobil sayısı (ticari araç hariç) 127.921 adet, hibrit ve elektrikli(EV) satış oranı %0,0234. Tahmin ediyorum bu oran, yıllık orana çok yakındır.



 Gelelim Fransa'nın istatistiklerine... önce 2016 Q1 istatistikleri...

http://www.best-selling-cars.com/france/2016-q1-france-best-selling-car-brands-models/

 1. VW Polo 11.170 adet,
 2. Renault Clio IV 28.331 adet satılmış.
 3. Q1'de toplam satılan otomobil sayısı 516.392 adet, hibrit satış oranı %3,28, EV satış oranı %1,17, toplam hibrit ve EV araç oranı ise %4,45. Diğer bir değişle; Fransa'da, Türkiye'ye göre 190 misli daha fazla hibrit ve EV otomobil satılmış.


 İlginç bir not daha; Fransa'da, 2015 Q1'de %0,61 oranında EV otomobil satılmışken, 2016 Q1'de bu oran neredeyse 2 katına çıkarak %1,17 olmuş. Zaten Fransa'da 2015 yılında satılan toplam EV ve Plug-in otomobil oranı 2013 yılına göre artmış ve hibrit oranı düşmüş. Bu da aşağıdaki linkdeki istatistikten görülüyor.

http://www.jato.com/wp-content/uploads/2016/02/JATO-Market-Focus_France_Electric-Hybrid-Plug-In-Hybrid-Vehicles-2015.pdf

 Yukarıdaki linkte, "ELECTRIC (EV) & HYBRIDS MARKET OVERVIEW" başlığında 2015 yılında Fransa'da toplam hibrit ve EV otomobil satış oranının %3'ten fazla olduğu (2016 Q1: %4,45), 2013 yılında hibrit oranının %2.57'den 2015 yılında %2.18'e düştüğü, bu sırada EV ve Plug-in pazarının %0,91 (2013: %0,48) ve %0,30 (2013: %0,05) olduğu belirtilmiş.



 Yani dünya hibrit otomobilden ziyade Plug-in ve EV otomobillere yönelmeye çalışıyor. Biz? Biz maalesef yine gerilerdeyiz...


Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Bu ÖTV oranlarıyla yinede baya iyi satılmış..

Çelişkilerle dolu ülkemizde her konuda olduğu gibi koordinasyon eksikliği sorunların baş kaynağı.

Koordinatörler yani başkanlar, bakanlar vs. eğitimleri sorumluluğunu aldıkları işlerle koordine olmadığından, sonuç çelişkilerle dolu bir ülke olarak karşımıza çıkıyor.

Ülkenin durumu böyle olunca, herkes LPG'yi över ama 2. el araç alacağı zaman LPG takılmış olanı tercih etmez.

Yada, 0.km Hybrid alır yine LPG takar.

Bülent, dünyada hybrid satışı nedir? satılan hybridlere takılan LPG oranı nedir karşılaştırmasını yapabilirsen bizim ülkemiz için güzel bir veri olacaktır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
bizde vergi sistemi  sigorta kasko yakit onlarda olsun arabaya bile binmezler.Biz gene iyiyiz

LG-D802TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Diğer yandan anlamadığım konu şu,

Hem yakıtın pahalılığından hemde buna karşın araçların 9 - 10L şehir içi tüketiminden şikayet ederken,

Ülkemizde düşük sayıda alınmış olan Yaris Hybridlerin 2. el satış adedinde neden bu kadar artış oluştuğu?

Oran bazında yabancı ülkelerle karşılaştırdığımızda sanırım yine öne geçeriz.

Şikayet ettiğimiz konularla, görüntü vermek istediğimiz araç arasında yine kararlarda koordinasyon eksikliği var gibi.



Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Bence, Türkiye'de hibrit otomobilin tutulmamasının nedeni iki tane;

1. Tek mantıklı seçenek olan Yaris Hybrid'in pahalı oluşu.
2. Benzin litre fiyatının yüksek oluşu ve şehir dışı yakıt tüketiminin dizele veya LPG'li araca göre fazla oluşu.



Elektrikli (EV) otomobillere bakarsak, Toyota Corolla DMA ikinci el fiyatı 140.000TL, keza BMW i3 aynı fiyatlarda. Bu otomobiller kilometrede 3 kuruş harcıyor. Yılda 20.000km'den basit bir hesapla;

- EV araç yılda 600 lira,
- 80.000 liralık sıfır dizel otomobil 7l/100km ortalama tüketim ile yaklaşık 4.800 lira,
- 60.000 liralık LPG otomobil 12l/100km ortalama tüketim ile yaklaşık 6.700 lira harcıyor.

- dizel ile EV arasındaki yaklaşık 60.000 liranın yıllık getirisi zaten 6.000 lira civarında. Yani EV ile yılda 4.200 lira, bakım avantajı ile 5.000 lira kâr etseniz bile yine de yılda 1.000 lira zarardasınız ve hiç bir zaman kâra geçemeyeceksiniz.

- LPG'li araç ile aradaki fark 80.000 lira ve bunun yıllık getirisi 8.000 lira. Yakıtta yıllık 6.100TL+bakım masrafi kadar zarar etseniz bile yine de EV otomobilin ilk alım maliyetinden dolayı EV araç şu koşullarda Türkiye'de hiç karlı olmuyor.


Fransa'da yakın zamanda hibrit-LPG araçlar için teşvik yapılmış. Aynı sekilde, Ingiltere'de dizel taksilerin zamanla LPG'ye dönüştürülmesi planlanmış. Avrupa'da ise şirket aracı veya taksi olarak kullanılan Prius'un LPG ile kullanımı mevcut. LPG'nin benzin ve dizelden daha temiz bir yakıt olması ve benzine göre ortalama %40 daha az maliyeti olması bunda etken olmalı.

Sonuç olarak, herkes cebinden çıkacak parayı hesaplıyor diyebiliriz.



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
.. şehir dışı yakıt tüketiminin dizele veya LPG'li araca göre fazla oluşu.

Pazarlamacı otomobilleri haricinde, normal otomobil sahipleri genelde şehir içi kullanmaktalar,

Hybrid ile şehir içinde o kadar çok tasarruf yaparsınızki, yılda 4.000km uzun yol yapsanız bile yıl bazında hala tasarruf etmiş olursunuz.

Türkiyede Hybrid satışının düşük olma sebebi olarak buna katılmıyorum.

Fakat küçük bir araç için büyük fiyat olduğu kesin.

Amaç tasarruf etmek ise başka seçenek yok gibi.

Diğer taraftan, bir dünya para verip 0km otomobil alıp, sonrada tasarruf etmek için LPG takmak bana ters geliyor.

Oysa dünyada parası az olan insanlar 2. el araç alıp kullanıyorlar.

0km araç + LPG + 100.000km = x TL > 2.el araç + benzin + 100.000km = x TL
 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Fiyat en önemli etken, çünkü direk odaklanılan temel gösterge. Ayrıca hybrid teknik olarak fazla bilinmiyor, çoğu insan,  istasyonda şarj edilen ve fazla menzili olmayan bir ünite gibi görüyor. Gerekli teknik açıklamalar ve reklamlar satışları arttırabilir.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Bende fiyat farkından dolayı az satıldığını düşünüyorum. En azından kendi açımdan söyleyecek olursam aynı veya çok az bir fark olsa kesinlikle hibrid tercih ederdim. Ancak arada 14-15 bin lira fark vardı. Hibrid'in vergi avantajı falan olsa, 1.33'le hemen hemen aynı fiyatta olsa zaten Toyota'nın Yaris 1.33 getirmesine gerek kalmaz, aynı fiyata daha az yakanı varken daha çevre dostu olanı varken gidip 1.33 alan olmaz diye düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Tabii pahalı olmasının bir sebebide termik motor hacmi.

Turbo uygulamalı 1.29 litrelik makina ile sunulsa daha ekonomik fiyatlar çıkabilirdi.

Yada, bir gün emisyona göre vergilendirme başladığında en uygun seçenek olacaktır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi

Ucuz akaryakıt fiyatlarına karşın Amerika'da EV, PHEV ve hibrit satış adetleri ve oranları yıllara göre aşağıdaki tablolardadır.



İlk önce hibrit araç satış rakamları ve oranları...


[attachimg=1]

Tablo 1. Yıllara göre Amerika'da hibrit araç satış rakamları
Kanynak: https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_electric_vehicles_in_the_United_States

Tablo 1'in sonundaki rakamlara baktığımızda, 2013 yılında satılan toplam hibrit sayısı 495,771 adet ve toplam satılan otomobillere oranı %3.19 iken, 2014 yılında 452,152 adete ve %2.75 oranına düşmüş.



Aşağıdaki Tablo 2'de ise PHEV ve EV araç satış rakamları ve oranları görülmektedir.

[attachimg=2]

Tablo 2. Yıllara göre California'da ve Amerika'da EV ve PHEV satış rakamları ve oranları.
Kaynak: https://en.wikipedia.org/wiki/Plug-in_electric_vehicles_in_the_United_States

California'da 2010-2015 yılları arasında EV pazar payı artarken (2015: %1,7), PHEV oranı ise 2015 yılında %1.4'e düşmüş (2014: %1.6).  Amerika'da ise 2015 yılında EV ve PHEV oranı %66'ya düşmüş. 2015 yılındaki EV, PHEV ve hibrit satış oranı ise %2.84 olmuştur.



Amerika'da 2016 Q1'deki satış oranları ise; %1,82 hibrit araç, %0.33 PHEV, %0,38 EV ve toplam oran ise %2,53 olarak gerçekleşmiştir.
Kaynak: http://www.hybridcars.com/march-2016-dashboard/