Gönderen Konu: Yerli Üretim Hybrit Toyota  (Okunma sayısı 3123 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Yerli Üretim Hybrit Toyota
« : Şubat 11, 2016, 14:58:05 »
Ulusal bir gazetede gördüğüm haberi paylaşmak isterim.


"Toyota Türkiye'de 350 milyon euro'nun üzerinde yatırımla hibrit bir modelin üretimine başlayacak, 1000'in üzerinde istihdam yaratacak.
Japon otomotiv üreticisi Toyota'nın iştiraki Toyota Otomotiv Sanayi, Sakarya'daki fabrikasına 350 milyon euronun üzerinde yatırımla C-HR konseptine dayanan yeni bir modelin üretimine bu yılın sonuna doğru başlayacak.

Halihazırda Corolla ve Verso modellerini üreten ToyotaOtomotiv, yeni yatırımla yıllık üretim kapasitesini yüzde 90'a yakın artırırken, 1000'in üzerinde ek istihdam yaratılacak.

Yeni yatırımın tanıtıldığı basın toplantısında konuşan Toyota Motor Avrupa Başkanı Johan Van Zyl, yeni modelin Türkiye'de üretilecek ilk hibrit motorlu araç olacağını ve üretim kapasitesinin 150,000 adetten 280,000 adede yükseleceğini ifade ederek, "İlk defa hibrit bir araç Türkiye'de üretilecek.

Bu Toyota Türkiye'nin Toyota'nın Avrupa stratejisi içindeki önemini gösteriyor. Desteklerinden dolayı Türk hükümetine minnettarız ve yerel otomotiv sanayinin gelişimine katkıda bulunmayı amaçlıyoruz" dedi.

İSMİ MART'TA AÇIKLANACAK

Üretiminin yüzde 80'inden fazlasının ihraç edileceği yeni modelin resmi isminin Mart ayında başlayacak Cenevre Otomobil fuarında açıklanacağını ifade eden yetkililer, aracın hibrit olması dışında motor seçenekleri hakkında bilgi vermedi. Araç kompakt crossover sınıfında yer alıyor. Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye AŞ Genel Müdürü Hiroshi Kato, Sakarya fabrikasında geçen yıl 115,000 adet olan üretimin bu yıl 140,000 civarına yükseleceğini, üretimin 44,000 adedinin ise yılın sonuna doğru üretime geçecek yeni modelden oluşacağını söyledi. Kato'nun verdiği bilgiye göre bu yıl 67,000 adet Corolla ve 30,000 adet de Verso modelinin üretilmesi planlanıyor. Van Zyl, 53 ülkeye ihraç edilecek aracın ağırlıklı olarak Avrupa'da satılacağını ifade ederek, "Toyota'yı Avrupa'da farklılaştıran faktör hibrit araçlara verdiği önem ve çevreyle dost olması" dedi.

Toplantıda ihracat yapılacak ülkeler ve ihracat adetlerinin ise henüz değerlendirme aşamasında olduğu ifade edilerek ayrıntılı bilgi verilmedi. Kato'nun verdiği bilgiye göre, Toyota Türkiye'deki üretiminin yüzde 80'ini ihraç ediyor. Bu oranın yeni modelin tüm yıl üretimde olacağı 2017'de yüzde 90 civarına yükselmesi hedefleniyor.

Toyota Türkiye Pazarlama AŞ CEO'su Ali Haydar Bozkurt, geçen yıl iç pazarda 50,000'in üzerinde satış adetine ulaştıklarını hatırlatarak, 2017'de 15,000 ile 20,000 adet arasında yeni modelden satılacağını tahmin ettiklerini ifade etti."


Kaynak:http://www.sabah.com.tr/ekonomi/2016/02/11/toyotadan-turkiyeye-yeni-yatirim

Toyota Club Türkiye

Yerli Üretim Hybrit Toyota
« : Şubat 11, 2016, 14:58:05 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 35
  • Model Yılı: '15
  • 4 kere teşekkür etti
  • 85 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Üretim Hybrit Toyota
« Yanıtla #1 : Şubat 11, 2016, 15:31:23 »
Memleket yollarinda boyle arabalari gormek cok sevindirici olur.Tabi alt yapiyi dusunmek gerekir.
-KARABÜK ÜNİVERSİTELİ TRABZONSPORLULAR-
-CEVAP YAZARKEN ALINTI YAPINIZ-

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Üretim Hybrit Toyota
« Yanıtla #2 : Şubat 11, 2016, 15:56:00 »
Devlet destekli yerli üretim hybrid ile toyota'nın hiybrit araçlarının üretimi sonucunda Ülkemizde bu konuda büyük bir rekabet yaşanabilir. Hakikaten o zaman Ülkemiz avrupanın hybrit merkezi haline gelebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Üretim Hybrit Toyota
« Yanıtla #3 : Şubat 11, 2016, 16:22:20 »
Bilmediğim bir şey var galiba. Araç hibrit olunca tipini  illaki ucube bir şekle mi getirmek gerekiyor. Trafikte daha çok belli olsunlar diye anlamadim
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Üretim Hybrit Toyota
« Yanıtla #4 : Şubat 11, 2016, 16:25:31 »
Bilmediğim bir şey var galiba. Araç hibrit olunca tipini  illaki ucube bir şekle mi getirmek gerekiyor. Trafikte daha çok belli olsunlar diye anlamadim

Uzay teknolojisi ve uzay tasarımı ya işte.... Füturistik  ;)

Şaka bir yana muhtemelen aerodinamiği en üst düzeye getirme çabasındandır kanımca.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Üretim Hybrit Toyota
« Yanıtla #5 : Şubat 11, 2016, 16:37:14 »
Bu konu forumda işleniyordu.
Fotografta konsept araca ait, aslı degil.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2373 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Üretim Hybrit Toyota
« Yanıtla #6 : Şubat 11, 2016, 16:57:56 »
Şu 1.2T motora entegre etseler ne güzel olur değil mi @Ahmet Güve (8047)  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Üretim Hybrit Toyota
« Yanıtla #7 : Şubat 11, 2016, 17:37:18 »
Şu 1.2T motora entegre etseler ne güzel olur değil mi @Ahmet Güve (8047)  :)

Belki yaparlar belli mi olur,
Belki hata yapıp CVT koyarlar 1.2 ye.  ;)
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2373 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Üretim Hybrit Toyota
« Yanıtla #8 : Şubat 11, 2016, 17:47:56 »
Belki yaparlar belli mi olur,
Belki hata yapıp CVT koyarlar 1.2 ye.  ;)

Acaba yine Aisin AWFHT15'mi kullanırlar ? :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Üretim Hybrit Toyota
« Yanıtla #9 : Şubat 11, 2016, 17:52:07 »

Belki yaparlar belli mi olur,
Belki hata yapıp CVT koyarlar 1.2 ye.  ;)


Galiba Auriste yapmışlar :)
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Üretim Hybrit Toyota
« Yanıtla #10 : Şubat 11, 2016, 19:38:37 »
Şu an yaşadığımız global kriz aşıldığında, tüm markalarda piyasaya Hybrid araç arzı başlayacak.

Önümüzdeki dönem, Toyotadaki motorlar küçük Turbo benzinli Hybrid ve D4-D Hybrid olarak değişime başlayacak,

Küçük hacimlerde CVT büyüklerde tork konvertör ve/veya CVT şanzımanlar uygulanacak.

Gelecekte düz şanzıman yok, yıllar öncede bu forumda söylemiştim, düz şanzıman severler yakın gelecek için düz şanzımanlı güzel bir araç stoklasınlar.. :)

 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Üretim Hybrit Toyota
« Yanıtla #11 : Şubat 11, 2016, 20:25:12 »
 Aslında CVT; manuel ve otomatikleştirilmiş manuel şanzımana göre yakıt verimi %5-10 gibi düşük. Bu yüzden DSG gibi otomatikleştirilmiş şanzımanlar Avrupa'da kullanılmaya başlandı çünkü yakıt pahalı. Ancak bu tip şanzımanların sorunları henüz devam ediyor. Bu yüzden anladığım kadarıyla Toyota, MultiMode'dan Multidrive S'e (CVT)  geçiş yaptı.  Hatta yanlış bilmiyorsam Mazda'nın otomatik vitesinde ilk 3 vites tork konvertörlü, diğer 3 vites ise çift kavramalı mekatronik şeklinde.


Ben gelecekte dizel-hibrit üretilmeyeceğini düşünüyorum. Çünkü bir kaç nedeni olabilir;

- daha ziyade elektrikli otomobillere odaklanmak istenebilir.

- dizel motor benzinliye göre çevre dostu değil.

- elektrik motoru zaten atmosferik benzin motorunun düşük torkunu telafi ediyor.

- aynı güçteki benzin ve dizel motordan dizel olanı daha ağır.

- dizelde turbo var ve arıza olasılığı artıyor. Sorunsuzluk ilkesi yüzünden 1.2T motora yeni yeni geçen Toyota buna sıcak bakmayabilir.

- ileride dizel yakıtı litre fiyatlarını devletler subvanse etmeyebilirler. Bildiğim kadarıyla rafineride dizelin üretim maliyeti benzinden daha pahalı ama dizel ticarette kullanıldığı için devletler dizelin litre fiyatını düşük tutuyorlar.


1.2T motorun henüz Türkiye'ye gelmemesinin nedeni şu olabilir; pek sorun çıkartmayan ve LPG uyumluluğu olan 1.6 atmosferik motor daha ekonomikken 1.2T motor akılda soru işareti yaratabilir.


Son olarak,  Türkiye'de üretilecek olan bu hibrit araç eğer 1.8 motor olarak üretilirse maalesef ki Türkiye'deki çağ dışı vergilendirme sistemi yüzünden pahalı olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Üretim Hybrit Toyota
« Yanıtla #12 : Şubat 11, 2016, 20:27:38 »
Hybrid modelin motoru 1.8 maalesef
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Üretim Hybrit Toyota
« Yanıtla #13 : Şubat 11, 2016, 20:38:16 »
... Hatta yanlış bilmiyorsam Mazda'nın otomatik vitesinde ilk 3 vites tork konvertörlü, diğer 3 vites ise çift kavramalı mekatronik şeklinde.

Tork konvertör değilde, önde çok plakalı viskoz kavrama ile debriyajlara basış/bırakış hareketi yumuşatılmış ve çift kavrama (DSG) ile güç vites kutusuna aktarılmış.

Kuru tip otomatik kavramanın en kalitelisi ve en pahalısı.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '14
  • 203 kere teşekkür etti
  • 468 kere teşekkür edildi
Yerli Üretim Hybrit Toyota
« Yanıtla #14 : Şubat 11, 2016, 21:18:45 »
Toyota hybrid araçlar için yeni 1.3 litre motor üzerine çalışıyor olmalı. vvt-ie atkinson mantığı ile çalışıyor. Belkide yeni hybridler 1.8 litre hacminde olmayacak.
| Toyota Corolla Sol Sedan
| Opel Astra Cosmo Sedan
| Renault Clio 4 İcon
| Şamp. GALATASARAY

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Üretim Hybrit Toyota
« Yanıtla #15 : Şubat 11, 2016, 21:38:36 »
Toyota hybrid araçlar için yeni 1.3 litre motor üzerine çalışıyor olmalı. vvt-ie atkinson mantığı ile çalışıyor. Belkide yeni hybridler 1.8 litre hacminde olmayacak.

Kaynak var mı Selçuk?
Kullandıgım model 1.8 idi.  ;)
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '14
  • 203 kere teşekkür etti
  • 468 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Üretim Hybrit Toyota
« Yanıtla #16 : Şubat 12, 2016, 04:36:12 »

Kaynak var mı Selçuk?
Kullandıgım model 1.8 idi.  ;)
Toyota'nın Yeni Yüksek Verimli Motor Teknolojisi
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=58721

Abi bu konuyu çok öncelerden paylaşmıştım 1.3 litre motorun hybrid araçlarda kullanılacağı yazıyor atkinson mantığından da bahsediliyor. Ayrıca vvt-ie ismindeki motor lexus ls hybrid modelinde zaten kullanılıyor tabi günümüzdeki motor çok yüksek hacimli.
| Toyota Corolla Sol Sedan
| Opel Astra Cosmo Sedan
| Renault Clio 4 İcon
| Şamp. GALATASARAY

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Üretim Hybrit Toyota
« Yanıtla #17 : Şubat 12, 2016, 10:03:50 »
Bu konu forumda işleniyordu.
Fotografta konsept araca ait, aslı degil.

Ahmet Bey haberde de zaten hybrit modelin bu consept model üzerine geliştirileceği belirtiyor.  "...C-HR konseptine dayanan yeni bir modelin üretimine bu yılın sonuna doğru başlayacak."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Üretim Hybrit Toyota
« Yanıtla #18 : Şubat 12, 2016, 10:14:38 »
Aslında CVT; manuel ve otomatikleştirilmiş manuel şanzımana göre yakıt verimi %5-10 gibi düşük. Bu yüzden DSG gibi otomatikleştirilmiş şanzımanlar Avrupa'da kullanılmaya başlandı çünkü yakıt pahalı. Ancak bu tip şanzımanların sorunları henüz devam ediyor. Bu yüzden anladığım kadarıyla Toyota, MultiMode'dan Multidrive S'e (CVT)  geçiş yaptı.  Hatta yanlış bilmiyorsam Mazda'nın otomatik vitesinde ilk 3 vites tork konvertörlü, diğer 3 vites ise çift kavramalı mekatronik şeklinde.


Ben gelecekte dizel-hibrit üretilmeyeceğini düşünüyorum. Çünkü bir kaç nedeni olabilir;

- daha ziyade elektrikli otomobillere odaklanmak istenebilir.

- dizel motor benzinliye göre çevre dostu değil.

- elektrik motoru zaten atmosferik benzin motorunun düşük torkunu telafi ediyor.

- aynı güçteki benzin ve dizel motordan dizel olanı daha ağır.

- dizelde turbo var ve arıza olasılığı artıyor. Sorunsuzluk ilkesi yüzünden 1.2T motora yeni yeni geçen Toyota buna sıcak bakmayabilir.

- ileride dizel yakıtı litre fiyatlarını devletler subvanse etmeyebilirler. Bildiğim kadarıyla rafineride dizelin üretim maliyeti benzinden daha pahalı ama dizel ticarette kullanıldığı için devletler dizelin litre fiyatını düşük tutuyorlar.


1.2T motorun henüz Türkiye'ye gelmemesinin nedeni şu olabilir; pek sorun çıkartmayan ve LPG uyumluluğu olan 1.6 atmosferik motor daha ekonomikken 1.2T motor akılda soru işareti yaratabilir.


Son olarak,  Türkiye'de üretilecek olan bu hibrit araç eğer 1.8 motor olarak üretilirse maalesef ki Türkiye'deki çağ dışı vergilendirme sistemi yüzünden pahalı olur.

Bir yanlışı düzelteyim. Ben de mazda da böyle sanıyordum ama değilmiş. Tamamen tork konvertörlü bir şanzıman, fakat kilitlenme daha erken oluyormuş diğer tork konvertörlü şanzımanlara göre bu da daha düzgün bir güç aktarımı sağlıyor.

Aracımda son viteste mesela 3bin devirden sonra şahlanıyor bariz şekilde. Ben bunu şanzımanın vites balatasının kitlenmesi olarak algılıyorum.

Ya da toyota şanzımanlarında da olan, son vitesin de üstünde küçük bir vites var denmesi olayı 4.5 vites gibi. Son viteste belirli bir süre sonra devir 250 düşüyor vites değişmiş gibi
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 68 kere teşekkür etti
  • 287 kere teşekkür edildi
Toyota Türkiye C segment crossover üretecek
« Yanıtla #19 : Şubat 12, 2016, 22:23:36 »


Toyota Türkiye C segment crossover üretecek. Bu açıklama, 11 Şubat Perşembe günü İstanbul’da gerçekleştirilen basın toplantısında Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye A.Ş. Genel Müdürü ve CEO’su Hiroshi Kato tarafından yapıldı. Şimdilik C-HR adıyla bilinen ve Eylül 2015’te Frankfurt Otomobil Fuarı’nda konsept olarak sergilenen araç, bu yılın son çeyreğinde Toyota’nın Sakarya’daki fabrikasında üretilip 53 ülkeye ihraç edilmeye başlanacak. Yeni model Hybrid (hibrid) teknolojili olacak. Bu yönüyle de bu araç, Türkiye’de üretilen ilk crossover ve ilk hibrid araç olacak. Ayrıca bu modelle birlikte, Toyota’nın Türkiye’deki üretim kapasitesi yıllık 150.000 adetten 280.000 adede çıkacak. Toyota Türkiye C segment crossover üretimi fabrikada 1000 kişiye ek istihdam sağlanacak. Halen Corolla ve Verso modellerini üreten Toyota Türkiye, yeni C segmenti crossover modelle birlikte, Avrupa ülkeleri ağırlıklı olmak üzere yüzde 90 oranında ihracat gerçekleştirilecek. Bu oran daha önceki modellerde yüzde 80’di. Corolla ve Verso modelleriyle aynı hatta üretileceği açıklanan yeni C segmenti crossover modeli için yapılan yatırım ise 450 milyon dolar olarak ifade edildi. Böylece şirketin Türkiye’deki toplam yatırım tutarı 2.3 milyar dolara yükselecek.

oyota C-HR konsepti, markanın yeni global platformu TNGA üstünde geliştirildi. Bu yeni platformun güç aktarımında bir devrim yaratacağı, daha hafif, daha aerodinamik ve yeni alt gövde tasarımına sahip olduğu belirtiliyor. Bunların sonucunda da, bu platform üstünde geliştirilen otomobillerin daha düşük yakıt tüketecekleri belirtiliyor.



990 yılında, Toyota’nın Avrupa’daki ikinci üretim tesisi olarak kurulan Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, seri üretim faaliyetlerine 7’nci nesil Corolla modeliyle 1994 yılında başladı. 2002 yılından bu yana, ürettiği araçları Avrupa, Rusya, Kuzey Afrika, Ortadoğu ve Orta Asya pazarlarına, ortalama yüzde 80 seviyesinde ihraç ediliyor. Bugüne kadar toplam 1.7 milyon adet araç üretmiş olan Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, 3000’e yakın çalışana sahip.



Toyota Türkiye C segment crossover modelinin seri üretim adı ise henüz açıklanmadı. Aracın motor ve şanzıman seçenekleri de Cenevre Otomobil Fuarı 2016’da açıklanacak.