0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
aküm yetkili serviste değişti faturası var ama faturada seri no yazıyormu bilemiyorum yada serviste kayıtlı olabilirmi onuda bilmiyorum akü üzerinde bir seri no varmıdır? akünün kendi aküm olduğunu anlayabileceğim başka bir kriter varmıdır?
Öncelikle geçmiş olsun, değişim işlemi sırasında araç üzerinde kaynak yapılması gerektiyse akü kutup başını çıkartmış olabilirler. Parçayı da kaybettiler muhtemelen, inş. bulunur.
bana da öyle geliyor ama işin ilginç yanı servis sorumlusu burda zaten parça yok diyor ve sonrasında ise zaten bizim işimiz bagaj ile kaput bile açılmadı diyor düşünün ne kadar bilgililer.. bu dediğim yer toyota yetkili servisi gülermisin ağlarmısın..
Berkan bey en iyisi bir akücüye gidin akünüzün degerlerini ölçtürün derim zaten gereken cevabi akücü verir diye düşünüyorum.
Akü kutup başını söktüklerinde , plastik parçayı takmayı unutmuşlardır. ---Arka stoplardaki, bagaj içi aydınlatmadaki vs. elektriği kesmek için kutup başı sökülmüştür. Sonra da o parça kaybolmuştur Çok işlevi olan bir ürün değil ama servisten isteyin.--- Aküyü değiştirmezler. Bu ihtimal milyarda birden bile azdır. Ama benim başıma gelen bir olayı anlatayım.Aracımı ( 2011 yılındaydı ) bakım için servise götürdüm. Motor üst kapağındaki yalıtımlı büyük plastik kapakta küçük bir yerden çatlamıştı. Ben de servisi aradım. (merkezi değil, direkt servis) Durumu anlattım. Kendilerine ait bir e-posta adresi verdiler. Ben de resmini yolladım. Gelin hemen değiştirelim dediler.Yolum düştüğünde gittim. Hiç ikilemeden bu parçayı değişmeyi kabul ettiler. Arabayı aldılar. O parçayı değişmişler. Benim parçanın aynısıydı ama ikinci el içeriden bir şey takmışlar. Hemen söküp baktım , altındaki sünger yaştı. Sanırım su, hava tutmuşlar. Temizleyip takmışlar. İş emrini ısrarla istedim ama gerek yok dediler vermediler. Bende ikiletmeden taktıkları için sesimi çıkarmadım. Taktıkları parça benim eski den daha iyi durumdaydı. Ama sıfır değildi. Benim eskiyi çatlak görmeden çok fazla incelememiştim, ama alt süngerde falan ufak deformasyon vardı. Yeninin alt süngeri falan çok daha iyi durumdaydı. Acaba servis bu ikinci el parçayı nereden buldu? Servisteki başka bir arabadan alıp takma ihtimali nedir? Onu Japon ile yapıştırır, yerini bilmeyen de anlamaz. Ya da benim eski parça gerçekten benim aracın mıydı? Oradan başka bir araç ile değiştirdiler mi? Benim sağlamı alıp, kırık parça taktılar, bu sebeple yaptıklarını bildikleri için sesini çıkarmadan mı değiştiler? Bu sorular aklıma daha sonradan gelmeye başladı.Buraya resmini eklemeye çalıştım. Kırık halinin resmi hala duruyor silmedim. RESİM İÇİN TIKLAYINIZ:http://i.hizliresim.com/Z7pG9a.jpg
aküyü faturamla kontrol ettim fakat faturada seri no yazmıyor neyseki markası aynı fatura ile delphi sonrasında telefon ile bu işin olmayacağını anladım ve servise gittim servis sorumlusu parçayı bulamadıklarını söyledi isterseniz müdürümü çağırayım dedi bende tamam dedim 10 dakika sonra elinde benim parçama benzeyen bir aparatla bir çalışan geldi ne yazıkki parça uymadı.sipariş vereceklerini söylediler ve iş tatlıya bağlandı şimdilik.. bu yeni gelen görevli akünün kutup başlarını söktüklerini ve bu parçanın unutulmuş olabileceğini kabul etti yani en sonunda ben kendimi temize çıkarabildim bakalım parça ne zaman gelecek. Mesaj Birleştirildi: Ocak 26, 2016, 17:48:18aküyü ölçtürmeyi düşündüm ama akü devamlı şarj olduğu için değerleri normal çıkacaktır.ancak akünün ömrünü öçebilen genel durumundan anlayan bir alet varmı servislerde bilmiyorum..akümü aralık 2014 de değişmişim..