Gönderen Konu: Krank keçesi ve Kasnakların değişim aralığı  (Okunma sayısı 11126 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Krank keçesi ve Kasnakların değişim aralığı
« : Ocak 05, 2016, 22:37:17 »
Forumdan takip ettiğim kadarı ile belirli km lerde krank keçesi + kasnak değiştirenler mevcut.Veya ses + yağ kaçırma gibi durumlarda da  değiştirenler var.

Aracın daha önce bu parçalarının değişip değişmediğini bilmiyorum.

-Bu parçaların değişme aralığı var mı ?

Eğer değişim aralığı yoksa;

a-Krank keçesinin yağ sızdırmaya başladığını nasıl anlıyoruz,nereye bakıyoruz?

b-Kasnaklar sadece V kayışının bağlandığı parçalar mıdır ve bunların değişimin geldiğini nasıl anlarız?
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Toyota Club Türkiye

Krank keçesi ve Kasnakların değişim aralığı
« : Ocak 05, 2016, 22:37:17 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 16 kere teşekkür etti
  • 259 kere teşekkür edildi
Ynt: Krank keçesi ve Kasnakların değişim aralığı
« Yanıtla #1 : Ocak 05, 2016, 22:45:20 »
Takip
2012 Mazda 3 1.6D (2016-....)
2006 Suzuki Grand Vitara (2015-2016)
2011 1.33 Auris (2014-2015)
1997 Renault Broadway (2008-2009)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • CCCXXXXVIII-RollaFx Usdm
    • Rc Garage & Fotoğraf Albümü
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 999
  • Model Yılı: '95
  • 171 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Ynt: Krank keçesi ve Kasnakların değişim aralığı
« Yanıtla #2 : Ocak 06, 2016, 08:42:59 »
Güzel bir soru takip :)
http://etna81.blogspot.com/ AE101TR Eibach Pro-Kit <--> FX Ön Tampon ,Usdm Arka Tampon ve Arka Stop Reflektör(Kırmızı Beyaz) <--> Parlak Siyah Panjur <--> Kristal Kara Far(Mercek Bi-Xenon) <--> Anatomik Spoiler <-->  Japan Pioneer Müzik Sistemi <--> 15” Darwin Racing GTX Jant <--> Eibach ProKit Yay <--> https://goo.gl/JM6Hqh

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Krank keçesi ve Kasnakların değişim aralığı
« Yanıtla #3 : Ocak 06, 2016, 08:48:02 »
Değişim aralığı yok diye biliyorum. Sorun çıkardığında değiştiriliyor. :)
Keçeler yağ kaçırmaya başladığında, kasnaklar da ses çıkarmaya başladığında değiştirilir. Bazı markalar v kayış üzerindeki kasnakları 100bin km.de değiştirilmesi gerektiğini belirtmişler periyodik bakım çizelgelerinde. Toyotada gittiği yere kadar ama.

Krank keçesinin tam nerede olduğunu hatırlayamadım ama motordan çıkıp şanzımana giren milin keçesi sanırsam. Şanzımanla motor gövdesinin birleştiği noktadan yağ sızdırması diye tahmin ediyorum. Aydınlatan biri olursa sevinirim.
Kasnaklar da v kayışımı değişimi sırasında kontrol edilir. her bir kasnak tek tek elle döndürülür hızlıca. En ufak ses yapıyorsa, bilyede boşluk varsa değiştirilir.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: Krank keçesi ve Kasnakların değişim aralığı
« Yanıtla #4 : Ocak 06, 2016, 11:07:39 »
Değişim aralığı yok diye biliyorum. Sorun çıkardığında değiştiriliyor. :)
Keçeler yağ kaçırmaya başladığında, kasnaklar da ses çıkarmaya başladığında değiştirilir. Bazı markalar v kayış üzerindeki kasnakları 100bin km.de değiştirilmesi gerektiğini belirtmişler periyodik bakım çizelgelerinde. Toyotada gittiği yere kadar ama.

Krank keçesinin tam nerede olduğunu hatırlayamadım ama motordan çıkıp şanzımana giren milin keçesi sanırsam. Şanzımanla motor gövdesinin birleştiği noktadan yağ sızdırması diye tahmin ediyorum. Aydınlatan biri olursa sevinirim.
Kasnaklar da v kayışımı değişimi sırasında kontrol edilir. her bir kasnak tek tek elle döndürülür hızlıca. En ufak ses yapıyorsa, bilyede boşluk varsa değiştirilir.

En ksa zamanda kontrol ettiricem Mutlu.
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Krank keçesi ve Kasnakların değişim aralığı
« Yanıtla #5 : Ocak 06, 2016, 12:20:25 »
En belirgin sorun keçe diplerinden yağ kaçırır aracın şanzıman yağında eksilme olur . Araca life kaldırılınca zaten sorun görünür onun dışında ben hiç değiştirmedim eski efsane kasaya 13 yıl bindik 222 binde sattık ve hala ne kaçak vardı neden başka sorunu
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Krank keçesi ve Kasnakların değişim aralığı
« Yanıtla #6 : Ocak 06, 2016, 13:14:45 »
Mutlu hocam açıklamış. Krank keçesi ön ve arka 2 tane bulunur. Arka keçe motor ve şanzımanın birleştiği yerde bulunur,biraz zahmetlidir şanzıman komple iner. Ön keçe krank kasnağının bulunduğu yerdedir. Kolay bozulan parçalar değildir.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Krank keçesi ve Kasnakların değişim aralığı
« Yanıtla #7 : Ocak 06, 2016, 14:40:24 »


-Bu parçaların değişme aralığı var mı ?

Eğer değişim aralığı yoksa;

a-Krank keçesinin yağ sızdırmaya başladığını nasıl anlıyoruz,nereye bakıyoruz?

b-Kasnaklar sadece V kayışının bağlandığı parçalar mıdır ve bunların değişimin geldiğini nasıl anlarız?

Krank keçesi motor bloğunda olur benim bildiğim. Krank milinin volan bağlantısı nedeni ile  bloktan dışarı çıktığı için motor yağınında dışarı sızmasını engellemek içindir.Hem öndeki hemde arkadaki krank yataklarında bulunur.

Normal şartlarda değişim periyodu yoktur.Sızdırmadığı müddetçe değişime gerek duyulmaz (Türkiye'de sızdırsa da duyulmaz  tabi o başka bir konu).Sızdırmazlık kontrolüde gözle yapılıyor.Özellikle motorda yağ eksiltme neticesinde kontrol edilen yerlerden biridir.Lifte alınınca net anlaşılır.

Kasnaklar ise motorun tipine yaşına ve dizaynına göre farklı görev üstlenebiliyorlar.Eskiden devridaim pompası bu kasnakların birinden güç alırdı.Bazı motorlarda bazı kasnaklar avare diye adlandırılan boş kasnaklardır (Sadece kayış gerginliği için) yeni nesillerde ise klimadan alternatöre kadar belirli yerlere güç aktarmada kullanılıyorlar.

Kasnak değişimi keçe değişimi gibidir.Arıza vermeyince (ki genelde kasnak değil rulmanı arıza verir) değişim olmaz.Çıkardığı sesten veya kayışı söküp elle kontrol esnasında  arıza tespit edilebilir.

Periyodik değişim ise kasnak kayışında olur. Kayış zamanla özelliğini yitireceğinden firmalar belirli aralıklarla değişim isterler.Eğer kayış özelliğini yitirdiğinde kullanılmaya devam ederse (gergide olsa) adam gibi güç aktaramaz.Fazla sıkılaşırsa bu seferde bağlı olduğu kasnakların rulmanlarını bozar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Krank keçesi ve Kasnakların değişim aralığı
« Yanıtla #8 : Ocak 06, 2016, 15:40:06 »
Benim motor yapılana kadar yağ kaçağı yoktu sadece üst kapakta terleme vardı. Yeniledim sıkıntı yoktu. Motor yapıldı önce eksantirik sonrada kranktan yağ kaçırmaya başladı.Usta değişti yine kaçırınca  eksantirik keçesini kendim değiştirdim  nasılsa triyger sentesini biliyom.. Krank keçesinide geçen değişttirdim. Yücel bey krank keçesi bozulursa motor yağı eksilir. Şanzımanın keçe adı prizdirektir o bozulursa balatayı  yağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Krank keçesi ve Kasnakların değişim aralığı
« Yanıtla #9 : Ocak 06, 2016, 15:51:22 »
Şanzımanın keçe adı prizdirektir o bozulursa balatayı  yağlar.

Bir yanlış anlaşılmayı düzelteyim. Prizdirek  keçenin adı değildir. Prizdirekt Baskı balatasından aldığı hareketi Vites kutusuna ileten kamalı milin ismidir. Vites kutusundan sızdırmazlık sağlayan ve prizdirek yatağına takılan keçe varsa onun adı prizdirek keçesi olabilir ancak.

Prizdirek:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: Krank keçesi ve Kasnakların değişim aralığı
« Yanıtla #10 : Ocak 06, 2016, 16:04:37 »
Benim motor yapılana kadar yağ kaçağı yoktu sadece üst kapakta terleme vardı. Yeniledim sıkıntı yoktu. Motor yapıldı önce eksantirik sonrada kranktan yağ kaçırmaya başladı.Usta değişti yine kaçırınca  eksantirik keçesini kendim değiştirdim  nasılsa triyger sentesini biliyom.. Krank keçesinide geçen değişttirdim. Yücel bey krank keçesi bozulursa motor yağı eksilir. Şanzımanın keçe adı prizdirektir o bozulursa balatayı  yağlar.

Ekzantrik keçesi dediğiniz parça külbütör contası mı?

Değişimler sonunda kapağı sıkma işlemini tork değerlerine göre tork anahtarı ile mi yapıyorsun Yaşar Bey veya cırcır lı diye tabir edilen anahtarlarla mı?
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Krank keçesi ve Kasnakların değişim aralığı
« Yanıtla #11 : Ocak 06, 2016, 16:31:45 »
Bir yanlış anlaşılmayı düzelteyim. Prizdirek  keçenin adı değildir. Prizdirekt Baskı balatasından aldığı hareketi Vites kutusuna ileten kamalı milin ismidir. Vites kutusundan sızdırmazlık sağlayan ve prizdirek yatağına takılan keçe varsa onun adı prizdirek keçesi olabilir ancak.
Teşekkürler doğrudur. Yanlış bilgilendirme yapmışım.

Mesaj Birleştirildi: Ocak 06, 2016, 16:43:35
Ekzantrik keçesi dediğiniz parça külbütör contası mı?

Değişimler sonunda kapağı sıkma işlemini tork değerlerine göre tork anahtarı ile mi yapıyorsun Yaşar Bey veya cırcır lı diye tabir edilen anahtarlarla mı?
Yok eksantrik mili  motor üst kapakta bulunur  sübapları çalıştırır. Triyger kayışı takılı olur dişliyi sökünce mile geçen keçenin adı eksantirik keçesidir. Üst kapak tan kastım bu bunu sıkarken torka gerek yok. Silindir kapağını şantiyede söktüm toplarken cırcır lokma kullandım. Tork yok benf ustaya götürüp torkla  kontrol ettirdim tamam sıkıntı yok dedi. Külbütör contası duymadım hiç hortumu olurda.

Mesaj Birleştirildi: Ocak 06, 2016, 20:17:08
Eksantirik keçesi bu