Gönderen Konu: Tekleme, Silkeleme  (Okunma sayısı 10418 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 185000
  • Model Yılı: '95
  • 1 kere teşekkür etti
Tekleme, Silkeleme
« : Aralık 21, 2015, 17:02:24 »
95 Model ae101..  1,3 xe

Düzenli bakımlı bugüne kadar basit 1-2 yağ kaçağı dışında hiç bir problem vermedi..

uzun zamandır olan ama çözemediğim bir aksaklığa kadar..


Aracımda 1-2-3-4 farketmiyor gaza yüklenip birden ayağımı gazdan çekince araç silkeleme yapıyor.. akabinde basarsam gaza silkemele devam ediyor.. kalkışta gidişte vs. bi sorun yok.. ama ayağı gazdan çektiğimden kesik bir motor freni gibi tekleme başlıyor silkeliyo araba.. bu seferde sürekli debriyajla gidiyorum şehir içinde..


karbürator temizliği, boğaz kelebeği, bujiler, kablo kontrolu, avans ayarı yapıldı.. sorun hala devam ediyor.

Bir usta distributor dedi.. içindeki aksam gitmiş olabilir bakmak lzm dedi tornavidayla gevşetip bir iki ayar yaptı düzelir gibi oldu bi müddet gitti sonra tekrar başladı.. bende geçen baktığımda distributor kapağı yanında macun gibi bişi vardı daha önceden sürülmüş.. (ustamı yaptı bilmiyorum)


sorum şu distributor bu sekilde bişeye ndn olrmu? tamirine baktım az çok bi rakam kestiremiorum ne kadar çıkabilir.. ustada bulamıyorum güvenip arabayı bırakabileceğim yeni taşındım.. eski ustam çok çok iyiydi ama dizel araçlara bakıyor ve eski taşındığım yerde..

aracı biyere bırakmadan burdan bi sormak istedim.. ilgilenen daha önce yaptıran varsa sıfırı anladığım kadarıyla corolla ae101 in en pahalı parçalarından biri... tamiri nekadar tutuyor ortalama merak ettim..

Toyota Club Türkiye

Tekleme, Silkeleme
« : Aralık 21, 2015, 17:02:24 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Tekleme, Silkeleme
« Yanıtla #1 : Aralık 21, 2015, 18:33:17 »
Öncelikle Distribütör kapağında çatlak yada başka yabancı maddeler bulunmaması gerekiyor.

Distribütör içindeki tırnaklar sağlam, eskimemiş, şerare artıkları ile kaplı olmamalı, ortasındaki yaylı kömür kırık yada bitmiş olmamalı.

Distribütör içinde tam tur atarak dönen tevzi makarasının bakır ağzı sağlam, yeterli genişliğe ve temizliğe sahip olmalı.

Avans ayarı kulak ile olmaz, yetkilide orjinal değerlerinde flaşör tabanca ile yapılmalı, sonrasında Carbon ayarının bu araçların ürettiği seviyeye uygun şekilde yapılması gerekmektedir.

Bunların hepsinden öncede subap ayarları kontrol edilmelidir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Ynt: Tekleme, Silkeleme
« Yanıtla #2 : Aralık 21, 2015, 20:01:09 »
Aynı araçtan bende de var. Ayağınızı gazdan çekince kompresyon devreye girer. BU normaldir. Herhangi bir sorun yok aracınızda... ;)
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 185000
  • Model Yılı: '95
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: Tekleme, Silkeleme
« Yanıtla #3 : Aralık 22, 2015, 08:41:39 »
Aynı araçtan bende de var. Ayağınızı gazdan çekince kompresyon devreye girer. BU normaldir. Herhangi bir sorun yok aracınızda... ;)

arka arkaya silkelemesi normalse problem yok.. ama bi ara bu sorun var nasıl hallederiz diye gittiğimde dediğim gibi distrubutorden birşey ayarlandı sorun sıfıra sıfır halloldu.. yaklaşık 100 km kullanmamdan sonra normale dondu.. birşeyde sıkıntı var gibi ama çözemedim..
şimdilik debriyajla normal devam ediyorum silkelemeye bıraktırmadan gazı debriyajı ona göre ayarlıyorum ama model yılı yüksek araçlar şeklinde sıkıntısız gitmesinide insan istemiyo değil :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 198000
  • Model Yılı: '95
  • 59 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
Ynt: Tekleme, Silkeleme
« Yanıtla #4 : Aralık 23, 2015, 01:35:35 »
bendede vardı yokusta fln alt devirde bi tork kaybı yaşıyordum silkeleme felaket seviyedeydi ve yokuş aşşağıya araba çok fazla kompresöre biniyodu avans ayarı yapıldı baya azaldı bu şikayetlerim ama tamamen kesilmedi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 151234
  • Model Yılı: '04
  • 189 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Tekleme, Silkeleme
« Yanıtla #5 : Aralık 23, 2015, 09:24:05 »
Bizim avensiste aynı sorun oluyordu özellikle dur kalkta 1. viteste oluyordu baskı balata değişti sıkıntı minimuma indi yok denilebilir derecede yani
Kalite + Konfor + Güven + Yakıt = AVENSİS ;)

Safkan BEYAZZ..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 185000
  • Model Yılı: '95
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: Tekleme, Silkeleme
« Yanıtla #6 : Aralık 26, 2015, 16:42:59 »
Evett..

Gerçekten ilgili ve eski model araçları bilen tavsiye üzerine gittiğim bir ustayla ilk başta teste çıktık.. sonrasında bir ayarlama yaptı.. aracımın hiç bir sorun sıkıntısı kalmadı.. (distributor ile alakalı bi ayarlama)

sorunun bir tur daha atıp gelmemle tekrar başlıycağını söyledi.. gerçektende bir tur sonra sorun tekrar başladı.. sonrasında bikaç işlemden sonra min. olarak sorunu hallettik.. şuanda kompresyon normal değerlere yakın olarak silkemele yapıyo ama tamamen kesmek için distributorun komple değişmesi gerektiğini belirtti.

Gerçekten arabayı şuanda 3. 4. viteste çok daha rahat kullanabiliyorum.. ilerleyen zamanlarda aracımı değiştirme gibi bir imkanım olmassa distributorude yenileyip ki ortalama 350 tl bir masrafı olabilir.. temiz olarak kullanmayı düşünüyorum..

burdanda öğrendiklerimi yazmak istedim.  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 198000
  • Model Yılı: '95
  • 59 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
Ynt: Tekleme, Silkeleme
« Yanıtla #7 : Aralık 29, 2015, 21:17:22 »
benim araba yine yığılmaya başladı eskisi kadar olmasada yine sarsıntılı yavaşlıyo birden kopmresöre binip sallamaya başladı performansı yine düştü alt devirlerde.
Distribütörü açacam artık kendim temizliyeceğim yapacak bişey kalmadı
ama sökünce herhangibir ayar bozulurmu tek çekindiğim nokta bu eskisinden dahada kötü olmasında.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Tekleme, Silkeleme
« Yanıtla #8 : Aralık 29, 2015, 21:37:35 »
benim araba yine yığılmaya başladı eskisi kadar olmasada yine sarsıntılı yavaşlıyo birden kopmresöre binip sallamaya başladı performansı yine düştü alt devirlerde.
Distribütörü açacam artık kendim temizliyeceğim yapacak bişey kalmadı
ama sökünce herhangibir ayar bozulurmu tek çekindiğim nokta bu eskisinden dahada kötü olmasında.

Distribütörün sadece kapağını çıkartmakla ayarı bozulmaz, sonuçta aynen geri takacaksın ki başka türlü takma şansında yok.

Kontağın kapalı olsun.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: Tekleme, Silkeleme
« Yanıtla #9 : Aralık 29, 2015, 21:46:24 »
arka arkaya silkelemesi normalse problem yok.. ama bi ara bu sorun var nasıl hallederiz diye gittiğimde dediğim gibi distrubutorden birşey ayarlandı sorun sıfıra sıfır halloldu.. yaklaşık 100 km kullanmamdan sonra normale dondu.. birşeyde sıkıntı var gibi ama çözemedim..
şimdilik debriyajla normal devam ediyorum silkelemeye bıraktırmadan gazı debriyajı ona göre ayarlıyorum ama model yılı yüksek araçlar şeklinde sıkıntısız gitmesinide insan istemiyo değil :)
Direk sorunu distribütör kapağında ara masraflı birşey olduğunu dişünmüyprum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: Tekleme, Silkeleme
« Yanıtla #10 : Aralık 29, 2015, 21:49:45 »
Distribütörün sadece kapağını çıkartmakla ayarı bozulmaz, sonuçta aynen geri takacaksın ki başka türlü takma şansında yok.

Kontağın kapalı olsun.
Distribütör kapağında çok ince ayar vardır sağ sol yaparak anlıyabilirsin distribütörün görevi sırası gelen bujiye akım göndermektir buda sıkıştırmanın en iyi olduğu zamana denk gelmesi gerekiyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 198000
  • Model Yılı: '95
  • 59 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
Ynt: Tekleme, Silkeleme
« Yanıtla #11 : Aralık 29, 2015, 22:02:05 »
Distribütörün sadece kapağını çıkartmakla ayarı bozulmaz, sonuçta aynen geri takacaksın ki başka türlü takma şansında yok.

Kontağın kapalı olsun.
Teşekkürler tekin abi yardımın için,senden aldığım bilgilerle  bunuda yapacağım  işallah alkolle temizleyeceğim çıkan sonucu fotoğraflarla buraya aktaracağım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Tekleme, Silkeleme
« Yanıtla #12 : Aralık 29, 2015, 22:07:58 »
Teşekkürler tekin abi yardımın için,senden aldığım bilgilerle  bunuda yapacağım  işallah alkolle temizleyeceğim çıkan sonucu fotoğraflarla buraya aktaracağım.

Balata spreyide olur, sanayinde 5TL'ye bulabilirsin.

Distribütör kapağında çok ince ayar vardır sağ sol yaparak anlıyabilirsin distribütörün görevi sırası gelen bujiye akım göndermektir buda sıkıştırmanın en iyi olduğu zamana denk gelmesi gerekiyor

1- Kapakta değil, kapağın takıldığı dibini sabitleyen civata gevşetilerek dediğin şey yapılır.
2- Bu araçlar zaten elektronik zamanlamaya sahipler, fazla oynamanın pek yararı olmaz.
3- Eğer yinede ayar yapmak gerekiyorsa, Flaşör tabanca ve açı derecesi bilgisi olmadan distibütör ayarı yapılmaz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 185000
  • Model Yılı: '95
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: Tekleme, Silkeleme
« Yanıtla #13 : Aralık 31, 2015, 16:20:32 »
bende temizliğini yaptırmadım bakımla beraber yaptırıcam ama deneyebilirim balata spreyiyle temizlemeyi..

araca bakımları yaptırırken dikkat ediyorum ama gerçekten toyota o yıla göre çok güzel araç yapmış şuanki satış rakamlarına göre..

parçalar vs. gerçekten uygun fiyatlı yaygın, kalitelide.. bazen masraf yapıyo git gel oluyo sanayiye fln ama masrafını yüksek model araçlarla kıyaslayınca biraz koşturmaya değer gözüküyo :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 198000
  • Model Yılı: '95
  • 59 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
Ynt: Tekleme, Silkeleme
« Yanıtla #14 : Ocak 01, 2016, 22:55:43 »
bir kaç gündür elim deyip bakamamıştım bugun sökmeye çalıştım tornavidayla sokemedim herhalde hiç sökülmemiş cok sıkıydı lokma takımım olmadığı içinde çok zorlamadım yalama olmasın diye ancak buji kablolarını söktüm distribütörden,hiç korozyon yoktu ucunda ancak elime bi yağ bulaştı sökünce kablonun bağlantı noktasından,dörtnala götürecem arabayı tekrar.Aracın böyle olması canımı cok sıkıyo sırf tup taktırmıyorum keyifli performanslı kullanmak için ancak bu rolantı sabitken farı havalandırmayı acınca sinyal verince titremesi ve akıcı gidememesi alt devirdeki yığılma beni delirtiyor keyif fln bırakmadı en kısa zamanda sorunu çözdürebilrsem buraya yazacağım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Tekleme, Silkeleme
« Yanıtla #15 : Ocak 01, 2016, 23:20:17 »
bir kaç gündür elim deyip bakamamıştım bugun sökmeye çalıştım tornavidayla sokemedim herhalde hiç sökülmemiş cok sıkıydı lokma takımım olmadığı içinde çok zorlamadım yalama olmasın diye ancak buji kablolarını söktüm distribütörden,hiç korozyon yoktu ucunda ancak elime bi yağ bulaştı sökünce kablonun bağlantı noktasından,dörtnala götürecem arabayı tekrar.Aracın böyle olması canımı cok sıkıyo sırf tup taktırmıyorum keyifli performanslı kullanmak için ancak bu rolantı sabitken farı havalandırmayı acınca sinyal verince titremesi ve akıcı gidememesi alt devirdeki yığılma beni delirtiyor keyif fln bırakmadı en kısa zamanda sorunu çözdürebilrsem buraya yazacağım.

Araçta LPG yoksa, bu modellerde rölanti çok stabildir.

Ancak.! yaş ve km itibarı ile..

Carbon Clean işlemi yaptırıp subapların, egzost manifoldunun, belki yarı EGR sisteminin vs temizlenmesini sağlamak,
Ve Gaz kelebeği temizliği yaptırarak rölantinin düzelmesine yardımcı olmak gerekiyor.

Bu arada düzenli enjektör temizleyici kullanmayada devam etmek gerekiyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: Tekleme, Silkeleme
« Yanıtla #16 : Ocak 01, 2016, 23:29:37 »
Tekin abi, Carbon Cleari 200bin km arabalar için şiddetle tavsiye etmiyorlar. Bende düşünmüştüm .
Yusuf Bey sizin olay enjektör olayına benziyor  aynısı bende de var. En son 2 tane çıkma siparis edecektim. Araba lpgde çok iyi. Benzinde aşırı titriyor 2000-3000devirde tekliyor. Enjektör Klipslerini teker teker çıkarın. Eğer çıkarttıklarınızda araba çalışıyorsa enjektörlerde sıkıntı vardır.Uzun süre Kötü yakıt kullandığım için benim enjektörler 2 gözü kapandı  arabanın herşeyine el attık.Enjektör teşhisi konuldu. Würth kullandım uzun süre. 1 gözü açtı gibi ama.würthle benzine verdiğim parayla 1 takım enjektör alırdım.Enjektörler Basınc barlarını ölçtürün. Teşhis koyarlar
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Tekleme, Silkeleme
« Yanıtla #17 : Ocak 01, 2016, 23:37:57 »
Tekin abi, Carbon Cleari 200bin km arabalar için şiddetle tavsiye etmiyorlar. Bende düşünmüştüm .

Şiddetle o yanıtı verenler, kaçak olmadığı sürece fren hidroliği ve şanzıman yağı değişiminede gerek yok diyorlar.

Bence sizin motorun Carbon Clean ve kelebek temizliğine ihtiyacı var.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: Tekleme, Silkeleme
« Yanıtla #18 : Ocak 01, 2016, 23:57:46 »
Şiddetle o yanıtı verenler, kaçak olmadığı sürece fren hidroliği ve şanzıman yağı değişiminede gerek yok diyorlar.

Bence sizin motorun Carbon Clean ve kelebek temizliğine ihtiyacı var.
Abi kelebeği temizlettim  lpgde küçük silkelenme vardı onlar gitti. Lpgde gidiş güzel. Kirli yakıt uzun süre kullandım abi. 2 ustada enjektörler teşhisi koydu. Şu an lpgde sorun olmadığı için öteledim sorunu.
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 198000
  • Model Yılı: '95
  • 59 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
Ynt: Tekleme, Silkeleme
« Yanıtla #19 : Ocak 02, 2016, 04:29:34 »
Araçta LPG yoksa, bu modellerde rölanti çok stabildir.

Ancak.! yaş ve km itibarı ile..

Carbon Clean işlemi yaptırıp subapların, egzost manifoldunun, belki yarı EGR sisteminin vs temizlenmesini sağlamak,
Ve Gaz kelebeği temizliği yaptırarak rölantinin düzelmesine yardımcı olmak gerekiyor.

Bu arada düzenli enjektör temizleyici kullanmayada devam etmek gerekiyor.
Abi arac 177 binde kelebegini sokmeden balata spreyiyle 1-2 ay once temizledim aldigimdan bu yanada iki kez enjektor temizleyici kullandim en son bu yaz 170 bin km lerdeyken bi kutu kullanmistim pek bi farkini gormedim benzinide hep bp den ve kaliteli istasyonlardan alirim ancak dedigin gibi abi emme manifoltunun icinde baya bir siyahlik gozukuyor elim yetismedigi icin sadece kelebegi temizleyebiliyorum .Aracin sadece 4 devir alti olmasi gerekenden daha cansiz oldugunu hissediyorum ivmelenme zor oluyo ust devirlerde en ufak sikinti olmuyo performans konusundada kompresor konusundada orta susturucunun fln tikanmasi bu konuda etki edermi abi.birde araci bu sikayetle goturdum avans ayari 10 dan 25 e cikarilinca alt devirler daha iyilesip tekleme cok azalmisti arac akici bisekilde rahat hareket ediyodu ancak rolanfi titremesi artti bu seferse ve cekis yine 2 hafta sonra eskisi gibi oldu ateslemeyle ilgili bi problem olma ihtimali sence daha mi az abi.rolanti 950 ye sabit dari fln acinca 940 fln dusuyo hafif titriyo kaloriferi acinca biraz artiyo rezistansi acinca biraz artiyo elektirik cektikce aracin titremesi artiyo aracda gunduz far acilmassaz kalorifer acilmassa cok min duzeyde bi titreme var.