son üretilenlerin satışına devam ediliyordu. Bugün itibari ile stoklar tüketildi. son fabrikadan çıkanlarda sorun yok denildi. ama geri çağırma işlemi başlayacak.
yanlış bir algı durumu söz konusu olabilir. Forumda vw var ise geri çağrılırlar ise hp ve tork düşüşü olmayacak arabalarda. sadece egzoz sistemi değişecek deniliyor. arkasından passat ve golf gibi diğer modellerin de çağrılması söz konusu
Teknik olarak yamulmuyorsam scr (Seçici katalitik indirgeme) ve dpf (dizel partükül filtresi) denilen iki parçayı değiştirmek durumu kurtarmaz.Bu işlemler nerdeyse NOx gazının ortaya çıkışından sonra gazı filtreleme amacı taşır. O yüzden standartlara uymanın iki yolu gözüküyor. Ya motorda sıkıştırma /yanma/yakıt miktarı oranını değiştirerek (var olan yazılımı silip yerine standartlara uygun salınım yapacak bir çevrim içine sokmak yada Adblue gibi bir sistem eklemek.
İlk seçeneği kullandıkları an motorda ister istemez bir Tork/beygir gücü düşüşü olacaktır.Zira bu NOx gazının ortaya çıkması bu verilerin sağlanması sayesindedir.Yine yanlış bilmiyorsam kaliteli bir yanma (dolayısı ile güç ve tork) bir o kadar NOx gazı üretimi demektir.
İkinci seçenek olarak Adblue gibi bir sistem eklenecekse bu maliyet ve dizayn sıkıntısı demek üretici açısından.Zira Adblue yakıtını ayrıca depolamak ve bu sistemi var olan sıkışıklık içine entegre etmek zorundalar.