Gönderen Konu: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı  (Okunma sayısı 17193 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 20730
  • Kan Grubu: 0+
  • 65 kere teşekkür etti
  • 684 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #80 : Haziran 17, 2019, 12:21:53 »
Özellikle kapak contasını orijinal taktırın.
Tokay Ceritoğlu

Toyota Club Türkiye

Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #80 : Haziran 17, 2019, 12:21:53 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '04
  • Kilometre: 142000
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #81 : Haziran 17, 2019, 12:28:43 »
Özellikle kapak contasını orijinal taktırın.
kapak contası dediğin silindir kapak contası mı abi,tamirci bir dünya contadan bahsetti değişecek diye üst kapak contası,eksoz emme monifold contaları,üst kapak contası v.s,bu arada subab olarak bir tavsiyen var mı abi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 20730
  • Kan Grubu: 0+
  • 65 kere teşekkür etti
  • 684 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #82 : Haziran 17, 2019, 12:47:25 »
Üst kapak contası önemli,piyasada farklı kalitede ürünler orijinal diye satılıyor,ustalardan tüm parça listesini alın ve şase numaranızı vererek forum üyemiz tem toyotadan orijinal kalitede yedek parçaların fiyatını alın,isterseniz oradan teminde edebiliyorsunuz.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 184 kere teşekkür etti
  • 1086 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #83 : Haziran 17, 2019, 12:53:52 »
herkese merhaba;
subap konusu ile alakalı olduğu için başka bir konu açmak istemedim,benim aracın da subapları değişecek,kapakçı ölçüm yaptı ayarla kurtarmaz dedi çok sıkıymış o yüzden mecbur değişecek,daha önce değişim yaptıran arkadaşlar bu konuda dikkat etmem gereken bişey var mı,tamirci motor açma ve kapama için 500,00 tl ücret istedi,kapakçı da 350,00 tl istiyor malzemeler hariç fiyatlar nasıl,parçalar dahil 2.000,00 tl bulur gecebilir de dediler,parça ve bu subap değişimi hakkında tecrübesi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.
Tokay abi'nin dediği gibi silindir kapak contası çok önemli eğer orjinal olmazsa yapılan işlem çöp olur,parçaları orjinal olarak veya varsa sibobların daha kalitelisi varsa ufuk bey daha iyi bilir tem oto ufuk sönmez bey ile görüşün derim parçaları kendisinden alıp işçiliği bulunduğunuz yerde iyi bir ustaya yaptırabilirsiniz aracın toplanma esnasında extra dikkat etmeniz gereken silindir kapağının tork değerleri ile sıkılması lazım ve daha önce araç hararet vs için kapak sökülme işlemi yapılmışsa kapak saplamalarıda orjinali ile değişmesi lazım hararet vs veya kapak aşırı taşlama durumlarında saplamalar sünme yapabilir ustanıza bu konuları iletin parçaların kontrolünü iyi yapsın ve bir takım buji alın.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '03
  • Kilometre: 184000
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #84 : Temmuz 17, 2019, 23:32:46 »
Hocam Merhaba,

Aşağıdaki durum bende de var. Bende yalnız her zaman değil mesela 1 gün kullanmadım aracı ilk marşta yapıyor. Stop etti diyelim ikinci marşta problem yok. Gaz verdim stop etmedi diyelim kontağı kapatıp tekrar çalıştırdım problem olmuyor. Sadece stop etmesin diye gaz verince benzin kokusu geliyor. Sanırım aynı problemi yaşıyoruz? Öncesinde yoktu birde benzin aldm depodaki benzip bitip aldığım benzini kullanmaya başlayınca oldu sanki, benzin kalitesi kaynaklı olabilir mi acaba?



arabayı ilk çalıştırdığımda devir 1500-2000 lere çıkıyo ve hemen ardından 400 civarına kadar düşüyo. buda bazen stop etmesine sebep oluyor. devir düşmesin diye gaza bastığımdada kesik kesik alıyor.

LPG sisteminde herhangi bir problem çıkmadı sadece gaz ayarının çok zengin olduğu söylendi onu tekrar ayarlamışlar lakin şimdiki problem önceki durumdan daha sıkıntılı bir hal aldı. özençlerin önerisiyle boğaz kelebeği ve devimetreyi temizlettim ama orasıda senin aracında gaz yığılması var oraya bi göster dedi. şuanki durumda arabayı ilk çalıştırdığımda devir 1500-2000 lere çıkıyo ve hemen ardından 400 civarına kadar düşüyo. buda bazen stop etmesine sebep oluyor.(bu yeni çıktı önceden yoktu) devir düşmesin diye gaza bastığımdada kesik kesik alıyor. ( hafif şiddette vutututu gibi bir ses çıkıyo)
daha sonrasında gaza geçtiğindede seyir halindeyken yada durduğumda tekrar gaza bastığımda ilk birkaç saniye gaz almıyor ve stop edicek gibi oluyor.
ne yappıcağımı bilemedim fikri olan varsa paylaşabilirmi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 184 kere teşekkür etti
  • 1086 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #85 : Temmuz 18, 2019, 00:01:03 »
Hocam Merhaba,

Aşağıdaki durum bende de var. Bende yalnız her zaman değil mesela 1 gün kullanmadım aracı ilk marşta yapıyor. Stop etti diyelim ikinci marşta problem yok. Gaz verdim stop etmedi diyelim kontağı kapatıp tekrar çalıştırdım problem olmuyor. Sadece stop etmesin diye gaz verince benzin kokusu geliyor. Sanırım aynı problemi yaşıyoruz? Öncesinde yoktu birde benzin aldm depodaki benzip bitip aldığım benzini kullanmaya başlayınca oldu sanki, benzin kalitesi kaynaklı olabilir mi acaba?



arabayı ilk çalıştırdığımda devir 1500-2000 lere çıkıyo ve hemen ardından 400 civarına kadar düşüyo. buda bazen stop etmesine sebep oluyor. devir düşmesin diye gaza bastığımdada kesik kesik alıyor.
Araç nedir onuda yazın lütfen,eğer uzun beklemeler sonucunda yapıyorsa regülatör ve LPG enjektörleri ni kontrol ettirin eğer stop esnasında tam kesmiyorsa yanma odasına gaz kaçırır araç ilk çalışmada benzin ile ateşleme yaptığı zaman iki yakıt birleşimi aracı boğar ve stop ettirir yada hiç çalışmaz veya LPG ısı sensörü hatalı ölçüm yaparsa çok kısa sürede gaza geçiş yapar yine sıvı formdan gaz formuna dönmeyen LPG den dolayı araç stop eder aynı zamanda gaz benzin ayırıcı parça arızalıysa iki yakıtı aynı anda veriyor olabilir detaylı olarak incelenmesi lazım sibob için kompresyon testi yaptırmanız gerekir ama ilk önce LPG deposundaki vanayı komple kapatın ve borulardaki gaz bitene kadar aracı çalıştırın benzine geçince tekrar gaza alın iyice bitsin aracı bir kaç gün benzinde kullanın eğer sorun bitmişse sıkıntı LPG sisteminde demektir.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '03
  • Kilometre: 184000
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #86 : Temmuz 18, 2019, 00:36:14 »
Araç 1.6 2003 corolla hocam, birde bu problem başladıktan sonra lpg den benzine alınca da stop ettiğini farkettim, yine 1 sefer bu şekilde stop ettikten sonra ikinci alışta stop etmiyor. Bu problemde öncesinde yoktu bu olayla beraber başladı :)

Araç nedir onuda yazın lütfen,eğer uzun beklemeler sonucunda yapıyorsa regülatör ve LPG enjektörleri ni kontrol ettirin eğer stop esnasında tam kesmiyorsa yanma odasına gaz kaçırır araç ilk çalışmada benzin ile ateşleme yaptığı zaman iki yakıt birleşimi aracı boğar ve stop ettirir yada hiç çalışmaz veya LPG ısı sensörü hatalı ölçüm yaparsa çok kısa sürede gaza geçiş yapar yine sıvı formdan gaz formuna dönmeyen LPG den dolayı araç stop eder aynı zamanda gaz benzin ayırıcı parça arızalıysa iki yakıtı aynı anda veriyor olabilir detaylı olarak incelenmesi lazım sibob için kompresyon testi yaptırmanız gerekir ama ilk önce LPG deposundaki vanayı komple kapatın ve borulardaki gaz bitene kadar aracı çalıştırın benzine geçince tekrar gaza alın iyice bitsin aracı bir kaç gün benzinde kullanın eğer sorun bitmişse sıkıntı LPG sisteminde demektir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 184 kere teşekkür etti
  • 1086 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #87 : Temmuz 18, 2019, 01:18:57 »
Araç 1.6 2003 corolla hocam, birde bu problem başladıktan sonra lpg den benzine alınca da stop ettiğini farkettim, yine 1 sefer bu şekilde stop ettikten sonra ikinci alışta stop etmiyor. Bu problemde öncesinde yoktu bu olayla beraber başladı :)
Araç km'si bilgisi paylaşırmısınız  ve daha önce motorla ilgili herhangi bir işlem yapıldımı LPG sistemi kaç yıllık ve kaç km dir LPG'li şekilde kullanıyorsunuz ?
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kilometre: 92000
  • Kan Grubu: A+
  • 64 kere teşekkür etti
  • 247 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #88 : Temmuz 18, 2019, 09:26:44 »
Hocam Merhaba,

Aşağıdaki durum bende de var. Bende yalnız her zaman değil mesela 1 gün kullanmadım aracı ilk marşta yapıyor. Stop etti diyelim ikinci marşta problem yok. Gaz verdim stop etmedi diyelim kontağı kapatıp tekrar çalıştırdım problem olmuyor. Sadece stop etmesin diye gaz verince benzin kokusu geliyor. Sanırım aynı problemi yaşıyoruz? Öncesinde yoktu birde benzin aldm depodaki benzip bitip aldığım benzini kullanmaya başlayınca oldu sanki, benzin kalitesi kaynaklı olabilir mi acaba?



arabayı ilk çalıştırdığımda devir 1500-2000 lere çıkıyo ve hemen ardından 400 civarına kadar düşüyo. buda bazen stop etmesine sebep oluyor. devir düşmesin diye gaza bastığımdada kesik kesik alıyor.


Ümit beyin dediği gibi araç kilometresi yorum yapabilmek için önemli.Aracın bujileri ve bobinleri kontrol edilmeli ayrıca bujiler sökülmüşken bir kompresyon testi çok iyi olur subaplar ve sekmanlar hakkında bilgi sahibi olunur.Bu araçlara lpg ayarı yapmadan önce aracın akü kutup başını söküp 10 dk bekleyin sonra aracı 50 km kadar sadece benzinde kullanıp lpg ayarı yapılması doğru oluyor.Hatalı lpg kalibrasyonu aracın benzin enjeksiyon haritasınıda bozmakta bozuk benzin enjeksiyon haritasının üzerine tekrar lpg kalibrasyonu doğru bir ayar olmuyor.Ama bir şey dikkatimi çekti yazılarınızda gaz verince benzin kokusu geliyor demişsiniz bu genelde silindir içerisine dolan hava yakıt karışımının egzos subaplarından tam sıkıştırma yapamadan atılmasından dolayı kaynaklanır.Kompresyon testi yaptırın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '04
  • Kilometre: 230000
  • Kan Grubu: 0+
  • 13 kere teşekkür etti
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #89 : Temmuz 24, 2019, 09:47:01 »
LPG sisteminde herhangi bir problem çıkmadı sadece gaz ayarının çok zengin olduğu söylendi onu tekrar ayarlamışlar lakin şimdiki problem önceki durumdan daha sıkıntılı bir hal aldı. özençlerin önerisiyle boğaz kelebeği ve devimetreyi temizlettim ama orasıda senin aracında gaz yığılması var oraya bi göster dedi. şuanki durumda arabayı ilk çalıştırdığımda devir 1500-2000 lere çıkıyo ve hemen ardından 400 civarına kadar düşüyo. buda bazen stop etmesine sebep oluyor.(bu yeni çıktı önceden yoktu) devir düşmesin diye gaza bastığımdada kesik kesik alıyor. ( hafif şiddette vutututu gibi bir ses çıkıyo)
daha sonrasında gaza geçtiğindede seyir halindeyken yada durduğumda tekrar gaza bastığımda ilk birkaç saniye gaz almıyor ve stop edicek gibi oluyor.
ne yappıcağımı bilemedim fikri olan varsa paylaşabilirmi?

Şimdi bütün bu problemlerden sonra geldiğim son aşamayı aktarayım ve fikir alayım:
iki ustayla ayrı ayrı 2 şer gün çalıştık ve sübap ayarlarında herhangi bir sıkıntı olmadığı kanısına vardık yalnız ikinci usta daha çözüm odaklı olduğu için farklı çözüm önerileri sundu ve sonuç olarak sıkıntının hava filtre kazanından kaynaklandığını söyledi. ben bundan 6 ay kadar önce ufak bir kaza atlattım ve kaput altında hasar gören tek parçam hava filtre kutusuydu. orjinali için 1200-1500 gibi rakamlar istendiğinden dolayı yan sanayi bir kazan alıp taktık ozaman herhangi bir problem olabileceğinden kimse bahsetmemişti. velhasıl bu parçanın yansanayi olan üretimlerinde hava çıkış borusu dar oluyormuş ve buda debimetrenin düzgün çalışmamasına sebep oluyormuş ve arabanın stop etmesine yada devrin bu şekilde dalgalanmasına sebep oluyormuş.
şimdi gelelim soruya benim bu problemi aşmam için bu kazanın orjinalini bulmam gerektiği söylendi işin açığı şu dönemde ekonomik açıdan önceliklerim çok değişti fazlasıyla extra masrafım var. o yüzden bu kazanın çıkmasını bulabilirmiyiz ya da kazanı iptal edip açık hava filtresi taksam sonuç alabilirmiyim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 184 kere teşekkür etti
  • 1086 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #90 : Temmuz 24, 2019, 10:24:16 »
Açık hava filtresi diğer bir çözümdür ama maddi olarak çıkma kazan fiyatını geçebilir,yani ikiside aynı kapıya çıkar siz eğer çıkma bir kazan bulursanız ki bulunur daha kolay olur diğer yandan açık hava filtresinin bakım maliyeti de ayrı bir konu ve tekrardan LPG ayarı vs ek masraflar çıkaracaktır çünkü açık hava filtresinde araç daha rahat hava çektiği için LPG ayarı fark edecektir tabi birde al tak ile olmuyor onun yerini değiştirmeniz gereklidir çünkü araç motor sıcaklığından ısınan havayı emmemesi gerekiyor bir boru yardımıyla uzatıp kaputun ön tarafında bir yere montajlamanız lazım,en mantıklısı orjinal çıkma kazan bulmak.

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 24, 2019, 10:34:48
Bakın nette sizin için bulduklarım bu satıcı her türlü çıkma var diyor,
https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-sarioglu-otodan-toyota-orjinal-cikma-yedek-parca-her-model-703731216/detay
Diğeride bu yan sanayi ama boğazı geniş olanlardan diyor ve 275 e bırakacak
https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-2002-2007-benzinli-corolla-avensis-verso-hava-filtre-kabini-710952910/detay
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 20730
  • Kan Grubu: 0+
  • 65 kere teşekkür etti
  • 684 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #91 : Temmuz 24, 2019, 10:37:00 »
Ankara yıldız oto sanayi çıkmacılarına bakın,ömür oto diye bir yer var,belki uyan bir parça olabilir,1500-2000 tl uçuk rakamlar,ayrıca orijinal hali neyse onu korumaya çalışmalı,diğer sistemler fayda yerine sorun yaratabilir.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 2006 Corolla 1.6 Hb sol
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kilometre: 178000
  • Kan Grubu: B+
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #92 : Eylül 28, 2019, 10:48:30 »
herkese merhabalar, aranızda yeniyim, 2006 corolla 1.6 hb sol aldım yeni, ilk aracım, japon arabalarının sanayi yolunu sevmediğini bildiğimden bu arabayı tercih ettim, 2 haftalık süreçte Denizli' den Zonguldağa geldim, tık demedi ve yorulmadan aldım yolu.

Neyse kısa keseyim, arabayı aldım araç rolantide titriyordu. sonrasında ustaya götürdüm, boğaz kelebeğini bi güzel temizledi. titreme eskisine nazaran epey azaldı. daha çabuk toparlıyor araba titremede kendini. tahminime göre 3-4 ay sonra tekrar bu işlemi
yaptırırken bir de subap ayarı yaptırayım diye düşünüyodm. konuları göz gezdirirken subap ayarı konusuna denk geldim. ilerleyen zamanlarda bu işlemi yaptırdıkdan sonra edindiğim bilgileri de burda paylaşacağım.

Not: araç 177 binde benzinli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '03
  • Kilometre: 184000
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #93 : Ocak 14, 2020, 14:22:00 »
Araç km'si bilgisi paylaşırmısınız  ve daha önce motorla ilgili herhangi bir işlem yapıldımı LPG sistemi kaç yıllık ve kaç km dir LPG'li şekilde kullanıyorsunuz ?


Ümit beyin dediği gibi araç kilometresi yorum yapabilmek için önemli.Aracın bujileri ve bobinleri kontrol edilmeli ayrıca bujiler sökülmüşken bir kompresyon testi çok iyi olur subaplar ve sekmanlar hakkında bilgi sahibi olunur.Bu araçlara lpg ayarı yapmadan önce aracın akü kutup başını söküp 10 dk bekleyin sonra aracı 50 km kadar sadece benzinde kullanıp lpg ayarı yapılması doğru oluyor.Hatalı lpg kalibrasyonu aracın benzin enjeksiyon haritasınıda bozmakta bozuk benzin enjeksiyon haritasının üzerine tekrar lpg kalibrasyonu doğru bir ayar olmuyor.Ama bir şey dikkatimi çekti yazılarınızda gaz verince benzin kokusu geliyor demişsiniz bu genelde silindir içerisine dolan hava yakıt karışımının egzos subaplarından tam sıkıştırma yapamadan atılmasından dolayı kaynaklanır.Kompresyon testi yaptırın.

Sorun LPG tesisatından kaynaklıymış, LPG'ye geçmemeye başlayınca LPG ön tesisatını yenilettim sorunum düzeldi.

Etiketler: