Gönderen Konu: uzun yol yakıt ekonomisi  (Okunma sayısı 5504 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '04
  • 4 kere teşekkür etti
  • 56 kere teşekkür edildi
Ynt: uzun yol yakıt ekonomisi
« Yanıtla #20 : Temmuz 18, 2015, 15:51:44 »
CC benim testlerimde hep daha fazla yaktırıyıor.. normal de.. sonucta gaz kesip rolantide ineceğin yolda CC gaz vermeye devam ediyor.

Toyota Club Türkiye

Ynt: uzun yol yakıt ekonomisi
« Yanıtla #20 : Temmuz 18, 2015, 15:51:44 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Corollove-
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 72126
  • Model Yılı: '07
  • 292 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: uzun yol yakıt ekonomisi
« Yanıtla #21 : Temmuz 18, 2015, 19:16:02 »

CC benim testlerimde hep daha fazla yaktırıyıor.. normal de.. sonucta gaz kesip rolantide ineceğin yolda CC gaz vermeye devam ediyor.
inerken ve çıkarken devre dışı bırakıyorum
Toyota Corolla 2007 MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB-
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '09
  • 111 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: uzun yol yakıt ekonomisi
« Yanıtla #22 : Temmuz 21, 2015, 00:51:18 »

Uc yetiskin bir cocuk full bagaj. Klima surekli 22 derecede ikinci kademede acik. 90-120 arasi hizda yumusak hizlanmalarla durum ortada cok gibi geldi...( bartin ankara arasi )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '04
  • 4 kere teşekkür etti
  • 56 kere teşekkür edildi
Ynt: uzun yol yakıt ekonomisi
« Yanıtla #23 : Temmuz 21, 2015, 02:35:01 »
yatıp kalkıp dua edin arabalarınızın kıymetini bilin..

ben 8 litre ortalama ile antalya'ya ulaşırsam kurban kesicem.. :))

bartın ankara arası bu arada yol çok eğimli inişli çıkışlı diye biliyorum özellikle bolu'ya kadar...bence normal tüketmişsiniz. o yolcu klima ve yokuşlarla..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB-
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '09
  • 111 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: uzun yol yakıt ekonomisi
« Yanıtla #24 : Temmuz 21, 2015, 11:58:47 »
yatıp kalkıp dua edin arabalarınızın kıymetini bilin..

ben 8 litre ortalama ile antalya'ya ulaşırsam kurban kesicem.. :))

bartın ankara arası bu arada yol çok eğimli inişli çıkışlı diye biliyorum özellikle bolu'ya kadar...bence normal tüketmişsiniz. o yolcu klima ve yokuşlarla..
Evet otobana cikana kadar surekli bir tirmanis vardi. Ekstre devrek mengen arasi surekli yol yapim calismasi yuzunden dur kalk ve kisa mesafelerde tir kamyon sollamalari vardi. Buna cok sukur ozaman.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yorgun Yillarim
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '12
  • 137 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Ynt: uzun yol yakıt ekonomisi
« Yanıtla #25 : Temmuz 21, 2015, 12:29:58 »
Öncelikle arkadaşlar güzel değerler yakalamışlar ve kazasız belasız bir yolculuk yapmışlar bu sevindirici :)

Uzun yolda Trafik kurallarına daima uyarım.
Gaz pedalına olabildiğince yumuşak basar ve devirli kullanırım. (2500-2750)
Rampalara yaklaştıkça hafif hafif gaz verip biraz devirlenmesini sağlar inerken ise kesinlikle BOŞA VİTES atmam. Araç kendi devirlenmesi ile iniş yapar.
Sadece ve sadece sollamalarda araca yüklenirim.
2 saatte bir kesinlikle 5 dk bile olsa mola veririm :)
Olabildiğince sabit hızlarda ilerlemek ekonomi için en önemli unsur.
Şimdiye kadar 8 farklı araç ile bu deneyimi yaşadım ve hepsinde fabrika verileri ve hatta dahada altında değerler elde ettim.
Her şey den ziyade ekonomi v.s, gideceğimiz yere aceleci davranmamak ve güvenli sürüş sağlamak bence en önemlisi.
Zaman Sadece "SEVGİYE" yenik düşer,
Geri kalan her şeyse "ZAMANA"...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: uzun yol yakıt ekonomisi
« Yanıtla #26 : Temmuz 21, 2015, 19:43:02 »
Öncelikle arkadaşlar güzel değerler yakalamışlar ve kazasız belasız bir yolculuk yapmışlar bu sevindirici :)

Uzun yolda Trafik kurallarına daima uyarım.
Gaz pedalına olabildiğince yumuşak basar ve devirli kullanırım. (2500-2750)
Rampalara yaklaştıkça hafif hafif gaz verip biraz devirlenmesini sağlar inerken ise kesinlikle BOŞA VİTES atmam. Araç kendi devirlenmesi ile iniş yapar.
Sadece ve sadece sollamalarda araca yüklenirim.
2 saatte bir kesinlikle 5 dk bile olsa mola veririm :)
Olabildiğince sabit hızlarda ilerlemek ekonomi için en önemli unsur.
Şimdiye kadar 8 farklı araç ile bu deneyimi yaşadım ve hepsinde fabrika verileri ve hatta dahada altında değerler elde ettim.
Her şey den ziyade ekonomi v.s, gideceğimiz yere aceleci davranmamak ve güvenli sürüş sağlamak bence en önemlisi.
Abi sen şu 2 saatte 5 dk molayı hanım arabada sigara içmeme izin vermiyor ondan mola veriyorum desene :)
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 13000
  • Model Yılı: '14
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: uzun yol yakıt ekonomisi
« Yanıtla #27 : Temmuz 21, 2015, 20:26:25 »
corrolla 1.6 multidrive otomatik için gözlemim şu şekilde. Düz yolda(otobanda) 100-110 arasında hızı CC ile sabitlediğinizde 2000 devirde gidiyor buda yaklaşık 6lt/100km ye denk geliyor. 110'u geçtikten sonrası için söyleyecek bir şey yok. 90km/s'e sabitlediğinizde 1500 devire kadar düşüyor. bu durumda sanırım 5-5.5 arasına inmek mümkün oluyor. Barış beyin de söylediği gibi iniş ve çıkışlarda CC kapatmak işe yarıyor. Çıkışlarda(hele bir de araç yüklü ise) hızı sabit tutmak için 4000-4500 devirleri görüyor ki bir kaç dakika süren bir yokuş ortalamayı hemen yukarı çıkarıyor. İnişlerde gazdan ayağı çekmek işe yarıyor ama güvenliği ön planda tutmak daha önemli.

Aslında yukarıdaki devirlere dikkat edilirse şehir içinde nispeten(şehir içi ortalamasına göre) daha iyi değerler elde edilebilir. Malum memleketimin güzel insanları şehir içinde 500 metre ilerideki diğer trafik ışığına kadar 90km/s'e çıkıp son 50 metre içinde durmanızı beklediğinden o kadarda kolay olmuyor. Yeşil ışık yandımı ışık hızında çok seri kalkış yapıp, uçman gerektiğinden mümkün olmuyor. Neyse konuyu dağıtmayayım :)
Toyota Corolla 1.6 Premium Multidrive S

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 401 kere teşekkür edildi
Ynt: uzun yol yakıt ekonomisi
« Yanıtla #28 : Temmuz 21, 2015, 22:10:44 »
 70-80 ile gitmek uzun yolda çok mümkün değil.. bir kaç kere denedim benim araç düz yolda cc açık halde 100 ile giderken 90dan daha az yakıyor.. Bu nedenle uzun yolda genel olarak cc ile ilerleyip, sadece yokuş yukarı ya da aşağı eğim fazla ise devreden çıkarıyorum.. 6lı hatta 5li değerleri bile yakaladığım oluyor..
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: uzun yol yakıt ekonomisi
« Yanıtla #29 : Temmuz 21, 2015, 22:59:59 »
5.4 degeri yakaladıgımız oldu hız 90 100 arası klima kapali istanbul-bodrum,bakalım bu tatil neler olucak  yakıta ama klima bu sefer açık olucak bu sıcaklarla baş edilmiyor
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: uzun yol yakıt ekonomisi
« Yanıtla #30 : Temmuz 22, 2015, 15:18:35 »
5.4 degeri yakaladıgımız oldu hız 90 100 arası klima kapali istanbul-bodrum,bakalım bu tatil neler olucak  yakıta ama klima bu sefer açık olucak bu sıcaklarla baş edilmiyor
Çok bir şey değişmeyebilir. Hatta 0.1-0.2 lt daha az bile yakabilir. Çünkü camlar açıkken içeriye çok fazla hava giriyor, bu da ağırlık demek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 401 kere teşekkür edildi
Ynt: uzun yol yakıt ekonomisi
« Yanıtla #31 : Temmuz 22, 2015, 21:01:46 »
Çok bir şey değişmeyebilir. Hatta 0.1-0.2 lt daha az bile yakabilir. Çünkü camlar açıkken içeriye çok fazla hava giriyor, bu da ağırlık demek.

Bu da farklı bir konu başlığı aslında.. klima açıkken mi az yakar camlar açkıken mi :D
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: uzun yol yakıt ekonomisi
« Yanıtla #32 : Temmuz 22, 2015, 21:27:08 »
 Bu konuyu farklı başlıklar altında işlemiştik zaten. Enes'in söylediği doğru. Tabi klima tipi, cam açma miktarı gibi detaylar da önemli. Ancak genel olarak açık cam aracın sürtünme katsayısını arttırıyor, bu da tüketimi olumsuz etkiliyor. Cam tavanda da açılış kademesi önemli.

70-80km/s civarları düşük tüketim için ideal, yalnız bu sırada sakin gitmeyi sağlayacak müzik vs de önemli. Sadece dinlenen müziğin ritmi ile bile yakıt etkilenebiliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • Doğa Fotoğrafçısı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 83000
  • Model Yılı: '11
  • 149 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: uzun yol yakıt ekonomisi
« Yanıtla #33 : Temmuz 23, 2015, 09:12:14 »
yalnız bu sırada sakin gitmeyi sağlayacak müzik vs de önemli. Sadece dinlenen müziğin ritmi ile bile yakıt etkilenebiliyor.

aynen katılıyorum. ben metal ve rock müzik dinleyen biri olarak müzik dinlerken gaza gelip gaza çok yükleniyorum mesela kısa mesafede bile :D
2011 MODEL TOYOTA COROLLA 1,6 COMFORT EXTRA TAM OTOMATİK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yorgun Yillarim
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '12
  • 137 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Ynt: uzun yol yakıt ekonomisi
« Yanıtla #34 : Temmuz 23, 2015, 09:25:49 »
Abi sen şu 2 saatte 5 dk molayı hanım arabada sigara içmeme izin vermiyor ondan mola veriyorum desene :)
Ya Hanımda kullanıyorsa???
Bu arada uzun yolda mümkün mertebe arabada sigara içmemeye özen gösteririm.
Zaman Sadece "SEVGİYE" yenik düşer,
Geri kalan her şeyse "ZAMANA"...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: uzun yol yakıt ekonomisi
« Yanıtla #35 : Temmuz 23, 2015, 10:18:28 »
Bu da farklı bir konu başlığı aslında.. klima açıkken mi az yakar camlar açkıken mi :D
Klima ile daha fazla yaksa bile klima kullanırım ben olsam. Biraz rahata düşkünlük var. [emoji4]
Bu konuyu farklı başlıklar altında işlemiştik zaten. Enes'in söylediği doğru. Tabi klima tipi, cam açma miktarı gibi detaylar da önemli. Ancak genel olarak açık cam aracın sürtünme katsayısını arttırıyor, bu da tüketimi olumsuz etkiliyor. Cam tavanda da açılış kademesi önemli.

70-80km/s civarları düşük tüketim için ideal, yalnız bu sırada sakin gitmeyi sağlayacak müzik vs de önemli. Sadece dinlenen müziğin ritmi ile bile yakıt etkilenebiliyor.
Klasik müzik+yavaş sürüş ile non rem dönemine geçerim ben. [emoji4]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: uzun yol yakıt ekonomisi
« Yanıtla #36 : Temmuz 23, 2015, 22:33:33 »
Ya Hanımda kullanıyorsa???
Bu arada uzun yolda mümkün mertebe arabada sigara içmemeye özen gösteririm.
Hımm anladım abi sen demek stres ve heyecana max 2 saat dayanabiliyorsun :)
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: uzun yol yakıt ekonomisi
« Yanıtla #37 : Temmuz 24, 2015, 04:25:15 »
3 günlük için bayram sonu Ayvalıkta yazlığa gittik ailemle ,sürekli şehir içi 38lt.LPG ile 290 km yapan aracım ,Bursa Ayvalık arası ortalama 100 km ile ... km arası karma kullanım ile aynı miktardaki yakıtla ,340 km yaptı klima hiç kapanmadı zaten camlar açık yolculuk konforlu olmuyor.. :)

Düzenleme: Trafik kuralları.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yorgun Yillarim
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '12
  • 137 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Ynt: uzun yol yakıt ekonomisi
« Yanıtla #38 : Temmuz 24, 2015, 09:42:15 »
Hımm anladım abi sen demek stres ve heyecana max 2 saat dayanabiliyorsun :)
Onun gibi bir şey diyelim :)
Aslında uzun yolda durup mola vermeyi severim. Farklı mekanlar keşfetmek durup temiz hava almak fotoğraf çekmek eğlenceli oluyor:)
Zaman Sadece "SEVGİYE" yenik düşer,
Geri kalan her şeyse "ZAMANA"...