Gönderen Konu: uzun yol yakıt ekonomisi  (Okunma sayısı 5503 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '04
  • 4 kere teşekkür etti
  • 56 kere teşekkür edildi
uzun yol yakıt ekonomisi
« : Temmuz 16, 2015, 04:45:25 »
selamlar
arama yaptım, sayfalarca başlık taradım ama tam olarak bu sorunun cevabını bulamadım..


bilhassa uzun yolda ekonomi yapmak için soruyorum, test etme imkanım olmadı hiç. . ankara antalya gideceğim bayramdan sonra..

hızımı 90 km/s'ye sabitleyecek şekilde tek bir devir aralığında tüm yol boyu ayağımı gaz pedalına sabit basarak mı daha az yakıt tüketirim sizce?
yoksa mesela 90'a gelecek kadar bastım, sonra pedaldan ayağımı çektim. devir düştü... yol eğimi ve rolantiye bağlı kalarak hız 80'e düştü. sonra 10kmlik fark için tekrar ayağımı gaza bastım usul usul. devir yükseldi hız yeniden 90'a çıktı.... ve hep bu şekilde çek bas, çek bas yol boyu....

dün komşum bu şekilde çek bas yaparak daha az yakacağım rivayetinde bulundu ama bana mantıklı ve konforlu gelmedi açıkçası...

soru komik olabilir ama test edenlerin cevapları değerlidir benim için...

teşekkürler..

Toyota Club Türkiye

uzun yol yakıt ekonomisi
« : Temmuz 16, 2015, 04:45:25 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '14
  • 86 kere teşekkür etti
  • 110 kere teşekkür edildi
Ynt: uzun yol yakıt ekonomisi
« Yanıtla #1 : Temmuz 16, 2015, 07:45:59 »
Sürekli bas çek yapmak yerine mümkün olduğu kadar sabit bir hızda gidip pedala hafifçe ve sabit basmak daha az yakit tüketimi sağlayacaktır. Yolda hiç iniş çıkış olmasaydı, dümdüz olsaydı sabit bir hizda gitmeyi rahatça yapabilirdiniz, ama iniş çıkışlar olacağı için çıkış öncesinde hızı biraz arttırıp çıkış süresince gaza sabit basıp, hızı korumak yerine düşmesine izin vermek, inislerde de egim yeterliyse hiç gaza basmamak en az tüketimi sağlayacaktır. iyi yolculuklar, iyi bayramlar.
2014 Auris TS Advance Skypack CVT
2011 Corolla Comfort Extra D4D Manuel (SATILDI)
2009 Yaris Terra 1.3 VVTI Manuel (SATILDI)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: uzun yol yakıt ekonomisi
« Yanıtla #2 : Temmuz 16, 2015, 08:34:44 »
Güzel soru.
Öncelikle düşük tüketim çabası güzel. Bunun için 90km/s çok olabilir. Genelde asgari tüketim 70-80km/s hızlarda oluyor. Tabi araca göre değişir ama aerodinamik etkiler de düşünüldüğünde ideal genelde budur. Hız kurallarına da uyarak rampa inişlerde yol uygun ise aracın hızlanmasına izin verilebilir. Sonraki rampa çıkışında bu hız, gaz pedalına az basılarak, yine 70km/s alt sınır olacak şekilde kaybedilebilir. Işıklardan çok önce gaz pedalı bırakılabilir.
Bu hızlar uzun yılda sabır ister genelde. Ayrıca trafik şartları ve kurallarına her daim öncelil vermek gerekir.
 Uzun süre sabit hızda, daha doğrusu devirde gitmemek lazım. Bunun dışında dpz yolda, aracın momentumunu koruyacak kadar yumuşak şekilde gaza basmak ve yukarıdaki hızlarda tutmak fayda sağlar tüketim açısından.

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 16, 2015, 08:47:04
+ yokuş yukarı da çok gerekmedikçe hız arttırılmamalı.
Sollamalar vb durumlarda ekonomi değil, güvenlik düşünülmeli öncelikli olarak.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: uzun yol yakıt ekonomisi
« Yanıtla #3 : Temmuz 16, 2015, 15:27:41 »
Anlatacaklarım kendi deneyimlerimdir, deneyip denememek sürücülere kalmıştır.

Manuel yaris aracımda yokuşlarq hızlı girer ve vites düşürmeden çıkmaya çalışırdım. Yokuş inerkense ayağımı gazdan çekerdim. Baktım aracın hızı artıyor ya da sabitse sıkıntı yok. Eğer aracın hızı viteste azalıyorsa hızı sabit tutmak için gaza basmam, vitesi boşa atar öyle giderim. Eğer vites boşta aracın hızı sabitse sıkıntı yok, hızı azalıyosa vitese alıp azıcık gaza basardım, eğer viteste hızı azalıp vites boşta hızlanıyorsa 110 A kadar hızlanmasını bekler o hıza gelince vitese atarım 90 A düşmesini beklerim. Bu koşullarda devam ederim.

Şimdiki otomatik aracımda da malum boşa atamıyoruz. Hız sabitleyici kullanıyorum sürekli. Bir kez hiç dokunmadan gittim, yokuşlarda da 100 e sabitlemiştim, yokuşta da sabit tutmak için vites düşürüyor ortalamayı artırdı bu.
Ben de şimdi artık dik yokuşlarda hızlı giriyorum ve vites düşmemesini sağlıyorum. Eğer zorlamayacak bir yokuşsa vitesi manuele alır vites düşmesini engelleyerek çıkıyorum. Eğer hız gereğinden fazla azalıyorsa da 3. Vitese alırım yokuş bitince otomatiğe alır otomatik vites kendisi vites yükseltir.

Bu sayede son yolculuğumda 90 km sabit hızda giderek 6 lt yakıt yaktırdım göstergede. (fabrika verissi 5.8)
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 9 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: uzun yol yakıt ekonomisi
« Yanıtla #4 : Temmuz 16, 2015, 15:47:34 »
Basıp çekmeyle yakıttan ekonomi sağlanmaz sabit gaz 90 km hız ort 2500 devir devam..
Rampaya gelmeye yakın hafif yüklenirsin ki rampada bayılmasın benım kullanma stilim bu şekil asla ve asla da boşa atmam arabayı rampa aşağı
Tapatalk saolsun..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: uzun yol yakıt ekonomisi
« Yanıtla #5 : Temmuz 16, 2015, 16:43:40 »
Uzun yolculuklarda genelde otoyol haricinde ,90 km ile 120 km arası kullanırım zaten oldukça tassarruflu kullanım için uygun hızlar, bazen hızımı 100 km.de cruise control kullanarak sabitlerim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: uzun yol yakıt ekonomisi
« Yanıtla #6 : Temmuz 16, 2015, 18:01:18 »
Anlatacaklarım kendi deneyimlerimdir, deneyip denememek sürücülere kalmıştır.

Manuel yaris aracımda yokuşlarq hızlı girer ve vites düşürmeden çıkmaya çalışırdım. Yokuş inerkense ayağımı gazdan çekerdim. Baktım aracın hızı artıyor ya da sabitse sıkıntı yok. Eğer aracın hızı viteste azalıyorsa hızı sabit tutmak için gaza basmam, vitesi boşa atar öyle giderim. Eğer vites boşta aracın hızı sabitse sıkıntı yok, hızı azalıyosa vitese alıp azıcık gaza basardım, eğer viteste hızı azalıp vites boşta hızlanıyorsa 110 A kadar hızlanmasını bekler o hıza gelince vitese atarım 90 A düşmesini beklerim. Bu koşullarda devam ederim.

Şimdiki otomatik aracımda da malum boşa atamıyoruz. Hız sabitleyici kullanıyorum sürekli. Bir kez hiç dokunmadan gittim, yokuşlarda da 100 e sabitlemiştim, yokuşta da sabit tutmak için vites düşürüyor ortalamayı artırdı bu.
Ben de şimdi artık dik yokuşlarda hızlı giriyorum ve vites düşmemesini sağlıyorum. Eğer zorlamayacak bir yokuşsa vitesi manuele alır vites düşmesini engelleyerek çıkıyorum. Eğer hız gereğinden fazla azalıyorsa da 3. Vitese alırım yokuş bitince otomatiğe alır otomatik vites kendisi vites yükseltir.

Bu sayede son yolculuğumda 90 km sabit hızda giderek 6 lt yakıt yaktırdım göstergede. (fabrika verissi 5.8)

Mutlu demek bir yerlerde hata yapıyorsun. Fabrika verisi 5,8 ise sen 5 taş çatlaşın 5,5 ortalama yakalaman gerekiyor. :p
işin şakası gerçekten çok güzel bir değer.  Beraber Astra aldığım arkadaş dün ilk uzun yol denemesini yaptı. İstanbul Ordu. Dün akşamki İstanbul bayram trafiğine kalmış olduğu halde 5,9 yakıt ortalaması yakalamış. Fabrika verisi 5,2.
Benim de İstanbul Ankara ortalamam Yarisle 5,8 gidiş 5,1 dönüştü. Şuan ki hedefim 5,5 ortalama ile İstanbuldan Ankaraya gidebilmek :D
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: uzun yol yakıt ekonomisi
« Yanıtla #7 : Temmuz 16, 2015, 18:11:18 »
Astrada CC var mı :)

Ben CC nin CVT şanzımanda daha az tüketim sağladığını ölçtüm
Daha uygun gaz veriyor, kendi kullanımımda daha çok gaza basabiliyorum. 250 km lik yolculuğumda 2 kişi 2 valiz ile 4.8 ortalama ile şehre girdim şehir içinde 30 km den belki fazla yol yaptım 5.2 ile kontağı kapattım
Benzinliyiz bu arada :)
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: uzun yol yakıt ekonomisi
« Yanıtla #8 : Temmuz 16, 2015, 19:49:19 »
Uzun yolda öndeki otobüsün rüzgar koridorunda ilerleyebilirsiniz. Şaka yapıyorum elbette.  :)

Rampalarda en son viteste ayağınız gaz pedalında sabitken hız kaybetmeye başlarsanız bir vites küçültmek yakıt ekonomisi sağlayabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '17
  • 69 kere teşekkür etti
  • 77 kere teşekkür edildi
Ynt: uzun yol yakıt ekonomisi
« Yanıtla #9 : Temmuz 16, 2015, 20:06:46 »
Uzun yolda Eskişehir-Mersin bagaj dopdolu, 3 yolcu ile yakıt ortalamam 3.1- 3.2 l/100 km.   Otobüsler de bu yolu 10 saatte gidebiliyor. Ben de eğlene eğlene hatta 1 saat süren Aksaray'da  piknik yapmışlığım da var 10 saatte gidebiliyorum. Düz yolda sabit 90 km. Rampa çıkış öncesi 100 km.  Yokuştan aşağı inerken 100 km hızı geçecekse frene , 90 km'den aşağıdaysa gaza basarım. Fren ve gaz pedallarına şefkatle yaklaşmaya çalışırım. Aracım 157 bin km'de. Dizel MMT. Buzlu ve karlı yolculuklarda yakıt ortalamam 3.8-4.0 lt/100 km. olabiliyor. Herkese kazasız yolculuklar. (Yerleşim yerleri içinde hızımı mutlaka kurala uygun 30-50 km her neyse düşürürüm.)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: uzun yol yakıt ekonomisi
« Yanıtla #10 : Temmuz 16, 2015, 20:12:52 »
Yakıt ekonomisi için ;uygun viteste ilerlemek ,gaz pedalının altındaki yumurtayı kırmamak,hız kurallarına riayet etmek.. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '14
  • 8 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: uzun yol yakıt ekonomisi
« Yanıtla #11 : Temmuz 16, 2015, 20:33:39 »
Astrada CC var mı :)

Ben CC nin CVT şanzımanda daha az tüketim sağladığını ölçtüm
Daha uygun gaz veriyor, kendi kullanımımda daha çok gaza basabiliyorum. 250 km lik yolculuğumda 2 kişi 2 valiz ile 4.8 ortalama ile şehre girdim şehir içinde 30 km den belki fazla yol yaptım 5.2 ile kontağı kapattım
Benzinliyiz bu arada :)
tüketim değeriniz gerçekten çok iyi, ben Edremit- Kuşadası yaklaşık 300km (100km otoban-hız 120 ortalama) 2. kişi 50kg ağırlık, klima açık 6.7 lt ile kapattım,

bu arada vitesi rampa aşağı boşa almak tüketimi arttırıyor, en son vites te ve ayağı gazdan çekerek gitmek '0'a yakın tüketim  demek,
bunun yanında en önemlisi güvenli değil,aman dikkat...


cvt te araç 130 km yada 100km hızla gitse dahi devir 2binde civarunda sabit kalıyor,( düz yolda) sanırım buda benzer miktarda tüketim demek,

ayrıca rampa çıkarken cvt te bi tanıdık araba bayılıyor,bende manuel kullanıma geçiyorum demişti-yani vites küçültürek- ama rampa çıkarken devir 90 la gitsen bile 2500 yada 3000 i buluyor, bu sanırım araba düşük viteste rampayı çıkıyor demek mi oluyor?? (yakıt tüketimi dolayısıyla artıyor)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Corollove-
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 72126
  • Model Yılı: '07
  • 292 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: uzun yol yakıt ekonomisi
« Yanıtla #12 : Temmuz 16, 2015, 20:57:59 »

tüketim değeriniz gerçekten çok iyi, ben Edremit- Kuşadası yaklaşık 300km (100km otoban-hız 120 ortalama) 2. kişi 50kg ağırlık, klima açık 6.7 lt ile kapattım,

bu arada vitesi rampa aşağı boşa almak tüketimi arttırıyor, en son vites te ve ayağı gazdan çekerek gitmek '0'a yakın tüketim  demek,
bunun yanında en önemlisi güvenli değil,aman dikkat...


cvt te araç 130 km yada 100km hızla gitse dahi devir 2binde civarunda sabit kalıyor,( düz yolda) sanırım buda benzer miktarda tüketim demek,

ayrıca rampa çıkarken cvt te bi tanıdık araba bayılıyor,bende manuel kullanıma geçiyorum demişti-yani vites küçültürek- ama rampa çıkarken devir 90 la gitsen bile 2500 yada 3000 i buluyor, bu sanırım araba düşük viteste rampayı çıkıyor demek mi oluyor?? (yakıt tüketimi dolayısıyla artıyor)
yük varsa arabada kesin düşmek gerekiyor.Tek kişiyle çıkar vites düşürmeden kanımca
Toyota Corolla 2007 MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • TOYOTACI
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 31000
  • Model Yılı: '15
  • 5 kere teşekkür etti
  • 52 kere teşekkür edildi
Ynt: uzun yol yakıt ekonomisi
« Yanıtla #13 : Temmuz 16, 2015, 21:13:41 »
Dün akşam sahilden Korkuteli Adana arası arka bagaj istifleme dolu 7.0 ortalama ile geldim:)))

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 16, 2015, 21:16:23
Anamur'a girmezden önce tüneller açılmış ve 110 km ile yol alınabiliyor rahatlıkla erdemli Tece den otobana girdikten sonra da 120 sürat ile
toyota candır,aşktır, tutkudur....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: uzun yol yakıt ekonomisi
« Yanıtla #14 : Temmuz 16, 2015, 21:53:51 »
Mutlu demek bir yerlerde hata yapıyorsun. Fabrika verisi 5,8 ise sen 5 taş çatlaşın 5,5 ortalama yakalaman gerekiyor. :p
işin şakası gerçekten çok güzel bir değer.  Beraber Astra aldığım arkadaş dün ilk uzun yol denemesini yaptı. İstanbul Ordu. Dün akşamki İstanbul bayram trafiğine kalmış olduğu halde 5,9 yakıt ortalaması yakalamış. Fabrika verisi 5,2.
Benim de İstanbul Ankara ortalamam Yarisle 5,8 gidiş 5,1 dönüştü. Şuan ki hedefim 5,5 ortalama ile İstanbuldan Ankaraya gidebilmek :D

Manuel olsa araç 5.5 görürdüm kayseriye gidişte.
Bu arada bazı arkadaşlar vitesi boşa atmak yakıtı artırır demişler. Ayağı gazdan çekince araç viteste hızını koruyorsa zaten vitesi boşa atmanın mantığı yok. %6 ve yüksek eğimlerde araç viteste kendi gidiyor zaten. Ama %3-6 arasında viteste yavaşlıyor. Gaza basıp hızı korursun 3lt/100km yakar. Boşa atarsın baktın araç hızını koruyor gaza basmazsın vites boşta 0.5lt/100km yakarsın. Tabiki yolu bildiğiniz, güvenli yerlerde bunu yapın.
Bu yöntemle sakin sakin giderek karabük-kayseri arasında 4.7 Lt yaktırdığım oldu 5.3 fabrika verisi olan yarisle.
Gerededen sonra cankurtarana kadar yokuş çıktıktan sonra yokuş aşağı salardım vites boşta. Fakat eğim az olduğundan araç 80-90 arasında giderdi. Hızını artırmazdı hiç. Orada vitesle insem gaza basmam gerekecek daha fazla yakıt gidecek mesela. Baktım hızlanıyor araç 100 km hıza gelince vitese atardım, azalmaya başlardı hız 80 e gelince tekrar boşa atardım. Baktım boşta da yavaşlıyor gaza basmanın zamanı gelmiştir. Baktım viteste hızlanıyor frene basmak gerekir.
Böyle bir döngü sürerdi.

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 16, 2015, 21:56:33
Mesela aynı şekilde bolu dağı tüneli İstanbul istikametinde çok hafif bir eğim vardır. Eğer viteste giderseniz gaza basmanız gerekir ama boşta giderseniz tünel içinde 70 km hızda sabit gidersiniz.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '11
  • 550 kere teşekkür etti
  • 137 kere teşekkür edildi
Ynt: uzun yol yakıt ekonomisi
« Yanıtla #15 : Temmuz 17, 2015, 03:53:20 »
Ankara-Eskişehir arası yaptığım bi yolculukta yolunda boş olmasını fırsat bilip anlık yakıt tüketimini takip ettim aynı eğim aynı hız vb koşullarda CC-ve normal gaz pedalıyla gidişi test ettim CC nin tüketimi daha fazla tespitlerim bu yönde  :) uzun yolda kendi yakıt ekonomisi metodum malum 6,vites 110 km/h sabit(gaz pedalı ile :)
2005 Corolla 1,6 sol ---- 2011 Avensis elegant extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: uzun yol yakıt ekonomisi
« Yanıtla #16 : Temmuz 17, 2015, 09:46:09 »
Bence hız sabitleme ve hızı sabit tutmak önemli.
Rampalardan önceden devirli girilmeli.
Hizlanma yapılırken gaz pedalına ve aşırı basılması.
Eğer mümkünse yola çıkmadan önce hava filtresine başıncli hava tutulabilir
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: uzun yol yakıt ekonomisi
« Yanıtla #17 : Temmuz 17, 2015, 12:45:22 »
Uzun yolda Eskişehir-Mersin bagaj dopdolu, 3 yolcu ile yakıt ortalamam 3.1- 3.2 l/100 km.   Otobüsler de bu yolu 10 saatte gidebiliyor. Ben de eğlene eğlene hatta 1 saat süren Aksaray'da  piknik yapmışlığım da var 10 saatte gidebiliyorum. Düz yolda sabit 90 km. Rampa çıkış öncesi 100 km.  Yokuştan aşağı inerken 100 km hızı geçecekse frene , 90 km'den aşağıdaysa gaza basarım. Fren ve gaz pedallarına şefkatle yaklaşmaya çalışırım. Aracım 157 bin km'de. Dizel MMT. Buzlu ve karlı yolculuklarda yakıt ortalamam 3.8-4.0 lt/100 km. olabiliyor. Herkese kazasız yolculuklar. (Yerleşim yerleri içinde hızımı mutlaka kurala uygun 30-50 km her neyse düşürürüm.)
Masallah sizin araba birak yakmayi harbiden koklamiyormus bile. Soylediginiz degerler saka gibi. Fabrika verileri kac acaba?
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Corollove-
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 72126
  • Model Yılı: '07
  • 292 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: uzun yol yakıt ekonomisi
« Yanıtla #18 : Temmuz 17, 2015, 17:53:10 »
Ankara-antalya arasını bugün bagaj ağzına kadar dolu (4-5 valiz+poşetler+ yoldan yapılan alışverişler)  5 kişi ile yolculuk yaptık(arabanın arkası yere değecek seviyedeydi neredeyse).sabit olmak şartıyla 110-... arasında cc ve normal kullandım 6.2 lt ile eve vardım ilk defa bu kadar yüksek geldi tüketim.geçen sene 5.4 ile çok yüklü olmamak şartıyla gelmiştim. Aracım Toyota Corolla 1.6 benzinli mmt



Düzenleme: Trafik kuralları.
Toyota Corolla 2007 MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: uzun yol yakıt ekonomisi
« Yanıtla #19 : Temmuz 17, 2015, 21:53:06 »
düzlüklerde sabitleyici
yokuş çıkarken kapatıyorum
inerkende kapatıyorum