0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Selam arkadaşlar, sizlere bir sorum daha olacak. Ben aracımı alırken garanti ekstra yaptırttım. 3-2 , toplamda 5 yıl oldu. Aracım da geçtiğimiz Ocak ayında 6.000 km olduğu için mecburen servise götürdüm 1 yılı doldurduğu için. Yani 10.000 bakımı yerine 6.000 bakımı yapılmış oldu. Serviste kabulde çalışan kişi bir dahaki bakım için ya bir yıl olunca ya da 16.000 km olduğunda gelmem gerektiğini söyledi. Ama geçen gün servise ön balataların değişimi için gittiğimde servis kabulde çalışan bir bayan, 10.000 bakımına girmediğim için , benim ekstra garantimin geçersiz olacağını söyledi. Sonra ben de garanti müdürüyle konuştum. Durumu anlattım. O da sorun olacağını sanmıyorum dedi sözel olarak. Malumunuz olduğu üzere sözlü olarak yapılan taahhütlerin pek bir anlamı yok ülkemizde. Sizce ben garanti ekstrada sorun yaşar mıyım? Bu soru hakkında kafamda olan soru işaretini tam olarak nasıl giderebilirim? Yorumlarınızı bekliyorum.Mesaj Birleştirildi: Temmuz 07, 2015, 23:15:163 yıllık garantim bitince aracımda bir sorun olursa ve sırf 10.000 bakımı görünmediği için benim sorunum garantiden yapılmaz mı? Aklımda türlü türlü sorular
Hocam sonuçta 10000 km bakimina 6000km de iken, 20000 km bakımına da 16000km de ike iken girmiş olmadınız mı? Bu durumda garantiden çıkmasi için bir sebep göremiyorum. Ben en son 30000 km bakımına 32 bin km de gittim. Garanti uzmanı böyle bir durumda bike 2-3 bin km arası tolerans koyduklarını söyledi. Bu arada 16000km de balataları nasıl bitirebildiniz hocam, benim araç 36000 km de ve hala idare edecek seviyede balatalar. Aracın orjinal balataları çok sağlam.
Bahadır hocam, bu dediklerinizi ben de aynen servis kabulde duran bayana dedim. Sonra da garanti müdürüne de dedim. Garanti müdürü sözel olarak sorun olmayacağını söyledi. Ama benim içime kurt düştü bir kere. Balataları 100-110 arası hızda giderken ıslık tarzında ses geldiği için değiştirdiler. Bu konuda bülten yayınlanmış.
Öyle mi, pardon o zaman. Balatalar garantiden değişti değil mi hocam? Hocam kafana takma bir şey çikmaz o zaman. Saçmalamış o bayan. Süre ve km sınırı abartılı aşılmadığı sürece bir sıkıntı çıkmaz. Ama yine kafan rahat etsin istersen at bir mail Toyota'ya. İçin rahat etsin.
Evet hocam, garantiden değişti. Ben o zaman bir mail atayım toyota merkeze. teşekkür ederim ilgin için.
Bende 20.000 bakımına 16.500 km de girdim yıl dolması sebebiyle. 2 gün önce kokpitin solunda duran kapaklı göz arızalandı. Yalama oldu, yayı koptu herhalde. Servise gittim. Ben dedimki kendi kendime garantiye sokmazlar, müşteri hatası derler 100 Tl falan derler durduk yere zarar edeceğim dedim.Servis görevlisi kapaklı gözü çıkardı tamir edilsin diye götürdü.10 dk sonra getridi olmuyor dedi. Fiyatı 190€ yani 450 tl deyince rengim attı neyseki garantini devam ediyor kullanıcı hatasıda olsa biz bu parçayı 15 gün içinde temin edeceğiz ve siz haber vereceğiz dendi.Yetkili servislerin bu tip uygulamaları hem araca olan güveni arttırıyor hemde yetkili servise gitmek için kendinizi zorunlu hissetmenizi sağlıyor.benim yaşadıklarım ve düşüncem bu yönde.Sizin garantinizde devam ediyor, sorun yok
Aynen abi belirttiğin yerdeki.yay var onda aman dikkat et.bu hız sınırlayıcısını yaparken çıkarttığın yer abi.açmak için küçük bir dokunuş gerekiyorya, yukarı doğru mandalmı desem adına bilemedim.yanlış bir müdahale geri dönülmez sonuçlara sepeb olabilir
Abi açmak için o hazneyi üstünde birşey var ya. Yukarı doğru kaldırdığında açılıyor o cep, ileri ittirince kapanıyor o hazne. İşte o yukarı doğru kaldırdığın küçük cep yaylı bir mekanizmaya sahip, çıkartıp o bölümü incelersen görebilirsin abi.Elimde kalacağı varmış kaldı :argh:Yanlış yerden sökerkenmi takarkenmi oldu bilemiyorum.gece gece iş yapınca geldi başıma.