Gönderen Konu: MMT Şanzıman Kalkışta Vuruntu Sorunu  (Okunma sayısı 11624 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 101000
  • Model Yılı: '08
  • 12 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
MMT Şanzıman Kalkışta Vuruntu Sorunu
« : Haziran 02, 2015, 19:56:22 »
Merhabalar

Arkadaşlar 2008 model Dual VVTI MMT şanzıman benzinli corolla sahibiyim. Araç soğukken kalkışlarda vuruntu yapıyor.

Sorunun giderilmesi için nette yaptığım araştırmalar sonrasında kalibrasyon yapılması gerektiğini okudum. Siz üstatların değerli fikirlerine ihtiyacım var.

selamlar

Toyota Club Türkiye

MMT Şanzıman Kalkışta Vuruntu Sorunu
« : Haziran 02, 2015, 19:56:22 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman Kalkışta Vuruntu Sorunu
« Yanıtla #1 : Haziran 02, 2015, 21:53:28 »
evet kalibrasyon...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 401 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman Kalkışta Vuruntu Sorunu
« Yanıtla #2 : Haziran 02, 2015, 22:44:14 »
kullanmış olduğum 2008 mmt aurisimde aynı sorun vardıı..hatta konu bile açmıştım.. servise bakıma götürdüğümde kalibrasyon yapmışlardı ve düzelmişti.. :tamam:
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 101000
  • Model Yılı: '08
  • 12 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman Kalkışta Vuruntu Sorunu
« Yanıtla #3 : Haziran 04, 2015, 14:15:38 »
O halde hemen kalibrasyona götürelim. Saffet bey ve Fehmi bey. Çok teşekkür ederim vermiş oldugunuz bilgiler için.

Pekala bu kalibrasyon işini sadece Toyota Servislermi yapar. Konyada Otojen var servis olarak ve fiyatları çok uçuk. Tavsiye edebileceğiniz bir usta varmı kalibrasyon için.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 136000
  • Model Yılı: '10
  • 15 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman Kalkışta Vuruntu Sorunu
« Yanıtla #4 : Haziran 04, 2015, 14:17:17 »
nasıl bir vuruntudur bu ya benimde mmt aracım var benimde biras sertlesti gecişlerim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 101000
  • Model Yılı: '08
  • 12 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman Kalkışta Vuruntu Sorunu
« Yanıtla #5 : Haziran 04, 2015, 14:22:29 »
nasıl bir vuruntudur bu ya benimde mmt aracım var benimde biras sertlesti gecişlerim


Seyfi Hocam. Araç soğukken gaza bastınız (ileri veya geri). Yavaş bir kalkış olmuyorda tak tak diye vurarak kalkıyor. Silkeliyor aracı. Isınınca düzeliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: <'90
  • 9 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman Kalkışta Vuruntu Sorunu
« Yanıtla #6 : Haziran 04, 2015, 14:45:28 »
Seyfi Hocam. Araç soğukken gaza bastınız (ileri veya geri). Yavaş bir kalkış olmuyorda tak tak diye vurarak kalkıyor. Silkeliyor aracı. Isınınca düzeliyor.

sanki patinaj çekiyor gibi, ön lastikler yerinden fırlayacak gibi
???

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 136000
  • Model Yılı: '10
  • 15 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman Kalkışta Vuruntu Sorunu
« Yanıtla #7 : Haziran 04, 2015, 14:58:48 »
tak tak vurma yokta sanki böle sertlesti araba daha cok öne yığılıyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman Kalkışta Vuruntu Sorunu
« Yanıtla #8 : Haziran 04, 2015, 15:11:39 »
O halde hemen kalibrasyona götürelim. Saffet bey ve Fehmi bey. Çok teşekkür ederim vermiş oldugunuz bilgiler için.

Pekala bu kalibrasyon işini sadece Toyota Servislermi yapar. Konyada Otojen var servis olarak ve fiyatları çok uçuk. Tavsiye edebileceğiniz bir usta varmı kalibrasyon için.
Bilgisayarında TOYOTA programı yüklü özel servisler bu işlemi yapabilir.
15 DK'lık bir işlem.

Fiyatı baştan konuşun, 50,00 TL'den fazla vermeyin.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 401 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman Kalkışta Vuruntu Sorunu
« Yanıtla #9 : Haziran 04, 2015, 20:07:11 »
Forumda ücretsiz yaptırdığını söyleyen arkadaşlar olmuştu.. aracınız servis bakımlı ise zaten ücretsiz yaparlar bence..Değilse de  aracı yenilemeyi düşünüyorum veya araca yan koruma çıtası taktırmak istiyorum vs diye girin konuya biraz pazarlık biraz vaatle ücretsiz yaptırabilirsiniz.. ;)
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 136000
  • Model Yılı: '10
  • 15 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman Kalkışta Vuruntu Sorunu
« Yanıtla #10 : Haziran 04, 2015, 20:23:55 »
arkadaşlar bu kalibrasyon işi nedir ve nasıl yapılır ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman Kalkışta Vuruntu Sorunu
« Yanıtla #11 : Haziran 04, 2015, 20:38:09 »


arkadaşlar bu kalibrasyon işi nedir ve nasıl yapılır ?

MM-T sanzimanli (yapi olarak otomatiklestirilmis manuel sanziman) araclarda kullanicinin yerine debriyaja basan ve birakan ve debriyaj balata konumu ve kalinligi bilgisini strok sensoru vasitasi ile sanziman beyninden alan bir aktuator vardir.

Aktutatorun debriyaja basma orani degismediginden, sanziman beynindeki kalibrasyon derecesinde debriyaja basar,balata asindikca ve/veya debriyaj seti yenilendiginde bu oranin degismesi gerekliligi ortaya cikar.

Bu ayar icin orijinal Toyota Intelligent Tester II yada Toyota Techstream ile sanziman beynine baglanarak debriyaj balatasinin son durumuna gore aktutaorun debriyaja ne kadar basacagi belirlenir boylece debriyaj sistemi ile aktuator arasinda adaptasayon saglanir, bir diger adi da kalibrasyondur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 152000
  • Model Yılı: '08
  • 5 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman Kalkışta Vuruntu Sorunu
« Yanıtla #12 : Haziran 17, 2015, 01:11:49 »
Bende aynı sorun var balatamın aşındığı anlamına mı geliyor kalibre ettireyim bende , uzun süredir bu durumda benim araç uzun süre kalibresiz kullanmak sıkıntı çıkarmış mıdır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Corollove-
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 72126
  • Model Yılı: '07
  • 292 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman Kalkışta Vuruntu Sorunu
« Yanıtla #13 : Haziran 20, 2015, 01:22:52 »

Bende aynı sorun var balatamın aşındığı anlamına mı geliyor kalibre ettireyim bende , uzun süredir bu durumda benim araç uzun süre kalibresiz kullanmak sıkıntı çıkarmış mıdır
kalibre bir yere kader yarar sağlıyor.Sonradan vites kendine uyduruyor onu balata durumuna göre.Hiç yaptırmadıysanız zarar gelmez :)
Toyota Corolla 2007 MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2011 Comfort Extra, Kar Beyaz
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 107000
  • Model Yılı: '11
  • 8 kere teşekkür etti
  • 38 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman Kalkışta Vuruntu Sorunu
« Yanıtla #14 : Haziran 21, 2015, 00:44:36 »
Konuyu gökte ararken yerde buldum. Ağabeyime ait 2008 model MMT corollada'da oldukça benzer gibi görünsede sanki teknik olarak şu farklı yapıda bir sorun var. Sabah aracı ısıtmadan manuel kullanım modunda gaz vererek kalkmaya kaltığın anda tak tak tak vuruntu yapıyor. Ama gaz vermeden  kendi kendine kalktığında yapmıyor, 5-8 dakika arası ısınınca hiçbirşekilde yapmıyor. Sorun acaba konu içeriğinde olduğu gibi kalibrasyon meselesi midir? Teşşekkür ederim.
TOYOTA SENİNLE ÇIKARIM YOLA, KOLAY KOLAY VERMEZSİN ARIZA, BİLİRSİN SENİ SEVERİM TOYOTA.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38800
  • Model Yılı: '10
  • 34 kere teşekkür etti
  • 67 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman Kalkışta Vuruntu Sorunu
« Yanıtla #15 : Haziran 21, 2015, 00:50:35 »
Ufuk Bey çok güzel açıklamış debriyaj balatası kontrolü gerekir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Corollove-
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 72126
  • Model Yılı: '07
  • 292 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman Kalkışta Vuruntu Sorunu
« Yanıtla #16 : Haziran 21, 2015, 00:50:41 »

Konuyu gökte ararken yerde buldum. Ağabeyime ait 2008 model MMT corollada'da oldukça benzer gibi görünsede sanki teknik olarak şu farklı yapıda bir sorun var. Sabah aracı ısıtmadan manuel kullanım modunda gaz vererek kalkmaya kaltığın anda tak tak tak vuruntu yapıyor. Ama gaz vermeden  kendi kendine kalktığında yapmıyor, 5-8 dakika arası ısınınca hiçbirşekilde yapmıyor. Sorun acaba konu içeriğinde olduğu gibi kalibrasyon meselesi midir? Teşşekkür ederim.
gayet normal sıkıntı yok :) kalibre demek yeni balatam oma göre kendini ayarlar demek.Bir nevi kandırma durumu ve çok önerilmiyor.
Toyota Corolla 2007 MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • ---
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 114000
  • Model Yılı: '13
  • 13 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman Kalkışta Vuruntu Sorunu
« Yanıtla #17 : Temmuz 02, 2015, 14:46:11 »
Aynı sorun bende de hafif hafif baş gösteriyordu, servise götürüp kalibrasyon yaptırdım ortadan kalktı.
Şoförün hatasını toprak örter....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman Kalkışta Vuruntu Sorunu
« Yanıtla #18 : Temmuz 02, 2015, 22:28:09 »
ufuk bey tam olarak açıklamış...adaptason(kalibrasyon)sol ayağınızın basma kuvvetini çekme kuvvetini ayarlama...hiç bir bilgisayar insan gibi düşünemiyor görüyorsunuz...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman Kalkışta Vuruntu Sorunu
« Yanıtla #19 : Temmuz 03, 2015, 02:26:26 »



Bu ayar icin orijinal Toyota Intelligent Tester II yada Toyota Techstream ile sanziman beynine baglanarak debriyaj balatasinin son durumuna gore aktutaorun debriyaja ne kadar basacagi belirlenir boylece debriyaj sistemi ile aktuator arasinda adaptasayon saglanir, bir diger adi da kalibrasyondur.

Bu bağlantı için Techstream e sahipsek , kendimiz yapabilir miyiz? Nelere dikkat etmeliyiz?
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara