Gönderen Konu: Lastik havalarını basınçlar kışın ne olmalı diyenlere!  (Okunma sayısı 3849 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • aile için efsane
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
AMAN DİKKAT!!!!
Arkadaşlar kış aylarında lastik hava basınçlarınızı düşürmeyin!
Bazı lastikçiler düşürelim abi diyorlar ses yapmaz konforlu olur diyorlar kanmayın!
Arkadaşlar manuelde yazan hava basıncını uygulayın!
Havalar sogudukça soğuyan herşey büzüşür , yani eylül ayında basıncı 30psi olan basınç 24psi ye düşmüş olabilir...
Kış aylarıda düşük hava basıncı lastiklerin su atma kapasitesini düşürüp yol tutuşunu azaltır.
Kış aylarından sonra havalar ısınırken mutlaka lastik basınçlarınızı kontrol ediniz. Basınçlar yükselmeye başlar.
En önemlisi aracınızla yola çıkmadan lastikler soğukken basınçları kontrol edip ayarlayın...
Aman arkadaşlar yolla tek bağlantı noktası hayatla bağlantı noktas
ı![/glow]
EFSANELER HİÇBİR ZAMAN ÖLMEZ...

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No pain no gain...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik havalarını basınçlar kışın ne olmalı diyenlere!
« Yanıtla #1 : Aralık 19, 2008, 15:23:25 »
Hatırladığım kadarı ile nitrojen basınca lastikler yaz kış aynı basınç değerini koruyordu. Hatta uzun yol ısınmasında bile aynı basınç değerinde kalıyordu.
1982 Land Rover Series III 88 inch SWB hobi aracı
2009 Peugeot 207 1.4 Trendy 90 hp hanımın aracı
2011 Citröen C4 1.6 e-Hdi 112 hp şirket aracı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 120 bg 290 Nm D-4D
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik havalarını basınçlar kışın ne olmalı diyenlere!
« Yanıtla #2 : Aralık 19, 2008, 15:29:51 »
nitrojende bir gazdır N2 yani azot gazı oda her madde gibi ısıyla genleşir. Belki daha kararlı olduğundan daha az genleşme yapabilir bunu bilmiyorum ama sabit kalması imkansız ;)

Lastik havaları onemli benim aracım için 28 psi diyor suan 32 basılmış durumda

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No pain no gain...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik havalarını basınçlar kışın ne olmalı diyenlere!
« Yanıtla #3 : Aralık 19, 2008, 15:32:49 »
İnternetten bunu bulabildim:

Nitrojen Gazı

LASTİKLERİ NİTROJEN İLE ŞİŞİRMEK

Hava basıncı, oksijen ve nitrojenden oluşur. Oksijen molekülleri, nitrojen moleküllerine oranla daha küçüktür ve lastiğe daha hızlı nüfus eder. Nitrojen ile doldurulan lastik, normal hava ile doldurulana göre 3kat daha yavaş basınç kaybeder, sonuç olarak lastiklere bu sıklıkta hava basma ihtiyacı doğmaz ve lastik doğru basınç değerini daha uzun süre muhafaza eder. Havadaki oksijen, lastiği oluşturan maddeleri (örn: kord bezi, topuk telleri oksidize etmeye eğimlidir. Soluduğumuz havada bulunan %21 oranındaki oksijen, lastiğin ham maddesi olan kauçuğun daha çabuk yorulması ve yıpranmasına yol açar. Nitrojen gibi kuru ve hareketsiz bir gaz ile lastikleri doldurmak bu problemleri azalttığı gibi, basınç kaybını minimize eder. Lastiğin ömrünü uzatır ve sürüş güvenliğini arttırır.

NİTROJEN BASINCININ AVANTAJLARI
İnsanların yaşamasını ve nefes almasını sağlayan havadaki %21 oranındaki oksijen, lastikler için ciddi problemler oluşturmaktadır, çünkü lastiğin ham maddesi olan kauçuğa zarar vermektedir. Lastiğin içerisindeki oksijen lastiğin yaşlanmasını hızlandırmaktadır. Bir diğer problem ise, en iyi tanklardan bile sızabilen oksijenin kauçuğun arasından sızmasının, havada %78 oranında bulunan nitrojene oranla daha kolay olmasıdır.

Nitrojenin daha az basınç kaybetmesi ve kauçuğun oksidize etmemesi, nitrojeni havaya karşı daha kullanışlı ve güvenilir hale getirmektedir.
Lastik içerisinde basınca maruz kalan oksijen, lastiğin topuk tellerinde (jantla birleşme noktası) paslanmaya neden olmaktadır. Buna ek olarak oksijen, lastiğin iç yanağına ve koruyucu kaplamasına (sızdırmaz tabakası) zarar verecek darbe gören lastiğin daha kolay balon yapmasına sebep olmaktadır. Lastiğin içersindeki oksijeni boşaltarak nitrojen doldurmak içerideki nem oranını düşürerek lastiğin ömrünü uzatır.

Formula 1, askeri ve iş makinaları gibi lastik kullanım şartlarının ağır ve lastiğin çok önem kazandığı anlarda kullanılan nitrojen basıcı, normal lastik kullanımlarında çok daha iyi lastik performansı sağlar

LASTİK ŞİŞİRME ARALIĞI NİTROJEN İLE DAHA FAZLADIR. Nitrojen kullanımıyla, lastiklerin rutin kontrolü normalinden 3 katı daha uzun sürede yapılır. (lastik içindeki “basınçlı hava kaybı” normal basınca göre üç kat daha azdır.

LASTİK İÇİ YOĞUNLAŞMAYI AZALTIR.

Oksijen lastiklerde yoğunlaşmayı arttırır; bu da hem lastiklerin ömrünü azaltır hem de paslanmayı çabuklaştırır. Nitrojen bunu ciddi ölçüde azaltır.

LASTİK PATLATMA RİSKİNİ AZALTIR. (Hayat Kurtarır!)

Nitrojen, oksijen gibi yüksek ısıya ulaşmaz. Bu da, ısıdan kaynaklanan muhtemel patlamaları önler.

LASTİKLERDE DEĞİŞMEYEN BASINÇ. (Hayat Kurtarır!)

Lastikte bulunan oksijen zamanla oksitlenmeye neden olur, bu da lastikteki basıncı ve sürüş koşullarını kötüleştirir. Nitrojen ile basınç aynı kalır, değişmez.
Lastiklerinizin basıncını normalde 15 günde bir kontrol etmeniz önerilmektedir. Lastiklerinizi nitrojen ile şişirdiğinizde bu aralık üç kat uzun sürede gerçekleşir.



LASTİKLERİ ŞİŞİRMEDE NİTROJEN KULLANINIZ.

Yıllardır; yarış, askeri amaçlı, iş ve tarım araçları lastiklerde kullanılan nitrojen, artık Avrupa, Avusturya ve Almanya gibi ülkelerde de günlük kullanımda yaygın hale gelmektedir.

NİTROJEN OKSİJEN İÇERMEZ.

Lastikte oksijenin olmaması, lastikte bulunan bileşenlerin bozulma (kötüleşme) hızını aza indirger.

NİTROJEN KURU BİR GAZDIR.

Lastik şişmede kullanılan nitrojen, karbondioksid’ in ve havadaki nem oranının hemen hemen olmasını garanti eder.
NİTROJEN TEMAS HALİNDE BULUNDUĞU MATARYALLERİN UZUN ÖMÜRLÜ OLMASINI SAĞLAR.

Sıkışmış havadan farklı olarak nitrojende; oksijenin, karbondioksidin, kirlilik ve diğer bileşenlerin olmaması, sübap ve jantın da uzun ömürlü olmasını sağlar.

NİTROJEN İLE LASTİKLERİ ŞİŞİRMEK, LASTİĞİN BASINCININ DURAĞAN OLMASINI SAĞLAR.

ÇEVREYE ZARARLI DEĞİLDİR.

NİTROJEN İLE DAHA VERİMLİ BASINÇ ELDE EDİLİR.

NİTROJEN İLE OKSİDİZASYONUN OLMAMASI, LASTİKLERİN ÖMRÜNÜ UZATIR.

NİTROJEN İLE ŞİŞİRİLEN LASTİK OKSİJENLE ŞİŞİRİLMİŞ LASTİKTEN 3 KAT DAHA AZ SÜREDE LASTİK BASINCINI AZALTIR.

NİTROJEN KULLANIMI İLE JANT BİLEŞENLERİNİN PASLANMASI AZALIR.

 

1982 Land Rover Series III 88 inch SWB hobi aracı
2009 Peugeot 207 1.4 Trendy 90 hp hanımın aracı
2011 Citröen C4 1.6 e-Hdi 112 hp şirket aracı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 120 bg 290 Nm D-4D
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik havalarını basınçlar kışın ne olmalı diyenlere!
« Yanıtla #4 : Aralık 19, 2008, 15:48:24 »
yazının hepsini okudum özetle;

Oksijen "nem" içerdiği için lastiğin içinden paslanmaya ve kenarlardan kacaçlar oluşmasına ve buna dayanaraktan mukavemet kayıplarına sebebiyet veriyor ki doğrudur. Ama nitrojen basınca lastiğin sadece içi nitrojen ile doluyor dışı hala oksijen yani atmosferle temas halinde ayrıca nu nitrojenin ne kadar oksijensiz olduğuda muamma sonuçca sıfır basınc oluşturup lastiğin içini % 100 Nitrojenle doldurmanız biraz zor :)

Gelelim molekül boyutuna burdada biraz göz boyamışlar yukarda açıkladığım gibi oksijenin içerdiği nem yüzünden lastik çeperlerini eskitmesi bu yüzden kaçak olmaya başlamasını kulaı ters taraftan tutarak anlatmış. Ayrıca kacak yoksa ki sağlıklı bir lastikte kaçak olmaz ben yazdan beri lastik basınclarımda herhangi bir azalmaya şahit olmadım.

Ve şunuda belirtmekte fayda var gene nitrojen ile alakalı bir konuda yazmıştım, Nitrojen basılı lastiklerde ısınma daha geç olduğu için yol tutuşunuz kötüleşecek ve fren mesafaniz uzayacaktır bunuda süsleyerek açarsak Eğer nitrojen basarsanız lastiklerinize hayatınız büyük risk altındadır. :)


Faydası elbet vardır ama emin olun ki anlatılan kadar değil...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 120 bg 290 Nm D-4D
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik havalarını basınçlar kışın ne olmalı diyenlere!
« Yanıtla #5 : Aralık 19, 2008, 17:33:07 »
genel kültür amaçlı bu makaleyi incemenizi tavsiye ederim

http://www.mmf.gazi.edu.tr/journal/2007_3/DERGI_2007_V22_NO3_pp305-311.pdf

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No pain no gain...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik havalarını basınçlar kışın ne olmalı diyenlere!
« Yanıtla #6 : Aralık 19, 2008, 17:38:46 »
Özetle PxV=n.R.t diyebilirmiyiz? :D
1982 Land Rover Series III 88 inch SWB hobi aracı
2009 Peugeot 207 1.4 Trendy 90 hp hanımın aracı
2011 Citröen C4 1.6 e-Hdi 112 hp şirket aracı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 120 bg 290 Nm D-4D
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik havalarını basınçlar kışın ne olmalı diyenlere!
« Yanıtla #7 : Aralık 19, 2008, 17:43:54 »
heheh aynen :) birde kaç kişide harbici nitrojen varki ? onun yerıne kuru hava bazsak bak o zaman işe yarar işte

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik havalarını basınçlar kışın ne olmalı diyenlere!
« Yanıtla #8 : Aralık 19, 2008, 20:01:26 »
  Selam.
 Lastik hava basıncını kış diye bencede sakın düşürmeyin. Lastik havaları sadece kum zeminde düşürülür. Diğer hallerde düşük lastik basıncı hem lastiğin daha çabuk ve dengesiz aşınmasına yol açar, hemde sert bir cisim ile temasda daha kolay yarılmasına. Normalden düşük lastik basıncı normalden fazla basınçtan daha tehlikelidir.
 
 Aşağıdaki tartışmada da lastiklerde Nitrojen kullanımı ile ilgili değişik görüşler mevcuttur.

http://www.toyotaclubtr.com/lastik/latiklerde-nitrojen-gazi-kullanimi/20/